به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

بهترین دکتر پانیک در تهران

مشاور منظور از اختلال پانیک چیست؟ مشاور ازدواج نشانه های حملات پانیک مرکز مشاوره آشنایی با مرکز کلینیک ما سرویس ها سوالات متداول

بهترین دکتر برای درمان پانیک در تهران

منظور از پانیک چیست؟ و چرا باید به درمان آن پرداخت؟ هجوم نگرانی بطور ناگهان و ترسیدن بسیار زیاد را حملات پانیک گویند. حین این اتفاق قلب شدیدا میتپد و نفس کشیدن بسیار مشکل می شود. حتی احساس مردن و یا دیوانه شدن نیز به انسان دست می دهد. در صورت عدم درمان حملات پانیک ، امکان اینکه این حملات به اختلالات پیشرفته تر پانیک یا مشکلاتی دیگر منجر بشوند ، وجود دارد. بازداشتن از امور روزمره افراد نیز از پیامد های این حملات است که خوشبختانه این حملات قابل درمان و بهبود می باشند.

اگر درمان مناسبی برای آنها توسط بهترین دکتر پانیک در تهران انتخاب شود ، علائم پانیک یا به حداقل می رسند و یا بطور کامل از بین می روند تا کنترل عادی زندگی به دست فرد باز گردد.

شاید این سوال ایجاد گردد که برای درمان پانیک پیش چه دکتری باید رفت؟ باید بیان داریم نیاز است به صورت تخصصی به درمان پانیک در تهران پرداخت بنابراین می توان برای مشاهده رزومه بهترین روانپزشک پانیک  اینجا کلیک نموده و از خدمات درمان پانیک در تهران توسط دکتر متخصص حملات پانیک بهره مند گشت.

بهترین دکتر پانیک در تهران

از جمله کارهایی که برای پیش گیری و جلوگیری از حملات پانیک می توان انجام داد عبارت اند از :

۱. بطور مداوم در حال حرکت بودن و بیشتر از یک ساعت بدون تحرک یک جا ننشستن .
۲. تلاش برای نفس کشیدن بصورت آرام و عمیق و عدم حبس کردن نفس
۳. قرار دادن تمرین های ریلکسیشن در برنامه روزانه
۴. ماندن در جوار خانواده و دوستان
۵. کاهش مصرف الکل، کافئین و نیکوتین
۶. خوابیدن و استراحت کردن به اندازه مورد نیاز بدن
۷. بدست آوردن اطلاعات و آگاهی های بیشتر با خواندن مطالب مرتبط با این موضوع

باید بیان داریم مهم است که در صورت وجود پانیک، جهت درمان حملات آن حتما به دکتر پانیک مراجعه نمود، زیرا بهره مندی از کمک های تخصصی درمانگر می تواند میزان شدت علائم را کاهش دهد. بنابراین بهتر است در صورت وجود علائم در اسرع وقت به بهترین دکتر پانیک در تهران یا سایر شهرها با توجه به منطقه جغرافیایی خود مراجعه نمود.

حملات پانیک با ترس معمولی چه فرقی دارند؟

ترس همان احساسی رایج و آشنا است که حین مواجهه با چیز ناشناخته ای و یا موقعیت و شرایط نا مناسب ای به فرد دست می دهد است که عکس العملی است از طرف سیستم عصبی نسبت به موقعیت های خطرناک و یا حتی با احتمال ایجاد خطر که انسان را در این شرایط آماده ستیز و یا گریز می نماید. پانیک یک موج از وحشت بصورت بسیار ناگهانی است و این گونه شناخته می شود که بطور ناگهانی رخ می دهد و‌ شدت زیاد آن حتی موجب فلج کردن می شود .این حملات بطور کامل ناگهانی هستند و قبل از آن ها هیچ هشدار و اخطاری داده نمی شود .

برای درمان پانیک چه داروهایی تجویز می شوند؟

• دار‌وهای ضد افسردگی که باید بطور مداوم استقاده بشوند تا طی چند هفته تاثیر خود را بگذارد.
• بنزودیازپین ها که دار‌وهای ضد اضطرابی هستند و سریعاً جواب می دهند . اما این نکته را باید در نظر داشت که آنها اعتیاد آور هستند و قطع کردنشان عوارضی دارند که باید در استفاده از آنها احتیاط کرد .

در صورت درمان نکردن حملات پانیک چه مشکلاتی ممکن است بوجود آیند؟

در صورت عدم درمان حملات پانیک ، امکان اینکه این حملات به اختلالات پیشرفته تر پانیک یا مشکلاتی دیگر منجر بشوند ، وجود دارد.

4.6/5 - (473 امتیاز)

حملات پانیک با ترس معمولی چه فرقی دارند؟

همه انسان ها با ترس روبرو شده اند. ترس همان احساسی رایج و آشنا است که حین مواجهه با چیز ناشناخته ای و یا موقعیت و شرایط نا مناسب ای به فرد دست می دهد است که عکس العملی است از طرف سیستم عصبی نسبت به موقعیت های خطرناک و یا حتی با احتمال ایجاد خطر که انسان را در این شرایط آماده ستیز و یا گریز می نماید.

حال در مقابل به بررسی پانیک طبق نظریات بهترین دکتر پانیک در تهران می پردازیم ، پانیک یک موج از وحشت بصورت بسیار ناگهانی است و این گونه شناخته می شود که بطور ناگهانی رخ می دهد و‌ شدت زیاد آن حتی موجب فلج کردن می شود .این حملات بطور کامل ناگهانی هستند و قبل از آن ها هیچ هشدار و اخطاری داده نمی شود .

حتی این امکان وجود دارد که در هنگام خواب و یا در آرامش نیز این حمله ها اتفاق بیوفتد. حملات پانیک گاهی فقط یک بار اتفاق می افتد ولی در اکثر افراد بطور مکرر رخ می دهد. که این نوع حملات مکرر اغلب در قرار گرفتن در شرایط محرک اتفاق می افتد.

از مثال های این شرایط می توان به عبور از روی پل و یا صحبت کردن در جمع ؛ به خصوص اگر فرد پیش تر نیز دچار حملات پانیک در این نوع شرایط شده باشد. بیشتر این شرایط ، شرایطی هستند که فرد حین قرار گرفتن در آنها احساس خطر کرده و همچنین احساس می کند که راه فراری ندارد.

هر کدام از ما احتمال دارد با یک یا چند حمله پاتیک مواجه شده باشیم و هم اکنون نیز در سلامت کامل به سر ببریم ، اما امکان دارد این حملاتی که به ما دست می دهد قسمتی از یک بیماری دیگر همچون اختلال پانیک، فوبیای ترس از اجتماع یا افسردگی باشند. بهرحال با هر دلیلی که این حملات داشته باشند می توان آنها را به کمک دکتر پانیک درمان کرد..

برای درمان آن روش های تاثیر گذاری وجود دارد که افراد را در رفع این مشکل یاری می رساند.

داستان پائولا

در راستای توضیحاتی در راستای درمان پانیک توسط بهترین دکتر پانیک در تهران، خوب است مطالب ذیل مطالعه گردد.

پائولا کسی است که شیش ماه قبل دچار اولین حمله ی پانیک شد . وی زمانی که داشت برای یک سخنرانی مهم در دفتر کارش آماده می شد ، دچار موج بسیار شدید از ترس در وجودش بطور ناگهانی شد . بطوریکه اتاق دور سرش چرخید و این احساس را داشت که انگار هر لحظه امکان دارد به بالا پرتاب بشود.

دچار بدن لرزه شدید شده و کنترل نفسش را از دست داده بود. تپش قلبش آنقدر تند بود انگار که میخواست از سینه اش بیرون بزند. او در همین شرایط بد ماند و به سختی تحمل کرد تا حمله تمام شد . ولی این حمله او را بسیار تکان داد.

حمله بعدی پائولا سه هفته بعد اتفاق داد که بعد از آن حملات با فاصله های کمتر به او دست می دادند. او از زمان و مکان رخ دادن آن حملات بی اطلاع بود و حتی ترس اینکه در مقابل دیگران این حمله به او دست دهد را داشت.به این دلیل او از بیرون رفتن با دوستانش پس از کار خودداری می کرد و در خانه می ماند، هم چنین از آسانسور برای رفتن به دفترش که در طبقه دوازدهم بود هم استفاده نمیکرد چون از اینکه در آسانسور این حملات به او دست بدهند و در آسانسور گیر بیوفتد میترسید.

بهترین دکتر پانیک در تهران

نشانه ها و علائم اختلال پانیک چیست؟

خیلی از افراد به این حمله ها دچار می شوند و مشکل یا عارضه دیگری برای آنها اتفاق نمی افتد. در صورتیکه تنها یک یا دو حمله پانیک رخ داده است ، جای نگرانی نیست. اما کسانی هستند که از تجربه حملات پانیک دچار اختلالات پانیک می شوند. اختلال پانیک در اثر حمله های پشت سر هم و تکراری پانیک و حتی تغییر های چشم گیر در رفتار یا نگرانی های زیاد در رابطه با حمله های بعدی ایجاد می شود.

از جمله برخی نشانه ها و علائم پانیک عبارتند از:

بنابراین حائز اهمیت است در صورت بروز هر یک از این نشانه ها از درمانگر متخصص و بهترین دکتر پانیک در تهران کمک گرفت.

ممکن است برخی افراد جهت کسب اطلاع و شناخت درمانگر متخصص با مشاده و سرچ بهترین دکتر برای درمان پانیک نی نی سایت، به دنبال راه چاره برای درمان و آشنایی با نشانه های حملات پانیک باشند، از این رو لازم به ذکر است برای تشخیص وجود علائم حملات پانیک نیاز است که از جلسات مشاوره درمانگران متخصص و حرفه ای بهره مند گشته و در صورت وجود علائم به درمان حملات پانیک در تهران بپردازند.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

بهترین دکتر پانیک در تهران

تشخیص اختلال پانیک توسط بهترین دکتر پانیک در تهران

علائم زیر که از طرف بهترین دکتر پانیک در تهران دسته بندی شده اند ، نشان دهنده اختلال پانیک هستند:

وقتی که حملات پانیک بصورت مکرر و کاملاً ناگهانی ادامه دار می شوند و دیگر صرفاً در موقعیت خاصی اتفاق نمی افتند.

دچار تغییر رفتار بدلیل حمله های پانیک بشوید، برای مثال دیگر به مکان هایی که پیش از این در آنجا دچار این حملات شدید، نروید.
با وجود اینکه یک حمله پانیک تنها چند دقیقه فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما تاثیر اصلی آن روی او دراز مدت است.مثلا خاطره ی وی از ترس و وحشت بسیار زیاد حمله های قبلی که برای ایشان رخ داده بود ، توانایی این را دارد که اعتماد به نفستان را کاهش دهد و این اثرات منفی روی آن سبب شود زندگی روزانه تان هم آسیب ببیند.

در ادامه از زبان دکتر پانیک علائمی را نام می بریم که در پایان موجب ایجاد اختلال پانیک می شوند:

۱.نگرانی پیش نگرانه

نگرانی و عصبانیتی که بین حمله های پانیک دچار آن می شوید با اینکه باید آرامش داشته باشید . منشا این نگرانی همان ترس از حملات بعدی است که به آن ترس از ترس گویند و بیشتر اوقات هم در فرد بوجود می آید و حتی فرد را ناتوان می کند.

۲. خودداری از حضور در برخی مکان ها

افراد دیگر به بعضی از موقعیت ها و محیط های خاص نمی روند. چرا که در آن موقعیت پیش تر مورد حمله ی پانیک قرار گرفته اند و یا حتی از اینکه در این مکان ها اگر دچار این حملات شوند و نتوانند از کسی کمک بگیرند و یا از آنجا فرار کنند ، می ترسند. آگورافوبیا یا ترس از مکان های شلوغ از پیامدهای پیشرفت این خودداری کردن از حضور در مکان ها و موقعیت های خاص است.

اختلال پانیک همراه با آگورافوبیا

پیش تر ترس از مکان های باز و عمومی را آگورافوبیا می دانستند ولی امروزه اعتقاد بهترین دکتر پانیک در تهران بر این است که آگورافوبیا از حملات پانیک ایجاد می شود. ترس از مواجهه با حملات پانیک در مکان هایی که فرار کردن از آنجا سخت و یا خجالت آور است ، علت آگورافوبیاست.. حتی شاید ترس اینکه در مکان هایی باشید که امکان کمک گرفتن حین حمله پانیک، فراهم نباشد نیز وجود دارد.

این ترس ها سبب دوری کردن از هر چه بیشتر مکان های مختلف چون رفتن به فروشگاه های شلوغ ، باشگاه های ورزشی و … گردد. حتی سوار شدن در ماشین ، هواپیما ، مترو و انواع وسیله های دیگر هم برایتان ترسناک باشد. هر چقدر که این مشکل پیشرفت کند ، امکان دارد که فقط و فقط در خانه خودتان احساس آرامش و امنیت کنید.

دکتر پانیک درباره آگورافوبیا بیان می کند که اگر آگورافوبیا داشته باشید سعی می کنید از موقعیت های نام برده شده دور باشید:

معمولا آگورافوبیا یک سال پس از اولین حملات مداوم پانیک بوجود می آید.

بهترین دکتر پانیک در تهران

دلایل حمله پانیک و علل اختلال پانیک چیست؟

درست است که دلیل این حملات و اختلالات بطور دقیق معلوم نیست ، اما این حمله ها بطور ارثی در خانواده است. البته نظراتی از بهترین دکتر پانیک در تهران مبنی بر ارتباط بین این حملات و تغییراتی در شیوه زندگی موجود است ، مثل فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و وارد محل کار شدن ، ازدواج کردن یا صاحب بچه شدن از دیگر عوامل محرک حمله پانیک می توان به استرس بسیار زیاد ، فوت یکی از عزیزان، طلاق یا از دست دادن شغل اشاره کرد.

حتی دکتر پانیک بیان می دارد که امکان اینکه این نوع حملات به خاطر بیماری یا عارضه ای فیزیکی نیز بوجود آیند ، وجود دارد .

اگر نشانه های پانیک را دارید و اذیت می شود باید به دکتر پانیک بروید تا با توجه به موارد ذیل مورد ارزیابی قرار بگیرید:

درمان حمله پانیک و اختلال پانیک در تهران

همانطور که بیان نمودیم می توان این حملات را یا توسط خود شخص یا با کمک گرفتن از بهترین دکتر پانیک در تهران درمان کرد و بیشتر اوقات با استفاده از استراتژی های خود درمانی یا چند جلسه درمان ، بطور کامل رفع می گردند.

لذا در ادامه قصد داریم به برخی از روش های درمان حملات پانیک در تهران توسط بهترین درمانگر پانیک اشاره کنیم..

۱.درمان با استفاده از راه آگاهانه

این راه به این صورت است که به الگو ها و رفتار هایی که محرک این نوع حملات است فکر و روی آن تمرکز می کنید که این کار فرد را در نگاه واقع بینانه به ترس هایش یاری می کند.

۲. روش درمانی افشا

این درمان بصورت قرار گرفتن در یک محیط امن و کنترل شده در مقابل حملات پانیک است. که با این روش ، دکتر پانیک طرق بهتری برای مقابله و کنار آمدن  شما با حملات پانیک می یابد.

تمریناتی چون نفس نفس زدن ، چرخاندن سرتان به طرفین یا حبس نفستان از تمرین هایی است که سبب شبیه سازی حالت حملات پانیک در احساس افراد می شود که هر چقدر این تمرینات تکرار شود ترستان از این حالات تاثیر گذار روی بدن کاهش می یابد و کنترل این حملات راحت تر می شود.

۳. درمان دارویی

درمان با داروهایی که از طرف بهترین دکتر پانیک در تهران تجویز می شود موقتا اختلال پانیک را رفع می کند و برخی از علائمش را کم می کند. البته دکتر پانیک باور دارد که دارو توانایی درمان کامل این مشکل را ندارد و فقط در مورد هایی که بسیار شدید است مفید خواهد بود اما نباید فقط به این نوع درمان بسنده کرد..

طبق نظر دکتر پانیک روش درمان دارویی بیشترین اثر خود را وقتی می گذارد که با راه های درمانی دیگر و تغییر روش زندگی همراه شود . اصلی ترین قسمت درمان ، تشخیص علت حملات پانیک است.

داروهای زیر برای اختلال پانیک توسط دکتر پانیک تجویز می شوند:

• دار‌وهای ضد افسردگی که باید بطور مداوم استقاده بشوند تا طی چند هفته تاثیر خود را بگذارد.
• بنزودیازپین ها که دار‌وهای ضد اضطرابی هستند و سریعاً جواب می دهند . اما این نکته را باید در نظر داشت که آنها اعتیاد آور هستند و قطع کردنشان عوارضی دارند که باید در استفاده از آنها احتیاط کرد.

بهترین دکتر پانیک در تهران

کارهای بسیاری وجود دارد که خو‌دتان با انجام آنها می توانید به درمان تخصصی حملات پانیک یاری رسانید. از جمله:
۱.افزایش اطلاعاتتان در باب پانیک و اضطراب
۲. عدم مصرف سیگار ، الکل و کافئین
۳. کنترل نفس را فرا بگیرید چرا که سریع نفس کشیدن حالت های مختلفی چون گیجی و سختی قفسه ی سینه را که در زمان حمله ی پانیک ایجاد می شود، سبب می شود .
۴. تمرین کردن تکنیک های ریلکسیشن مثل یوگا ، مراقبه و ریلکسیشن بصورت مرتب

پیامد های حمله پانیک یا حمله هراس

این حملات توانایی این را دارند که در زندگی اجتماعی و کاری شخص اختلال وارد کنند. برای مثال خودداری کردن از رفتن به سفر های کوتاه مدت و دائما نگران حمله دوباره به آنها و عدم توانایی شان در رسیدن به دکتر پانیک بودن

بهترین دکتر برای حمله پانیک در تهران

بسیار مهم است که جهت درمان حملات پانیک از درمانگری متخصص کمک گرفت زیرا نیاز است که پس از تشخیص و وجود علائم پانیک نیز تحت درمان تخصصی قرار گرفت.

لذا بهترین دکتر پانیک در تهران می تواند به افراد در درمان حملات پانیک کمک کند بنابراین می توان جهت بهره مندی از خدمات بهترین دکتر برای درمان پانیک در تهران و دریافت نوبت مشاوره با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
حضرتی
11 ماه قبل

سلام.من از ۲۰ سالگی به صورت آشکار این بیماری رو دارم.چندسالی هست که دارو مصرف میکنم
اس سیتالوپرام و پراپرانول ۱۰.
چند ماهی هست که بعد از خوردن غذا به ویژه غذاهایی که پنیر پیتزا داشته باشه دچار حملات شدید میشم و تپش شدید قلب ،تهوع و تنگی نفس رو دارم.آیا این علائم از این بیماریه من هست؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
10 ماه قبل
پاسخ به  حضرتی

سلام دوست عزیز؛ درمورد دارو و عوارض احتمالی و تداخل اون با غذا و یا تایید دوز مصرفی، حتما از روانپزشک کمک بگیرید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره