به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره خانواده برای طلاق

مشاوره خانواده برای طلاق

یکی از اتفاقاتی که ممکن است در اغلب خانواده ها بروز یابد نیز طلاق زن و مرد از یکدیگر می باشد. در صورتی که افراد در راستای جدایی هستند اما می خواهند رابطه شان را حفظ کنند یا از آسیب های پس از طلاق در امان بمانند می توانند از مشاوره خانواده برای طلاق آنلاین، تلفنی، حضوری بهره مند گردند.

در ادامه نیز قصد داریم به توضیحات بیشتری در خصوص مشاوره خانواده در طلاق اشاره کنیم.

مشاوره خانواده طلاق

چرا از مشاوره خانواده برای طلاق کمک بگیریم؟

شاید این سوال پیش آید که چرا باید از مشاوره خانواده در طلاق کمک گرفت؟ و مشاوره طلاق برای چیست؟

لازم به ذکر است که همانطور که برای ترمیم دردهای جسمانی به نزد پزشک می رویم یا اگر سوزشی در سر دل خود احساس می کنیم سریعا برای علت جویی و درمان خود را به درمانگاه می رسانیم و..زمانی که افراد با مشکل طلاق مواجه می شوند نیز مهم است که از روانشناسی طلاق عاطفی کمک بگیرند، زیرا مشاوره خانواده قبل طلاق می تواند کمک های ذیل را به مراجعین داشته باشد:

مشاوره خانواده برای طلاق بدون سوگیری و بدون اینکه طرف هر یک از زوجین را بگیرد به بررسی مشکلات و اختلافاتی که سبب گشته اند زوجین تصمیم به جدایی بگیرند، می پردازد.

روانشناس مشاوره طلاق نیز به ارائه راه حل های تخصصی پرداخته و کمک می کند زوجین در صورت تمایل به بهبود رابطه عاطفی و زناشویی شان بپردازند و در برابر اختلافات و مشکلاتی که در زندگی زناشویی پیش می آیند واکنش هیجانی نداشته و به صورت منطقی مشکل موجود را حل کنند.

در صورتی که زوجین تصمیم قطعی برای جدایی داشته باشند، می توان در جلسات مشاوره خانواده قبل طلاق استفاده نمود تا از پیامدهای مثبت و منفی این اتفاق آگاه شده و خود را برای شروع سبک جدید زندگی با تمامی جوانب موجود آماده کنند، زیرا بر خلاف جلسات مشاوره خانواده طلاق توافقی، برخی زوجین به سبب طلاق ضربه شدیدی خورده و نیاز دارند روانشناس متخصص در پیشبرد این وضعیت و سایر مسائل به ایشان کمک کنند..

زیرا ممکن است این افراد پس از جدایی از همسر خود، دچار فروپاشی روانی، افسردگی، کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس، خود تخریبی و خود سرزنشگری، مقایسه زندگی خود با دیگران، اضطراب جدایی و..گردند و در صورت عدم درمان به مرور تشدید شده و آسیبب های بسیاری را برای ایشان رقم خواهند زد.

مشاوره طلاق چند جلسه است؟

از دیگر سوالاتی که احتمالا در ذهنتان ایجاد می گردد نیز این است که مشاوره طلاق چند جلسه است؟ باید بیان داریم جلسات مشاوره خانواده ازدواج طلاق نیز با توجه به نیاز مراجعین برگزار می شوند.

بنابراین تعداد جلسات مشاوره طلاق ثابت و معین نبوده و بستگی دارد مراجعین به چه منظوری از جلسات مشاوره طلاق بهره مند می گردند..فرضا:

  • دریافت راهنمایی های تخصصی برای حل اختلافات و بهبود وضعیت زندگی قبل از طلاق
  • مراجعه به روانشناس جهت بهبود وضعیت روحی روانی پس از طلاق
  • ابراز احساسات غم و برون ریزی نزد فردی امین
  • و..

بنابراین تعداد جلسات مشاوره طلاق را نمی توان برای تمامی اشخاصی که قصد بهره مندی از جلسات مشاوره خانواده برای طلاق را دارند مشابه در نظر گرفت و لازم است جهت کسب اطلاعات دقیق تر با مرکز مشاوره خانواده طلاق مد نظر تماس حاصل نمود.

مشاوره خانواده طلاق

از کجا بدانیم به مشاوره خانواده طلاق نیاز داریم؟

طبیعتا طلاق از جمله مشکلاتی است که نمی توان به تنهایی پیامدها و اثرات آن را حل نمود، بنابراین خوب است که حتما از مشاوره خانواده در طلاق کمک گرفت.

حال از کجا بدانیم نیاز فوری به جلسات مشاوره خانواده طلاق داریم؟ در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • 1.اگر پس از طلاق نیاز به تصمیم گیری برای آینده وجود داشته باشد احتمال دارد هیجانات پس از طلاق افزایش یابد و تصمیمات هیجانی اتخاد گردد بنابراین مهم است که پس از جدایی حتما از مشاوره خانواده طلاق کمک گرفت.
  • 2.در صورتی که پس از طلاق، احساساتی اعم از ناامیدی، تنهایی و..بروز یابد توصیه می کنیم حتما از جلسات مشاوره روانشناسی طلاق بهره مند گشت زیرا این مشکلات می تواند در آینده آسیب های بسیاری ایجاد نماید.
  • 3.از دیگر دلایلی که ممکن است سبب گردند افراد از جلسات مشاوره روانشناسی طلاق بهره مند شوند، مشکلات عاطفی و روانی پیش از طلاق است..ممکن است که افراد به سبب اختلافات موجود دچار آسیب شوند و به همین سبب لازم گردد که با مشاوره طلاق و خانواده صحبت نمایند.
  • 4.مشورت برای حل اختلافات، بهبود رابطه عاطفی و زناشویی پیش از طلاق
  • 5.ترجیح تنها بودن با وجود زندگی مشترک و تصمیم برای جدایی می تواند بسیار سخت تر از پیامدهای طلاق باشد بنابراین اگر افراد در زندگی شان با احساس تنهایی مواجه شوند می توانند از مشاوره خانواده در طلاق کمک گرفته و این مساله را با ایشان در میان بگذارند.
  • 6.عدم آگاهی از نحوه رو به رویی و مواجه شدن با چالش های پس از طلاق از دیگر نشانه های لازمه مراجعه به مشاوره خانواده برای طلاق می باشد.

و..

مشاوره خانواده برای طلاق

آیا مشاوره خانواده به طلاق توصیه می کند؟

یکی از نکاتی که لازم است به آن اشاره کنیم این است که روانشناس متخصصی که دارای مهارت بالایی در ارائه راهنمایی ها و مشاوره باشد به هیچ عنوان تاکید به جدایی و طلاق زوجین نمی کند، بلکه به ارائه راه حل برای حل اختلافات پرداخته و کمک می کند زوجین آگاهانه و منطقی به شرایط نگاه کرده و هیجانی تصمیم نگیرند.

در نهایت اگر با وجود ارائه راه حل های بهبود وضعیت، زوجین تصمیم قطعی برای جدایی داشته باشند روانشناس کمک می کند زوجین برای طلاق آمادگی لازم را داشته باشند و ایشان را در خصوص فرایند طلاق، پیامدها و..آگاه می سازد.

به طور کل مشاوره خانواده برای طلاق کمک می کند زوجین بهترین و منطقی ترین تصمیم را اتخاذ کنند بنابراین خوب است در صورتی که افراد به این جلسات نیاز دارند با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نموده و با مشاوره طلاق عاطفی حرفه ای و کاربلد مشورت نمایند.

اما در اغلب مواقع در صورتی که شرایط بین زوجین نامطلوب باشد و مشاور روانشناس صلاح را بر طلاق بین زوجین ببیند بدون اینکه بر طلاق ایشان تاکید ورزد، زوجین را پیامدهای منفی ادامه رابطه با اختلافات و مشکلات موجود آگاه می سازد و بدین ترتیب زوجین با تفکر منطقی تصمیم به بهبود رابطه یا طلاق می گیرند.

از جمله برخی مشکلاتی که سبب می گردند روانشناس صلاح را بر جدایی ببیند عبارتند از:

  • خیانت های متعدد و مداوم همسر
  • داشتن جنون
  • کتک  و تهدید از سمت همسر
  • سوء مصرف مواد مخدر شدید و مداوم

البته لازم به ذکر است که..

 طلاق همیشه بهترین و مناسب ترین راه برای بهبود وضعیت نیست ولیکن در چنین مواقعی گزینه ای است که می تواند سبب گردد میزان بروز مشکلات کاهش یابد.. ولیکن این هم تا حد زیادی وابسته به بررسی تخصصی جوانب، واکنش ها و رفتارهای زن و مرد و..بوده و در صورتی که راه های درمان و حل مشکل نتیجه مطلوبی به همراه نداشتند در انتها گزینه طلاق و تصمیم زوجین برای جدایی حائز می گردد.

بنابراین در جلسات مشاوره خانواده برای طلاق توافقی، درخواست طلاق مرد از زن و بالعکس نیز ابتدا راه حل های بهبود وضعیت اذعان می گردد.

مرکز مشاوره خانواده طلاق

در صورتی که قصد بهره مندی از خدمات مشاوره طلاق و..وجود داشته باشد بهترین راه مراجعه به روانشناس متخصص می باشد به همین سبب می توان از جلسات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری روان آرام کلینیک بهره مند گشت.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله در صورتی که شرایط لازم برای حضور در جلسات وجود نداشته باشد می تواند با صلاحدید و تایید روانشناس از جلسات آنلاین یا تلفنی بهره مند گشت.

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری؟

مسلما مشاوره حضوری می تواند سبب ارتباط گیری بهتر با روانشناس و برون ریزی بیشتر احساسات و هیجانات در اتاق درمان گردد با این حال اگر شرایط شرکت در جلسات حضوری وجود نداشته باشد می توان در صورت امکان از جلسات غیر حضوری روان آرام کلینیک بهره مند گشت.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی طلاق چقدر است؟

هزینه این جلسات وابسته به عوامل متعددی اعم از تعداد جلسات، میزان تخصص روانشناس و..دارد به همین سبب توصیه می کنیم جهت بهره مندی از این جلسات و کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل شود.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره