به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

بهترین مرکز مشاوره شغلی

مشاور بهترین مرکز مشاوره شغلی کجاست؟ مشاور ازدواج مزایا مشاوره شغلی چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول مشاوره شغلی

بهترین مرکز مشاوره شغلی کجاست؟ نام بهترین مرکز مشاوره شغلی؟ چرا به بهترین مرکز مشاوره شغلی برویم؟ اهمیت بهترین مرکز مشاوره شغلی چیست؟ مشاوره شغلی چیست؟

مشاوره شغلی شاید به اندازه مشاوره ازدواج، مشاوره فردی، مشاوره تحصیلی و مشاوره کودک و… به گوش‌تان نخورده باشد اما شغل مقوله‌ی بسیار مهمی است که پیامدهای انتخاب شغل می‌تواند تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی بر سایر ابعاد زندگی بگذارد. این اهمیت تا حدی است که بسیاری را به بهترین مرکز مشاوره شغلی کشانده است.پس لازم است بیشتر به این مقوله مهم پرداخته شود.

در اطراف  شما نیز کسانی هستند که تغییر شغل‌های پیاپی داشته‌اند و دیگران به آن‌ها متذکر می‌شوند که ” از این شاخه به اون شاخه نپر ” ؟

برخی افراد مدام در حال دوره دیدن و کارآموزی هستند و در نهایت از دیگران درباره‌ی شغل پر درآمد و مناسب سوال می‌پرسند؟

افراد زیادی هستند که در مقاطع مختلف احتیاج به مشاوره شغلی دارند، در ادامه این مقاله به پاسخ سوالاتتان درباره مشاوره شغلی، شغل مناسب، بهترین مرکز مشاوره شغلی و… خواهید رسید.

مشاوره شغلی چیست؟

مشاوره شغلی چیست؟

با پیشرفت‌هایی که در اطرافتان می‌بینید یا می‌شنوید بسیاری شغل‌ها بنا به نیاز و علایق مردم به وجود آمده و از بین رفته‌اند.

به نظر شما بعد از مراجعه به بهترین مرکز مشاوره شغلی چه فرآیندی پیش روی شماست؟

فرآیند مشاوره شغلی فرآیند عجیبی نیست و اگر تجربه‌ی شرکت در جلسات مشاوره از هر نوعی را داشته باشید، پروسه‌ی این جلسات برایتان آشنا خواهد بود. مشاور شغلی به شما کمک می‌کند تا توانمندی‌ها ، استعداد و پتانسیل‌های خود را بشناسید و با توجه به نیازهای بازار کار و شرایط تان آن را بکار بگیرید.

تصورتان را از تبلیغی بودن و برنامه ریزی شده بودن مشاوره شغلی کنار بگذارید زیرا مشاوره شغلی کاملا منابع علمی و کارشناسی شده‌ای دارد. مشاوران شغلی در این زمینه دارای تحصیلات و مدارج علمی هستند.

در هر جلسه مشاوره‌ای یک سری پارامترها در نظر گرفته می‌شود تا فرد مراجعه کننده مورد ارزیابی قرار گیرد. ارزیابی این پارامتر‌هاست که سبب مشاوره و راهنمایی درست مراجعه کننده خواهد شد و در نهایت به شغلی خواهد رسید که می‌خواهد و پتانسیلش را هم دارد.

مهم‌ترین این پارامترها عبارتند از:

در طول این جلسات بعد از بررسی پارامترهای پیشنهادهایی از طرف مراجعه کننده و مشاوره ارائه خواهد شد تا فرد مراجعه کننده بتواند انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشد. این گزینه‌ها با توجه به میزان تحصیلات، تخصص، مهارت، شرایط خانوادگی و فرهنگی، شرایط مالی، تایپ شخصیتی و… خواهد بود.

در نهایت با بررسی‌های انجام شده بهترین شغل متناسب با شخصیت و شرایط و تخصص فرد به اون پیشنهاد داده می‌شود. با توجه به موارد گفته شاید بهتر است درباره‌ی مزایای مراجعه به بهترین مرکز مشاوره شغلی هم بدانید. اینکه در نتیجه‌ی مراجعه نکردن به مشاوره شغلی چه پیامدهایی در انتظارتان خواهد بود حتما برایتان جالب است.

مزایا مشاوره شغلی چیست؟

مزایا مشاوره شغلی چیست؟

برخی اصطلاحات مانند فرسودگی شغلی، رضایت شغلی، امید به زندگی و… به گوش شما هم خورده؟

شما هم فکر می‌کنید فرسودگی شغلی و نداشتن رضایت شغلی و کم شدن امید به زندگی و بسیاری از این اصطلاحات با عدم انتخاب درست شغل ارتباط مستقیمی دارند؟

واضح است که بله

همانطور که گفته شد پیشرفت‌های بشر سبب به وجود آمد بسیاری از شغل‌ها همچنین از بین رفتن برخی شغل‌ها شده است. به دلیل تنوع بالای مشاغل همچنین عدم اطلاع از اشباع شدن یا رونق مشاغل می‌تواند پروسه‌ی انتخاب شغل شما را با چالش‌هایی رو به رو کند. با مراجعه به بهترین مرکز مشاوره شغلی می‌توان این چالش‌ها را حل نمود. در ادامه جزئی تر به این چالش‌ها و نحوه حل‌شان پرداخته خواهد شد.

نحوه انتخاب شغل انسان‌ها با هم متفاوت است؛ برخی شغل خانوادگی‌شان را ادامه می‌دهند، برخی رویای شغلی را از کودکی در سر می‌پروراند و تا بزرگسالی به دنبالش بروند، برخی به خاطر شرایط زندگی و مالی ناگزیر به انتخاب مشاغلی خواهند شد که شاید مورد علاقه یا متناسب با توانمتدی‌هایشان نباشد و بسیاری از راه ها که هر کسی را به شغلی می‌رساند. بعد از مراجعه به بهترین مرکز مشاوره شغلی این راه‌ها بررسی خواهند شد تا میزان درستی انتخاب شغل سنجیده شود.

اشتباه نکنید❗

اینکه فردی شغل خانوادگی‌اش را ادامه دهد به این معنی نیست که حتما این شغل مورد علاقه یا متناسب با فرد نیست بلکه در برخی موارد هست و در برخی موارد هم نیست.

اینکه به شغل رویایی بچگی‌‌تان نرسید به این معنی نیست که حتما در جایگاه شغلی درستی قرار نگرفته‌اید.

تصور کنید تمام کودکانی که روزی رویای خلبانی در در سر داشتند الان خلبان می‌شدند! جدای از اینکه نیاز به این تعداد خلبان در کشور است یا نه باید این را در نظر داشت که همه‌ی آنها شرایط تحصیل در این رسته را داشتند؟ استعداد و پتانسیل چطور؟

خب خیر?

در گذشته توقع مردم و دغدغه‌هایشان در مشاغل با امروز متفاوت بود؛ می‌توان گفت این توقعات علاوه بر متفاوت بودن افزایش هم یافته‌اند. امروزه مردم با پا گذاشتن در مشاغل علاوه بر کسب درآمد انتظار شکوفایی علایق و استعداد‌ نیز دارند.در گذشته بیشتر توانمندی انجام کارها مد نظر بوده برای مثال اگر شخصی توانایی نجاری داشت پس حتما نجاری مناسب او بود اما امروزه علاقه، شخصیت، توقع، نیاز و بسیاری از پارامترها اهمیت  دارند.

تردید و سردرگمی در مسیر انتخاب شغل نشانه ضعف یا بی‌استعدادی شما نیست بلکه این اتفاق کاملا طبیعی بوده و در نتیجه این سردرگمی‌هاست که به دنبال تحقیق و بررسی و مشاوره می‌روید. شغل بخش مهمی از زندگی است که ساعاتی از زندگی کما را در بر می‌گیرد و بخش‌های دیگر را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد پس لازم است که به درستی و اندازه به آن پرداخته و جدی گرفته شود.

برای مثال؛

انتخاب شغل هم می‌تواند کیفیت زندگی شما را بالا ببرد و هم می‌تواند پایین بیاورد.

شما به واسطه‌ی شغلتان با افرادی آشنا می‌شوید و معاشرت می‌کنید پس انتخاب شغل روی دایره ارتباطی و کیفیت ارتباطات شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

قبل از مراجعه به مشاوره شغلی باید چه کار کنیم؟

به علاقه و نیازها و توقعات‌تان از کارتان فکر کنید

من از تایپ شخصی‌ام اطلاعی ندارم باید چکار کنم؟

در طی ارزیابی آزمون ها و تست‌هایی که درپروسه جلسات روانشناسی شغلی از شما خواهند گرفت هم شما و هم مشاورتان متوجه آن خواهد شد.

4.5/5 - (77 امتیاز)

اهمیت نیرو انسانی

اهمیت نیرو انسانی

پی بردن به اهمیت نیروی انسانی به یکباره اتفاق نیفتاد. در گذشته تجهیزات، نقدینگی و سهام و… سرمایه محسوب می‌شدند و نیروی انسانی صرفا یه وسیله‌ای بود که باید کارهایی مقرر شده توسط مدیر یا مشاور را انجام می‌داد. مدیران کسب و کارها به مرور متوجه شدند که تجهیزات، نقدینگی و سهام و… نتیجه زحمت و هوش و تلاش نیروی انسانی هستند پس باید بیشتر به آن‌ها اهمیت داده شود.

طراحی سیستم‌های پیشرفته منابع انسانی نتیجه پی بردن به اهمیت منابع انسانی هستند. طراحی فرم‌های مصاحبه حرفه‌ای، بررسی تیپ شخصیتی متقاضیان کار، عملی کردن تدابیری در جهت استقرار و نگهداشت منابع انسانی و … مشاوره منابع انسانی را، به بخش بسیار مهمی از منابع انسانی (HR) سازمان‏‌ها تبدیل کرده است.

مشاوره منابع انسانی به شناخت اشکالات، معضلات و مسائل مرتبط با ناکارآمدی نیروهای انسانی می‌پردازد در نتیجه، مشاوران منابع انسانی، مجموعه‌‏ای از توانمندی‌‏های مختلف همچون تسلط بر قوانین کار و امور اجتماعی، فروش، حسابداری و مدیریت منابع انسانی را فرا گرفته و به کار می‌گیرند.

در نگاهی ساده‌‌تر مشاوره منابع انسانی شناخت عمیق مسائل مرتبط با نیروی کار مثل شناسایی استعداد افراد، آموزش پرسنل و ایجاد فرصت‏های شغلی برابر است. نتیجه‌ی عالی نیروی کاری مناسب و متخصص در کسب و کارها باعث شد مدیران به فکر استخدام مشاوران حرفه‌ای منابع انسانی بیفتند. مواردی که مشاوره HR در آنها به سازمان کمک خواهند کرد:

  • معرفی، گزینش، جذب و استخدام نیروی مستعد و لایق
  • پروسه کارآموزی نیروی انسانی
  • طراحی سیستم‌‏های نوین حقوق، دستمزد و پاداش
  • بهبود روابط کاری و میان فردی در سازمان
  • شفاف سازی قراردادهای کاری و الزامات قانونی
  • تعیین و برنامه ریزی مسیر شغلی و کمک به ارتقاء کارکنان
  • پشتیبانی کارمندان جهت پیگیری بیمه‏ تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی و…
  • ایجاد بستری برای نظرخواهی از کارمندان و بررسی پیشنهادات و انتقادات

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

بهترین مرکز مشاوره شغلی

بهترین مرکز مشاوره شغلی کجاست؟

هر شخصی از مراجعه به بهترین مرکز مشاوره شغلی هدفی دارد؛ مثلا یک نفر به دنبال انتخاب شغل مناسب افراد بیش‌فعال است اما آنچه که در انتخاب بهترین مرکز مشاوره شغلی اهمیت دارد این است که قبل از مراجعه به نیازها، علایق و سلایق و… خود فکر کنید هر چند که این مراحل در پروسه‌ی مشاوره شغلی طی خواهد شد اما این فکر می‌تواند در انتخاب مشاور مناسب نیز شما را یاری کند.

کلینیک مشاوره روان آرام با بیش از 50 مشاور مجرب در این امر شما را یاری خواهد کرد و می‌توانید با اطمینان از پیدا کردن شغلی مناسب و شایسته برای مشاوره شغلی به آن مراجعه کنید.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره