به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

راه‌های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج چیست؟

از آنجا که تعهد رابطه دوستی بین دختران و پسران افزایش یافته است و اکثر افراد در این روابط قصد ازدواج با یکدیگر را دارند در ادامه قصد داریم به چندین راه تبدیل رابطه دوستی به ازدواج اشاره کنیم

چگونگی تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

1.دوست داشتن خود

پیش از شروع هر رابطه جدی نیاز است هر یک از افراد خودشان را دوست داشته باشند زمانی که افراد به خودشان اهمیت دهند و نسبت به خود عشق و علاقه داشته باشند عشق به دیگری را هم می آموزند زمانی که این عشق و علاقه هم به خود هم به شخص دیگری است تعهد و وفاداری بسیار پر اهمیت‌تر و جدی‌تر میگردد و افراد از روابط سطحی نگر نیز به روابط جدی‌تر و ازدواج میرسند.
اهمیت دادن به خود به این معنی است که افراد برای حفظ سلامتی و زیبایی اندامشان ورزش میکنند غذای خوب و سالمی میخورند با خانواده و دوستانشان وقت میگذرانند و همچنین به کارهایی که دوست دارند رسیدگی میکنند و برای آنها اولویت بندی میکنند.
افرادی که در رابطه جدی به خودشان اهمیت میدهند میتوانند رابطه بهتری با پارتنر خود داشته باشند چرا که میتوانند نزدیکی بیشتری با یکدیگر داشته و با اهمیت دادن به خود و طرف مقابل کیفیت رابطه عاطفی را بیشتر کنند هرچقدر برای بهتر شدن خصوصیات اخلاقیات، برای حفظ سلامتی و زیبایی اندامتان تلاش کنید طرف مقابل هم بیش از قبل شما را دوست خواهد داشت چرا که در می‌یابد که شما اهمیت زیادی برای خود قائل هستید

2.خودتان باشید

خود واقعی‌تان باشید در روابطی که طرفین خو واقعی‌شان نبوده و برای یکدیگر نقش بازی میکنند احتمال کمتری وجود دارد که رابطه‌شان به ازدواج ختم شود افرادی که خود واقعی‌شان را در رابطه نشان می‌دهند بسیار رابطه صمیمی تر و واقعی تری با‌هم خواهند داشت.
زمانی که احساسات و هیجانات واقعی خود را به یکدیگر نشان میدهید چهره طبیعی‌تان را به پارتنر خود نشان میدهید بدون نگرانی از اینکه بدون آرایش شما را ببیند و…
به طور کل خود واقعی‌تان باشید رابطه نزدیک تر و عاشقانه تری خواهید داشت چرا که هرچه تلاش کنید خود واقعی‌تان را مخفی کرده و نقش بازی کنید رابطه‌تان به مرور سرد تر خواهد شد ولیکن وقتی خود واقعی تان باشید و در کنار یکدیگر به همدیگر توجه کنید و عشق بورزید رابطه نزدیک تری خواهید داشت.
تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

3.حل اختلافات و مشکلات

یکی از راه‌های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج یادگیری مهارت حل مسئله بین دختر و پسر است زمانی که دختر و پسر با یکدیگر به اختلاف خورده و با مشکلی روبرو می‌شوند اگر مهارت حل مسئله داشته باشند میتوانند به خوبی با یکدیگر حرف زده و مشکل را به صورت منطقی حل کنند..
اما اگر در این رابطه عاطفی دختر و پسر نیاز به بلوغ عاطفی بیشتری داشته باشند مدام با یکدیگر قهر و دعوا کرده و اختلافاتشان را با یکدیگر حل نمی‌کنند اگر دختر و پسر یکدیگر را دوست داشته باشند و قصد و رابطه‌شان جدی باشد مسلما در اختلافات و مشکلات با یکدیگر کنار آمده و سعی میکنند به صورت منطقی به حل مشکل بپردازند در صورتی که اگر دختر و پسر هیچ توجهی به حل مسائل و مشکلاتشان نداشته باشند و تنها راه نجات از این دعواها را قهر کردن یا فراموش کردن موضوع پیش آمده بدانند در آینده نیز این رابطه به مشکل جدی تری خواهد خورد.
مسلما اگر دختر و پسر به حای حل کردن مشکل آن را به فراموشی بسپارند و یا آن را نادیده بگیرند تا دعواهایشان کمتر شود و رابطه‌شان بهم نخورد این اختلافات به مرور بیشتر و بیشتر شده و ممکن است سبب جدایی دختر و پسر از یکدیگر گردد.
بنابراین توصیه میکنیم اگر قصد ازدواج کردن با پارتنر خود را دارید مهارت حل مسئله را یاد گرفته و سعی کنید با حرف زدن به صورت منطقی با یکدیگر مشکلات را حل کنید اگر اینکار برای شما سخت است میتوانید از جلسات مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید.
به طور کل اگر با یکدیگر به بحث و اختلاف خوردید و مقصر شما بودید اشتباهتان را بپذیرید و عذرخواهی کنید این نیز نشان دهنده بلوغ فکری شما در رابطه عاطفی‌تان بوده و نه تنها شما را کوچکتر نمیکند بلکه نشان دهنده‌ی توجه شما به حفظ سلامت روان خود و پارتنر‌تان و همچنین حفظ دوام و کیفیت رابطه عاطفی‌تان می‌باشد و همچنین به مرور این نیز می‌تواند کیفیت رابطه عاشقانه شما را بیشتر سازد

4.اعتماد کردن به پارتنر

از دیگر راه‌های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج این است که به پارتنر خود نشان دهید که به او اعتماد دارید زمانی که پارتنر‌تان این احساس اعتماد را از شما بگیرد بهتر میتواند با شما ارتباط برقرار کرده و خود واقعیش را برایتان بروز آرد دختر و پسری که در رابطه عاطفی شان اول به خود سپس به پارتنرشان اعتماد دارند هرگز به طرف مقابل خیانت نکرده و کاری نمی‌کند که این احساس احترام شکسته شود.
دختران و پسرانی که در رابطه عاطفی‌شان به یکدیگر اعتماد داشته وفادار یکدیگر هستند و به یکدیگر متعهد می‌باشند و به قول‌هایشان عمل می‌کنند و خوش قول هستند و همچنین عاشقانه یکدیگر را دوست دارند میتوانند رابطه دوستی‌شان را به ازدواج برسانند.

5.وفاداری به پارتنر

مسلما اگر قصد دارید که رابطه دوستی‌تان را به ازدواج برسانید و از طرف مقابل انتظار وفاداری و تعهد را دارید شما هم باید به پارتنر خود متعهد باشید نیاز است که به رابطه عاطفی‌تان اهمیت داده و پارتنر و رابطه ‌تان را در اولویت قرار دهید.
منظور از اولویت قائل شدن این نیست که تمام زندگی تان را وقف این رابطه کنید اما نیاز است وفاداری و تعهد خود را به پارتنرتان نشان دهید اوقاتی را با پارتنر‌تان بگذرانید و با او در تماس باشید یکی از راه‌هایی که میتوانید تعهد و وفاداری تان را به پارتنرتان نشان دهید این است که رابطه دوستی‌تان را به ازدواج برسانید.
یکی از راه‌هایی که میتوانید تعهد و وفاداری‌تان را به پارتنرتان نشان دهید این است که با او ازدواج کرده و تا پایان عمرتان در کنار یکدیگر بمانید.
تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

6.قدردانی کردن از یکدیگر

خوب است که در رابطه عاطفی‌تان از یکدیگر تشکر و قدردانی کنید میتوانید بابت هر لطف کوچکی که پارتنر‌تان برای شما داشته از او تشکر کنید از اینکه شما را دوست دارد برای شروع زندگی مشترکتان تلاش میکند از اینکه در کنارتان است و شما را درک می‌کند و …
قدردانی‌تان را با لبخند به او نشان دهید و عاشقانه و مهربانانه عشق و علاقه خود را به ایشان ابراز دارید به طور کل زمانی که پارتنرتان حتی کار کوچکی برایتان انجام داد این قدردانی را به او نشان دهید تا این چرخه ادامه پیدا کند و بدین نحو کیفیت رابطه دوستی‌تان بیشتر شده و به مرور میتوانید رابطه‌تان را جدی تر کرده و به ازدواج برسانید.

7.توجه به احساسات و نیازهای یکدیگر

عشق بلد بودن میخواهد زمانی که طرفین بدانند چگونه به یکدیگر توجه کنند و به احساسات و نیاز‌های یکدیگر اهمیت دهند این نیز میتواند یکی از راه‌های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج باشد.
فرضا زمانی که پارتنرتان از موضوعی عصبانی است به جای اینکه عصبانیت خود را بیشتر نشان دهید سعی کنید آرام بوده و پارتنرتان هم آرام کنید زمانی که پارتنرتان در حال ناراحتی و نیاز و توجه است شما به او توجه کرده و سعی کنید با او درد‌ و دل کنید..
نقطه امن یکدیگر باشید آغوشتان رو به یکدیگر باز کرده و با یکدیگر صحبت کنید زمانی که مضطرب و عصبی هستید و اوقات سختی را میگذرانید با یکدیگر درد و دل کنید و این احساسات را به یکدیگر نشان دهید و به آنها اهمیت دهید این نیز میتواند سبب آرامش روانی شما در کنار یکدیگر گردد و از جمله راه هایی است که خیلی از زوجین در زندگی مشترک هم آن را پیاده میکنند..
چه بسا زوجینی که در زندگی مشترک همچنان نتوانستند رابطه صمیمی برقرار کنند یکی از دلایل این عدم صمیمیت بین‌شان عدم توجه به احساسات و نیازهای یکدیگر است.

8.از دوستان ناباب دوری کنید

اگر در رابطه‌ی عاطفی جدی هستید و قصد ازدواج با پارتنرتان را دارید رابطه‌تان را با دوستانی که اهل دختر بازی یا پسر بازی هستند کمتر کنید چرا که ارزش عشق را دانسته و شما را تشویق می‌کنند که رابطه دوستی‌تان را به ازدواج برسانید دوستان متاهل از جوانب و شرایط ازدواج با شما صحبت کرده و از فراز و نشیب های این ازدواج میگوید.
اما این را هم نشان میدهند که اگر به همسرتان وفادار باشید و با او رابطه عاطفی نزدیکی هم داشته باشید میتوانید زندگی عاشقانه پایداری هم برقرار سازید به طور کل دوستان متاهل و عاشق نیز میتوانند الگوی خوبی برای شما باشند چرا که با رفتارهای عاشقانه و محتاطانه‌ی خود به شما می‌آموزد که چگونه با پارتنرتان رفتار کنید.

9.قانع بودنتان را نشان دهید

بعضی از دختران در رابطه عاطفی علاقه دارند که پارتنرشان از آنها تقاضای ازدواج کند اما نگران این هستند که نکند پارتنرشان بابت مخارج و هزینه‌های ازدواج همچنان از ایشان تقاضای ازدواج را نداشته باشد…
خوب است که دختران در صورتی که قصد ازدواج با پارتنرشان را دارند قانع بودن خودشان را به ایشان نشان دهند و به ایشان بفهمانند که برای آغاز زندگی مشترک نیازی به خرج های زیاد و هزینه های بسیار نیست.
چه بسا در سال های پس از ازدواج که وضع مالی بهتری پیدا کردند میتوانند این کم کاری ها را جبران کنند

10.از جلسات مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید

جلسات مشاوره قبل از ازدواج میتواند مهارت هایی که زوجین برای شروع زندگی مشترک نیاز دارند را به آنها آموزش دهد تا پس از شروع زندگی مشترک نیز میزان بروز اختلافات و مشکلات کاهش گردد و در صورت بروز نیز زوجین بتوانند این مشکلات و اختلافات را به صورت منطقی حل کنند.
به طور کل جلسات مشاوره قبل از ازدواج تاثیر بسیار زیادی بر بهتر شدن کیفیت رابطه عاشقانه دختر و پسر در زندگی مشترک دارند.
چه بسا دختران و پسرانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند میتوانند برای بهتر شدن کیفیت رابطه عاطفی شان و یا فراگیری مسائلی مثل مهارت حل مسئله و …با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس گرفته و از این جلسات به صورت آنلاین و یا حتی حضوری بهره‌مند گردند.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله جلسات مشاوره قبل از ازدواج هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می شوند که جهت کسب اطلاعات بیشتر می توان تماس حاصل نمود.

دوستی در دوران مجردی به ازدواج ختم می شود؟

تبدیل رابطه دوستی به ازدواج نیاز به کسب آگاهی و یادگیری برخی اصول رفتاری با پارتنر می باشد که به مهم ترین آن ها اشاره نموده ایم.در صورتی که دختر و پسر مهارت های لازم برای شروع زندگی مشترک را بلد نباشد نمی توانند زندگی مشترکی را آغاز نموده یا در صورت آغاز ممکن است با اختلاف و..رو به رو شوند.

4.6/5 - (83 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره