به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره ازدواج مجدد

مشاور آیا به مشاوره ازدواج مجدد نیاز داریم؟ مشاور ازدواج منظور از مشاوره ازدواج مجدد چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول از مشاوره ازدواج مجدد

آیا به مشاوره ازدواج مجدد نیاز داریم؟

مشاوره ازدواج مجدد یکی از الزامات مهم و ضروری برای زنان و مردانی است که قصد دارند پس از ازدواج اول خود که به هر سبب مثل طلاق و جدایی، مرگ همسر و..نیز به اتمام رسیده، دوباره ازدواج کنند لازم و ضروری می باشد..

زیرا در مشاوره ازدواج مجدد نکات و راهنمایی های بسیار مهم و حیاتی از جانب مشاور به اطلاع زن و مرد رسانده می شود تا با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنند.

علل بهره مندی از مشاوره ازدواج مجدد

از آنجا که ممکن است پس از به اتمام رسیدن ازدواج قبلی نیز آسیب ها و ضربه های روحی خاصی به زن یا مرد وارد آید:

بهره مندی از کمک های تخصصی یک روانشناس در جلسات مشاوره ازدواج مجدد نیز بسیار مفید و موثر بوده و سبب می گردد زن و مرد نسبت به روحیات خود شناخت بیشتری پیدا کرده و پس از اطمینان از وضعیت روحی خود به سراغ ازدواج دیگری به شرط تناسب روند.

لذا این تناسب هم ب کمک های تخصصی روانشناس در جلسات مشاوره ازدواج مجدد نیز بررسی و ارزیابی می گردد.در ادامه برخی از علل بهره مندی از این جلسات را عنوان می داریم:

شناخت نقاط ضعف خود

در مشاوره ازدواج مجدد، ابتدا زن یا مرد پیش از ازدواج دوباره علل به اتمام رسیدن و جدایی از همسر قبلی خود را به مشاور بیان می کنند تا نقاط ضعف وی از دل صحبت ها بیرون آمده و روانشناس بتواند به خوبی این نقطه ضعف در رابطه را بهبود بخشد.

شناخت جامع ترِ همسر دوم

جلسات مشاوره ازدواج مجدد کمک می کند پیش از ازدواج دوم درباره شخص مقابل اطلاعات کامل تری به دست آمده و در کنار در نظر داشتن احساسات نیز با تصمیمی عاقلانه و منطقی نتیجه ای مفید و موثر پدید آید تا اشتباهی که در زندگی پیش از همسر دوم رخ داده بود دیگر تکرار نگردد..

زیرا در برخی مواقع علت جدایی هایی مثل طلاق و متارکه کردن به سبب اشتباهات دو طرف و کوتاه نیامدن از قبول اشتباهات خود می باشد.

تعیین هدف از ازدواج دوم

در مشاوره ازدواج مجدد هدف از ازدواج دوم نیز معین می گردد.بهتر است زن یا مرد هدف از ازدواج مجدد خود را در نظر داشته باشد و صرفا به دلیل تنهایی یا لجبازی با شخص قبلی وارد رابطه نگردد.

لذا مشاور در جلسات مشاوره ازدواج مجدد این نکته را به فرد یادآور می شود و از شخص می خواهد اهدافش را در رابطه با دوباره ازدواج کردن خود بیان کند و نقشه ذهنی مورد نظرش را در نظر گیرد.

زیرا باید در ازدواج دوم به سبب تجارب گذشته دقت عمل بیشتری در انتخاب طرف مقابل صورت گیرد.

در نظر داشتن و اهمیت به شرایط زن یا مرد

در این جلسات تمامی شرایط زن یا مردی که قصد ازدواج دوم را دارند نیز توسط مشاور و وی بررسی می گردد.همچنین تناسب شرایط گذشته و فعل این شخص با همسر دوم نیز ارزیابی می گردد مثلا میزان تناسب نحوه تفکر و فرهنگ دو شخص و..

لذا مهم است که همسر دوم از ازدواج قبلی و ناموفق زن یا مرد مطلع باشد و از این مسئله بی خبر نگردد.

به همین سبب روانشناس در جلسات مشاوره ازدواج مجدد نیز این مسئله را به وی اطلاع می دهد و از رضایت این شخص از ازدواج پیشین شخص، اطمینان حاصل می نماید تا در آینده مشکلی رخ ندهد.

اهمیت بررسی میزان رابطه فعلی زن یا مرد با همسر سابق در مشاوره ازدواج موفق

در جلسات مشاوره ازدواج مجدد نیز باید مشخص گردد که آیا زن یا مرد همچنان به سبب نسبیت فامیلی یا هر دلیل موجه دیگری با یکدیگر رو در رو می گردند یا خیر.

لذا باید میزان حد و مرز بین این شخص با همسر سابق رعایت شده و دیگر شکاف و مسئله ای از بابت دلتنگی و..نیز بین هر دو برقرار نباشد.

باید اذعان داشت از توصیه های مهم روانشناسان در جلسات مشاوره ازدواج دوم نیز این می باشد که:

زن یا مرد باید از نوع احساسات شان نسبت به همسر سابق خود مطمئن گردیده و در صورتی که با جدایی خود از همسر قبلی کنار آمده اند و در قلب شان وجود همسر سابق خود را در زندگی شان طلب نمی کنند، پس از طی کردن مدت زمانی معین در صورت نیاز به ازدواج دوم نیز با کمک های یک مشاور و روانشناس مجرب به این مسئله بپردازد.

اطمینان از رضایت فرزند

اگر زن یا مرد از همسر سابق خود فرزندی دارند انتظار می رود که فرزندشان از ازدواج دوم ایشان مطلع باشد.

لذا اگر فرزندان خردسال باشد تا حدودی گذر از این مرحله آسان می گردد ولی اگر فرزندان در سنین بالاتری باشند ممکن است نسبت به این ازدواج بدبین بوده و یا آن را بی شرمی مادر یا پدر خود تلقی کنند..

بنابراین رضایت فرزندان از این بابت بسیار مهم و ضروری می باشد.

لذا اگر فرزندان از ازدواج مجدد مادر یا پدرشان رضایت نداشته باشند توصیه می گردد بنا بر نظر مشاور، فرزند دختر یا پسر در جلسات مشاوره ازدواج مجدد حضور پیدا کرده و مشاور با وی صحبت کند ولیکن روانشناس و مشاور نمی تواند هیچ نظری را بر کودک تحمیل گرداند.

و بسیاری علل دیگر که سبب می گردد نیاز به حضور در جلسات مشاوره ازدواج مجدد حتمی گشته و الزام یابد.

بنابراین بهتر است از تاثیرات موثر این جلسات غافل نشده و به آن اهمیت داد در غیر این صورت پایداری ازدواج دوم هم ممکن است چندی پس از شروع اختلافات و تضادهای فکری ترک برداشته و سرانجام به جدایی دیگری ختم گردد.

اهمیت به علل بهره مندی از مشاوره ازدواج مجدد

گاهی ممکن است زن یا مرد به سبب ازدواج ناموفق قبلی شان دچار آسیب های روحی شده باشند و نیاز باشد پیش از ازدواج دوم نیز این آسیب ها حل و درمان شوند و ایشان حساس بهتری نسبت به زندگی پیدا کنند.

از طرفی احتمال وجود چالش های متعدد به سبب ازدواج دوم مراتب بالاتری در زندگی زن و مرد پیدا می کند مثلا مخالفت فرزندان یا والدین زن یا مرد با ازدواج دوم ایشان، شکاکیت و کم اعتمادی و..

لذا مشاور در جلسات مشاوره ازدواج مجدد چالش های احتمالی دیگر به سبب ازدواج دوم را به زن و مرد یادآور می شود.

همچنین پس از اطمینان از تناسب زن و مرد با یکدیگر و صلاحدید ازدواج شان، نکات و راهنمایی های لازم بر شروع یک ازدواج خوب و موفق و پایداری آن را بیان کرده و به بررسی مناسب ترین زمان برای ازدواج اشخاص با یکدیگر می پردازد.

مشاوره ازدواج مجدد

چالش های احتمالی ازدواج دوم چیست؟

مخالفت والدین و فرزندان که مخالفت فرزندان بسیار بیشتر و جدی تر و مهم می باشد.
تاثیر نقاط ضعف در زندگی جدید پس از ازدواج مجدد
ابراز تفاوت های جنسیتی از جانب اطرافیان و..
بنابراین نیاز است که از جلسات مشاوره ازدواج مجدد بهره مند گشت تا تصمیم گیری متناسب با شرایط و به صورت منطقی به نتیجه رسد.

آیا تناسب سنی در ازدواج دوم مهم است؟

بله در جلسات مشاوره ازدواج مجدد نیز مشاور به ضرورت تناسب فاصله سنی زن و مرد تاکید می کند زیرا به سبب تفاوت زیاد سنی باز هم ممکن است یکی از طرفین آسیب دیده و مشکلاتی احتمالی مثل اختلاف، تضادهای فکری، شک و بی اعتمادی و..نیز بین ایشان رخ دهد.
لذا توصیه می گردد افراد می توانند برای بهره مندی از جلسات مشاوره ازدواج مجدد توسط برترین مشاوران مجرب نیز با کلینیک روان آرام تماس حاصل کنند.

آیا می توان فرزندان را در جلسات مشاوره ازدواج مجدد حاضر نمود؟

در صورت تایید مشاور و روانشناس، فرزند شخص می تواند در جلسه حضور پیدا کرده و با همسر دوم مادر یا پدر خویش با کمک های اصولی مشاور آشنا گردد.
اگر فرزند از ازدواج دوم والد خود رضایت نداشته باشد مشاور جلساتی را با وی گذرانده و با او به صورت تخصصی صحبت کرده و شرایط را به او توضیح می دهد.

4.7/5 - (132 امتیاز)

منظور از مشاوره ازدواج مجدد چیست؟

مشاوره ازدواج مجدد به معنی بررسی وضعیت فعلی و رابطه قبلی زن یا مردی است که قصد دارند دوباره برای ازدواج دوم با شخص دیگری آماده شوند.

در مشاوره ازدواج مجدد، مشاور الگوهای ذهنی فرد و همسر دوم را بررسی می کند تا دریابد آیا این دو شباهتی از نظر طرز فکر و نوع دیدگاهشان دارند یا خیر..

مشاوره ازدواج مجدد می تواند به زنان و مردانی که به سبب ازدواج ناموفق خود از ازدواج کردن دوباره می ترسند و فکر می کنند به سبب این ازدواج ناموفق و نصفه و نیمه طرد می شوند کمک کند تا:

اتفاقات رابطه و ازدواج قبلی را پذیرفته و با آن کنار بیایند به طوری که به مانند خاطره تلخ آموزنده ای از کنارش رد شوند.

مشاور در مشاوره ازدواج از احساسات و عواطف زن یا مرد مطلع شده و نیاز است که افراد با اطمینان کامل بر نظرات خود نیز در برابر ازدواج مجدد پایبند باشند و در میانه راه دیدگاه خود را به یکباره تغییر ندهند.

متاسفانه برخی از زوجینی که از همسرشان جدا شده اند و می خواهند دوباره ازدواج کنند فکر می کنند تنها اگر همسر سابق از زندگی شان بیرون رود کافیست و نیازی نیست که خاطرات با همسر سابقشان از قلب وی  بیرون آید و این اشخاص با این طرز تفکر وارد رابطه ای دیگر شده و در میانه راه حجم دلتنگی و ناراحتی بر قلب و روحشان تلنبار می گردد.

بنابراین بهتر است زن یا مرد اول با خود به صلح رسیده و تصمیمات مهم مورد نظر را با عقل و منطق هم در نظر گیرند..

زن یا مرد باید مطمئن باشند خاطرات رابطه و ازدواج قبلی شان به هر نوع بر ازدواج دومشان تاثیرگذار نبوده و احساسات هر دو شخص نیز لطمه نبیند.

مشاوره ازدواج مجدد

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره ازدواج مجدد

مرکز مشاوره ازدواج مجدد

کلینیک روانشناسی روان آرام به سبب بهره مندی از مشاوران و روانشناسان مجرب  و توانمند نیز به برگزاری جلسات مشاوره ازدواج مجدد برای اشخاصی می پردازد که قصد دارند ازدواج دوم نموده و این ازدواج را به خوبی و به دور از مشکلات رابطه قبلی نیز به پا دارند.

همانطور که پیشتر اذعان شد مشاوره ازدواج مجدد می تواند در انتخاب بهتر  و اصولی تر زن و مرد برای ازدواج با یکدیگر نقش موثری داشته و به تصمیم گیری منطقی و دقیق تر ایشان پس از آشنایی با چالش های  احتمالی ازدواج مجدد نیز کمک کند.

افراد می توانند برای بهره مندی از جلسات مشاوره ازدواج مجدد با کلینیک روان آرام تماس حاصل کنند.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره