به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری

امروزه مشاوره و مراجعه به مشاور به یکی از اصول ضروری و مورد نیاز در زندگی روتین افراد تبدیل شده است. ما برای موارد متعددی مانند مشکلات قبل از ازدواج، آشنایی‌ها و دوستی‌های قبل از ازدواج، مشکلات زناشویی، مشکلات جنسی، تربیت فرزند، مشاوره تحصیل، مشاوره شغلی و غیره نیاز به مراجعه به مشاور و دریافت برخی از راهکارها و راهنمایی‌ها داریم. مشاوران متخصص و تعلیم‌دیده می‌توانند در زمینه‌های مختلف بهترین راهکارها را برای موفقیت و عملکرد بهتر به ما نشان بدهد و جلو تبعات و ضررهای آتی را بگیرند. به همین دلیل یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری ؟

خدمات مشاوره‌ای به دو صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شوند. مشاوره حضوری با مراجعه به مطب روانشناس و صحبت رو در رو انجام می‌شود. و مشاوره غیرحضوری هم شامل مشاوره آنلاین و تلفنی است. هر کدام از این روش‌های مشاوره مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. یکی از شیوه‌های مشاوره غیرحضوری، مشاوره تلفنی است که به نسبت مشاروه آنلاین رایج‌تر است. در ادامه برخی از ویژگی‌های مشاوره تلفنی را با مشاوره حضوری مقایسه می‌کنیم.

 

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری

هزینه مشاوره

مشاوره حضوری معمولا هزینه بیشتری در مقایسه با مشاوره تلفنی دارد. این هزینه 2 یا حتی 3 برابر مشاوره تلفنی است. به همین دلیل است که در برخی از موارد که پیچیدگی کمتری دارد، افراد ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه برای مشاوره حضوری، به مشاوره تلفنی اکتفا کنند. در کنار هزینه ویزیت، مشاوره حضوری، هزینه‌های اضافی دیگری هم دارد که شامل هزینه رفت و آمد و موارد احتمالی دیگر است. اما مشاوره تلفنی تنها حق ویزیت و هزینه تلفن را شامل می‌شود. هزینه مشاوره تلفنی در برخی از خطوط مخصوص تلفن روی قبض اعمال می‌شود. مشاوره‌های خصوصی هم اغلب این هزینه را پیش از مشاوره به صورت کارت به کارت دریافت می‌کنند.

در اینجا تا حدودی جواب سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری به کسانی که مسائل مالی برایشان مهم است داده شد.

مکان مشاوره

در مشاوره حضوری شما مجبور هستید برای مشاوره خودتان را به مطب مشاور برسانید. درواقع باید از محل کار یا خانه یا هرجایی که هستید، به مطب پزشک بروید. این درحالی است که مشاوره تلفنی محدود به مکان خاصی نیست. و شما عملا درهرجایی که باشید می‌توانید مشاوره را انجام دهید. به همین دلیل این نوع مشاوره برای کسانی که مشغله بیشتری دارند و نمی‌توانند خودشان را در وقت کاری به مطب مشاور برسانند، مناسب‌تر است.

راحتی و سهولت مشاوره

در مشاوره تلفنی شما تنها به یک دستگاه تلفن و ترجیحاً یک جای خلوت و آرام نیاز دارید. درحالی که در مشاروه حضوری باید حتما خودتان را به مطب برسانید. احتمالا ترافیک را پشت سر گذاشته و بعد از اینکه منتظر رسیدن نوبت‌تان شدید، به ملاقات دکتر بروید. همه این کارها می‌تواند کمی سخت و وقت‌گیر باشند.

مشاوره در زمینه‌های مختلف

امروزه مشاوره دارای تخصص‌ها و زمینه‌های کاری مختلفی است. درواقع هر کدام از مشاوران در زمینه‌های متعددی تبحر و تخصص دارند. برای مثال مشاوره تحصیلی برای مشاوره خانواده مناسب نیست. و مشاور شغلی نمی‌تواند در زمینه اعتیاد کمکی به شما بکند. مگر اینکه مشاوران در زمینه‌های مختلف دوره گذرانده باشند. و متخصص چند زمینه مختلف باشند. به همین دلیل در مراجعه به مشاور حضوری معمولا تنها در یک یا چند زمینه که در تخصص وی وجود دارد، می‌توانید صحبت کنید. اما در مشاوره تلفنی معمولا برای بیشتر تخصص‌ها مشاور در مرکز وجود دارد. درنتیجه افراد می‌توانند خیلی سریع با مشاوران متخصص در زمینه‌ مدنظرشان صحبت کنند. که از این جهت نیز سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری پاسخ داده می شود.

ارتباط رودر رو

ارتباط رو در رو و چشمی اهمیت زیادی در حرفه مشاوره دارد. چرا که حالات چهره، زبان بدن، و حتی استایل و تیپ و ظاهر افراد می‌تواند گویای مطالب زیادی باشد. با وجود ارتباط رو در رو تشخیص بیماری راحت‌تر است و مشاور می‌تواند خیلی زودتر به دلیل و علت عارضه و بیماری پی ببرد. همچنین ارتباط برقرار کردن، جلب اعتماد، ارائه راهکار و انتقال منظور و مفاهیم به طرف مقابل درحالی که با او ارتباط چشمی دارید، کار راحت‌تری است. به همین علت است که مشاوره تلفنی در بعضی موارد نمی‌تواند به اندازه کافی کارساز و موثر باشد. از این رو در جواب سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری می توان گفت حضوری .

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری

 

تعداد جلسات مشاوره

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی با هم دارند، در تعداد جلسات است. همانطور که گفتیم با وجود داشتن ارتباط چشمی، سرعت کار بیشتر شده و افراد می‌توانند خیلی زودتر به علت بیماری پی ببرند. همچنین مفاهیم را بهتر و سریع‌تر انتقال دهند. درنتیجه مشاوره حضوری سریع‌تر و در تعداد جلسات کمتر برگزار می‌شود. اما مشاوره تلفنی ممکن است زمان بیشتری به طول بینجامد. این روند به تشخیص مشاور بستگی دارد. از این جهت گزینه حضوری برای سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری جواب بهتری است.

دسترسی به مشاوران عالی‌رتبه و معتبر

در مشاوره حضوری شما باید خودتان را به مطب مشاور برسانید و با او مشاوره کنید. درواقع شما تنها به یک مشاور خاص دسترسی دارید. و برای ملاقات با هر کدام از مشاوران باید خودتان را به مطب او برسانید. درصورتی که مشاوری که مد نظر شماست، در یک شهر یا حتی کشور دیگر باشد، مشاوره با او کار آسانی نیست. در این مواقع مشاوره تلفنی می‌تواند راهکار خوبی باشد. چرا که در روند مشاوره تلفنی می‌توانید با برقراری تلفن به هر شهر یا کشور دیگری فارغ از بعد مسافت متصل شده و با طرف مقابل‌تان صحبت کنید.

 

4.6/5 - (402 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره