به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
عشق در زندگی مشترک

عشق در زندگی مشترک

عشق در زندگی مشترک


برای ایجاد عشق در زندگی مشترک زوجین موظف به رعایت یکسری از قواعد هستند بطوریکه این مساله زمانی بوجود می آید که هر دو آنها حس خوبی را نسبت به یکدیگر داشته باشند. بوجود این حس خوب نیز می تواند معلول مجموعه ای از بازخوردهای رفتاری در بین آنها باشد. بطوری که هر چه قدر که زوجین ، رفتار و بازخوردهای خوبی را نسبت به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی آنها نمایان می گردد. در این مسیر باید توجه داشت که صرفا اخلاق و رفتار طرفین تعیین کننده نیست و می بایست به مجموعه عوامل توجه کرد. بطور خلاصه می توان دو مورد این موارد که می توانند در تحقق عشق در زندگی مشترک را قوت ببخشد اینگونه بیان کرد:

  • توجه طرفین به بهداشت، زیبایی، پوشش و حفظ تناسب اندام 
  • الگوی اخلاقی و رفتاری صحیح و مناسب با شرایط موجود در زندگی 

تاثیر زیبایی ظاهری در ایجاد عشق 

اگر بخواهیم کمی با خودمان روراست باشیم باید بپذیریم که روابط زناشویی یکی از مهم ترین بخش های یک زندگی زناشویی است و به همین خاطر باید توجه ویژه ای به این بخش از زندگی داشته باشیم زیرا می تواند بسیار در کیفیت روابطه تاثیر گذار باشد. توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش، بهبود و یا حفظ تناسب اندام نیز در همین راستا از جمله پارارمترهایی است که می تواند بر کیفیت این بخش از رابطه تاثیرگذار باشد و بدون توجه به این موارد عشق در زندگی را بی تردید نمی توان تجربه کرد و یا بوجود آورد. در واقع زیبایی ظاهری و باطنی  دو رکن مکمل هم در تولید عشق هستند و باید به هر دوی آنها باید بسیار توجه داشت.

تاثیر زیبایی باطنی در حفظ عشق در زندگی مشترک

بی شک برای کسب محبوبیت نمی توان زیبایی ظاهری را به تنهایی کافی دانست و بیان ساده‌تر زیباترین افراد نیز با اخلاق و رفتار نامناسب نخواهند توانست محبوبیت بالایی را کسب کنند و اگر هم به اینطور باشد موقتی بوده و دوام طولانی مدتی را نخواهد داشت. حتی بیش از یک ظاهر زیبا ،اخلاق و رفتار مطلوب فرد می تواند باعث ایجاد بستری مناسب برای تجربه ی آرامش واقعی در زندگی خواهد بود. لمس آرامش واقعی نیز در زندگی افراد یکی از بازخوردهای  عشق در انسان خواهد بود.

 

عشق در زندگی مشترک

 

تاثیر عشق در زندگی انسان

وجود عشق می تواند باعث بروز سلامتی جسمی و روح و روان در افراد شود. تاثیرات نظیر آرامش ، امید ،انرژی در بعد روح و روان و کاهش انواع بیماری های جسمی از جمله مواردی که در تحقیقات صورت گرفته از سوی بسیاری از پزشکان در دنیا حاصل وجود عشق در افراد بوده است.

راهکارهای ایجاد عشقی پایدار در زندگی

موارد بسیاری اعم از موارد ذکر شده در این مطلب می توان به ایجاد عشقی پایدار منجر شود اما یکی دیگر از راهکارهای ایجاد عشق مراجعه به یک مشاور روان‌شناس و بهره‌گیری از مشورت های او برای فراگیری بهترین روش ها برای ایجاد عشق است.

وجود اعتماد در رابطه

بی شک وجود اعتماد می تواند یکی از مهم ترین اصول هر نوع رابطه است و یک رابطه عاشقانه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. وقتی شما در کنار همسرتان احساس امنیت کنید، اعتماد به وجود می‌آید. اگر اعتماد از بین رفته است، باید قبل از آنکه روی هر جنبه دیگری از عشق کار کنید، آن را بازسازی کنید. وقتی اعتماد وجود دارد، آن را بسیار عادی و طبیعی می‌دانیم و زمانی که از بین می‌رود ویرانگر است. چند راهکار برای ایجاد حس اعتماد در بین زوج توصیه می شود که به صورت زیر هستند:

  • هنگامی که شریک زندگیتان تحت فشار زیادی قرار دارد به یاری او بروید.
  • در هنگام اشتباه از پذیرفتن آن و عذر خواهی کردن امتنا نکنید.
  • در هنگام بروز مشکلات با اعتماد به نفس بالا با آن روبرو شوید.
  • از حمایت همسرتان در مسایل مختلف غافل نشوید.

وجود صداقت در رابطه

صداقت نیز همانند اعتماد یکی از ستون های اصلی یک رابطه سالم و موفق است بطوریکه اگر زوجین نتوانند بدون فریبکاری و از راه درست به نیازها و علائق شان دست پیدا کنند، پایه های زندگی شان در طول مسیر تضعیف می شود. با آنکه در برخی موارد صراحت لهجه و رک بودن می تواند به روابط دوجانبه آسیب برساند اما صداقت و شفافیت در گفتار کار بسیار پسندیده  و با ارزشی است. در اینجا می خواهیم به بیان مواردی بپردازیم که ایجاد صداقت در یک رابطه خواهد شد :

  • سعی کنید جملات خود را با کلمه “من” آغاز کنید.
  • از جملاتی که با “تو” یا “چرا” شروع می شوند، پرهیز کنید.
  • عبارات “هرگز” یا “همیشه” را در جملات خود بکار نبرید.
  • در طور منظم از کلمات “لطفا” و “متشکرم” استفاده کنید.

نکات طلایی برای حفظ و تداوم عشق در زندگی مشترک

در یک راستا حرکت کنید.

طبق تحقیقات صورت گرفته زوج‌ هایی که پایه‌ های اعتقادی‌ شان در یک راستا است، از کیفیت زندگی‌ شان راضی‌ تر و به یکدیگر متعهد تر هستند. در نتیجه پایه های زندگی آنها نیز مستحکم‌ بوده و از آرامش بیشتری برخوردارند. ولی باید گفت پیدا کردن معنایی برای زندگی، تنها به ایجاد عشق در زندگی مشترک منجر نخواهد شد. هنگامی که شما می‌دانید در کجای این دنیا قرار دارید و از آن چه می‌خواهید، با اطمینان بیشتری در راستای زندگی قدم برمی‌دارید و به جای ناامید شدن، برای جبران شکست‌ های‌ خود تلاش می‌کنید. پس بهتر است به دنبال راهی باشید که به زندگی‌ تان معنا می‌دهد.

وقت بیشتری را با یکدیگر صرف کنید.

امروزه وجود برخی از تکنولوژی ها در زندگی ما باعث سلب فرصت های با هم بودن در زندگی ما شده است  و دیدن‌ های حقیقی‌مان را نیز به دیدارهای  مجازی تبدیل کرده است. این روزها افراد در هنگام حضور در مهمانی ها به جای گپ زدن با هم، تبلت یا تلفن همراه‌ خود را دست می‌گیرند و با کسانی که در آن جمع نیستند به گفت‌و‌گو می‌پردازند. موبایل‌ ها و تبلت‌ ها حتی نمی‌گذارند آرام و بی‌ دغدغه غذای‌ تان را میل کنید و به سفره شما هم وارد می‌شوند. اما شاید بهتر باشد قانون‌ های خودتان را برای استفاده از این ابزار‌ک ها اعمال کنید.بطور مثال هنگام تماشای  فیلم یا صرف غذا ،  آنها را کنار بگذارید یا حداقل سعی کنید  در مهمانی ها کمتر سراغشان بروید. مطمئن باشید هیچ چیز مثل رابطه حقیقی و رو در رو حال شما را بهتر نخواهد کرد.

از بیان احساسات خود نهراسید.

بسیاری از افراد در مواردی از بروز احساسات خود اجتناب می کنند.دلیل این مساله ترسی درونی است که گاهی خود افراد آن را خجالت می نامند. ترسی که آنها را از بازگو کردن عشق و دلتنگی هایشان بر حذر می دارد. شما باید بدانید که بین احساساتتان در مقاطع مختلف زندگی باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در اطرافیانتان خواهد شد. همچنین بیان کردن احساسات یکی از عوامل مهم در حفظ و تداوم عشق در زندگی مشترک است.

یاد بگیرید شنونده ی خوبی باشید

اگر می‌خواهید قدمی را در جهت حل مشکلات بوجود آمده در زندگی تان بردارید یا به همسرخود نزدیک‌ تر شوید، سعی کنید بیشتر سکوت کنید و حرف های او بشنوید. در جریان شنیدن، نه تنها به همسرتان احساس خوشایندی می‌دهید و به او نشان می‌دهید که برایتان تک تک عبارت‌ هایش اهمیت دارد، بلکه شریک زندگی‌ تان را بیشتر می‌شناسید و با انتظارات و نیاز‌هایش بیشتر آشنا می‌شوید. پس گذشته از وقت گذاشتن برای شنیدن حرف‌هایش، راه و رسم شنیدن فعال را هم یاد بگیرید.

پر انرژی ظاهر شوید

در زندگی های پر مشغله امروزی که دلایل بسیاری برای جدیت، اضطراب و خستگی وجود دارد، خندیدن اتفاقی نیست که در هر زمانی تکرار شود. اما اگر می‌خواهید چهره‌تان را با لبخند زیبا کنید و انرژی آن را به زندگی‌تان بیاورید، باید به جای آنکه منتظر بهانه بمانید، خودتان آگاهانه وارد عمل شوید.

 

ارتباط با مشاور روانشناس زندگی مشترک

اگر قصد دارید بصورت حضوری و حتی غیرحضوری با مشاور زندگی مشترک در رابطه با عشق در زندگی مشترک خود در ارتباط باشید تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اقدام به تماس برای برخورداری از خدمات مشاوره ای نمایید.

 

حفظ و ایجاد عشق در زندگی مشترک چگونه انجام می‌شود؟

به طور خلاصه دو مورد از مهم ترین عوامل در حفظ و ایجاد زندگی مشترک به صورت زیر است:
توجه طرفین به بهداشت، زیبایی، پوشش و حفظ تناسب اندام 
الگوی اخلاقی و رفتاری صحیح و مناسب با شرایط موجود در زندگی 

داشتن اعتماد در یک رابطه چه تاثیری بر حفظ و ایجاد عشق در آن رابطه دارد؟

بی شک وجود اعتماد می تواند یکی از مهم ترین اصول هر نوع رابطه است و یک رابطه عاشقانه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

برای ایجاد عشقی پایدار در زندگی مشترک چه راهکارهایی وجود دارد؟

موارد بسیاری وجود دارد که می تواند به ایجاد عشقی پایدار را رقم بزند اما یکی دیگر از راهکارهای ایجاد عشق مراجعه به یک مشاور روان‌شناس و بهره‌گیری از مشورت های او برای فراگیری بهترین روش ها برای ایجاد عشق است.

4.6/5 - (429 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره