به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
هزینه نوروفیدبک در تهران

هزینه نوروفیدبک در تهران

نوروفیدبک چیست ؟

Neurofeedback یک سیستم آموزشی مبتنی بر پاداش بدون دارو ، برای مغز انسان است.  نوروفیدبک ، نوعی بیوفیدبک ، برای تغییر فعالیت الکتریکی مغز شما کار می کند. این یک درمان غیر تهاجمی است که به منظور بهبود منبع علائم ناخواسته شما استفاده می شود و به صورت مستقیم روی مغز شما تاثیر می گذارد. با توجه به آگاهی بیشتر نسبت به این درمان اکثر افراد می خواهند از هزینه نوروفیدبک در تهران آگاه شوند.

نوروفیدبک چگونه کار می کند ؟

پیش از پرداختن به هزینه نوروفیدبک در تهران ، بهتر است بدانیم که نوروفیدبک چگونه کار می کند. همه روش های نورو فیدبک شامل حسگرهای EEG هستند که بر امواج مغزی شما نظارت دارند و یک رایانه برای ثبت بازخورد مغز شما. روش های مختلفی برای دریافت این بازخورد وجود دارد. این روش ها می تواند شامل بازی ، گوش دادن به موسیقی یا تماشای یک فیلم باشد.

محرک ها (بازی ، موسیقی یا فیلم) فقط در مواقعی کار می کنند که امواج مغزی شما در یک محدوده بهینه کار می کنند. این به عنوان پاداش مغز شما عمل می کند. وقتی امواج مغزی شما با سرعتی که مطلوب نیست ، کار می کنند ، بازخورد منفی دریافت خواهید کرد. (مکث فیلم ، موسیقی متوقف می شود و غیره). این به مغز شما می گوید که چیزی از تعادل خارج شده است. در طول یک برنامه آموزشی نوروفیدبک ، مغز شما از این بازخوردها  ،  یاد می گیرد چگونه فرکانس ها را به تعادل برساند. این می تواند تغییرات ساختاری پایداری در مغز شما ایجاد کند. سپس مغز به طور مداوم در محدوده بهینه تر عمل می کند و علائم شما را کاهش می دهد.

اینکه هزینه نوروفیدبک چقدر است ، بستگی به تعداد جلساتی دارد که شما نیاز به این آموزش دارید.

Neurofeedback به چه چیزی کمک می کند ؟

نوروفیدبک برای کمک به شرایط بسیاری از جمله : ADHD و ADD ، اختلالات استرس ، اضطراب ، حملات هراس ، آسپرگر ، افسردگی ، سردرد ، میگرن ، برخی از نگرانی های حافظه و مشکلات خواب استفاده می شود.

بسیاری از ورزشکاران حرفه ای ، شرکت کنندگان المپیک ها و حتی متخصصان مشاغل از نوروفیدبک استفاده می کنند تا عملکرد خود را از طریق بهبود تمرکز و مدیریت استرس بهبود بخشند. بسیاری از افراد مزایای اضافی برای آموزش نوروفیدبک ، مانند کیفیت خواب بهتر ، اضطراب کمتر ، توانایی بیشتر در سازگاری و مقابله با چالش های روزمره را تجربه می کنند. هزینه نوروفیدبک در تهران ، بستگی به مشکلاتی دارد که شما می خواهید در طی نوروفیدبک تراپی ، بهبود پیدا کنند.

هزینه نوروفیدبک در تهران

هدف نوروفیدبک

در اساسی ترین سطح خود ، آموزش نوروفیدبک اطلاعاتی در مورد فرآیندهای رفتاری ، فیزیولوژیکی و عصبی فعلی خود در خدمت مدولاسیون های خود هدایت شده از آن فرایندها برای دستیابی به نتایج خاص ارائه می دهد. تکنیک های بازخورد به شرکت کنندگان امکان می دهد وضعیت های فیزیولوژیکی و روانی خود را تحت نظر ، تعامل ، تغییر و مدیریت قرار دهند. در حقیقت ، زنده بودن و اشتیاق بالینی ذاتی در این زمینه ، در نتایج امیدوارکننده است ، یعنی شناسایی مارکرهای مختلف فیزیولوژیکی از جمله تغییر ضربان قلب ، فرکانس آلفا و هدایت پوستی که می تواند خود تنظیم شده باشد و تنظیم آن ها مطابق با بهبود باشد.

سلامت ، همراه با نتایج رفتاری و روانی هدفمند. به طور معمول ، سیگنال های بیوالکتریک برای کاربر و پزشک به صورت دیجیتالی نمایش داده می شوند و روشی مبتنی بر شواهد ارائه می شود که برای انواع مشکلات روانی اعمال می شود. هزینه نوروفیدبک در تهران به مشکل یا اختلالی که برای درمان به نوروفیدبک نیاز دارد نیز ، بستگی دارد.  از جمله اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) ، اختلال دو قطبی ، اختلال شخصیت ، اختلال هویت ، اختلال افسردگی عمده ، اختلال استرس پس از سانحه ، اعتیاد و …

هزینه نوروفیدبک چقدر است ؟

بیشترین عامل هزینه نوروفیدبک در تهران ، معمولاً تعداد جلسات مورد نیاز است. بعلاوه ، پزشكان مختلف برای جلسات مبلغ مختلفی را  تعیین می كنند و این می تواند در منطقه های جغرافیایی متفاوت ، متغیر باشد.

هزینه نوروفیدبک بستگی به روش درمانی پزشک نیز دارد. برخی از پزشکان ، پیش از نوروفیدبک ، با یک مشاوره 50 دقیقه‌ای اولیه برای بحث در مورد این روش و کمک هایی که می تواند به شما کند ، شروع می کند و ممکن است هزینه آن را به صورت جداگانه دریافت کند.

شروع نوروفیدبک به طور معمول دو تا سه ساعت آزمایش و ارزیابی را می طلبد.  هزینه نوروفیدبک در تهران ، می تواند با ارزیابی های بالینی که برخی از پزشکان به صورت مفصل بعد از هر جلسه نوروفیدبک انجام می دهند نیز ، تغییر کند. ارزیایی بالینی برای این هدف انجام می شود که سابقه و علائم مشکلات تحلیل شوند ، نتایج آزمایش  مورد بحث قرار گیرد و پیشنهادها درمانی اولیه ارائه شوند. در نتیجه ، هزینه نوروفیدبک در تهران ، بسته به تعداد جلسات و  مشاوره های پیش از نوروفیدبک و جلسات ارزیابی بعد از آن است.

یک دوره معمولی درمان با نوروفیدبک برای ADHD ، اغلب حدود 40 جلسه در نظر گرفته می شود. در صورت وجود علائم قابل توجه ، این دوره می تواند طولانی تر باشد. اضطراب ، افسردگی و سایر مشکلات نیز ممکن است  همین تعداد جلسه را نیاز داشته باشند و شاید بیشتر. در نتیجه برای پاسخ به اینکه هزینه نوروفیدبک چقدر است ؟ ابتدا باید تعداد  جلساتی که پزشک شما برای مشکل شما در نظر گرفته است ، مشخص شود. این احتمال را بدهید که ممکن است در طول دوره ، نیاز به جلسات بیشتری دیده شود و هزینه ها را بیشتر کند.

هزینه نوروفیدبک در تهران

دوره نوروفیدبک چقدر طول می کشد ؟

برای برنامه ریزی در مورد هزینه نوروفیدبک در تهران ، باید بدانید که به صورت میانگین ، 40 جلسه در هر هفته تقریباً یک سال طول می کشد و ممکن است شما به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید .  برای تخمین هرینه نوروفیدبک ، به بازه زمانی درمان دقت کنید و آن را محاسبه کنید . همچنین با توجه به زمان درمان ، برنامه ریزی کنید . اگر درمان شما ، تا سال بعدی ادامه پیدا می کند ، توجه کنید که بسیاری از کلینیک ها در سال های جدید ، درصدی به هزینه خدمات خود اضافه می کنند و هزینه نوروفیدبک در تهران ، در سال آینده برای شما بیشتر می شود . و اغلب افزایش ده درصدی خواهد داشت که باید برای آن برنامه ریزی کنید . زیرا بهتر است میان دوره نوروفیدبک شما ، وقفه نیفتند و به صورت منظم و با هماهنگی پزشک شما ، درمان شروع شده و ادامه پیدا کند .

برای دریافت اطلاع دقیق از هزینه نوروفیدبک در تهران ، باید ابتدا کلینیک مورد نظر خود را پیدا کنید . زیرا ممکن است هزینه هر پزشک با دیگری متفاوت باشد . برای نوروفیدبک تراپی ، کلینیک و پزشکی مناسب انتخاب کنید . زیرا این روش ، بر مغز شما تاثیر گذار است و بهتر است از کیفیت درمان مطمئن شوید .

 

4.7/5 - (405 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

4 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
شهرام خلقی
11 ماه قبل

با سلام و احترام . برای درمان اضطراب /افسردگی و اختلالات خواب چند جلسه مورد نیاز می‌باشد و هزینه آن چقدر می‌باشد . با تشکر

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
11 ماه قبل
پاسخ به  شهرام خلقی

سلام دوست عزیز؛ تعداد جلسات تراپی به تعدادی عوامل بستگی داره، از جمله رویکرد تخصصی درمانگر مورد نظر شما و میزان عمق و پیچیدگی مشکلات فردی و همچنین میزان پیشرفت شما. به طور مثال درمان با رویکرد CBT کوتاهتر از رویکرد طرحواره درمانی و یا روانکاوی هست. یا اینکه هرچه شرایط کاری و خانوادگی فرد مساعد و موافق با شرایط درمان باشه، نتیجه بخشی تسریع میشه. هزینه های درمان هم با توجه به تراپیست انتخابی شما متفاوت هست که از طریق تماس با مرکز میتونید راهنمایی کامل بگیرید.

مسعود نوروزی
3 سال قبل

من افسردگی حاد دارم چندین دکتر رفتم همون دو دقیقه اول قرص تجویز کردن که حالم بهتر نشد هیچ بدترم شدم بنظر شما کدوم دکتر بهتره ایا نوروفید بگ بدرد من میخوره

تیم محتوا روان آرام
3 سال قبل

هم نوروفیدبک و هم درمان شناختی رفتاری خیلی موثره

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره