به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک 

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می تواند برای هر زوجی( چه آن هایی که به تازگی زندگی مشترک را شروع کرده اند و چه کسانی که سال هاست از زندگی مشترکشان می گذرد آزار دهنده باشد. اطرافیان گمان می کنند که این دخالت ها به منزله خیر خواهی است اما این موضوع تنها اختلاف و درگیری میان زوجین را افزایش می دهد.

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک به چه معنا است؟

اولین سوالی که ممکن است برای هر فردی در هنگام خواندن این مقاله پیش بیاید این است که دخالت اطرافیان در زندگی مشترک به چه معنا است؟ هنگامی که اطرافیان زوجین به هر دلیلی خود را درگیر مسائل و مشکلات زندگی خصوصی زوج ها کنند به نوعی در زندگی خصوصی آن ها دخالت کرده اند. این دخالت ها می تواند درجات مختلفی داشته باشد اما به طور کلی منجر به صدمه زدن به زندگی مشترک افراد می شود.

بیشتر این دخالت ها از سوی خانواده عروس و داماد صورت می گیرد که ممکن است به قصد حل مشکل یا بهبود روابط زوجین باشد اما تنها اوضاع را بدتر می کند.

تاثیر دخالت اطرافیان بر زندگی مشترک

دلایل دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

شاید از خود بپرسید که دلیل دخالت اطرافیان در زندگی مشترک چیست؟ آیا خود زوجین در این امر مقصر هستند؟ باید بگوییم که میزان دخالت اطرافیان تا حدود زیادی به رفتار زوجین بستگی دارد. این موضوع در تازه عروس و داماد ها بیشتر رایج است زیرا با رفتار و سیاست های زندگی مشترک به طور کامل آشنایی ندارند، از این رو ممکن است مشکلات و مسائل خصوصی خود را با اطرافیان در میان بگذارند و به آن ها اعتماد کنند.

راه های جلوگیری و به حداقل رساندن این دخالت ها در ادامه ذکر شده است.

راه های کاهش دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

مسلما هیچ زوجی از این دخالت ها خرسند نیست و به دنبال راه هایی برای حذف و کاهش آن ها است. در این قسمت قصد داریم چند راهکار موثر برای کاهش دخالت ها مطرح کنیم:

  • مدیریت همسر داری
  • بهبود رفتار و تمرین صبر
  • افزایش آمادگی برای زندگی مشترک

دخالت مادر همسر در زندگی مشترک

مدیریت همسر داری

مسلما هیچ کس به اندازه زوجین توانایی بررسی و حل مشکل به وجود آمده را ندارد. از این رو قبل از این که اطرافیان اجازه دخالت در امور شخصی شما را به خود بدهند خودتان مشکلات را حل کنید. به عبارتی دیگر مدیریت صحیح رابطه از این دخالت ها تا حدود زیادی پیشگیری می کند.

بهبود رفتار و تمرین صبر

همان گونه که در ابتدا ذکر کردیم، خیلی از دخالت ها از رفتار نادرست زوجین منشا می گیرد. یکی از راه حل های موجود اصلاح رفتار های نادرست در رابطه و تمرین صبر و بردباری است. لجبازی و فاش کردن راز های زندگی مشترک نزد اطرافیان در نهایت به ضرر زوجین تمام خواهد شد.

افزایش آمادگی برای شروع زندگی مشترک

برخی زوجین آمادگی لازم برای شروع و مدیریت زندگی مشترک را ندارند، از این رو نمی دانند در مواجهه با مشکلات مختلف چگونه رفتار کنند. به همین دلیل عموما خانواده های آن ها سعی می کنند مشکلات به وجود آمده را حل کنند. لازم است بدانید که حتی در صورت حل مشکل خانواده ها ناخودآگاه دخالت می کنند که برای رابطه زوجین بسیار خطرناک است.

به زوج های جوان توصیه می شود که تا حد امکان آمادگی های اولیه برای شروع زندگی مشترک و ازدواج را کسب کنند تا بتوانند از خطرات احتمالی جلوگیری کنند. یکی از این آمادگی های مهم و اساسی مهارت های لازم برای حل مشکلات به وجود آمده می باشد. در این باره می توانید از یک روانشناس یا مشاور خبره کمک بگیرید.

دخالت خانواده همسر در زندگی مشترک
اگر راهکار های فوق ناکارآمد بود باید چه کاری انجام دهیم؟

بسیاری از زوجین نگران این هستند که راهکار های ارائه شده به اندازه کافی کارآمد نباشد. حتی در این صورت نیز جای نگرانی نیست زیرا می توان از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت. تنها لازم است که با یک مشاور خبره و مورد اعتماد در ارتباط باشید و از راهنمایی های وی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این قسمت سعی کردیم دخالت اطرافیان در زندگی مشترک را به طور جامع بررسی کنیم. همان گونه که ذکر شد بخش عمده ای از دلایل دخالت اطرافیان مربوط به رفتار نادرست زوج ها است. در همان شروع زندگی مشترک لازم است که اقدامات لازم برای پیشگیری از دخالت خانواده ها را انجام دهید. بهتر است از همان ابتدا با یک روانشناس با تجربه در ارتباط باشید و مسائل پیش آمده را با وی مطرح کنید.

به یاد داشته باشید که مشاوران و روان شناسان بیشتر از هر فردی می توانند به شما کمک کنند، چرا که علم این کار را دارند و بدون قضاوت یا طرفداری یکطرفه مشکلات شما را بررسی کرده و راه حل های لازم را ارائه می کنند. اما در صورتیکه که مشکلات خود را با خانواده و اطرافیان مطرح کنید ممکن است با طرفداری های یک جانبه رو به رو شوید که از احساسات شخصی منشا می گیرد. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

4.6/5 - (85 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره