به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره روانشناسی پانیک (حمله عصبی)

مشاور منظور از حملات پانیک چیست؟ مشاور ازدواج طول دوام حملات پانیک مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از مشاوره روانشناسی پانیک (حمله عصبی)

پانیک حمله ای است که به صورت ناگهانی برای فرد اتفاق می‌افتد و همراه با ترس و اضطراب بسیاری است و به طور کل حمله و حجوم پانیک نیز به سبب اتفاقی است که با واقعیت موضوع متناسب نیست چ بسا زمانی که این اتفاق برای افراد می‌افتد بهتر است و توصیه میگردد که از جلسات مشاوره پانیک بهره مند گردند چرا که مشاوره روانشناسی پانیک به افراد کمک میکند تا بتوانند میزان اضطراب و ترس خود را مدیریت و کنترل کنند و بتوانند با مدیریت ترس خود میزان اضطراب کمتری را تجربه کنند

حملات پانیک به صورت متداول و مکرر اتفاق می‌افتد که بر اساس اتفاق غیر معمولی است شاید با خودتان بگویید ما هم دچار اضطراب و ترس میشویم اما دقت کنید که حملات ترس و اضطراب در افرادی که دچار حملات پانیک هستند به صورت مکرر و ناگهانی است

علائم و نشانه های حملات پانیک چیست؟

به طور کل حملات پانیک در افراد دارای نشانه های مختلفی است که قصد داریم به برخی از رایج ترین آنها اشاره کنیم

  • عرق کردن
  • لرزش
  • سریع نفس کشیدن
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • افزایش ضربان قلب
  • احساس گرما
  • کنترل خود را از دست میدهد
  • تمایل دارد که سریع از موقعیتی که در آن ترس وجود دارد فرار کند

و..

به طور کل حملات پانیک به صورت حملات قلبی در افراد رخ میدهد یا ممکن است ایشان دچار اختلال تنفسی شوند که همراه با این حملات ناگهانی بروز می‌یابند و ترس از مرگ را در افراد ایجاد میکنند..

توصیه میگردد با وجود چنین شرایطی حتما از شرایط مشاوره پانیک بهرمند شد چرا که در این جلسات علت اصلی بروز حملات پانیک در افراد بررسی و سنجیده میشوند و میتوان با کمک مشاوره روانشناس درمان را آغاز نمود و مراحل مدیریت ترس و استرس حملات ناگهانی پانیک را به دست آورد
حملات پانیک چه زمانی شروع میشود.

حملات پانیک ممکن است به صورت اتفاقی و ناگهانی حتی به صورت کاملا آرام و با اضطراب کمی در افراد ایجاد گردد چه بسا برخی افراد از بین علائم به پانیک علائمی کمتر از چهار نشانه را همراه با خود دارند چه بسا از نشانه های حملات پانیک بی حسی ، درد قفسه سینه ، مشکلات گوارشی و ترس از مرگ میباشد.

مشاوره روانشناسی پانیک (حمله عصبی)

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات مشاوره حضوری می توان از جلسات غیر حضوری و آنلاین بهره مند گردید..کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

طول درمان حملات پانیک چقدر است؟

با توجه به میزان شدت علائم طول درمان هر یک از افراد متغیر می باشد و نیاز است افراد همکاری لازم را با درمانگر جهت نتیجه بهتر داشته باشند.

4.6/5 - (73 امتیاز)

حملات پانیک چقدر طول میکشد؟

عموما افرادی که دچار حمله پانیک میشوند ممکن است این حمله اتفاقی را از پنج تا بیست دقیقه را تجربه نمایند که البته در ده دقیقه حمله پانیک به اوج خود میرسد.

برخی افراد ممکن است هر روز دچار حمله شوند برخی افراد ممکن است در طی روز چندین بار در ساعت های مختلف دچار حمله شوند و بعضی افراد یک هفته یک بار شاهد حملات پانیک در خود شوند.

این نکته حائز اهمیت است که افرادی که به صورت متداول و مکرر دچار این حملات ناگهانی پانیک میشوند میتوانند برای اینکه میزان ترس و اضطراب خود را مدیریت و کنترل کنند و از ترس ناگهانی خود در برابر این حمله جلوگیری کنند..به سبب اینکه با موقعیت آشنایی بیشتری دارند و چندین بار آن را تجربه نموده اند راه های مقابله با این موقعیت را با کمک روانشناس متخصص فرا گیرد.

چرا دچار حملات پانیک میشویم

به طور کل علت اصلی بروز حملات پانیک مشخص نیست اما نمی‌توان گفت هیچ علتی هم نمی‌تواند سبب بروز این حملات شود.

مشکلات ژنتیکی میتوانند بر حملات پانیک در افراد موثر باشد همچنین عدم تعادل شیمیایی مغز میتواند در بروز این اختلال موثر باشد چه بسا در ادامه قصد داریم به توضیحات بیشتری در خصوص اختلال پانیک اشاره کنیم.

جوانان و نوجوانانی که دچار حملات پانیک میشوند عموما دارای اختلال روانی شناختی دیگری هم علاوه بر حملات پانیک هستند از جمله برخی از این اختلالات میتوان به اختلال وسواس ، اختلال اضطراب ، اختلالات پرخوری و مصرف مواد مخدر و همچنین اختلال خلقی اشاره نمود اختلالات خلقی
زمانی که حملات پانیک به صورت مکرر در افراد رخ میدهد یعنی اینکه ایشان دچار اختلال هراس میباشد..

چه بسا گاهی اوقات حملات اختلال پانیک در خواب برای افراد رخ میدهد و سبب میگردد که ایشان با ترس بسیار زیاد و اضطراب بالایی از خواب بیدار شوند در چنین موقعیتی نیاز است حتما با مشاور روانشناس صحبت نموده و از جلسات مشاوره روانشناسی پانیک بهره مند ضد تا بتوان به خوبی با موقعیت های بروز حملات پانیک آشنا شده و خود را برای آن موقعیت ها آماده نمود.

به طور کلی حملات اختلال پانیک ممکن است بر اثر اختلال روانشناختی دیگری یا بیماری جسمی بروز یابد فرضا اگر افراد دچار استرس و اضطراب بالا باشند یا دچار وسواس باشند و میزان استرسی که تهیه میکنند طولانی مدت و زیاد باشد

همچنین اگر افراد دوار بیماری های تنفسی یا تیروئید یا بیماری های قلبی باشند یا سوءمصرف مواد مخدر یا الکل داشته باشند و.. ممکن است حملات پانیک در این افراد ایجاد گردد بنابراین توصیه میگردد تا حد ممکن از مصرف مواد الکلی و مخدر فرضا نیکوتین و ….

اگر افراد دچار بیماری های تنفسی یا تیروئید یا بیماری های قلبی باشند یا سوءمصرف مواد مخدر یا الکل داشته باشند و…. ممکن است حملات پانیک در این افراد ایجاد گردد بنابراین توصیه میگردد تا حد ممکن از مصرف مواد الکلی و مخدر فرضا نیکوتین و ..جلوگیری کنند و به سلامت روان و جسم اهمیت بیشتری بدهند همچنین استفاده بیش از حد از کافئین نیز میتواند سبب بروز حملات پانیک در این افراد گردد.

مشاوره روانشناسی پانیک (حمله عصبی)

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره روانشناسی پانیک (حمله عصبی)

چگونه از بروز حملات پانیک پیشگیری نمود؟

راه های متعددی وجود دارد که افراد میتوانند به واسطه آنها میزان بروز حملات پانیک را به حداقل برسانند و از بروز آن پیشگیری کنند به همین سبب قصد داریم به بخشی از این موارد اشاره کنیم..

1.سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم بسیار میتواند بر کاهش بروز حملات پانیک موثر باشد هر چند زمانی که شما خواب مناسب و کافی داشته باشید تغذیه سالم داشته باشید و رژیم غذایی خورد را به خوبی رعایت کنید و در صورت تشخیص دکتر متخصص از ویتامین ها مواد معدنی مورد نیاز به خوبی مصرف کنید

میتوانید میزان احتمال بروز حملات پانیک را در خود کاهش دهید چرا که سبک زندگی سالمی دارید و این میتواند در خلق و خوی شما و کاهش اضطراب و استرس شما موثر باشد..

2.تنفس درست و عمیق

 خوب است که تنفس خود را کنترل کنید و یاد بگیرید که چگونه نفس بکشید چرا که وقتی دچار حملات پانیک میشوید ممکن است دچار مشکلات تنفسی گردد و خوب نفس نکشید..

زمانی که یاد بگیرید چگونه تنفس سالمی در هوایی که تهویه زیادی هم ندارد داشته باشید میتوانید از بروز مشکلات تنفسی حین حملات پانیک تا حداقل میزان جلوگیری کنید سعی کنید در بازه های زمانی مشخص با دکتر متخصص ملاقات داشته باشید با ایشان صحبت نمایید..

درست است که مراجعه به دکتر نمیتواند نگرانی و استرس شما از حملات پانیک را برطرف سازد اما بهره مندی از تخصص دکتر متخصص میتواند به شما کمک کند که بتوانید بهتر در موقعیت ترس آور واکنش نشان دهید.

3.ورزش کردن

در صورتی که درمانگر به مراجعین اجازه دهد ایشان می توانند ورزش کنند چرا که ورزش کردن می تواند اضطراب و ترس را در افراد کاهش دهد و تاثیر مثبتی بر خلق و خوی ایشان داشته باشد.

راهکارهای درمانی حملات پانیک

اشاره کردیم که مهم است افراد جهت درمان و کاهش میزان علائم حملات پانیک خود از جلسات مشاوره پانیک بهره مند گردند و به روانشناسی مجرب و متخصص مراجعه نمایند.

چه بسا از راه های درمانی متعددی می توان برای درمان حملات پانیک استفاده نمود..که در این بخش به برخی از این راه ها اشاره می کنیم.

درمان شناختی رفتاری

در این روش افراد یاد می گیرند در موقعیت هایی که دچار ترس و اضطراب می شوند چه واکنشی از خود نشان دهند و بتوانند طرز فکر خود درباره این موقعیت ها را تغییر دهند.

دارو درمانی

گاهی در صورتی که روانپزشک تشخیص دهد جهت درمان پانیک نیاز است که افراد از داروهای خاصی استفاده کنند درمانگر علاوه بر درمان شناختی رفتاری از دارو درمانی بهره می گیرد تا اثربخشی جلسات مشاوره روانشناسی پانیک افزایش یابد.

داروها توسط درمانگر تجویز می شوند و بر اساس میزان شدت بروز علائم نیز دوز مصرفی داروها تعیین می گردد بنابراین نباید از داروها کمتر یا بیشتر از میزان مد نظر درمانگر استفاده نمود.

چه بسا سایر راهکارهای درمان و کاهش حملات پانیک عبارتند از:

مهم است از جلسات مشاوره درمانی به خوبی بهره مند گردید تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.جلسات مشاوره روانشناسی پانیک در صورتی که در زمان مناسب و نزد روانشناسی مجرب و متخصص انجام گیرد می توانند موثر بوده و علائم بروز پانیک را کاهش دهند.

بدین سبب می توان از جلسات مشاوره فردی روان آرام بهره مند گردید.

مشاوره روانشناسی پانیک (حمله عصبی)

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره