به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
نشانه های مرد فریبکار

نشانه های مرد فریبکار

تقریبا همه افراد در رابطه شان ، زمان هایی دروغ هایی گفته اند.  فریب دادن می تواند از عمد و با برنامه ریزی باشد و تبدیل به بعدی از شخصیت شود. رابطه داشتن با مرد فریبکار می تواند زمان و احساسات شما را تخریب کند. به همین دلیل شناسایی نشانه های مرد فریبکار می تواند کمک کند تا از نزدیک شدن به این مردان خودداری کنیم. در این مقاله به نشانه های مرد فریبکار اشاره شده است .

نشانه های مرد فریبکار

تشخیص دروغ می تواند سخت باشد. اکثر ما در کمال تعجب در کشف دروغ ها بد هستیم. واضح است که تفاوت های رفتاری بین افراد صادق و فریبکار، و همچنین شناسایی نشانه های مرد فریبکار دشوار است. محققان سعی در کشف روش های مختلف کشف نشانه های مرد فریبکار داشته اند.

مرد فریبکار مردی است که با کلام و رفتارش به شما دروغ می گوید و قصد دارد واقعیت را از شما پنهان کند. بعضی نشانه های مرد فریبکار به شرح زیر است:

۱. مرد فریبکار ، متعهد نیست

مراقب مردان آینده نگری باشید که هرگز به نظر نمی رسد جایی باشند که می گویند می خواهند باشند. آن چه ممکن است از نشانه های مرد فریبکار باشد، مقاومت در برابر متعهد بودن در رابطه است. این افراد ممکن است با اصرار بر اینکه شما یک “فرد کنترل کننده” هستید، از رفتار خود دفاع کنند. در حالی که شما واقعا فرد کنترل کننده ای نیستید .

۲. او دروغ های کوچک می گوید

به دروغ های به ظاهر ناچیز توجه کنید ، زیرا می توانند نشانه های مرد فریبکار را برای شما آشکار کنند . اگر دروغ های کوچک را بی اهمیت قلمداد می کنید، باور کنید که برخی از مردان فریبکار باور دارند که دروغ گفتن راهی قابل قبول برای پوشاندن مشکلات بزرگ آن ها است. بین دروغ های بزرگ و کوچک تفاوت چندانی وجود ندارد، شخصی که می تواند به شما دروغ های ناچیز بگوید، در صورت لزوم دروغ های بزرگتر نیز خواهد گفت.

۳. مرد فریبکار، در روابط قبلی نیز ضعیف بوده است

در بهترین حالت می توانید رفتار شریک زندگی آینده خود را در روابط قبلی مشخص کنید. خیانت کرده بود؟ دزدی کرده بود؟ آیا در رابطه قبلی فرد راز داری بوده است؟ آیا شریک سابق خود را کنترل می کرده و مرد شکاکی است؟ به احتمال بسیار زیاد، او در رابطه با شما همانی خواهد بود که در روابط قبلی بوده است. اما متاسفانه نشانه های مرد فریبکار به مرور زمان خود را نشان می دهد .

نشانه های مرد فریبکار

۴. او به اطرافیان دروغ می گوید

مردانی که در خارج از روابط عاشقانه خود، دروغ می گویند یا دیگران را فریب می دهند، مستعد هستند که در روابط صمیمی خود همین کار را انجام دهند. باور نکنید که لزوماً با شما متفاوت رفتار خواهد شد. او در رفتار با اطرافیان خود نیز می تواند نشانه های مرد فریبکار را به شما نشان دهد.

۵. مرد فریبکار، توانایی مسئولیت پذیری ندارد

توانایی یا تمایل مرد را در قبال مسئولیت پذیری ارزیابی کنید. از نشانه های مرد فریبکار این است که نمی تواند سهم خود را در مشکلات رابطه بپذیرد، ممکن است هر نوع رفتار، از جمله فریب دادن را نیز توجیه کند.

۶. مرد فریبکار کمتر از ضمیر‌«من» استفاده می کند

افراد حقیقی برای توصیف اعمال و اتفاقات مربوط به خود، از ضمیر “من” استفاده مکرر می کنند. برای مثال : “ساعت 6:30 به خانه رسیدم. مستقیماً به آشپزخانه برای جواب دادن به تلفن رفتم. 10 دقیقه قبل از این که متوجه شوم دزد به خانه ام آمده است.  ” این جمله مختصر، حاوی چندین ضمیر “من” بوده است .

اما از نشانه های مرد فریبکار این است که اغلب از زبانی استفاده می کنند که منابع خود را به حداقل می رساند.  یکی از راه های کاهش مراجعه به منابع، توصیف وقایع با ضمایر منفعل است.

مثلا می گویند :

  • دوربین های رانندگی از سرعت غیر مجاز عکس برداری می کردند. نه این که دوربین رانندگی از من به دلیل سرعت غیر مجاز عکس برداری کرد.

روش دیگر برای کاهش خودآگاهی، جایگزین کردن ضمیر “شما” برای “من” است.

 

۷. از نشانه های مرد فریبکار ، قسم خوردن مداوم است


اگرچه مردان فریبکار سعی می کنند تا حد ممکن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهند، اما آن ها مدام سعی می کنند شما را متقاعد کنند که حرف هایشان صحیح است. افراد فریبکار غالباً از قسم های خفیف استفاده می کنند تا سعی کنند اظهارات خود را قانع کننده تر جلوه دهند.  افراد فریبکار بیشتر از افراد راستگو احتمال دارند صحبت های خود را با عباراتی از جمله: “قسم  می خورم”، “به خدا قسم”، “به جان خودم” ، و … استفاده کنند. کمبود اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن، می تواند یکی از نشانه های مرد فریبکار باشد.

نشانه های مرد فریبکار

۸.  فقدان جزئیات از نشانه های مرد فریبکار است

اظهارات حقیقی معمولاً حاوی جزئیات خاصی است که برخی از آن ها حتی ممکن است به سؤال پرسیده شده مربوط نباشند.  این اتفاق به این دلیل می افتد که افراد راستگو حوادث را از حافظه بلند مدت خود بازیابی می کنند، و خاطرات ما در مورد هر تجربه ، ده ها واقعیت را ذخیره می کنند. کفش های جدیدی که ما در آن خاطره پوشیده بودیم، آهنگی که در پس زمینه پخش می شد و … با این وجود، مرد فریبکار که داستانی را ابداع می کند، تمایل دارد اظهارات خود را ساده و مختصر نگه دارد. معدود مردان فریبکاری تصور کافی برای توصیف دقیق از وقایع ساختگی دارند. این نشانه مرد فریبکار به راحتی قابل تشخیص است.

۹.  مرد فریبکار ، مطلق صحبت می کند: “همیشه” و “هرگز

منظور از مطلق، حمایت از یک دیدگاه است، که می تواند واقعیت نداشته باشد. به عنوان مثال، از نشانه های مرد فریبکار این است که مطلقا بیان می کند: “شما هرگز از من تعریف نمی کنید”.

مردی که فریبکار نیست، معمولاً از کلماتی استفاده می کند که مطلق نیست، مانند “معمولاً ” ، “اغلب”، “احتمالاً “، ” گاهی” ، ” مکررا ” و ” به طور کلی”.

 

۱۰. مرد فریبکار، مدام لاف می زند

مرد فریبکار منتظر لحظه مناسب در یک مکالمه است تا در 15 ثانیه از خود تعریف و تمجیدی به طور اتفاقی کند. هدف اصلی مرد فریبکار، این است که به شما  یادآوری کند که او چه شخص بزرگی است.

 

۱۱. مرد فریبکار در مورد دیگران صحبت می کند

مرد فریبکار از دیگران بد می گوید تا ثابت کند که شما از سایر افراد بهتر هستید. او تلاش می کند با اثبات برتر بودن شما، محبوبیت پیدا کنند. اما ذهن شما باید درگیر این شود که او زمانی که کنار شما نیست، در مورد شما چه می گوید؟ از نشانه های مرد فریبکار همین است که در کنار هر کسی، دیگران را تخریب می کند.

 

۱۲. او حالت دفاعی دارد

یکی از خطرناک ترین نشانه های مرد فریبکار و یکی از رایج ترین ها! مرد فریبکار باور دارد که بهترین دفاع حمله است. آن ها انتقادات خود را به شوخی یا توهین آمیز بیان می کنند. مردان فریبکار به صورت پرخاشگرانه عمل می کنند. آن ها موضوع را تغییر می دهند.  در واقع مرد فریبکار سپری درست می کند تا با دفاع کردن، اتهام و تقصیرها را از دوش خود بردارد.

 

۱۳.  مرد فریبکار به دنبال مشاجره است

یکی دیگر از نشانه های مرد فریبکار این است که به دنبال دعوا های فرعی است. تاکتیک های بحث و گفتگو فقط یک سری ترفند هستند که می توانند توجه و تمرکز را از فریبکاری های بزرگ و دروغ های مرد فریبکار منحرف کند. نشانه های مرد فریبکار تنها موجب دروغ گفتن به شما نمی شود، بلکه تنش ها و آسیب هایی ایجاد می کند که ارتباط داشتن را برای شما سخت و آسیب زننده می کند.

نشانه های مرد فریبکار

۱۴. او عذرخواهی نمی کند

عذرخواهی کردن بسیار آسان است.  اما نه برای مرد فریبکار. زیرا این مرد حالت دفاعی پیدا کرده است و حتی زمانی که اشتباه کرده، تمایل دارد بهانه ای بیاورد و یا اشتباهات را گردن شما و دیگران بیاندازد. این نشانه مرد فریبکار بعد از چند بار تکرار به راحتی قابل تشخیص است.

 

۱۵. زبان بدن او، واقعی نیست

ارتباطات غیر کلامی، نعمت پنهانی برای شناسایی نشانه های مرد فریبکار است. در اینجا برخی از نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد فردی حقیقت را نمی گوید:

  • یکی از نشانه های مرد فریبکار لبخند مصنوعی است. لبخند واقعی را روی صورت مرد فریبکار نمی بینید
  •  زاویه سر آن ها به سمت عقب یا پایین متمایل می شود
  •       مردی که فریبکار نیست، نگاه گسترده ای دارد. هنگامی که مرد به شما نگاه نمی کند یا نگاهش بدون توقف روی شما قفل می شود، می تواند نشانه های مرد فریبکار را نشان دهد.

 

4.6/5 - (414 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

5 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ارجمندی
1 سال قبل

راستش الان رفتم نشانه های مرد عاشق رو هم خوندم تقریبا ۲۰ تا از ۳۰ نشونه رو داشت ممنون میشم کمکم کنید
شوهرم مشکل مهرطلبی زیاد داره و زود عصبانی میشه و چندبار به کتککاری کشیده شد و الان یک ماهه از هم دوریم
امروز اومد دفتر خونه حق طلاق رو بهم داد ولی گریه میکنه که دوستم داره و عاشقمه
منم عاشقشم
چیکار کنم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
11 ماه قبل
پاسخ به  ارجمندی

سلام دوست عزیز؛ ارزیابی های مشاور و تست های روانشناسی بهتون کمک میکنه تا تشخیص بدید ایشون چقدر در ادعاشون صادق هستند.

رضا
6 ماه قبل
پاسخ به  ارجمندی

درود بیکران
با توصیفی که از رفتارهای همسرتان بیان کردید به نظر می رسد ایشان دچار اختلال شخصیت هستند پیشنهاد میشه به یک مشاور حاذق مراجعه کنید.

ارجمندی
1 سال قبل

اگر چند مورد از این نشانه ها در همسرم هست چه کاری انجام دهم؟ مثلا قسم زیاد میخوره ، از خودش تو بحث ها تعریف میکنه که همه ازش خوب میگن و تو از من بد میگی ، از همه بد میگه که بگه من خوبم ،از کلمه هیچ وقت دوست داشتنت رو ثابت نکردی استفاده میکنه و پی مشاجره های الکیه
ولی خیانتی ازش ندیدم و احساس میکنم دوست داشتنش واقعیه ، باید چیکار کنم؟

زهره
1 سال قبل

بسیار عالی بود سپاسگزارم

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره