به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چگونه زن خوبی باشیم

چگونه زن خوبی باشیم؟

چگونه زن خوبی باشیم تا بیشتر دوست داشته شویم؟

از آنجایی که در عصر امروز دغدغه همسر خوب بودن برای شریک زندگی بسیار رایج گشته در محتوای امروز سوال بیشتر دختران جوان تازه عروس و یا حتی خانم هایی که چندین سال از ازدواج با همسرشان می گذرد را پاسخ خواهیم دادیم..اینکه چگونه زن خوبی باشیم؟

اگر دلتان می خواهد رابطه خوبی با شوهرتان داشته باشید اما نمی دانید چگونه عمل کنید!

اگر دلتان می خواهد در زندگی مشترک خود آرامش خاطر داشته باشید اما نمی دانید چگونه!اگر دلتان می خواهد برای شوهرتان همدم خوبی باشید اما باز هم نمی دانید چطور می توانید این کار را بکنید!و..مطالعه چگونه زن خوبی باشیم؟به ساده ترین شکل ممکن می تواند به شما کمک کند..

چگونه زن خوبی باشیم

اصول رفتاری یک زن خوب برای شوهر خود

در این بخش از چگونه زن خوبی باشیم؟ به برخی از اصول رفتاری یک زن خوب در قبال همسر خود را ذکر می کنیم امید است که موثر واقع گردد..

  1. برخورد محترمانه با شوهر خود
  2. تعامل مثبت و دور از خیالات با شوهر خود
  3. حمایت و افتخار به شوهرتان
  4. گوش شنوای شوهرتان باشید
  5. حفظ حریم شخصی شوهر و پذیرش فضای خلوت او
  6. خیال نکنید دعوا با شوهرتان بد است!

چگونه زن خوبی باشیم؟

برخورد محترمانه با شوهر خود

برای آن که بدانید چگونه زن خوبی باشیم؟ بهترین زندگی های مشترک روابطی هستند که در آن دو طرف در هر شرایطی به یکدیگر احترام می گذارند.

اینکه در خوشی ها به همسرتان احترام بگذارید کار بسیار راحتی است و خیلی های دیگر هم جز شما می توانند به اطرافیانشان احترام بگذارند..

اما زمانی که با نقاط منفی یا ضعف همسرتان رو به رو می شوید و یا از دست او گله مند هستید طبیعتا تا حدودی خشم را در وجودتان دارید و ممکن است با ابراز عصبانیت خود که ناخواسته نیز بوده احترام و حفظ شخصیت همسرتان را بشکنید..

به قولی با تکرار اشتباهات وی و نقاط ضعفش او را سرخورده کنید و شخصیت و غرورش را خرد کنید..

اینکه با عنوان شوخی در جمع های دوستانه برای خنده و لبخندی گذرا شوهرتان را مسخره یا تحقیر کنید و یا با او بدرفتاری داشته باشید سبب می شود احساس نامطلوبی به همسرتان القاء گردد حتی اگر خود او این ناراحتی را به شما ابراز نکند..پس در چگونه زن خوبی باشیم؟

احترام متقابل در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت بوده و به نوعی رکن اساسی زندگی های مشترک پایدار می باشد.

احترام نیز اگر باشد تمام اختلافات؛تضاد فکری و ناراحتی های احساسی و..به خوبی حل می شوند و مشکل را حل نکرده به مشکلی دیگر سوق داده نمی شوند..

به همسرتان و عقاید فکری او احترام بگذارید هرچند بر خلاف عقاید شما باشد با او صحبت کرده و راهی را بیابید که این تضاد فکری سبب بروز اختلافات شدید بین شما نگردد..

در صورت نیاز به مشاوره و روانشناس(مشاوره قبل از ازدواج یا زوج درمانی)مراجعه کنید و این مسئله را  به وی مطرح کنید..

از ترس جدایی و هر فکر منفی دیگری حق خود و همسرتان را برای مشاوره رفتن از یکدیگر نگیرید و به مشاور و روانشناس خود اعتماد کنید..شما می توانید برای مشاوره گرفتن با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس گرفته و در زمان مقرر به کلینیک مراجعه کنید..

رعایت نکات عنوان بعدی در آگاهی از چگونه زن خوبی باشیم؟یکی دیگر از مهم ترین عوامل یک زندگی مشترک خوب و پایدار می باشد..که توصیه می کنیم حتما آن را مطالعه بفرمائید..

تعامل مثبت و دور از خیالات با شوهر خود

در حوزه چگونه زن خوبی باشیم؟ اکثر خانم ها و البته دختران جوان و تازه عروس فکر می کنند همسرشان باید تمامی رفتارهای او و طرز فکرش را از حفظ باشد و بدون ذره ای صحبت از طرف وی همه چیز طبق خواسته او پیش برود..

در حالی که نه خانم نه آقا نمی توانند هدف نهفته در رفتارهای یکدیگر را به طور قطع حدس بزنند و به دنبال رفع مشکل و یا بهبود رابطه باشند مثلا:

عروس جوان از رفتار خواهر همسرش ناراحت بوده اما این ناراحتی را بیان نکرده و به دنبال حل موضوع نرفته در حالی که با همسر خود صحبت نمی کند و یا به او کم توجهی می کند!و انتظار دارد و خیال می کند که همسرش باید بدون گفته او متوجه ناراحتی وی شده و با خواهرش مجادله کند!!

?این سبک تعامل و رفتار به هیچ عنوان بالغانه و مناسب نیست و به جای حل مسئله درگیری های ذهنی و روانی و همچنین عاطفی زیادی را بین زوجین ایجاد می کند و به مرور زمان بدتر می گردد.

حال باید چه کرد؟در پاسخ به چگونه زن خوبی باشیم؟باید بگوییم یک زن خوب در تعامل با همسر خود بسیار بالغانه رفتار می کند و احساسات مثبت و یا منفی خود را با لحن مناسب به همسر خود بیان می دارد..

شاید با خود بگویید خب اگر عصبی بودیم چگونه محترمانه صحبت کنیم؟در پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد می دهیم پیش از آنکه عصبانیت و خشم شما فروکش نکرده با همسر خود در مورد مسئله موجود صحبت نکنید..

ابراز احساسات و افکارتان و نیز تمایلات و ناخشنودی هایتان از بابت هر موضوعی را به همسرتان اطلاع دهید این نیز کمک می کند تا او بیش از پیش مراقب احساسات شما باشد و شما را ندانسته ناراحت و دلگیر نکند.

وقتی با همسرتان صحبت می کنید به او می فهمانید که برای شما و رابطه تان مهم بوده و نمی خواهید به دلایل کوچک بین همدیگر ناراحتی پیش آورید.

حمایت و افتخار به شوهرتان

مورد بعدی در چگونه زن خوبی باشیم؟افتخار کردن و حمایت از شوهرتان می باشد.زمانی که کار خوبی انجام می دهد و شما از این موضوع خوشحال می شوید به او ابراز محبت کنید و از او تعریف کنید.

هرچه با تعریف های از ته دل خود به مرد خویش احساس مثبت بهترین بودن از نظر شما را بدهید و ایده های خوب و افکار مثبتش را تشویق کنید شوهرتان بیش از همه مشتاق می شود که تجارب و کارهای مثبت و نتیجه بخش خود را با شما در میان بگذارد و این حمایت عاطفی را از شما دریافت نماید..

حتی نیز هنگامی که همسرتان راه اشتباهی در پیش گرفته شما باشید کسی که با ملایمت و رفتار مناسب با او صحبت می کند و او را تشویق به انجام کار درست و پیشرفت در آن زمینه بکنید حمایت کردن همیشه دلیل بر تشویق و تمجید از همسرتان نیست!

بلکه وقتی در اوقات تلخی همسرتان و درگیری های ذهنی او کنارش باشید و با او صحبت کنید این نیز یک حمایت محسوب می شود و شما را به همسرتان نزدیک تر می کند.

بنابراین علاقه شما به همسرتان و نیز بالعکس روز به روز بیشتر از هروقت دیگری می گردد.پس حمایت و احساس خوب القاء کردن و به خصوص تزریق احساس همراه او بودن را به شوهر خود فراموش نکنید.

چگونه زن خوبی باشیم

گوش شنوای شوهرتان باشید

در شرح چگونه زن خوبی باشیم؟بهتر است اشاره کنیم که به هنگام ناراحتی های همسرتان از شغل،دغدغه های مالی,درد و دل و هرگونه دلخوری دیگری که نیاز است شنیده شود به همسرتان گوش فرا دهید و ناراحتی های او را پذیرا باشید.

اجازه دهید همسرتان با شما صحبت کند و ناراحتی ها و عصبانیت خود را از بابت آن موضوع با شما که همدم زندگی اش هستید مطرح کند.

آغوشتان را به روی شادی ها و به خصوص غم های همسرتان باز کنید..

هرچه شما به حرف های او گوش کرده و تسکین دهنده حال او باشید و با وجود پرمهرتان به او ثابت کنید که هم در لحظات خوش و هم سختی ها و ناراحتی ها کنار او هستید سبب می گردد همسرتان بیش از پیش شما را دوست داشته و به شما توجه کند.

در ادامه چگونه زن خوبی باشیم؟به مهم ترین نکته می پردازیم که توصیه می کنیم حتما به آن عمل کنید..

حفظ حریم شخصی شوهر و پذیرش فضای خلوت او

منظور از فضا در چگونه زن خوبی باشیم؟ همان مرزی است که هر انسانی در زندگی خود از آن بهره مند است به طور مثال خانمی که دوست ندارد راجع به رابطه و مسائل جنسی خود و همسرش با مادر خود صحبت کند و این نیز یک مرز و فضای شخصی برای زندگی مشترکش می باشد.

که این مثال نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و توصیه می کنیم این مثال را جدی گرفته و صرفا به عنوان مثال از کنار آن رد نشوید..

اینکه می گوییم حریم شخصی همسرتان را حفظ کنید و اجازه دهید که برای خود فضای شخصی منحصر به فردی را داشته باشد بدین معنی است که گاهی اوقات مردان دلشان می خواهد با خودشان تنها باشند و خلوت کنند،با خود به تنهایی فکر کنند و یا به تنهایی قدم بزنند اینکه شما برای نزدیک شدن به او و یا به قولی خوب کردن حالش حضورتان را بیش از حد نشان دهید..

و یا زمانی که همسرتان علاقه دارد با دوستانش به تفریح برود و شما نیز مانع این کار می شوید بدون هیچ دلیل موجهی سبب می گردد مرد شما احساس محدودیت کند و به او این احساس القاء شود که بنده به اسارت گرفته شما هست..

که نه اجازه دارد در کنج افکار دلش کمی تنها باشد و نه تفریحات دوست داشتنی اش را دنبال کند و این افکار به مرور سبب کاهش صمیمت و ابراز علاقه و عشق در رابطه شده و یا حتی ممکن است به سمت دروغ و یا پنهان کاری نیز برود و رابطه تان را نیز سرد بنماید..

بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم همانطور که خودتان عقیده دارید به خواسته هایتان و یا حریم شخصی تان احترام بگذارند،به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید.

زندگی مشترک به معنای فروپاشی و نبود مرز و حریم خصوصی شما و همسرتان نیست! و به این شکل پاسخ چگونه زن خوبی باشیم؟ را بیابید

خیال نکنید دعوا با شوهرتان بد است!

در چگونه زن خوبی باشیم؟زندگی مشترک نیز اصول خاص خودش را دارد طبیعتا یک زن و یک مردی که در دو خانواده مختلف با سبک های رفتاری متفاوت و..بزرگ شده اند اختلافات نظر و به قول خودمان دعوا هایی را نیز دارند..

آیا از زوجی شنیده اید که تا به حال دعوا نکرده باشند و رابطه بسیار خوبی را از آن ها دیده باشید؟

مگر می شود دعوا هم نکرد؟چرا با فکر به ابراز نکردن ناراحتی هایتان تمامی احساسات منفی را برای خودتان سرکوب می کنید تنها به این دلیل که دعوا باعث جدایی یا کدورت خاطرتان می گردد!

بیان ناراحتی ها و ابراز احساسات منفی به درستی و عاقلانه صحیح است یا سرکوب این ناراحتی ها و جمع شدن و ترکیدن آن ها در یک روزی که روحتان هم خبر نداشته که تا این حد دلتان پر بوده است؟!

پس دعوا کنید اما بالغانه!حرف بزنید و عاقلانه گوش فرا دهید..نشنوید که جواب دهید بلکه اگر همسرتان از شما ناراحت بود به او گوش بدهید..در صورتی که باز هم نتوانستید اختلافاتتان را به خوبی حل کنید توصیه ما به شما این است که:

یک وقتِ زوج درمانی یا مشاوره پیش از ازدواج از کلینیک روان آرام بگیرید تا پس از طی کردن جلسات زوج درمانی به شناخت تقریبا کاملی از خود و همسرتان رسیده و نیز با آگاهی کامل تری راه حل های بهبود تعامل و برخورد با مشکلات را در زندگی تان پیاده سازید..

عناوین مهم دیگر در چگونه زن خوبی باشیم؟

  1. اول از همه توجه و اهمیت به خودتان:شاد بودن،پاکیزه و مرتب بودن،رعایت بهداشت فردی،اعتماد به نفس؛دوست داشتن خود و..
  2. صادق و یک رنگ بودن در زندگی مشترک
  3. رفیق بودن با شوهرتان و تفریح و خوش گذراندن
  4. آراستگی اول برای آرامش خودتان و بعد نیز برای شوهرتان
  5. دلبری کردن و عاشقانه صحبت کردن با شوهرتان بدون هیچ خجالتی(دلبری کردن شامل داشتن روابط جنسی عاشقانه و یا تعریف و تمجید جنسی در کلام هم می شود و..)
  6. تعهد و وفاداری به همسرتان (از عوامل مهم پاسخ به پرسش چگونه زن خوبی باشیم؟)
  7. ابراز قدردانی نسبت به توجهات او به خودتان
  8. افزایش اعتماد به نفس همسرتان با تأکید بر نکات مثبت او در زندگی مشترک
  9. حفظ حریم شخصی همسر که به آن اشاره کردیم
  10. در زندگی مشترک اولویت با همسرتان می باشد تا دیگران پس به این موضوع اهمیت دهید
  11. توجه به علاقه مندی های شوهرتان از بابت پوشیدن لباسی که دوست دارد و یا زدن عطر مورد علاقه او و..
  12. و بسیاری موارد دیگر..

این را بدانید که در زندگی مشترک هم به خودتان اهمیت دهید و هم به همسرتان..هرگز خودتان را نیز از یاد نبرید و خودتان را هم دوست داشته باشید و نسبت به خودتان احساس خوبی نیز داشته باشید..در راستای آگاهی از چگونه زن خوبی باشیم؟به کلینیک روانشناسی روان آرام اشاره ای مختصر می نمائیم..با ما همراه باشید.

چگونه زن خوبی باشیم

شناخت اصول همسرداری در کلینیک روانشناسی روان آرام

تک تک شما زوجین عزیز در بیشتر مواقع نیاز دارید که به شناخت اصول زندگی مشترک و رابطه خوب با همسرتان دست یابید تا بیشتر یکدیگر را دوست داشته باشید و این دوست داشتن،دوست داشتنی سالم بوده و نابهنجار نباشد..نیاز دارید به هنگام بروز اختلافات چگونه مشکل را حل کنید که این کدورت ها در مسائلی دیگر ریشه نیافکنده و به اتمام برسد.

بنابراین زوج درمانی یا مشاوره ازدواج با روانشناسان مجرب کلینیک روان آرام به شما می کند تا با این نکات به خوبی آشنا شوید و یا در صورت وجود اختلاف و هر مورد دیگری مثل چگونه زن خوبی باشیم؟به شناخت بیشتری از یکدیگر رسیده و رابطه ای عاشقانه و سالم را در پیش گیرید.

? در صورت تمایل برای مراجعه به کلینیک روانشناسی روان آرام می توانید به منظور  اطلاع از جلسات مشاوره با کلینیک تماس بگیرید..

چگونه دوست خوبی برای همسرمان باشیم؟

بانوان می توانند با همسرشان تفریح کرده و کارهایی که هردو به انجام آنها علاقه دارند انجام دهند و خوش بگذرانند مثل کتاب خواندن یا تماشای سریال و نقد آن..می توانند با یکدیگر از آینده و اهداف مشترکتان صحبت کرده و به یکدیگر ارزش دهند و برای یکدیگر هدیه بخرند،به درد و دل یکدیگر گوش بدهند و همدم خوبی برای هم باشند..این افراد برای اطلاعات بیشتر می توانند از جلسات مشاوره کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند..

چگونه می توان زن خوبی برای همسر بود؟

راهکارهای پیشنهادی ذکر شده در محتوا می تواند به بانوان عزیز کمک کند لذا پیشنهاد می دهیم این افراد با کلینیک تماس گرفته و با روانشناسان مجرب کلینیک در این زمینه مشورت کنند.

زن خوب بودن در چه چیزی خلاصه می شود؟

زن خوب زنی است که به روح و جسم خود و نیز خواسته هایش اهمیت داده و به خود عشق می ورزد لذا بانویی که عشق دادن به خود را بلد باشد می تواند عشق خود را به همسرش به خوبی ابراز دارد و از ابراز علاقه خود به او نهراسد.اگر این بانوان راه های ابراز علاقه را نمی دانند می توانند محتوا را مطالعه یا از جلسات مشاوره کلینیک روان آرام بهره مند شوند.

4.7/5 - (162 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره