به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چگونه همسر خوبی باشیم؟

چگونه همسر خوبی باشیم؟  

چگونه همسر خوبی باشیم؟

زندگی مشترک شبیه باغبانی است. گیاهان فقط در شرایط مناسب می توانند شکوفا شوند. نیازهای یک باغ با تغییر فصول تغییر می کند و برخی از گیاهان به توجه بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. رابطه شما نیز مشابه باغ است. تغییر در روابط همواره وجود دارد. نقش شما این است که یاد بگیرید انعطاف پذیر باشید و با هر چیزی که پیش می آید سازگار شوید. شما نمی توانید به یک رابطه بهتر، قوی تر، شادتر و پایدارتر دست یابید بدون اینکه ابتدا همسر بهتری شوید. در این مقاله می‌آموزیم که چگونه همسر خوبی باشیم.

راه‌های همسر بهتر شدن چیست؟

قبل از اینکه بخواهید شریک زندگی خود را تغییر دهید، بهتر است خودتان فرد بهتری شوید. شما قدرت کنترل و تغییر خود را برای رهبری و الهام بخشیدن به رشد در رابطه‌تان دارید. در ادامه ۲۰ راه وجود دارد که می‌توانند به ما کمک کنند تا بفهمیم چگونه همسر خوبی باشیم.

چگونه همسر خوبی باشیم؟

۱. صبر و حوصله بیشتری داشته باشید.

برای اینکه بدانیم چگونه همسر خوبی باشیم، ابتدا باید بیاموزیم که برای هر چیزی که برای رابطه‌مان مفید است بدون شکایت، عصبانی شدن یا ناامید شدن بیشتر منتظر بمانیم. اگر همسرتان برخلاف میل شما رفتاری انجام داد، به راحتی عصبانی نشوید. با نشان دادن صبر بیشتر، مطمئناً شریک بهتری خواهید شد.

۲.فعال باشید.

به‌جای واکنش نشان دادن، در رابطه‌تان فعال و پویا باشید. آیا در حال حاضر با همسرتان با مشکلات مالی مواجه هستید؟ غمگین یا آزرده نشوید و تحت تأثیر احساسات خود قرار نگیرید، بلکه به دنبال راه حلی باشید، مانند کار کردن و ایجاد منبع درآمد جدید.

۳. متواضع باشید.

نسبت به شریک زندگی خود فروتن باشید. بپذیرید که شما نیز به عنوان یک فرد، مانند هر کس دیگری نقص هایی دارید. مهم نیست که چقدر خوب یا قدرتمند هستید، به خودتان اجازه دهید که برای نشان دادن مراقبت، حمایت، احترام، بخشش و عشق به شریک زندگی خود، گاهی از مواضعتان پایین بیایید.

۴. برای پیشرفت شخصی‌تان کمک کنید.

چگونه همسر خوبی باشیم؟ ابتدا باید فرد بهتری باشیم. برای بهبود فضایل و نگرش خود به عنوان یک شخص مستقل تلاش کنید. به عبارت دیگر، نه تنها زیباترین، بامزه ترین و عاشق‌ترین همسر، بلکه مهربان ترین، بالغ ترین، پرتلاش‌ترین و صادق ترین شریک زندگی همسرتان باشید.

۵.مهربانی کنید.

اگر می‌خواهیم بدانیم که چگونه همسر خوبی باشیم، باید اجازه دهیم مهربانی قلبمان را پر کند، نه حسادت، نفرت و خودخواهی. به یاد داشته باشید که عشق مهربان است.

۶. فرد ملایمی باشید.

با شریک زندگی خود ملایم باشید، نه تنها برای محافظت از او در برابر آسیب های جسمی، بلکه برای آسیب های روحی و روانی. به عبارت دیگر، نه تنها با بدن همسرتان، بلکه با قلب، ذهن و حتی روح او نیز ملایم باشید.

۷. قدردان باشید.

چگونه همسر خوبی باشیم؟ از شریک زندگیمان تشکر کنیم. از هدایا، تلاش ها و فداکاری های او قدردانی کنید، چه کوچک و چه بزرگ. به خاطر چیزهایی که شریک زندگی تان، رابطه تان و خودتان ندارید، به دیگران حسادت نکنید. اجازه دهید همسرتان بفهمد که چگونه زندگی شما را کامل می کند.

۸. شنونده بهتری باشید.

برای اینکه همسر بهتری باشید، عمیق تر گوش دهید. برای اینکه شنونده بهتری باشید، به چشمان همسرتان نگاه کنید، توجه دقیق داشته باشید و علاقه مند به شناخت بیشتر شریک زندگی خود باشید.

۹. به شریک زندگی خود احترام بگذارید.

حقوق، احساسات و خواسته های شریک زندگی خود را نادیده نگیرید. به او به عنوان یک زن یا مرد احترام بگذارید. به زندگی مشترکتان و وعده های خود برای محافظت و پرورش آن احترام بگذارید. و فراموش نکنید که به خودتان نیز احترام بگذارید.

۱۰. خودتان را دوست داشته باشید.

چگونه همسر خوبی باشیم؟ یاد بگیریم که خودمان را دوست داشته باشیم و از خود مراقبت کنیم. به سلامت و تغذیه‌تان اهمیت دهید، غمگین نباشید و استرس نداشته باشید. از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار باشید تا همیشه بتوانید زندگی مشترک باکیفیتی داشته باشید.

۱۲. به اعضای خانواده همسرتان محبت کنید.

فقط شریک زندگی خود را دوست نداشته باشید، بلکه به پدر و مادر و خواهر و برادرش نیز عشق بورزید. این نشان می دهد که شما واقعاً به اهمیت می دهید.

چگونه همسر خوبی باشیم؟

۱۳. به سلامتی همسرتان اهمیت دهید.

برای اینکه بیاموزیم چگونه همسر خوبی باشیم، باید بدانیم که یک شریک خوب مراقب است که همسرش همیشه تندرست و سالم باشد. همسرتان را به خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم تشویق کنید. با هم پیاده‌روی کنید، آشپزی کنید و برای سالم‌تر بودن تلاش کنید.

۱۴. برای بهبود اوضاع اقتصادی تلاش کنید.

مراقب مخارج زندگی مشترک باشید. پس‌انداز و صرفه‌جویی کنید. از دارایی‌هایتان برای تلاش بیشتر و کسب ثروت بیشتر برای آینده شریک زندگی و فرزندان خود استفاده کنید.

۱۵. به خیانت فکر نکنید.

بدترین همسر، همسر خیانتکار است. پس اگر می خواهید شریک بهتری باشید، هرگز خیانت نکنید و قلب کسی را که دوست دارید، نشکنید.

۱۶. روابط قبلی خود را فراموش کنید.

به شریک زندگی خود عشق دهید و هرگز کسی که الان دوستش دارید را با کسانی که در گذشته دوست داشته اید، مقایسه نکنید. مقایسه رابطه فعلی خود با روابط گذشته فقط ذهن شما را تیره می کند. به یاد داشته باشید که داشتن یک رابطه سالم به معنای داشتن ذهن و قلب پاک برای شریک زندگی است.

۱۷.صادق باشید.

چگونه همسر خوبی باشیم؟ صداقت داشته باشیم. صادق بودن یک عمل یکباره نیست. یک تمرین مداوم است. تمام تلاش خود را کنید که حتی کوچکترین دروغ ها را هم نگویید. دروغ اعتیادآور است. بهتر است به جای دروغ معتاد به صداقت باشید.

۱۸. برای خوشحال کردن همسرتان تلاش کنید.

برای اینکه بیاموزیم چگونه همسر خوبی باشیم، باید برای خوشحالی خود و همسرمان تلاش کنیم. بنابراین، همسرتان را خوشحال کنید، حتی به روش های ساده. روزهای خاص همسرتان را به خاطر بسپارید، غذای مورد علاقه او را بپزید یا او را با هدیه‌ای غافلگیر کنید.

۱۹. شاد باشید.

اگر شریک زندگی تان شما را دوست دارد، خوشبختی شما خوشبختی اوست. پس فقط شریک زندگی خود را خوشحال نکنید، بلکه مراقب باشید که شما نیز خوشحال باشید. اگر همیشه غمگین، نگران و بدبین باشید، نمی توانید همسر خوبی باشید. و همچنین اگر نتوانید خودتان را خوشحال کنید، نمی توانید شریک زندگیتان را خوشحال کنید. شادی باید از درون شما شروع شود. از این رو، یاد بگیرید که چگونه در زندگی مثبت باشید.

۲۰. با هم هدف تعیین کنید.

داشتن اهداف مشترک، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک، به شما امکان می‌دهد برای چیزی با هم کار کنید. نشان دهید که اهداف برای شما مهم هستند. با گام برداشتن به سمت آنها اهمیت خوشبختی خود و همسرتان را ثابت کنید.

سخن پایانی

برای این که بفهمیم چگونه همسر خوبی باشیم، باید روی عشق خالص و واقعی به همسرمان کار کنیم. به عبارت دیگر، باید از شر ناخالصی ها و سایر مواردی که عشق شما را فاسد می کند، خلاص شوید. این ناخالصی ها شامل غرور، نفرت،حسادت، بی اعتمادی، شرارت، بی صداقتی و موارد دیگری است که رابطه شما را از بین می برد. شما می توانید یاد بگیرید که با نیازهای شریک زندگی خود سازگار شوید و در عین حال به نیازهای خود وفادار بمانید. همچنین برای کسب این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوره ازدواج نیز کمک بگیرید.

4.5/5 - (75 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره