به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
درمان اختلال شخصیت نمایشی

درمان اختلال شخصیت نمایشی

درمان اختلال شخصیت نمایشی

همیشه تن دادن به خواسته های ذهن نتایج خوبی به دنبال ندارد. توجه خواهی یا تلاش برای مقبولیت تا حدودی در سطح جامعه لازم است اما بها دادن به آن گاهی نتایج منفی به دنبال دارد که یکی از آن ها اختلال شخصیت نمایشی می باشد.درمان اختلال شخصیت نمایشی که با توجه به گسترش اهمیت فضای مجازی در عصر امروزی رواج زیادی پیدا کرده است موضوعیست که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. برای درمان شخصیت نمایشی باید به یک روانشناس خبره مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اختلال شخصیت نمایشی این مطلب را از دست ندهید.

درمان شخصیت نمایشی

اختلال شخصیت نمایشی

درمان اختلال شخصیت نمایشی بیشتر به خاطر شاکی بودن بیمار از یک ناراحتی به غیر از نشانه‌های اختلال شخصیت نمایشی آغاز می‌شود. اشخاصی که  از بیماری شخصیت نمایشی رنج میبرند ، با وجود رفتار پر زرق و برقی که دارند و رفتارهای عاشقانه ای که از خود بروز میدهند، نمی‌توانند وابستگی با عمق زیادی را به مدت زیادی حفظ کنند.

این افراد اگر به عنوان کانون توجه قرار نگیرند نابود میشوند، افراد دارای اختلال شخصیت نمایشی علاقه زیادی به هیجان طلبی دارند به همین علت دنبال کردن یک پروسه درمانی در جلسه های روانشناسی برای آن ها خیلی دشوار است. با این تفاسیر اگر فردی که دارای اختلال شخصیت نمایشی است با افسردگی همراه باشد یا در زندگی با شکست عشقی و از دست دادن رابطه  مواجه شود، به احتمال زیاد برای درمان اقدام می کند.

در ادامه این مقاله روش‌های درمان اختلال شخصیت نمایشی را به طور کامل بررسی میکنیم. پیشنهاد ما به شما این است که با دقت هرچه تمام تر تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شخصیت نمایشی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام تماس حاصل فرمائید.

 

تشخیص اختلال شخصیت نمایشی

پزشک معالج با توجه به مصاحبه بالینی که با فرد دارد، فرد دارای اختلال شخصیت نمایشی را یک ارزیابی کامل میکند. در صورتی که برخی نشانه‌های اختلال شخصیت نمایشی در شخص موجود باشد، برای مطمئن شدن از تست‌های شخصیت گوناگون بهره میگیرد.

پزشکانی که با افراد مبتلا به اختلالات شخصیت سر و کله میزنند و در زمینه درمان آن ها تجربه بیشتری دارند، می توانند راحت تر این اختلال را تشخیص داده و درمان می کنند. شما می توانید برای درمان اختلال شخصیت نمایشی به کلینیک روان آرام مراجعه کنید.

 

اختلال شخصیت نمایشی با چه اختلالات دیگری شباهت دارد؟

اشخاصی که دارای اختلال شخصیت نمایشی هستند نسبت به استرس و اضطراب بسیار آسیب پذیرتر هستند. از دیگر اختلالاتی که امکان دارد با توجه به مبتلا شدن فرد به اختلال شخصیت نمایشی بروز پیدا کند اختلالات خوردن و مصرف بیش از حد مواد است. اگر اختلال شخصیت نمایشی با هر یک از این اختلالات همراه باشد،در روند درمان پزشک باید به صورت متعادل بر روی هر یک از اختلال‌های دیگر نیز تمرکز کند. در صورت نیاز برای درمان شخصیت نمایشی به کلینیک روان آرام مراجعه کنید.

آیا درمان اختلال شخصیت نمایشی امکان‌پذیر است؟

با بیشتر شدن سن علامت های کمتری در بیماران با اختلال شخصیت نمایشی دیده می‌شود، اما این تغییرها می‌تواند ظاهری باشد نه باطنی؛ زیرا با بیشتر شدن سن میزان انرژی فرد نیز به صورت قابل ملاحظه ای پایین می آید. درمان با بهبود روش های محافظتی که مناسب این بیماری است، در برخورد با موقعیت‌های مختلف زندگی امکان‌پذیر است.

هدف های درمانی برای شخصیت نمایشی چیست؟

روان‌ درمانی، به‌طور‌ جامع درمان انتخاب شده برای اختلال شخصیت نمایشی است که شامل یکسری جلسه های روان درمانی با طول درمان بلند مدت است. مقصود درمان این است که انگیزه‌ها و ترس‌های فرد در ارتباط با نحوه تفکر و رفتارش پدیدار بشود ، تا فرد این امکان را داشته باشد تعامل مثبت و سازنده تری با دیگران برقرار کند.

درمان شخصیت نمایشی

روش‌های درمان اختلال شخصیت نمایشی

اختلال شخصیت نمایشی نوع برخورد با پیروزی ها و شکست‌ها، رابطه های اجتماعی و رومانتیک شخص را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله انواع روش‌های درمان شخصیت نمایشی را مورد بررسی قرار می دهیم:

درمان با دارو درمانی

به منظور درمان نشانه‌های اضطراب، افسردگی و پریشانی در افراد با شخصیت نمایشی، داروهایی بوسیله روانپزشک تجویز می‌شود اما به خودی خود در درمان اختلال شخصیت نمایشی هیچ گونه کاربرد خاصی ندارد، در واقع  این دارو برای اختلالاتی که به علائم شخصیت نمایشی مربوط است به کار می‌رود.

درمان به وسیله گروه درمانی

گروه درمانی برای درمان اختلال شخصیت نمایشی  تا زمانی که شخص قصد دارد رفتارهای بیمارگونه خود را تکرار کند برای مثال در گروه جلب توجه کند و از گروه در جهت رسیدن به اهدافی که باعث شدید تر شدن یا مداوم بودن نشانه‌های شخصیت نمایشی می‌گردد، توصیه نمی‌شود.

گروه درمانی تشکیل شده از گروهی از زنان و مردان با شخصیت نمایشی است؛ بحث کردن، تبادل نظر و نقش بازی کردن در هنگام  جلسات درمانی به فرد کمک می‌کند تا رفتار اجتماعی و رابطه های  بین فردی خود را بهتر کند و در نهایت مسیر درمان شخصیت نمایشی را به خوبی طی کند. درمان شخصیت نمایشی باید توسط فرد خبره صورت بگیرد.

درمان شخصیت نمایشی با روش شناختی _ رفتاری

فرد دارای بیماری اختلال شخصیت نمایشی از فرضیه‌های نادرست در ارتباط با زندگی خود رنج می ‌برد. یکی از عقیده های اختلال شخصیت نمایشی این است که “من بی کفایت هستم و نمی‌توانم خودم از پس زندگی بربیایم” این عقیده باعث می‌شود که آن‌ها فکر کنند که لازم است فرد دیگری را بیابند تا از آن‌ها حمایت کند پس رفتار‌های بیش زنانگی یا بیش مردانگی از خود نشان می‌دهند تا به این طریق توجه دیگران را جلب کنند و دیگران را به تحسین و حمایت وادار کنند.

درمان شناختی رفتاری در این اشخاص، اثربخشی بسیار خوبی می‌تواند داشته باشد. این روش درمان اختلال شخصیت نمایشی به این اشخاص کمک می‌کند تا روش تفکر خود را باز تر کنند و آن را گسترش دهند و به روشی سنجیده و با منطق همراه با آرامش بیشتر عمل کنند. این نوع درمان همچنین در اختلالات همانند با شخصیت نمایشی مانند اضطراب، افسردگی، اختلالات خوردن و سو مصرف مواد می‌تواند موثر واقع شود.

درمان اختلال شخصیت نمایشی

 

درمان با روان تحلیلگری

اهدف روان تحلیل گری در درمان این اختلال، کم کردن واکنش‌های احساسی شخص با پیداکردن و آشکار کردن دلایل زیر بنایی است که باعث پیدا شدن و رشد کردن بیماری در او شده است. این روش درصورتی به درستی به کار گرفته شود تاثیر زیادی در درمان اختلال شخصیت نمایشی خواهد داشت.

درمان با خانواده درمانی و زوج درمانی

همسر و دیگر عضوهای خانواده فرد هم تحت اثر اختلال شخصیت نمایشی هستند. خانواده درمانی و زوج درمانی برای بررسی رابطه ها و تعاملات عضو ها با هم، شناسایی عواملی که بیماری را شدید تر میکنند ، با متکی بودن بر همکاری اعضای خانواده صورت می‌گیرد.

برای مطلع شدن از روش تاثیر گذاشتن اختلال شخصیت نمایشی و دیدن نشانه های این اختلال پیشنهاد ما به شما این است که هرچه سریع تر به مشاوران و روانشناسان کلینیک روان آرام مراجعه کنید. مرکز روان آرام با استفاده از بهترین کادر روانشناسی به شما در درمان اختلال شخصیت نمایشی کمک خواهد کرد.

انجام دادن تمرین های هماهنگی ذهن و بدن

تمرین‌هایی که مغز و بدن را هم راستا با هم دیگر قرار می‌دهند مثل  یوگا، مدیتیشن، تای چی و درمان بیوفیدبک برای درمان شخصیت نمایشی توصیه می‌شود، زیرا به این اشخاص کمک می‌ رساند تا بتوانند برنامه ریزی ذهنی خود را مجددا تنظیم کنند تا بر واکنش‌های احساسی خود کنترل بیشتری خواهند داشت. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و حضوری کلینیک روان آرام بهره مند شوید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در رابطه با درمان اختلال شخصیت نمایشی در اختیارتان قرار دهیم. فراموش نکنید که مشاوره فردی می تواند تاثیر زیادی در روند بهبودی این اختلال داشته باشد پس برای صحبت با یک مشاور خوب با ما تماس بگیرید.

 

درمان اختلال شخصیت نمایشی با دارو درمانی به چه روشی انجام می شود؟

به منظور درمان نشانه‌های اضطراب، افسردگی و پریشانی در افراد با شخصیت نمایشی، داروهایی بوسیله روانپزشک تجویز می‌شود اما به خودی خود در درمان اختلال شخصیت نمایشی هیچ گونه کاربرد خاصی ندارد، در واقع  این دارو برای اختلالاتی که به درمان شخصیت نمایشی مربوط است به کار می‌رود.

هدف های درمانی برای شخصیت نمایشی چیست؟

روان‌ درمانی، به‌طور‌ جامع درمان انتخاب شده برای اختلال شخصیت نمایشی است که شامل یکسری جلسه های روان درمانی با طول درمان بلند مدت است. مقصود درمان این است که انگیزه‌ها و ترس‌های فرد در ارتباط با نحوه تفکر و رفتارش پدیدار بشود ، تا فرد این امکان را داشته باشد تعامل مثبت و سازنده تری با دیگران برقرار کند.

اختلال شخصیت نمایشی چه علائمی دارد؟

اشخاصی که  از بیماری شخصیت نمایشی رنج میبرند ، با وجود رفتار پر زرق و برقی که دارند و رفتارهای عاشقانه ای که از خود بروز میدهند، نمی‌توانند وابستگی با عمق زیادی را به مدت زیادی حفظ کنند.

4.6/5 - (420 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره