به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج موفق بعد از طلاق

ازدواج موفق بعد از طلاق

راه های ازدواج موفق بعد از طلاق چیست؟

با وجود اینکه طلاق از همسر می تواند تجربه دردناکی برای افراد باشد با این وجود طلاق اتمام راه خوشبختی نیست و نباید به طور کل از زندگی ناامید شد.

این سوال بین بانوان و آقایان بسیاری پس از طلاق از همسرشان رخ می دهد اینکه راه های ازدواج موفق بعد از طلاق چیست؟ و چگونه می توان مجددا ازدواج کرده و زندگی خوبی داشت؟

به همین سبب با توجه به در نظر داشتن این پرسش، قصد داریم در اینباره صحبت کنیم همراه ما باشید.

راهکارهای ازدواج موفق بعد از طلاق

در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که کمک می کنند بتوانید پس از طلاق از همسرتان اگر مجددا قصد ازدواج داشتید به مشکل نخورده و یا با آسودگی بیشتری ازدواج کنید.

1.حتما از روانشناس متخصص کمک بگیرید

بسیار مهم است که پس از جدایی از همسر خود حتما با مشاور روانشناس صحبت کنید چرا که دکتر روانشناس به سبب تجربه و تخصص بالایی که دارد می تواند به شما کمک کند تا پس از طلاق احساسات و هیجانات منفی خود را سرکوب نکرده و به خوبی ابراز دارید.

در جلسات مشاوره طلاق نیز درمانگر به شما کمک می کند تا احساسات بهتری را پیدا کنید و بابت تجربه طلاقی که پشت سر گذاشته اید خودتان را تخریب نکرده و دچار افسردگی و سایر اختلالات روانشناختی نشوید.

بنابراین بهره مندی از جلسات مشاوره طلاق بسیار می تواند به شما کمک کند که زندگی بهتری را پس از جدایی برای خود فراهم سازید و دچار گوشه گیری و دوری از اجتماع نگردید.

تا نتوانید به آرامش و حال خوبی برسید نمی توانید وارد رابطه ای جدید شوید.

2.علت اصلی طلاق از همسر قبلی تان را شفاف سازی کنید

این مساله را به وضوح با کمک روانشناس متخصص بررسی کنید که چرا از همسر قبلی تان جدا شدید و علت اصلی طلاقتان چه بوده است؟
تا نتوانید این علت را به خوبی درک کنید وارد شدن به رابطه ای دیگر ممکن است آسیب زا باشد چرا که احتمال دارد چرخه مشکلات و طلاق مجددا تکرار گردند.

زمانی که بدانید علت اصلی طلاق چه بوده می توانید از بروز مشکلات مشابه و..در آینده جلوگیری کنید تا احتمال طلاق در ازدواج مجدد کاهش یابد.
بنابراین یکی از راه های ازدواج موفق بعد از طلاق، بررسی علت طلاق از همسر قبلی می باشد.

3.هدف خود از ازدواج مجدد را تعیین کنید

بررسی کنید که قصدتان از ازدواج مجدد چیست؟ آیا هدفتان آزرده خاطر کردن همسر قبلی تان است یا با توجه به موقعیت و شرایط خود نیاز دارید مجددا ازدواج کنید.

بررسی کنید که آیا زخم های شما از ازدواج ناموفق قبلی تان التیام یافته و یا همچنان احساسات منفی زیادی را به دوش می کشید؟ توصیه می کنیم به سادگی از این موضوع رد نشوید و حتما با کمک روانشناس هدف اصلی خود از ازدواج مجدد را تعیین نمایید.

ازدواج موفق بعد از طلاق

4.خود و احساساتتان را بسنجید

بررسی کنید که آیا نسبت به همسر قبلی خود احساسی دارید یا خیر؟ اگر همسر قبلی تان با قول درست شدن مشکلات از شما درخواست ازدواج مجدد کند آیا می پذیرید یا خیر؟ آیا به مرور زمان خودتان هم ممکن است از همسر قبلی تان این درخواست را داشته باشید یا خیر؟

به این نکته توجه کنید و با احساسات خود رو راست باشید..اگر همچنان به همسر قبلی خود حسی دارید وارد رابطه ای جدید نشوید چرا که نه عمیقا از رابطه لذت می برید و نه می توانید احساس خوبی را در فرد مقابل ایجاد کنید و حتی ممکن است به وی با اظهار پشیمانی از برقراری رابطه آسیب بزنید.

این نیز می تواند اعتماد به نفس شخص خود را کاهش دهد و به مرور آسیب پذیرتر شوید.بنابراین ابتدا به خود زمان دهید تا بتوانید به مرور با جدایی تان کنار بیایید و سریعا پس از از طلاق سعی نکنید وارد رابطه ای جدید شوید.

5.نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید چرا که این نقاط ضعف می توانند بر ازدوا ج مجدد شما تاثیرگذار بوده و سبب بروز مشکلات متعدد شوند فرضا اگر زود رنج و پرخاشگر و..هستید سعی کنید با کمک درمانگر این امر را کاهش دهید و کنترل کنید..

نقاط قوت خود را هم بشناسید و سعی کنید آن ها را ارتقاء دهید.

با خودشناسی می توانید مسیر ازدواج موفق بعد از طلاق را برای خودتان هموارتر کرده و با شناخت اولویت ها، علایق و..فردی را به عنوان همسر انتخاب کنید که ویژگی های اخلاقی و رفتاری اش با ملاک های مدنظر شما هم راستا باشد.

6.در انتخاب همسر دقت کنید

اگر پس از طلاق فردی قصد ازدواج با شما را داشت سریعا به این امر نپردازید و در ازدواج عجله نکنید..

سعی کنید به خوبی فرد مقابل را بشناسید.. واکنش های رفتاری او را در موقعیت های مختلف فرضا ترافیک، خرید و خصوصا نوع ارتباط با اعضاء خانواده اش را بررسی کنید.

شناخت فرد به زمان نیاز دارد بنابراین با این فکر که اگر با این شخص ازدواج نکنم دیگر موقعیت های ازدواج را از دست می دهم، وارد زندگی اشتباه دوباره ای نشوید که در طی زمان احتمال طلاق مجدد در آن زیاد باشد.

بنابراین حتما در انتخاب همسر پس از طلاق دقت کنید تا مجدد با تجربیات دردناک گذشته مواجه نشوید.

7.در افکار گذشته غرق نشوید

سعی نکنید مدام گذشته را مقابل چشمانتان بیاورید و به دنبال مقصر باشید..اکثر جدایی ها به این دلیل صورت می گیرند که زن و مرد هر دو اشتباهاتی را داشته اما طرف مقابل یا تماما خودشان را مقصر می دانستند در حالی که هر دو فرد در جدایی نیز تقصیر دارند.

بنابراین با منفی بافی و ای کاش ها و پشیمانی ها سر نکنید و از تجربه تلخ طلاق خود درس بگیرید تا بتوانید در آینده انسان قوی تری باشید و زندگی بهتری را برای خودتان رقم بزنید.

ازدواج موفق بعد از طلاق

8.تحت تاثیر دیگران قرار نگیرید

ممکن است پس از طلاق حرف های متعددی از جانب اطرافیان بشنوید و زمانی که قصد ازدواج مجدد را هم دارید با این واکنش ها مواجه شوید..
توصیه می کنیم به جای تمرکز بر حرف های دیگران، از متخصص کمک بگیرید و بر روی بهتر کردن کیفیت زندگی تان تمرکز کنید.

به مانند اطرافیان خود که پیشتر طلاق گرفته بوده اند عمل نکنید و زندگی شخصی خود را با وی مقایسه نکنید..( هر کاری که او می کند را تقلید نکنید فرضا در وادی روابط غیر اخلاقی افتادن، ازدواج های متعدد و طلاق های چندین باره و..)

ازدواج موفق بعد از طلاق زمانی حاصل می گردد که زندگی تان را تحت تاثیر حرف ها و رفتارهای دیگران پیش نبرده و خصوصا دهن بین نباشید.

اگر رفتارهای شما در زندگی مشترک جدیدتان حاصل از حرف های دیگران می باشد این نیز اشتباهی است که می تواند مجددا به زندگی تان آسیب بزند..فرضا با توجه به نظر شخصی اطرافیان با همسرتان رفتار نکنید، این شما هستید که از همسرتان شناخت بیشتری دارید..

متاسفانه یکی از دلایل طلاق در بین افراد، دهن بینی و اهمیت به حرف های دیگران است در حالی که توجه بسیار به حرف های دیگران نه تنها سبب بهتر شدن زندگی نمی شود بلکه باعث می شود کنترل مدیریت زندگی تان را از دست بدهید.

فرضا اگر اطرافیان شما را دعوت کردند که با توجه به تجربه طلاق قبلی به همسر جدیدتان عشق نورزید و فقط نیازهای جنسی تان را ارضاء کنید، به این حرف ها توجه نکرده و راه های ازدواج موفق پس از طلاق را با کمک روانشناس در ازدواج جدیدتان پیاده سازید تا زندگی مشترک زیبایی را به ارمغان آورید و تجربه تلخ ازدواج ناموفق قبلی تان شما را آزرده خاطر نسازد.

9.زندگی کنید

سعی کنید برای حال خوبتان وقت بگذارید و بیش از قبل به جسم و روح و روانتان اهمیت دهید بدین سبب می توانید در انتخاب همسر مناسب به خوبی عمل کنید و ریسک وارد شدن به زندگی مشترک اشتباه را برای باری دیگر کاهش دهید.

می توانید یوگا و مدیتیشن را امتحان کنید تا به حال بهتری دست یابید.

10.انکار نکردن

به جای انکار طلاق و تجربه دردناک خود، سعی کنید از آن درس گرفته و اشتباهات خود را مجددا تکرار نکنید.

کلینیک روانشناسی روان آرام

شما می توانید جهت بهره مندی از جلسات مشاوره طلاق و انتخاب همسر مجدد به صورت تخصصی، با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نموده و از خدمات مشاوره ازدواج و سایر جلسات روانشناسی کلینیک روان آرام به خوبی بهره مند گردید.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام علاوه بر حضوری نیز به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شوند که می توان با تماس با کلینیک جهت تعیین وقت اقدام نمود.

آیا پس از جدایی می توان ازدواج مجدد موفقی داشت؟

در صورتی که با راهنمایی های مشاور روانشناس در جهت شناخت همسر اقدام نمود، صبور بوده و به خوبی به شناخت فرد پرداخت و علاوه بر در نظر داشتن احساس، با عقل و منطق نیز تصمیم گیری نمود می توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

4.5/5 - (70 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره