به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
در هفته چندبار نزدیکی خوب است

در هفته چندبار نزدیکی خوب است؟

در هفته چندبار نزدیکی خوب است؟

در میان درمانگران جنسی و زوجین سوالی وجود دارد که در هفته چندبار نزدیکی خوب است. پاسخ ها می‌تواند از یک بار در هفته تا یک بار در ماه متغیر باشد. زندگی جنسی یک زن و شوهر تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد: سن، سبک زندگی، سلامت هر یک از طرفین و میل جنسی طبیعی و البته کیفیت رابطه کلی آنها. در ادامه به کمیت و کیفیت رابطه جنسی و مزایای رابطه جنسی منظم اشاره شده است:

یک زن و شوهر چقدر باید رابطه جنسی داشته باشند؟

کارشناسان می‌گویند یک بار نزدیکی در هفته یک پایه معمول است. این آمار تا حدودی به سن بستگی دارد: افراد 40 و 50 ساله معمولا به این پایه نزدیک هستند، در حالی که برای افراد 20 تا 30 ساله معمولاً دو بار در هفته به طور متوسط ​​​​اتفاق می‌افتند.

«اما آنچه مهم‌تر از دانستن «در هفته چندبار نزدیکی خوب است» این است که بدانید شما باید به اندازه‌ای که هم خود و هم شریک زندگیتان احساس خوبی داشته باشید، رابطه جنسی داشته باشید.

در هفته چندبار نزدیکی خوب است?

فواید رابطه جنسی منظم چیست؟

بهتر است بعد از اینکه دانستیم در هفته چندبار نزدیکی خوب است، فواید این نزدیکی را نیز بدانیم. رابطه جنسی علاوه بر لذت فواید زیادی برای مغز، بدن و رابطه شما دارد.

۱.عاطفی

بسیاری از افراد انگیزه های عاطفی متفاوتی برای داشتن رابطه جنسی دارند. سکس فواید عاطفی مختلفی دارد، از جمله:

  • می تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد.
  • می تواند به شما کمک کند تا به روشی لذت بخش با بدن خود ارتباط برقرار کنید.
  • می تواند به شما کمک کند با شریک زندگی خود پیوند برقرار کنید و می تواند راهی برای ابراز عشق و مراقبت از او باشد.
  • می تواند استرس را از بین ببرد.

۲.فیزیکی

برای اینکه تعیین کنید که « در هفته چندبار نزدیکی خوب است»، بهتر است فواید فیزیکی رابطه جنسی را نیز بدانید. رابطه جنسی می تواند برای بدن و سلامت جسمی شما نیز مفید باشد. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می دهد که فواید فیزیکی رابطه جنسی عبارتند از:

  • تقویت عملکرد سیستم ایمنی 

یک مطالعه در سال 2004 نشان داده است افراد با رابطه جنسی بیشتر سیستم ایمنی بهتری دارند.

  • نوعی ورزش سبک

ما با داشتن رابطه جنسی تمرینات بدنی خوبی داریم که موجب افزایش ضربان قلب شده و به سلامت کلی بدن کمک کند.

  • بهبود سلامت قلب

 یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که داشتن رابطه جنسی منظم ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

  • تقویت عملکرد شناختی 

افراد فعال جنسی بین 50 تا 90 سال حافظه بهتری دارند.

  • تسکین سردرد

 رابطه جنسی می تواند میگرن یا سردردهای خوشه‌ای را تسکین دهد.

 

یک زندگی جنسی شاد چیست؟

فرقی نمی‌کند چند مدت است که در رابطه هستید یا می‌دانید که در هفته چندبار نزدیکی خوب است، هر زوجی ممکن است در مورد زندگی جنسی مشترک خود نگرانی‌هایی داشته باشند. برخی بر این باورند که یک زندگی جنسی خوب بر اساس تعداد دفعات رابطه جنسی دو نفر تعریف می‌شود. برخی دیگر معتقدند به ارگاسم رسیدن کلید اصلی است. حقیقت این است که هیچ یک از این چیزها برای یک زندگی جنسی شاد حیاتی نیستند.

هیچ عدد جادویی در پاسخ «در هفته چندبار نزدیکی خوب است؟» وجود ندارد. مهم این است که هر یک از طرفین احساس امنیت، راحتی و رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشند. توجه داشته باشید که توانایی زوج‌ها در برقراری ارتباط با یکدیگر در مورد نوع رابطه جنسی است که می‌خواهند داشته باشند، اهمیت دارد.

در هفته چندبار نزدیکی خوب است؟

نکات مهم برای داشتن زندگی جنسی شاد

حالا که آموختیم در هفته چندبار نزدیکی خوب است، بهتر است بدانیم بهبود زندگی جنسی نیاز به کار و برنامه ریزی دارد. در واقع، کار کردن روی زندگی جنسی مشترکتان به عنوان یک زوج می تواند راه خوبی برای بازگرداندن صمیمیت عاشقانه به رابطه شما باشد.

۱.خشم و عصبانیت را نگه ندارید.

عصبانیت بخشی عادی از زندگی است. گاهی اوقات افراد حتی رابطه جنسی عصبانی دارند. اما عصبانیت کنترل نشده می تواند میل جنسی، اعتماد و ارتباط را از بین ببرد. ممکن است سخت باشد که نسبت به کسی که از او عصبانی هستید احساس مهربانی، دوست داشتن یا میل جنسی داشته باشید.

اگر از شریک زندگی تان عصبانی هستید، راه های سالمی برای کنترل آن احساس و رها کردن آن پیدا کنید. در برخی موارد، این کار ممکن است به حمایت یک درمانگر یا میانجی نیاز داشته باشد. همچنین اگر می‌دانید که در هفته چندبار نزدیکی خوب است، برای رسیدن به آن در هر شرایط روحی ناراحت کننده‌ای رابطه جنسی برقرار نکنید.

۲.بدن خود را کاوش کنید.

شناخت بدن خود و آن چه باعث تحریک و لذت بیشتر شما می‌شود، به افزایش کیفیت رابطه جنسی شما کمک می‌کند.

۳. وانمود به لذت و ارگاسم نکنید.

صادق بودن در مورد تجربه جنسی خود با شریک زندگیتان می تواند باعث شود که احساس آسیب پذیری یا خجالت داشته باشید. با این حال، وانمود به لذت و ارگاسم نکنید. در مورد نیازهای جنسیتان صحبت کنید.

۴. مقدمه‌سازی کنید.

در مورد این که در هفته چندبار نزدیکی خوب است بهتر است نکاتی بدانید. مقدمه نزدیکی اغلب بخشی جدایی ناپذیر از آماده شدن برای رابطه جنسی است.نوع شروع رابطه جنسی بسیار مهم است. به شریک زندگی خود کمک کنید تا یاد بگیرد  شما را چطور تحریک کند، چه بخش‌هایی از بدنتان را نوازش کند و … در مورد چیزی که هر دوی شما را تحریک می کند، صحبت کنید.

۵.بعد از نزدیکی، با هم زمان بگذرانید.

باز هم تکرار می‌کنیم، هیچ عدد جادویی برای سوال «در هفته چندبار نزدیکی خوب است» وجود ندارد. کیفیت رابطه جنسی شما مهم است. پس برای کیفیت آن تلاش کنید. زمانی که بعد از رابطه جنسی با هم می گذرانید، بسیار مهم است. اگر بلافاصله بعد از رابطه جنسی می‌خوابید یا از رختخواب بیرون می پرید و از شریک زندگی خود دور می شوید، فرصت نزدیک شدن به یکدیگر و ایجاد سطوح بیشتری از صمیمیت را از دست می دهید.

۶.در مورد زمان بندی هماهنگ شوید.

زندگی جنسی هیچ کس ثابت نمی ماند. در مراحل اولیه رابطه، ممکن است چندین بار در روز یا هفته رابطه جنسی داشته باشید. بعداً، تعداد دفعات رابطه جنسی ممکن است به دلایل زیادی از جمله اضافه شدن فرزندان به زندگی شما، استرس و برنامه ریزی کاهش یابد.

میل جنسی نیز در طول زمان تغییر می کند. برنامه‌ریزی رابطه جنسی ممکن است به نظر دور از ذهن باشد، اما برای بسیاری از زوج‌ها، چارچوبی را تعیین می‌کند که می‌توانند روی آن حساب کنند و مشتاقانه منتظر آن باشند.

۷. در طول روز خود را آماده نزدیکی جنسی کنید.

انتظارات و میل یکدیگر را در طول روز افزایش دهید. حس انتظار و برانگیختگی خود را با تصور کردن نزدیکی شب و صحبت در مورد آن بیشتر کنید.

۸. خلاقیت به خرج دهید.

مجموعه گسترده ای از فعالیت های جنسی وجود دارد که می توانید به عنوان یک زوج به بررسی آنها بپردازید، مشروط بر اینکه هر دوی شما راحت باشید. پیدا کردن راه‌های جدید برای لذت بردن هر دوی شما می‌تواند یک آزمایش فوق‌العاده در صمیمیت باشد، به شرطی که در مورد چیزهایی که امتحان خواهید کرد بحث و توافق کنید.

سخن پایانی در مورد در هفته چندبار نزدیکی خوب است؟

همه افراد برای داشتن یک رابطه سالم و شاد نیاز به داشتن رابطه جنسی ندارند، اما وجود آن می‌تواند به تداوم و کیفیت رابطه زناشویی کمک کند. آنچه مهم است این است که شریکی پیدا کنید که نیازها و خواسته های شما را بدون توجه به آنچه که هستند درک کند. در نهایت برای اینکه بدانید در هفته چندبار نزدیکی خوب است، باید با شریک زندگی‌تان به نتیجه برسید.

آیا باید برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنیم؟

برخلاف این ایده غالب که رابطه جنسی خودبخودی است و با میل ناگهانی اتفاق می‌افتد، رابطه جنسی باید برنامه ریزی شود.اگر افراد دارای فرزند یا زندگی پرمشغله‌ای هستند، داشتن رابطه جنسی برنامه ریزی شده واقعا مفید است.

اگر یک نفر بیشتر از دیگری بخواهد رابطه جنسی داشته باشد چه؟

آنچه کلیدی است این است که در مورد آنچه از نظر جنسی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید و بیان کنید. «این مهم است که یاد بگیریم قاطعیت جنسی داشته باشیم و در ارتباط با رابطه جنسی دلخواه خود تعامل کنیم.

چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟

انجام گفت‌وگو درمورد رابطه جنسی، انتظارات یا مشکلات آن می تواند برای یک زوج بسیار دشوار باشد. در مواردی که گفتگوی یک به یک بی نتیجه است، جستجوی یک متخصص شخص ثالث، مانند یک زوج درمانگر یا یک درمانگر جنسی، می‌تواند مفید باشد.

4.6/5 - (153 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره