به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم؟

حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم؟

حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم؟

متاسفانه گاهی اوقات مشکلی که بین زوجین پیش می آید این است که در دوران نامزدی بسیار شدید است، کاهش میزان علاقه و تمایل عاطفی و جنسی به نامزد می باشد.‌

فرضا با گفتن حسی به نامزدم ندارم از سوی برخی زوجین این سوال پیش می آید که چگونه با همسرم رفتار کنم که بتوانم به او مجددا علاقه پیدا کنم.

ناگفته نماند برخی زوجین از ابتدا هم به نامزدشان علاقه و حسی ندارند و به دلایل متعددی که عموما شخصی هستند با طرف مقابل وارد رابطه می شوند..حال زوجینی که به نامزدشان علاقه ای ندارند یا نسبت به اوایل شروع رابطه احساسات کمتر و یا نامعلومی به نامزد خود دارند باید چه کار کنند؟

در ادامه نیز راهکارهایی را بیان می داریم که سبب می گردد زوجین بتوانند به یکدیگر نزدیک تر شده و نسبت به یکدیگر تمایل بیشتری پیدا کنند.

چگونه به نامزدم نزدیک تر شوم؟

در پاسخ به سوال حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم؟ باید بیان داریم زوجین نیاز دارند که بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند تا از احساسات نامعلومشان کاسته شود خصوصا زمانی که زوجین به صورت سنتی با هم آشنا شده و نامزد کرده اند نیاز است بیشتر با یکدیگر وقت بگذرانند تا علاوه بر شناخت نیز بیشتر به یکدیگر علاقمند شوند‌.

1.برای یکدیگر وقت بگذارید

بهتر است بیشتر با نامزد خود ارتباط داشته باشید چرا که هر چه بتوانید با او در ارتباط باشید شناخت بهتری از وی پیدا می کنید.

و بهتر می‌توانید احساسات خود را نسبت به همسرتان دریابید..

هر چه شما ارتباط کمتری با همسرتان داشته باشید ممکن است حس تمایلتان به وی کاهش یابد چرا که مدام به فکر این هستید که اوقات خود را به تنهایی بگذرانید.

2.با یکدیگر تفریح کنید تا سرگرم شوید

علاقمندی های یکدیگر را بشناسید و با یکدیگر تفریح کنید بدین گونه می توانید میزان صمیمیت خود با همسرتان را بیشتر کرده و به احساسات بهتری دست یابید.

تفریح و سرگرمی با همسر نیاز به هزینه بالایی ندارد، تفریح کردن با همسر می تواند بسیار ساده باشد ولیکن همان تفریح ساده و کم هزینه هم می تواند صمیمیت بیشتری را برای زوجین فراهم نماید.

3.نیازها و خواسته هایتان را شفاف بیان کنید

زمانی که بتوانید نیازهای خود را به همسرتان بیان دارید و خواسته هایتان را ابراز کنید می توانید رابطه بهتری را برقرار سازید..

و در پاسخ به سوال حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم نیز باید بیان داریم، هر چه بتوانید نیازهای خود را با همسرتان صادقانه تر بیان دارید می توانید رابطه نزدیک تری با یکدیگر داشته و زمانی که بازخورد و واکنش مثبت وی را نسبت به تمایلات و خواسته هایتان دریافت می کنید حس بهتری به وی داشته باشید.

مسلما هر چه دنیای شما از دنیای همسرتان دورتر باشد نمی توانید حس خوب و مثبتی به همسرتان داشته باشید و متوجه عشق و علاقه تان نسبت به وی گردید.

زمانی که شما با همسرتان صحبت می کنید و دغدغه هایتان را با وی در میان می گذارید و با واکنش های وی مواجه می شوید به احساس بهتری دست می یابید چرا که از بابت توجه همسرتان به خود می توانید مهم بودن خود را به وضوح درک و احساس کنید.

حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم؟

4.به نقاط مثبت نامزدتان توجه کنید

بسیار مهم است که همسرتان را تنها با چشم جسم ندیده بلکه با چشم دل به وی نگاه کنید.

اینکه بخواهید مدام نقاط منفی همسرتان را به یاد آورید مسلما نمی توانید حس خوبی از وی دریافت کنید..

نمی گوییم تمرکز خود را به طور کامل از ویژگی های بد همسرتان بردارید اما از شما می خواهیم بدانید که هر انسانی ویژگی های بد و خوبی دارد و این شما هستید که باید خط قرمزهای خود را پیش از شروع رابطه مشخص نمایید.

بهتر است به نقاط مثبت همسر خود توجه زیادی داشته باشید چرا که بدین سبب می توانید احساس بهتری به همسر خود داشته باشید و از وجود وی در زندگیتان خشنود باشید.

5.نامزدتان را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از علل اینکه با خود می گویید حسی به نامزدم ندارم برمیگردد به اوقاتی که همسرتان را با دیگران مقایسه می کنید.

زمانی که نوع رفتار و حرف زدن و..همسر خود را با دیگران مقایسه می کنید باعث می شوید روز به روز همسرتان از چشم تان بیفتد و این به رابطه تان لطمه می زند.

مقایسه کردن می تواند تمام احساس و خاطرات و لحظات خوبی که می توانید با همسرتان بسازید را نابود کنید و به جایش درگیر حسرت ها و غبطه خوردن به رابطه دوستان و اطرافیان خود با همسرانشان شوید.

در حالی که باید بدانید شما تنها چیزی را می بینید که دیگران خودشان تصمیم می گیرند به شما نشان دهند و طبیعتا در بطن زندگی شان نیستید.

بنابراین به جای مقایسه کردن همسر خود با دیگران سعی کنید نسبت به همسر خود قدردان بوده و تلاش نکنید که شخصیت وی را تغییر دهید..

چرا که شما پیش از ازدواج وقت کافی برای شناخت همسر خود داشته اید و شروع ازدواج با این تفکر که همسرتان را تغییر می دهید بسیار می تواند موجب بروز مشکلات و درگیری های احتمالی اما پر چالش بین شما و همسرتان نیز گردد.

حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم؟

6.رابطه تان را برای اطرافیان باز نکنید

متاسفانه یکی دیگر از دلایلی که سبب می گردد برخی زوجین در خلوت شان با خود بگویند حسی به نامزدم ندارم چه کار کنم نیز این است که هر آنچه که بین ایشان و همسرشان خصوصی است را به دوستان و اطرافیانشان می گویند.

صحبت از مسائل ریز و درشت در دوران نامزدی به اطرافیان تنها می تواند سبب گردد دخالت ایشان بر زندگی و رابطه تان بیشتر گردد..

چرا که گویی آنطور جلوه می دهد که شما دوست دارید رابطه خصوصی بین خود و همسرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید تا افراد بتوانند نظرات و عقاید خود درباره سبک زندگی و رفتار شما با همسرتان را به شما بیان دارند.

وقتی شما از ویژگی های خوب و یا بد همسرتان، از دعواها و لحظات خوبتان در کنار همسر و..با دیگران صحبت می کنید به ایشان اجازه می دهید بی دلیل وارد حریم شخصی شما و همسرتان شود و به خود اجازه دهد نظراتش را به شما تحمیل کند..

ممکن است شما یکی از خصوصیات اخلاقی همسرتان را بسیار دوست بدارید اما دیگری ( معدود افراد ) با حرف هایش شما را به سبب همان ویژگی اخلاقی در همسرتان، نسبت به وی دلسرد نماید.

بنابراین توصیه می کنیم جهت کاهش دخالت های اطرافیان بر زندگی مشترکتان و عدم درگیر شدن ذهنتان نسبت به حرف های دیگران درباره رابطه عاطفی تان با همسر خود، از بیان جزئیات رابطه عاطفی تان به دیگران خودداری کنید.

چه بسا تاکید می گردد که حتی پس از ازدواج نیز هیچ صحبتی از رابطه جنسی تان به دیگران نکرده و مشکلات یا تحریکات جنسی خود را در طی رابطه جنسی نیز، به دیگران اعم از والدین، دوست و اعضای خانواده و..نگویید و این مسأله را تنها با مشاور روانشناس در میان بگذارید.

به طور کل برای رابطه تان حد و مرز قائل شوید.

7.سعی کنید عیوب همسرتان را با دیگران به اشتراک نگذارید

8.نقاط مشترک یکدیگر را پیدا کنید

9.چرایی احساسات نامعلوم خود را دریابید

10.علت تمایل کمی که به همسرتان دارید را دریابید..

آیا از ابتدا اینگونه بودید یا به مرور زمان دچار این احساسات شدید؟ آیا اتفاقی در این مسأله نقش داشته یا خیر؟ و..

11.با مشاور روانشناس صحبت کنید

در صورتی که با خود به نتیجه نرسیدید و همچنان حسی به نامزدتان نداشتید یا نسبت به قبل کمتر او را دوست دارید توصیه می کنیم از جلسات مشاوره ازدواج یا زوج درمانی بهره مند گردید..

بدین جهت کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله می توان علاوه بر جلسات حضوری از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند گشت تنها کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل گردد.

آیا جلسات مشاوره ازدواج برای بهبود رابطه عاطفی زوجین موثر است؟

در صورت انتخاب روانشناسی کار بلد و همراهی با وی بله..همچنین می توان از جلسات زوج درمانی برای حل اختلافات و مشکلات ارتباطی بین زن و مرد بهره مند گشت.

4.6/5 - (81 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
سعید
26 روز قبل

سلام خوبی ببخشید من نامزد کردم وخانواده اش اسرار دارن زود عقد کنیم هنوز یک ماهه آشنا شدیم ،و حسی فعلا بهش ندارم دختر خوبیه چکار کنم ؟

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره