به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
آیا روانشناس همان روانپزشک است؟ یا خیر

آیا روانشناس همان روانپزشک است؟

کسانی که می‌خواهند برای جلسات مربوط به سلامت و بهبود روان اقدام کنن ممکن است این سوال برایان پیش بیاید که آیا روانشناس همان روانپزشک است؟ یا اینکه فرق بین روانشناس و روانپزشک چیست؟ آیا روانپزشک هم می‌تواند کارهای روانشناس را انجام دهد؟ برای دریافت پاسخ سوال “آیا روانشناس همان روانپزشک است؟” لازم است به یک سری توضیحات پرداخته شود که در ادامه مقاله ذکر شده‌اند.

از نظر تحصیلات آیا روانشناس همان روانپزشک است؟

از آنجایی که روانشناس و روانپزشک هر دو در حوزه سلامت روان فعالیت دارند بر روش عملکرد مغز، تفکر، عواطف و احساسات انسان مطالعه داشته‌اند و هردو می‌توانند در مشکلات و اختلالات مربوط به این موارد فعالیتی موثر داشته باشند اما در جواب سوال از نظر تحصیلات آیا روانشناس همان روانپزشک است؟ با یک نگاهی کلی هم می‌توان متوجه شد که از یک جایی به بعد مسیر این دو رشته از هم فاصله می‌گیرند.

یک روانپزشک در دوران تحصیلی خود در دانشکده پزشکی خواهد بود و مدرکی که بعد از پایان تحصیلاتش دریافت خواهد کرد، مدرک پزشکی می‌باشد. در صورتی که تمایل به دریافت تخصص در زمینه درمان اختلالات مختلف داشته باشد می‌تواند به مدت 4 سال دوره رزیدنتی بگذراند. با این حساب روانپزشک ارتباط بین جسم و ذهن را به خوبی درک خواهد کرد.

اما روانشناسان در دانشکده روانشناسی به تحصیل می‌پردازند و در صورت تمایل به ادامه تحصیل می‌توانند بعد از دوره کارشناسی، در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ادامه تحصیل بپردازند. فرد روانشناس به تحصیل در مورد موضوعاتی همچون اخلاق و رفتار انسان، رشد شخصیت و تاریخچه مشکلات روان‌شناختی می‌پردازد. بعد از پایان دوره تحصیلات تکمیلی نیز برای برای بالا برد تجربه در در امان انواع اختلالات و مشکلات در زمینه سلامت روان، له مدت 2 سال دوره کارورزی می‌گذرانند.

آیا روانشناس همان روانپزشک است؟

فرق بین روش درمان روانشناس و روانپزشک چیست؟

در پاسخ به سوال آیا روانشناس همان روانپزشک است؟ باید گفت که در روش درمان روانپزشک و روانشناس تفاوتی مهم وجود دارد و آن هم این است که روانپزشک ارتباط بین ذهن و جسم انسان را می‌دارند از این رو قادر به تجویز دارو است اما روانشناس خیر.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت ها بین سایر رشته های سلامت روان میتوانید مقاله یر را نز مطالعه نمایید.

تفاوت روانشناس و روانپزشک و روانکاو

4.7/5 - (79 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره