به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
آشنایی قبل از ازدواج

آشنایی قبل از ازدواج

همدیگر را قبل از ازدواج بشناسید !

! Getting to know each other before marriage

ازدواج بدون آشنایی امکان پذیر نمی باشد و همه ما به خوبی آن را می دانیم ! اما در هر صورت یک امر ضروری می باشد که به شناخت یعنی مهم ترین فاکتور ازدواج منجر می شود. اما نباید فراموش کنید این روند باید مسیر درست خود را طی کند تا به شناخت درست نیز منجر شود ! ما می توانید به شما در طی کردن این روند کمک کنیم ! با ما همراه باشید و در مورد آشنایی قبل از ازدواج به تمامی اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا نکات ضروری در مورد آشنایی قبل از ازدواج را در اختیار شما قرار دهیم پس ادامه این مطلب را برای داشتن یک مسیر روشن از دست ندهید.

همچنین پس از این مطلب به سادگی می توانید از طریق این سایت با یک متخصص به مشاوره پیش از ازدواج بپردازید و اطلاعات خود را کامل کنید. علاوه بر آن از طریق کلیک بر روی این لینک با تست مشاوره قبل از ازدواج آشنا شوید و آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

چرا آشنایی قبل از ازدواج ضروری است ؟

جواب این سوال کاملا مشخص است ! وقتی از ازدواج صحبت می کنیم در مورد یک عمر زندگی صحبت می کنیم. زندگی که می تواند ذهن ، جسم ، روح ، احساسات و هر قسمت مهم از وجود ما را تحت تاثیر قرار دهد پس بدیهی است که نمی توانیم چشم بسته به آن بپردازیم . حتما باید مطمئن باشیم که هر دو طرف در مسیر آشنایی پیش از ازدواج یک مسیر درست را برای شناخت یکدیگر طی کرده باشند.

توسط بسیاری از متخصصان تایید شده است که در عصر امروزی ازدواج صرفا بر اساس علاقه و محبت و بدون در نظر گرفتن شناخت از جنبه های مختلف شخصیتی و روحی با شکست رو به رو می شود و نتیجه درستی به همراه نباشد.

آشنایی قبل از ازدواج

آشنایی قبل از ازدواج چه مواردی را شامل می شود ؟

ابتدا باید در نظر گرفته شود که در آشنایی پیش از ازدواج باید چه مواردی را در نظر بگیریم. در ادامه ما مهم ترین سوال هایی که برای ازدواج باید در نظر داشته باشید را برای شما شرح می دهیم اما ابتدا باید در نظر بگیریم که به طور کلی در این مدت زمان باید چه حوزه هایی را در نظر بگیریم ؟ 10 مورد را که در آشنایی قبل از ازدواج باید در نظر بگیرید به این شرح می باشد :

فراموش نکنید برای پی بردن به این تفاهمات گاهی باید به صورت مستقیم صورت کرد و گاهی باید به شیوه رفتار فرد و کردار او توجه تمود پس در مورد همه این موارد مستقیم سوال نکنید چرا که امکان پنهان کردن وجود دارد.

ارزش های و اعتقادات :

در کل دنیا مخصوصا در کشور ما ایران تفاوت عقاید بسیار زیاد است که اگر زیادی فاحش باشد بدون شک در یک ازدواج موفق تاثیر گذار است. فراموش نکنید عقاید چیزیست که از کودکی در ما شکل می گیرد و بدیهی است که تغییر آن بسیار دشوار است پس به امید تغییر این ارزش ها نباشید !

سطوح فرهنگی :

بهتر است زن و شوهر از یک فرهنگ برخاسته باشند و تا حدودی از نظر فرهنگی و شیوه زندگی به یکدیگر نزدیک باشند که از تفاوت هایی که با یکدیگر دارند اختلاف به وجود نیاید و توجه به جنس فرهنگی که یکدیگر از آن برخوردارند در آشنایی پیش از ازدواج بسیار مهم می باشد.

البته وقتی از سطح فرهنگی حرف می زنیم منظور بالا یا پایین بودن نیست و منظور جنس فرهنگی است که طرفین در آن بزرگ شده اند و با آن زندگی می کنند. وقتی در دنیا دیگری زندگی می کنید و سخت می توانید این دو فرهنگ را با یکدیگر ادغام نمایید.

مسائل مالی و توقع های متقابل :

مسائل مالی یکی از موضوعاتی است که بدون شک در جامعه کنونی ایران و وضع اقتصادی کشور ما مهم است. اما مهم تر از آن توقع طرفین از وضعیت مالی یکدیگر می باشد ! همسر شما در آینده از شما چه می خواهد و شما تا چه اندازه از نظر مالی از همسر خود توقع دارید ؟

فراموش نکنید که در تمامی این حوزه ها با یکدیگر و مهم تر از آن با خود رو راست باشید ، نه تظاهر کنید و نه خود را توجیه کنید چرا که نه تظاهر نه توجیه پس از ازدواج باقی نخواهند ماند!

اشتغال و تحصیل :

همسر آینده شما تمایل به اشتغال یا تحصیل دارد ؟ یا  خود شما می خواهید شاغل باشید ؟ پیش از ازدواج باید در مورد آن تعیین تکلیف کنید چرا که منع شدن در این زمینه بین زن و شوهر شکاف عمیقی میندازد.

فرزندآوری :

همه زوجین تمایل به فرزندآوری ندارند و برخی دیگر دقیقا در نقطه مخالف قرار دارند. بدون شک باید موضع همسر خود را در آشنایی قبل از ازدواج در مورد فرزندآوری بدانید در غیر این صورت اختلافات زیادی از همین هم نظر نبودن بر می خیزد.

آشنایی قبل از ازدواج

انتظارات زناشویی :

در زندگی مشترک شما از همسر آینده خود چه می خواهید ؟ گاهی نه شما انتظار اضافه ای دارید و نه فرد مقابل توقعات بی جایی دارد اما این توقعات یا شخصیت شما هیچ سنخیتی ندارد و امکان تحمل کردن آن برایتان وجود ندارد. پس سعی کنید بدون سوال کردن در مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج مطمئن شوید که پارتنر شما از شما چه می خواهد.

تفاهم جنسی :

در آخر فراموش نکنید پیش از ازدواج تفاهم جنسی خود را نیز برسی نمایید ! برخی فکر می کنند این موضوع مهم نیست و قابلیت انطباق وجود دارد اما فراموش نکنید سرد و گرم بودن طبع طرفین و نداشتن تفاهم جنسی می تواند شما را در زندگی زناشویی آزار دهد. این تفاهم کاملا با آزمایش قابل اندازه گیری است.

البته باید در نظر داشته باشید که برخی از ویژگی ها مانند صداقت و درستکاری ، تعهد داشتن ، مسئولیت پذیری برای ساخت یک زندگی ، پذیرش سختی ، اعتماد و شکاک نبودن ، بلوغ ذهنی برای ازدواج و… برای ازدواج یک اصل می باشد و بدیهی است که فردی که این ویژگی ها را ندارد فرد مناسبی برای ازدواج نمی باشد. پس در مدت آشنایی قبل از ازدواج توجه کنید که این ویژگی ها در همسر آینده احتمالی شما وجود داشته باشد و سپس موارد بالا را نیز تطبیق دهید.

همچنین فراموش نکنید : ازدواج با تفاهم حاصل می شود و تفاهم همیشه شبیه بودن صد در صدی دو نفر نیست بلکه بیشتر توانایی تحمل تفاوت هاست. پس مغایرت داشتن در برخی از ویژگی های بالا به معنی عدم تفاهم نیست بلکه این شمایید که تعیین می کنید چقدر می توانید این تفاوت ها را تحمل کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای آشنایی قبل از ازدواج چقدر باید باشد ؟

این موضوع متغیر است و از زوج تا زوج متفاوت می باشد. اما در هر صورت یک نکته بسیار مهم را در این خصوص باید در نظر داشته باشید :

  • مدت زمان برای آشنایی نباید در نتیجه وسواسی بودن شما بیش از اندازه طول بکشد چرا که احساس ناخوشایندی برای طرفین ایجاد می کند.
  • اما مهم تر از بلند بودن این مدت زمان ، نباید مدت زمان آشنایی پیش از ازدواج به قدری کوتاه باشد که شناخت شما از پارتنرتان ناشی از تظاهر باشد. چرا که هیچ کس نمی تواند در مدت زمان طولانی تر به تظاهر خود ادامه دهد.

برخی از روانشناسان ازدواج در این زمان می گویند پیش از تصمیم گیری نهایی شما در مورد ازدواج باید به مدت 10 روز متوالی هر روز پارتنر خود را ملاقات کرده و یک مدت زمان قابل توجه ( 5 الی 6 ساعت) در کنار او باشید و این ملاقات به منظور شناخت باشد !

 

آشنایی قبل از ازدواج

26 سوال مهم که به آشنایی قبل از ازدواج کمک می کند  :

  1. چرا قصد ازدواج دارید ؟
  2. در مقابل ناملایمات زندگی چگونه خود را کنترل می کنی ؟
  3. تعریف تو از خیانت چیست ؟
  4. مهم ترین وظیفه مرد/زن در زندگی مشترک چیست ؟
  5. چه ویژگی در من تو را بابت ازدواج ترغیب می کند ؟
  6. چه ویژگی در من تورا برای ازدواج به شک می اندازد ؟
  7. اگر در موضوعی با تو مخالف باشم چگونه اعتراض خود را بیان می کنی ؟
  8. بهترین ویژگی تو چیست ؟
  9. بزرگترین ضعف خود را چه می دانی ؟ ( این دو سوال در آشنایی قبل از ازدواج شما را آگاه می کند که همسر شما چقدر خود آگاهی دارد.)
  10. وقت گذراندن و بودن در کنار هم در طول زندگی مشترک و حتی دور از هم چقدر برای تو اهمیت دارد؟
  11. آیا قصد تو از ازدواج خواست خانواده است یا تصمیم شخصی ؟
  12. بچه دوست داری ؟
  13. اگر از نظر جسمی امکان فرزند اوری از جانب من نباشد چه تصمیمی میگیری ؟
  14. آیا فرزند را برای شیوه زندگی خود مناسب می دانی ؟ می توانی به خوبی آن هارا رشد دهی ؟
  15. در رشد و تربیت فرزند تمایل داری چه نقشی داری ؟ وظیفه تو چیست ؟
  16. اگر در طول زندگی مشترک با بحران بین خود رو به رو شویم چه واکنشی نشان خواهی داد ؟
  17. اگر در رابطه جنسی خود نا توانی هایی باشد چگونه آن را هندل می کنی ؟
  18. در آشنایی قبل از ازدواج بپرسید که زندگی مشترکمان را در 10 سال یا 15 سال آینده چگونه می بینی ؟ (داشتن اهداف مشترک و دید متناسب به زندگی)
  19. مهم ترین اولویت تو در حال حاضر چیست ؟
  20. مهم ترین اولویت تو در زندگی مشترک چیست ؟
  21. دارایی های خانواده را ( چه بدهکاری ها و چه درآمد ها) چگونه مدیریت شود ؟ جداگانه یا مشترک ؟
  22. نظرت در مورد کارهای خانه چیست ؟ چه کسی وظیفه انجام آن را دارد ؟
  23. تقسیم وظایف در زندگی مشترک به چه صورت خواهد بود ؟ هر کسی چه کاری را برعهده بگیرد ؟
  24. عشق و محبت برای تو چه معنی دارد ؟
  25. آیا توانایی بروز احساسات خود را داری ؟
  26. زبان تو برای محبت چیست ؟ (شاید اگر این دو سوال را نپرسید بهتر باشد و بیشتر در آشنایی قبل از ازدواج از روی رفتار ها به این سوال ها پی ببرید.)

مشاوره را برای آشنایی قبل از ازدواج جدی بگیرید !

فراموش نکنید که اگر سوال های بالا و پاسخ آن باب میل شما بود به این معنی نیست که حتما مرد یا زن رویا های خود را پیدا کردید. حتما در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید و آشنایی قبل از ازدواج خود را زیر نظر یک متخصص حرفه ای با بینش بسیار حرفه ای تکمیل نمایید.

برای پیدا کردن یک متخصص خوب در زمینه مشاوره قبل از ازدواج نیز کافیست با گروه روان آرام تماس بگیرید و با بهترین مشاوران به صورت حضوری و غیر حضوری صحبت کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

آیا برای آشنایی پیش از ازدواج مشاوره لازم می باشد ؟

اگر رابطه شما جدی شد بله حتما در این جلسات شرکت کنید.

آشنایی قبل از ازدواج باید چند سال باشد؟

این مدت زمان باید به قدری باشد که امکان تظاهر کردن برای فرد وجود نداشته باشد پس باید از تصمیم گیری در مدت زمان کوتاه جلوگیری کنید.

چقدر در آشنایی به مسائل جنسی توجه کنیم ؟

این مسائل را جدی بگیرید و از آن ساده نگذرید.

4.6/5 - (86 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره