به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
همه چیز درباره ازدواج

همه چیز درباره ازدواج

همه چیز درباره ازدواج که لازم است بدانید!

طبیعتا همه افرادی که با یکدیگر ازدواج می کنند قصد دارند زندگی خوبی را تجربه کرده و در کنار یکدیگر احساس آرامش کنند.

بنابراین لازمه داشتن چنین احساسی پس از ازدواج، نکاتی درباره ازدواج است که زن و مرد باید قبل از شروع زندگی مشترکشان از آن ها مطلع باشند.در ادامه مطالب قصد داریم همه چیز درباره ازدواج را بیان نموده و به برخی از رایج ترین سوالاتی که نیاز است پیش از ازدواج از فرد مورد نظر جویا شد اشاره کنیم.

همه چیز درباره ازدواج

چرا ازدواج می کنیم؟

یکی از نیازهای هر انسانی دریافت عشق و محبت از سوی فردی است که به او علاقه دارد.

زمانی که زن و مرد نسبت به یکدیگر احساساتی داشته و دوست دارند آینده شان را در کنار یکدیگر زندگی کنند نیز ازدواج از جمله مناسب ترین اقداماتی است که می توانند انجام دهند زیرا با ازدواج میزان عشق و تمایل ایشان به یکدیگر افزایش یافته و می توانند به خوبی نیازهای عاطفی و جنسی یکدیگر را ارضاء سازند.

البته زمانی می توان ازدواج خوبی را تجربه نمود که فرد مناسبی را انتخاب نموده و با آگاهی کامل به انتخاب همسر پرداخته شود.

چنانچه اگر قصد ازدواج دارید توصیه می کنیم با دانستن همه چیز درباره ازدواج، مهارت های شروع زندگی مشترک را به خوبی آموخته و لحظات خوبی را در کنار همسرتان در آینده برقرار سازید.

می توان با حضور در جلسات مشاوره ازدواج یا مشاوره خانواده به بررسی خصوصیات اخلاقی خود و طرف مقابل پرداخته و با اصلاح و بهبود سبک زندگی خویش و بررسی تخصصی علل بروز اختلافات زناشویی و..از شدت یافتن مشکلات عاطفی و جنسی جلوگیری نموده و به حل آن پرداخت.

همه چیز درباره ازدواج

متداول ترین سوالات ازدواج

در این بخش از ارائه توضیحات همه چیز درباره ازدواج، قصد داریم به برخی از متداول ترین سوالات پیش از ازدواج اشاره کنیم که می توانند در انتخاب همسر بسیار موثر باشند.

فرضا برخی از این سوالات عبارتند از:

  1. حضور در اجتماع را ترجیح می دهید یا تنهایی؟
  2. نحوه ابراز احساسات شما به اطرافیانتان چگونه است؟
  3. بیشتر به چه دلیل عصبانی می شوید؟
  4. میزان کیفیت رابطه تان با خانواده تان تا چه حد است؟
  5. هدف شما از ازدواج و تشکیل خانواده چیست؟
  6. نگاه شما به زندگی چگونه است؟
  7. آیا از نظر مالی و حتی فکری مستقل هستید یا وابسته؟
  8. معیارهایتان برای انتخاب همسر چیست؟
  9. چه انتظاراتی از همسرتان در زندگی مشترک دارید؟
  10. آیا من از نظر عقلانی و هیجانی آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد؟
  11. آیا می توانم به همسرم تا همیشه متعهد بوده و نگران تغییر احساساتم نباشم؟
  12. آیا آمادگی لازم برای مواجه شدن با چالش ها را دارم یا خیر؟
  13. و..

این سوالات تنها جرعه ای از نمونه سوالات مناسب برای قبل از ازدواج می باشند که به آن ها اشاره نمودیم..

بنابراین در می یابیم که مهم است همه چیز درباره ازدواج را دانسته و به صورت عاقلانه تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر نمود.پرسیدن سوالات قبل از ازدواج از طرف مقابل می تواند تاثیر بسیاری بر میزان شناخت آدمی از فرد داشته باشد که بدین سبب می توان میزان احتمال بروز آسیب و مشکلات زناشویی را در آینده کاهش داد.

همچنین دیگر سوالاتی در خصوص ازدواج کردن وجود دارد که قصد داریم به هر یک از آن ها بپردازیم..

  • بهترین زمان ازدواج کردن چه وقتی است؟
  • مهم ترین ملاک های ازدواج چیست؟
  • آیا با ازدواج مشکلاتم حل می شوند؟
  • آیا دوست داشتن برای ازدواج کافی است؟
  • فایده ازدواج کردن چیست؟
  • آیا اطلاع از درآمد طرفین در ازدواج مهم است؟
  • اختلاف سنی زوجین چقدر باشد؟

همه چیز درباره ازدواج

بهترین زمان برای ازدواج

یکی دیگر از رایج ترین ابهاماتی که برای دختران و پسران وجود دارد این است که با خود می گویند بهتر است در چه زمانی ازدواج کنیم؟

باید بیان داریم بهترین زمان برای ازدواج وابسته به این است که فرد به بلوغ فکری رسیده است یا خیر؟ آیا استقلال کافی را برای گذراندن یک زندگی دارد یا خیر؟..لذا به همین سبب بر آن هستیم که بگوییم..

هر دختر و پسری که قصد ازدواج دارند نیز ابتدا باید به خودشناسی رسیده و سپس با درک و کسب اطلاع از همه چیز درباره ازدواج تصمیم نهایی خود را برای آغاز زندگی مشترکشان بگیرند.

زمانی که فرد هنوز به درک و شناخت کافی از خود و اهدافش نرسیده باشد مسلما نمی تواند در زندگی مشترک خود به شناخت خوبی از همسر رسیده و حتی نداند هدفش از ازدواج کردن چیست.

بنابراین توصیه می کنیم افراد در ازدواج کردن عجله نکرده و با آمادگی مناسب از جوانب مختلف برای ازدواج آماده شوند. فرضا افراد باید از نظر روحی و روانی، جسمی، اجتماعی و حتی جنسی و..آمادگی لازم برای ازدواج کردن را داشته باشند.

این مساله مهم است که تصمیمتان برای ازدواج، بنا بر نظر شخصی خودتان بوده و نظر سایر افراد بر اعمال نظرتان دخیل نباشند چرا که ممکن است پس از مدت ها، از تصمیم گیری خود پشیمان شد و..

شاید برخی به سبب اصرار والدینشان مجاب شوند که در سنین پایین و حتی زمانی که آمادگی لازم برای ازدواج را در خود نمی بینند نیز ازدواج کنند، توصیه می کنیم این افراد حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

فرضا بهتر است دخترانی که در سنین پایین ازدواج می کنند تا پس از سن 20 سالگی فرزندآوری را به تعویق بیندازند تا از هر نظر آماده مراقبت و پرورش کودک گردد.

همه چیز درباره ازدواج

برای ازدواج چه ملاک هایی را تعیین کنیم؟

همه چیز درباره ازدواج را جدی بگیرید!

طبیعتا هر یک از افراد ملاک هایی را برای انتخاب همسر برای خود تعیین می کنند گاه ممکن است این ملاک ها بیش از حد خیالی و گاه بسیار منطقی باشند که این نیز برای هر یک از افراد متفاوت است.

مهم ترین ملاک برای انتخاب همسر این است که شخص اصیل باشد، اصالت بدین معنی است که فرد خودش بوده، رفتارهای نیکو و محترمی دارد و برای خود و اطرافیانش ارزش قائل است، به نیازها و احساسات ایشان توجه کرده و برای بهتر شدن کیفیت روابط خود زمان صرف می کند و..

بسیار مهم است که هر فرد با توجه به در نظر داشتن ملاک های خود برای ازدواج، به صورت منطقی تصمیم گیری کرده و به انتخاب همسر بپردازند و این نکته را فراموش نکنند که انتخاب همسر و آغاز زندگی مشترک، بازی نبوده و نیاز به دقت بسیاری دارد.

مهم است که دختر و پسر از میزان تحصیلات، فرهنگ، اعتقادات و..یکدیگر مطلع بوده و با توجه به مشابه بودن و یا دارا بودن شرایط و ملاک های مورد نظر نیز به انتخاب همسر بپردازند.

همه چیز درباره ازدواج

همه چیز درباره ازدواج

آیا ازدواج حلال مشکلات است؟

لزوما خیر..زیرا نمی توان گفت که افراد تنها با ازدواج کردن می توانند مشکلاتی را که دارند حل کنند حتی اگر ازدواج و زندگی مشترک در بهبود یافتن وضعیت زندگی افراد موثر باشد باز هم نمی توان ازدواج را تنها عامل حل شدن مشکلات خصوصا مشکلات شخصی و درونی دانست..زیرا مهم است که افراد به شخصه از مشکلات درونی خود مطلع و آن ها را درک کنند و از روانشناس متخصص برای پذیرش و اصلاح آن ها تلاش کنند.

هر انسانی با ازدواج کردن کامل و پخته تر می شود اما نمی توان گفت ازدواج پدیده ای است که می تواند مشکلات و بخش های سیاه و تاریک ذهن و..را خاموش سازد بلکه هر فردی باید به شخصه به خودشناسی رسیده و حال روحی خود را با کمک روانشناس بهتر سازد.

در راستای اشاره به نکات و همه چیز درباره ازدواج باید بیان داریم..متاسفانه برخی ازدواج می کنند تا برخی نیازهایشان از سوی همسرشان تامین گردد فرضا نیاز به تفریح، نیاز به آزادی و..

در حالی که اگر افراد با این ذهنیت تصمیم به ازدواج بگیرند ممکن است در ازدواج خود ناکام باشند زیرا حل شدن مشکلاتشان را به صرت ریشه ای با مشاور روانشناس حل نکرده اند..فرضا اینکه چرا ازدواج باعث می شود احساس کنم آزادی بیشتری دارم؟ و..

همه چیز درباره ازدواج

دوست داشتن در ازدواج کافی است؟

برخی افرادی که قصد ازدواج دارند تنها بر این نظر پافشاری می کنند که در ازدواج و زندگی مشترک تنها دوست داشتن کافی می باشد و نیازی به عوامل و متغیرهای دیگر وجود ندارد.

در حالی که باید توجه داشت که در امر و مقوله مهمی مثل ازدواج، احساسات نه تنها کافی نبوده بلکه نمی توان آن را تنها عامل مهم برای انتخاب همسر دانست زیرا ممکن است احساسات تغییر کرده و شدت آن ها کم و زیاد گردد.

مهم است که در ازدواج علاوه بر در نظر داشتن احساسات، به صورت منطقی تفکر کرده و تمامی جوانب را سنجید و سپس بدون عجله تصمیم به ازدواج گرفت. دوست داشتن در ازدواج لازم است اما کافی نیست!!

این نکته حائز اهمیت است که عشق درجه ای بسیار بالاتر از احساسات نصفه و نیمه یا ناپایدار داشته و نیاز است که افراد با وجود عشق و تعهدی که به فرد مورد نظر دارند، به عواملی از قبیل: نوع اخلاق و رفتار، میزان خودشناسی فرد، نحوه برخورد با والدین، هدفمند بودن یا نبودن و..توجه نمایند.

بنابراین توصیه می گردد که حتما برای انتخاب همسر علاوه بر عشق به ایشان، به ملاک های دیگری توجه گردد.

همه چیز درباره ازدواج

مزایای ازدواج کردن

شاید برخی با این سوال مواجه شوند که ازدواج چه مزایایی را در بردارد؟ قابل ذکر است که ازدواج می تواند سبب گردد افراد به استقلال رسیده و به نوعی قوی تر از همیشه اراده لازم را برای سر و سامان دادن و بهتر کردن وضعیت زندگی شان بکنند، ازدواج می تواند سبب گردد که افراد بدون افتادن در وادی گناه به لذت رسیده و نیازهای عاطفی و جنسی شان به خوبی ارضاء گردد..

ازدواج  می تواند نقش مهمی در بقاء نسل داشته و همچنین زوجین با عشق و علاقه در کنار یکدیگر مهربانانه در هر شرایط مونس و همدم یکدیگر باشند.ازدواج مزایای بسیاری دارد که می توان با انتخاب درست همسر از آن بهره مند گردید در غیر این صورت به همان مراتب که مزایای بسیاری دارد، حتی به مراتب بیشتر نیز ازدواج می تواند سبب برآشفتگی روحی و روانی فرد و..گردد.

آگاهی از سطح درآمد طرفین

بسیار مهم است طرفین پیش از ازدواج از میزان سطح درآمد یکدیگر مطلع باشند تا بتوانند به خوبی و روشنی در خصوص نحوه مدیریت، خرج کردن و پس انداز کردن درآمدشان صحبت کنند.

این نیز می تواند از بروز برخی کدورت ها و مشکلات مالی پس از ازدواج جلوگیری کند.

همه چیز درباره ازدواج

میزان اختلاف سنی

بسیار مهم است زن و مرد بیش از 10 سال اختلاف سنی نداشته باشند زیرا مهم است که زوجین در زندگی مشترک خود تفاهم داشته باشند ولیکن اختلاف سنی زیاد سبب می گردد اختلالات متعددی در این رابطه ایجاد گردد.

بنابراین خوب است که از جلسات مشاوره قبل از ازدواج بهره مند گشت تا با آگاهی از همه چیز درباره ازدواج نیز بتوان تصمیم معقولانه ای را اتخاذ نمود.

نقش خانواده در ازدواج

متاسفانه برخی افراد این تفکر را دارند که قرار است تنها با طرف مقابل ازدواج کنند و خانواده شخص اهمیت زیادی ندارند فرضا از لحاظ اخلاقی، رفتاری و..

فرضا برخی خانواده ها نیز به هر دلیلی دارای مشکلاتی خانوادگی هستند که ممکن است ریشه این مشکلات در زندگی مشترک زن و مرد هم جوانه زده و زندگی ایشان هم تحت تاثیر قرار گیرد.

بنابراین مهم است که افراد برای ازدواج علاوه بر توجه به شخص مورد نظر به خانواده وی هم توجه کرده و سپس تصمیم به ازدواج بگیرند.

طبیعتا فرد مطابق با الگوهای رفتاری خانواده اش بزرگ و تربیت شده و این نیز در برخی مواقع ممکن است در نوع فکر و رفتار و..شخص تاثیرگذار باشد مگر در موارد استثناء..بنابراین توصیه می شود حتما از مشاور روانشناس در تصمیم گیری مشورت نمود البته روانشناس هیچگونه دخالتی بر تصمیم گیری افراد نداشته و تنها با در نظر داشتن جوانب راهنمایی های لازم را ارائه می دهد.

همه چیز درباره ازدواج

در ازدواج زمان بگذارید

بسیار مهم است که پس از ازدواج برای همسر و زندگی تان زمان بگذارید تا کیفیت رابطه تان افزایش یابد..به نیازهای همسرتان توجه کرده و به هنگام بروز مشکلات به صورت منطقی به حل این مساله بپردازید.

برای افزایش کیفیت رابطه زناشویی تان زمان گذاشته و نیازها و علاقمندی های ایشان را جویا شوید.به طور مرتب در خصوص علاقه مندی ها، نیازها و..یکدیگر صحبت کرده و سعی کنید در آرامش روحی یکدیگر نقشی اساسی داشته باشید.

می توانید جهت کسب اطلاع از همه چیز درباره ازدواج از جلسات مشاوره ازدواج کلینیک روان آرام بهره مند گردید.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله جلسات مشاوره آنلاین علاوه بر جلسات حضوری توسط روان آرام برگزار می گردد که کافیست جهت تعیین وقت تماس حاصل نمود.

چرا از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟

زیرا جلسات مشاوره ازدواج کمک می کنند که زوجین به خوبی یکدیگر را شناخته و با آگاهی از نقاط ضعف و قوت هم و..به صورت دقیق تر و دانستنی های لازم درباره باید و نبایدهای ازدواج با دید بازتری به انتخاب همسر بپردازند..روانشناس در این مسیر نقش بسیار مهمی دارد ولیکن ایشان هیچگونه دخالتی در تصمیم نهایی زوجین نداشته و تنها راهنمایی ها و هشدارهای لازم در راستای ازدواج را به ایشان بیان می دارد.

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

تعداد این جلسات با توجه به نیاز مراجعین و تشخیص روانشناس برای ادامه دادن به فرایند جلسات متغیر می باشد.

4.6/5 - (80 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره