به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج

اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج

اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج چقدر است؟

یکی از مسائلی که. سبب گشته برخی افراد نتوانند در موقعیت های مناسب به وقت خواستگاری با طرف مقابل رابطه خوبی برقرار کنند ظاهر و قیافه وی می باشد چرا که ظاهر ایشان مورد قبول وی نبوده است.
حال سوالی که پیش می آید این است که قیافه در ازدواج تا چه اندازه می تواند مهم بوده و بر نتیجه نهایی آن تاثیرگذار باشد؟

در ادامه نیز به این مسأله اشاره بیشتری می کنیم.

قیافه در ازدواج

در ازدواج ظاهر مهم تر است یا اخلاق؟

عموما در جلسات مشاوره قبل از ازدواج نیز اغلب افرادی که قصد ازدواج دارند مدام این حرف را تکرار می کنند که من بین چهره و اخلاق این آدم مانده ام..اخلاقش خیلی خوب است اما چهره اش به دلم نمی نشیند و یا اخلاق نسبتا تندی دارد اما چهره بسیار جذابی دارد و..

در این مواقع روانشناس هیچگونه دخالتی بر تصمیم گیری شخص نمی کند اما این موضوع را یادآور می شود که زندگی مشترک بسیار متفاوت از دوستی های موقتی بوده و نیاز است که افراد به یکدیگر عطش و تمایل داشته باشند و با هر بار تماشای یکدیگر بیشتر احساس عشق و آرامش کنند.‌

بنابراین در می یابیم که هم اخلاق و هم قیافه در ازدواج بسیار مهم هستند و نمی توان ترازوی بین این دو را با اختلاف کمتر یا بیشتر، پایین تر و بالاتر دانست چرا که هر دو در جایگاه خود ارزش بالایی دارند و نمی توان یکی را جایگزین دیگری کرد و..چرا که اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج را نمی توان برتر از اهمیت اخلاق و تفاهمات دانست و بالعکس..

فرضا:

اگر زوجین قصد برقراری رابطه جنسی را داشته باشند طبیعتا در آن لحظه به اخلاق فکر نمی کنند بلکه دوست دارند همسرشان میل عطش و عشق را بیش از هر زمان دیگری در وجود ایشان روشن سازد و اگر یک درصد نسبت به چهره همسرش تردید داشته باشد نمی تواند بر کیفیت رابطه جنسی با همسرش تمرکز کند یا آنگونه که باید ارضاء شود..

و یا حتی در ارتباطات روزانه نیز، فرد قرار است مدام با همسر خود رو به رو شود آیا هر بار می خواهد به سبب چهره همسرش از او رویگردان شود یا به فکر گناه با دیگری و خیانت بیفتد؟

چه بسا آدمی باید کسی را به عنوان همسرش انتخاب کند که مطمئن باشد با هر بار نگاه کردن به او بیش از قبل عاشقش می شود.

این نکته را هم باید بیان داریم که منظور از ظاهر تمامی موارد چهره، تن و لحن صدا، طرز شکل حرف زدن، نوع پوشش و عطر بدن و..می باشد.‌.

و مثالی درباره اخلاق..

زمانی که زن و مرد به اختلاف خورده اند و فرضا مرد دست به زن دارد و به هنگام پرخاشگری نمی‌داند چه واکنشی از خود نشان می دهد، آن لحظه اخلاق مهم است یا چهره؟

یعنی هستند افرادی که چهره جذاب یک مرد دست به زن و عصبی را به کتک خوردن و لذت نبردن از زندگی مشترک ترجیح دهند؟

بنابراین در می یابیم هم مسأله اخلاق و هم ظاهر هر دو بسیار مهم هستند و نباید این دو را از یکدیگر تفکیک داد.
چه بسا علاوه بر ظاهر و اخلاق، موارد دیگری هم هستند که بسیار مهم می باشند مثل سن، تفاهمات از لحاظ فکری و خانوادگی، فرهنگ، وضعیت و سطح خانواده، طرز برخورد و شخصیت، میزان تحصیلات و..

قیافه در ازدواج

از کجا بفهمم ظاهر فرد مورد نظر تا چه حد برایم جذاب است؟

عموما زنان و مردانی که به تازگی با یکدیگر به قصد ازدواج آشنا می شوند نمی‌دانند چهره فرد برایشان تا چه حد جذاب است..به همین سبب! باید بیان داریم به طور کل نمی توان تنها در یک جلسه تشخیص داد که چهره فرد به دلتان می نشیند..

گاهی پیش می آید که در اولین جلسه هم از چهره فرد مورد نظر خوشتان نیامده و دیگر نمی خواهید آشنایی بیشتری از او پیدا کنید و گاهی هم پیش می آید که علاقه دارید چندین جلسه دیگر با فرد معاشرت کنید تا از قطعیت تصمیم خود مطمئن گردید‌..ولی نیاز است بگوییم خوب است که در این پروسه عجله نکنید و به خودتان زمان بدهید و همچنین صبر را در خود تقویت کنید.

مقایسه را کنار بگذارید و نگران حرف های دیگران از قیافه فرد مورد نظرتان نباشید..مهم شما هستید چرا که شما قرار است یک عمر با فرد مورد نظرتان زندگی کنید.

اگر از چهره فرد خوشتان نیامد بدون هیچ تردیدی با نهایت احترام با وی برای آشنایی بیشتر معاشرت نکنید، فرضا اگر افراد بخواهند در این وضعیت خود را تحت فشار قرار دهند و مهارت نه گفتن بلد نباشند ممکن است سرشان در همه چیز خصوصا ازدواج کلاه برود و برای اینکه فرد مورد نظر را دلشکسته نکنند پا روی احساسات خود گذاشته و با وی ازدواج کنند..!

و این نیز می تواند سرچشمه خیانت ها و گناه ها باشد چرا که اگر فرد پس از ازدواج ناخواسته وارد رابطه گناه شود اول از همه خودش آسیب دیده و سپس یک زندگی را به هم می ریزد.

بنابراین سعی کنید چندین جلسه با فرد مورد نظر معاشرت و صحبت کنید چرا که در یک جلسه نمی توان درباره همه چیز مطمئن بود و حتی ممکن است شخصی که از نظر همه جذاب و خوش اخلاق و..است در یک جلسه احساس و جذابیتی را برای شما ایجاد نکند.

لذا سعی کنید پس از هر جلسه نیز با در نظر داشتن تمامی موارد ظاهری مثل لحن و تن صدا، تمیزی لباس ها خصوصا کفش ها، نحوه پوشش، اندام و قد، نوع رنگ پوست و موها و..برای شخص نمره ای را در نظر بگیرید که تشخیص دهید آیا آن فرد از لحاظ ظاهری برایتان جذاب است یا خیر..

میزان پیشرفت نمره را در هر جلسه ارزیابی کنید تا در صورتی که نمره شناخت و علاقه شما به چهره وی بیشتر شده بود بتوانید بیشتر با او ارتباط بگیرید و یا اگر میزان پیشرفتی نبوده و بالعکس با هر بار دیدن شخص ایراداتی جزئی در او پیدا می کنید که شما را دچار تردید می سازد خوب است که بیشتر فکر کرده و از روانشناس کمک بگیرید چرا که ممکن است با زمان دادن به خودتان به نتیجه ای نرسید.

مهم است که این نکته را هم حائز اهمیت قرار دهیم که در جلسات آشنایی تنها به ظاهر توجه نکرده بلکه خلقیات او را در هر زمان فرضا شلوغی مسیر، نحوه برخورد وی با فروشنده یا نحوه غذا خوردن در رستوران و..بررسی کنید.

سعی کنید در جلسات آشنایی ارزش ها و معیارهای خود را مورد توجه قرار دهید و جهت دریافت راهنمایی های بیشتر حتما از روانشناس و جلسات مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید.

چرا که مقوله ازدواج و انتخاب همسر بسیار مهم بوده و نمی توان بی گدار به آب زد..

پس علاوه بر در نظر داشتن اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج، مهم است که به تمامی موارد مهم توجه داشت و هیچ یک را برتر از دیگری ندانیم

خصوصا ظاهر و اخلاق..

اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج

سوالاتی مبنی بر بررسی اهمیت قیافه در ازدواج

خوب است افراد در مواقعی که فرد مورد نظر را چند روز نمی بینند یا حتی همچنان با وی در حال معاشرت هستند، این سوالات قبل از ازدواج را از خود بپرسند..

می توان برای بهره مندی از سوالات بیشتر بر روی سوالات مشاوره قبل از ازدواج کلیک نمود.

  1. آیا پس از هر بار جدایی دوست دارم مجددا او را ببینم؟
  2. آیا می توانم خود را در آینده در حال در آغوش گرفتن و بوسیدن با او تصور کنم؟
  3. آیا دلتنگ او می شوم؟
  4. آیا او در من کشش جنسی ایجاد می کند؟
  5. از همراه بودن با او چه احساسی به من دست می دهد؟
  6. آیا می توانم با خوشحالی او را به دیگران معرفی کنم یا نگران حرف های آن ها درباره ظاهرش هستم؟
  7. آیا خودم را از او بهتر و بالاتر می دانم یا او این احساس را نسبت به من دارد؟ آیا ما هر دو در یک سطح بوده و لایق هم هستیم؟
  8. آیا طرز حرف زدن و صحبت کردنش برایم جذاب است؟
  9. آیا صدای او را دوست دارم؟
  10. اندام و قد او در تناسب با معیارهای من است یا فارغ از در نظر داشتن این مسائل از او خوشم می آید؟

و..

خوب است که این سوالات را به همراه روانشناسی مجرب در جلسات مشاوره پاسخ داد تا بتوان به خودشناسی بهتری رسید چه بسا ممکن است افراد همچنان به شناخت خوبی از خود نرسیده باشند و این نیز سبب انتخاب غلط ایشان در ازدواج گردد..

زمانی که فرد به خودشناسی نرسیده باشد ممکن است هر بار در انتخاب همسر شکست بخورد چرا که علاقمندی ها و معیارهای خود را نمی داند و یا هر بار احساسی تصمیم می گیرد و..

خوب است پیش از هر چیزی به خودشناسی پرداخت، بدین جهت می توان در جلسات مشاوره فردی کلینیک روانشناسی روان آرام حضور یافت و پیش از بررسی اهمیت قیافه در ازدواج و..به خود، علاقمندی ها، معیارها، خط قرمزها، اهداف خصوصا هدف از ازدواج و..دست یافت.

چرا از روانشناس متخصص کمک بگیرم؟

پیشتر بیان نمودیم که انتخاب همسر و به طور کل مقوله ازدواج نیاز به تفکر بیشتر و اصولی تر دارد چرا که حرف یک عمر زندگی است و لازم است از فرد مورد نظر، شرایط او و‌‌..خاطر جمع بود..

زمانی که افراد نسبت به ازدواج با شخصی دچار تردید هستند نیاز است که ابتدا علت تردید بررسی شود که این نیز توسط روانشناس برمی آید‌‌..

بنابراین در انتخاب همسر خصوصا اهمیت اخلاق و  نیز اهمیت قیافه و ظاهر در ازدواج و سایر موارد مهم طبیعتا خوب است که با فردی متخصص صحبت نمود چرا که اشان با ارائه راهکارهای متعدد روانشناسی می تواند به اشخاص ( زوجین ) کمک کند به شناخت خوبی از هم رسیده و در خصوص تصمیم خود جهت ازدواج با شخص مورد نظر به ثبات فکری برسند.

مجددا یادآور شویم روانشناس دخالتی در تصمیم گیری افراد نداشته تنها به آن ها کمک می کند بتوانند با توجه به بررسی شرایط و در نظر داشتن تمامی جوانب بهترین تصمیم را برای خود اتخاذ کنند.

لذا افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیز با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین روان آرام بهره مند شد؟

بله افراد می توانند علاوه بر جلسات حضوری از جلسات مشاوره آنلاین و غیر حضوری بهره گیرند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

آیا جلسات مشاوره قبل از ازدواج موثر هستند؟

بله در این جلسات می توان به شناخت خوبی از خود و طرف مقابل رسیده و معیارهای خود را در تمامی جوانب در نظر داشت چه بسا مشاوره قبل از ازدواج می تواند به افراد کمک کند زوجین در تصمیم گیری بهتر عمل کرده و بتوانند به ثبات فکری برسند.
مهم است که روانشناس در این زمینه تخصص داشته باشد به همین سبب می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

تعداد جلسات بسته به نیاز هر یک از مراجعین با تشخیص روانشناس متغیر می باشد.

4.6/5 - (73 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
آیه
4 ماه قبل

جامع و کامل و البته کمک کننده بود

سارا رضایی
6 ماه قبل

هرکی سلیقه داره و هرکی به نظر یکی زیباس شاید یکی دیگه نپسندش

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره