به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
زندگی بعد از طلاق برای مرد

زندگی بعد از طلاق برای مرد

زندگی بعد از طلاق برای مرد به چه نحو می باشد؟

باید توجه داشت که زندگی بعد از طلاق برای مرد با زندگی پس از طلاق برای زن بسیار متفاوت می باشد چرا که هر دو پس از جدایی موقعیت های متفاوتی با هم داشته و سبک زندگی شان هم با یکدیگر فرق می کند..به طور کل نحوه زندگی مردان بعد از طلاق متفاوت از زنان می باشد که لازم است در اینباره تا حدودی صحبت کنیم.

طرز زندگی بعد از طلاق برای مرد

عموما هر یک از مردان زندگی پس از طلاق را به اشکال متفاوت می بینند فرضا برخی مردان زندگی پس از طلاق را آزادی می دانند و برخی پس از طلاق نیز دچار احساساتی منفی می شوند.

لذا گاهی مردان پس از طلاق به حدی دچار آسیب روحی می شوند که دست به خودکشی زده و یا به سراغ سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی می روند.

از جمله برخی مشکلات طلاق در مردان عبارتند از:

  • نا امیدی
  • افزایش وزن
  • رفتارهای مخرب و خطرناک
  • افسردگی
  • اضطراب
  • خودکشی
  • سوء مصرف مواد مخدر
  • مصرف نوشیدنی های الکلی
  • و..

لذا در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره می کنیم.

زندگی بعد از طلاق برای مرد

برخی مشکلات مردان پس از طلاق

واقعیت جامعه این است که متاسفانه عموما تصور می کنند پس از طلاق نیز تنها زن دچار آسیب و مشکل می شوند در صورتی که اغلب مردان هم پس از طلاق آسیب دیده و با مشکلاتی مواجه می شوند که به برخی از آن ها اشاره می نماییم:

  • احساسات غم و اندوه از جمله احساس تنهایی و دوری از جمع، احساس گناه و..
  • ترس از جذاب نبودن پس از طلاق
  • کاهش اعتماد به نفس در مردان
  • کاهش عزت نفس
  • عدم توانایی ارتباط موثر با بانوان پس از طلاق و جدایی
  • کاهش انگیزه در مردان
  • افکار خودکشی و گاها اقدام به آن
  • کاهش میزان درآمد به سبب فکر و خیال و ناراحتی و..
  • بروز مشکلات و ناراحتی های جنسی مثل عدم تامین نیاز جنسی به مانند قبل
  • مشکل در مدیریت جنبه ها و ابعاد مختلف زندگی
  • وجه اجتماعی مرد پس از طلاق متفاوت با قبل می گردد
  • ترس مردان از شنیدن کلمه مطلقه بودن
  • ترس از قضاوت های اطرافیان
  • عدم دریافت توجه و محبت از اطرافیان به مانند قبل
  • امکان وارد شدن به روابط اشتباه و ناکارآمد
  • مشکلات ازدواج
  • و..

بنابراین درمی یابیم که زندگی بعد از طلاق برای مردان به راحتی نبوده و اغلب ایشان پس از جدایی همسر علاوه بر احساسات نامطلوب نیز ممکن است زندگی شخصی و کاری شان مختل گردد.

زندگی بعد از طلاق برای مرد

مردان پس از طلاق چگونه آسیب نبینند؟

نیاز است به نکاتی اشاره کنیم که کمک می کنند مردان پس از طلاق دچار آسیب نشده و یا حداقل میزان ناراحتی و مشکل را تحمل کنند تا زندگی شان دچار اختلال نگردد.

به خودتان زمان بدهید

نیاز است که مردان پس از جدایی از همسر مورد علاقه خود تا مدتی به خودشان زمان بدهند تا بتوانند پس از درک ماجرا و اتفاقی که افتاده واقعیت را بپذیرند و بتوانند از میزان ناراحتی های خود کم کنند..

بنابراین مهم است که مرد پس از طلاق به جای تمرکز بر پیدا کردن مقصر نیز به این فکر نمود که پس از جدایی چگونه به ادامه زندگی بپردازد و بیشتر از قبل پیشرفت کند..چگونه احساس بهتری داشته باشد و وابستگی اش را به آدمی که روزی همسرش بوده کم کند و..

به طور کل در زندگی بعد از طلاق برای مردان، مهم است که مرد بپذیرد ممکن است آسیب ها و احساساتی مثل غم را پس از جدایی تجربه کند و نباید خود را سرزنش کرده و یا بازخواست کند بلکه تنها نیاز است برای بهتر کردن حال خود با کار کردن روی مهارت ها و..احساسات غم را از خود دور سازند.

باید توجه داشت مصرف نوشیدنی های الکلی و یا دیگر راهکارهای نامناسب، تنها حال وی را به طور موقت بهتر کرده و در طی زمان احساسات منفی مرد مجددا شدیدتر بر وی رخنه می کنند بنابراین نیاز است مرد از راه های سریع برای فراموش کردن همسر یا بهبودی اجتناب نماید.

در طول این زمان مردان باید اشتباهات خود را چه به صورت فردی و یا چه در اجتماع را برای خود یادآور شده و با مهارت آموزی این اشتباهات را در خود کاهش دهند فرضا پرخاشگری، حسادت و..تا در رابطه بعدی شان این اشتباهات مجددا سبب بروز مشکل نگردد..

تنها فکر کردن به اشتباهات نمی تواند آن ها را برطرف سازد بلکه مردان باید به مهارت آموزی پرداخته و پس از پذیرش اشتباهات خود به حل و برطرف کردن آن ها بپردازند.

دوری از دیگران را تنها راه نجات ندانید

برخی مردان تصور می کنند پس از طلاق هر چه ارتباط خود را با دیگران قطع کنند و یا از آن ها دوری کنند بهتر است چرا که از پرسش های دیگران و یا شنیدن حرف های ایشان می ترسند در حالی که هر چه ایشان از دیگران دوری کنند افکار منفی بیشتر به سراغشان می آید و این نیز می تواند سبب بروز آسیب های روحی بر ایشان گردد.

همانطور که پیشتر بیان نمودیم نیاز است که مردان اشتباهات خود را به خوبی برطرف سازند و پس از بهتر شدن وضعیت روحی جسمانی خود و کاهش میزان اشتباهاتشان با کمک روانشناس وارد رابطه جدید شوند.

مهم است که مردان به خودشناسی پرداخته و خود و نیازها و علاقمندی هایشان را بهتر بشناسند تا بتوانند انتخاب خوبی برای شروع زندگی و ازدواج مجددشان داشته باشند.

وارد هر رابطه ای نشوید

برعکس مورد قبلی برخی مردان پس از طلاق و جدایی نیز تنها راهی که می تواند حالشان را بهتر سازد را ارتباط با سایر بانوان می دانند.

در حالی که مردان باید به خودشان زمان داده و بلافاصله پس از جدایی وارد رابطه جدیدی نشوند چرا که میزان احتمال آسیب رسی مجدد نیز افزایش می یابد.

از روانشناس مشاور کمک بگیرید

خوب است که مردان پس از جدایی نیز از جلسات مشاوره پس از طلاق بهره مند شوند چرا که صحبت با روانشناس می تواند به ایشان کمک کند تا احساسات غم و اندوه خود را به جای انکار به خوبی نشان دهند و اتفاقی که افتاده را بپذیرند.

زندگی بعد از طلاق برای مردان ممکن است گاهی سخت باشد چرا که مردان ناراحتی ها و احساسات منفی خود را خیلی کم بروز می دهند به همین سبب نیاز است حتما به روانشناس مراجعه نمایند تا در طی این جلسات احساس و حال بهتری را تجربه کرده و بتوانند پس از خودشناسی و زمان مناسب در صورت نیاز وارد رابطه جدیدی بشنوند.

تغذیه مناسب

مصرف مواد غذایی نامناسب و یا به طور کل تغذیه غیر اصولی می تواند سبب بروز افکار منفی شدیدتری بر مردان گرداند بنابراین مهم است که در طی این زمان که مرد همچنان به دنبال بهبود وضعیت روحی روانی خود می باشد از مصرف مواد غذایی نامناسب و حتی غذاهای فست فودی اجتناب ورزند.

ورزش و تحرک

بهتر است به دنبال سبک زندگی بهتری برای خود بود..مردان می توانند به هنگام تنهایی ورزش کرده و با تحرک و ورزش علاوه بر احساس شادی و نشاط، به وزن ایده آل خود هم برسند..

ورزش می تواند احساساتی مثل افسردگی، گوشه گیری و..را در مردان پس از طلاق کاهش دهد.

و..

به طور کل توصیه می کنیم مردان حتما از روانشناسی مجرب و متخصص کمک گرفته و با ایشان صحبت نمایند تا بتوانند به حال روحی بهتری دست یافته و در صورت نیاز انتخاب درستی را برای شروع زندگی مشترک مجدد داشته باشند.

بدین جهت می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره طلاق به صورت آنلاین استفاده نمود؟

بله علاوه بر جلسات حضوری نیز می توان از جلسات آنلاین و غیر حضوری کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشت که تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

طلاق به مردان آسیب می زند؟

برخی مردان پس از طلاق دچار آسیب و مشکل می شوند که در محتوا به مهم ترین و رایج ترین آن ها اشاره گشته..ولیکن برخی طلاق را آزادی می دانند و میزان بروز مشکلات پس از طلاق برای ایشان حداقل میزان ممکن است.

تعداد جلسات مشاوره پس از طلاق برای مردان چقدر است؟

بسته به تشخیص روانشناس و نیاز فرد جهت کاهش میزان احساسات نامطلوب پس از طلاق تعداد جلسات مشاوره روانشناسی برای مردان پس از جدایی متفاوت و متغیر می باشد.

4.4/5 - (88 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره