به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج برای فرار از تنهایی

ازدواج برای فرار از تنهایی

ازدواج برای فرار از تنهایی خوب است یا بد؟

یکی از عللی که سبب می گردد اغلب افراد تصمیم بگیرند سریعا ازدواج کنند و زندگی مشترکشان را تشکیل دهند این است که احساس تنهایی کرده و می خواهند با ازدواج کردن این خلاء درونی که احساس تنهایی است را پر کنند.

در حالی که می دانیم ازدواج کردن پروسه ای نیست که در بازه زمانی کوتاهی بتواند به نتایج مطلوبی برسد زیرا نیاز است پیش از ازدواج، با طرف مقابل به خوبی آشنا شد و مدت زمانی را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از طرفین صرف نمود..بنابراین در می یابیم ازدواج برای فرار از تنهایی ممکن است باعث صدمه دیدن افراد و بروز آسیب های احتمالی گردد..

به همین سبب توصیه می کنیم اگر گرفتار این فکر شده اید که از روی تنهایی ازدواج کنید، ادامه مطالب را مطالعه کنید.

ازدواج برای فرار از تنهایی

احساس تنهایی می کنم ازدواج کنم؟

فرقی ندارد دختر باشید یا پسر، گاهی اوقات فشار تنهایی ممکن است سبب گردد تصور کنید با ازدواج کردن می توانید احساس خوشبختی بیشتری کرده و از تنهایی دربیایید.

لازم به ذکر است که این احساس مملو از تفکرات اشتباهی است که به دلیل تنهایی در ذهنتان شکل گرفته است، زیرا زمانی که از روی تنهایی تصمیم به ازدواج می گیرید زمانی که در زندگی مشترک دور از خانواده بوده و یا ارتباط کمتری با دوستان و اطرافیان داشته باشید در کنار چالش های زندگی مشترک نیز ممکن است بیشتر و البته از درون احساس تنهایی بیشتری کنید.

بنابراین در پاسخ به این سوال که ازدواج برای فرار از تنهایی خوب است یا خیر؟ باید بگوییم ازدواجی که از روی آگاهی، علاقه، صبر و آشنایی و البته خودشناسی انجام نگیرد ممکن است سبب بروز آسیب ها و مشکلات احتمالی گردد. نیاز است که برای کسب اطلاعات بیشتر از چالش ها و باید و نبایدهای ازدواج نیز از جلسات مشاوره ازدواج بهره مند گشت..

زیرا فرایند ازدواج بسیار مهم بوده و نباید احساسی و بدون در نظر داشتن تمامی جوانب و تامل منطقی، به انتخاب همسر پرداخت..همچنین می توان برای شناخت عمیق تر یکدیگر و یا بهبود برخی مشکلات و ناراحتی های خانوادگی و..در فرایند ازدواج از جلسات مشاوره خانواده بهره مند گشت.

علل تصمیم به ازدواج برای فرار از تنهایی

شاید این سوال پیش آید که چرا برخی تصمیم می گیرند برای فرار از تنهایی ازدواج کنند؟ در این بخش قصد داریم به برخی از این علل اشاره کنیم.

1.احساس بی ارزشی

برخی افراد به سبب این که احساس بی ارزشی کرده و تنهایی شان سبب بروز این احساس شده است تصمیم می گیرند ازدواج کنند تا به قولی از دیگران عقب نیفته و با ازدواج احساس خوشبختی کنند.

در حالیکه اگر فرد به هر دلیلی از درون احساس پوچی و تنهایی می کند باید ابتدا با بهره مندی از جلسات مشاوره فردی این احساس و تفکر را کنار گذاشته و بر روی عزت نفس خود کار کند زیرا اگر همچنان این احساس را داشته باشد حتی پس از ازدواج، احساس تنهایی بیشتری خواهد کرد.

البته پس از ازدواج، ممکن است به سبب استقلال، چالش ها، مسئولیت ها و..نیز بیشتر دچار احساس پوچی شده و ابراز پشیمانی کنند که چرا سریعا ازدواج کرده و به دنبال اهداف خود نرفته اند و..

بنابراین اگر از روی احساس تنهایی و بی ارزشی تصمیم به ازدواج دارید، توصیه می کنیم حتما با مشاور روانشناس صحبت نمایید تا به سبب این احساس وارد رابطه اشتباه نشده و بتوانید بر روی خود کار کرده و به مرور در زمان مناسب و به شیوه ای مناسب تر، به انتخاب همسر بپردازید.

2.اهمیت به نظر دیگران

طبیعتا همه افراد در زندگی شان با برخی انسان هایی که در ظاهر روشن فکر هستند اما در باطن میزان سطح روشن فکری شان تنها برای خودشان مورد قبول است، در ارتباط هستند که معنادار بودن زندگی را تنها در ازدواج کردن و شروع زندگی مشترک می دانند، به همین سبب زمانی که فردی هنوز ازدواج نکرده باشد وی را در فشار قرار می دهند که زودتر ازدواج کن..

این نیز می تواند بر افزایش احساس تنهایی تاثیرگذار بوده و به همین سبب افراد تحت تاثیر حرف های دیگران، از تنهایی شان ترسیده و تصمیم به انتخاب همسر برای شروع زندگی مشترک کنند. در این زمان دیگر فرقی نمی کند فرد مورد نظر چه ویژگی هایی دارد، شخص برای اینکه از نظر دیگران فردی مجرد و تنها و..دیده نشود حاضر می شود با فرد اشتباهی ازدواج کند.

بنابراین یکی از علل ازدواج برای فرار از تنهایی می تواند به دلیل نظر دیگران باشد.

توصیه می کنیم:

در این زمان به نظرات دیگران توجهی نکرده و مطابق با صلاحدید زندگیتان پیش روید، هر زمان که احساس کردید می توانید از مسئولیت های زندگی مشترک بر آمده و در کنار شخصی دیگر احساس خوشبختی واقعی را بیشتر از اوقات تنهایی، با تمام وجودتان لمس کنید، بهتر است فرصت های مناسب برای ازدواج را غنیمت شمارید، در این زمان هم توصیه می کنیم عجله نکرده و با حضور در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به خوبی نسبت به طرف مقابل شناخت پیدا کنید.

ازدواج برای فرار از تنهایی

چرا از روی تنهایی ازدواج نکنیم؟

در پاسخ به سوال آیا ازدواج برای فرار از تنهایی خوب است یا بد؟ پاسخ دادیم که این ازدواج خوب نیست و نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت..لذا در این بخش به برخی معایب ازدواج از روی تنهایی اشاره می کنیم که دانستن آن ها برای همه افراد الزامی می باشد..

  • اشتباه در انتخاب همسر
  • افزایش احتمال شکست در ازدواج
  • احساس تنهایی بیشتر
  • طرد شدن
  • و..

به طور کل..

اگر افراد هر گونه مشکل شخصی و درونی و..دارند از جمله احساس تنهایی، نیاز است با مشاوره فردی این مشکل را ریشه یابی کنند تا به مرور به احساس بهتری دست یابند، اگر افراد با وجود این احساس ازدواج کنند ممکن است دچار وابستگی بیش از حد به همسر شده و این نیز سبب احساس تهی بودن و تنهایی بیشتر در ایشان گردد..

همچنین ممکن است طرف مقابل با فهم این احساس در شما، شما را درک نکرده و در حل این مشکل به شما کمک نکند و..

ریشه مشکلات و احساسات مخرب باید توسط روانشناس بررسی و درمان شوند در غیر این صورت ازدواج می تواند احساس تنهایی را به جای حل کردن به افسردگی، اضطراب و..تبدیل سازد زیرا آدمی ممکن است مشکلات درونی و روانی خود را در رابطه عاشقانه ای که دارد حتی سالم، در شدیدترین حالت ممکن برون سازی کرده و سبب بروز اختلافات و چالش های زناشویی گردد.

توصیه می گردد جهت بهره مندی از مشاوره روانشناسی با روان آرام تماس حاصل گرفت.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله تنها کافیست جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

مشاوره ازدواج در انتخاب همسر موثر است؟

بله می توانید با بهره مندی از این جلسات، شناخت بهتری نسبت به طرف مقابل پیدا کرده و با باید و نبایدهای ازدواج از دیدگاه روانشناسی به خوبی آشنا شد. در این جلسات می توان الگوهای رفتاری نامطلوب خویش را تشخیص و با کمک روانشناس متخصص به بهبود آن ها پرداخت.

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

تعداد این جلسات برای هر یک از زوجین با توجه به نوع نیاز و تشخیص مشاور برای ارائه راهنمایی های لازم متغیر می باشد ولیکن می توان جهت کسب اطلاعات دقیق تر تماس حاصل نمود.

4.5/5 - (69 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره