به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

دریافت نوبت مشاوره

مشاور چه کسانی نیاز به مشاوره دارند ؟ مشاور ازدواج فعالیت مشاور در حوزه های مختلف مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول دریافت نوبت مشاوره

دریافت نوبت مشاور

مشاوره یکی از مهم ترین بخش های اختیاری اما واجب کفایی موجود در زندگی هر فرد است ، گرفتن نوبت مشاوره می تواند افراد را از ناکامی ها  رهایی بخشد و آنان را به سمت مهم ترین هدف زندگی که همان زندگی کردن است سوق دهد . افراد می توانند با دریافت نوبت مشاوره خود را در مسیر زندگی و روان سالم هدایت نماید .

روان آرام این مسیر را برای افراد سهل و ممکن نموده است .

گرفتن نوبت مشاوره

فرهنگ مشاوره و نیاز عموم افراد جامعه به آن

یکی از چشم گیرترین پیشرفت های کنونی در حیطه فرهنگ بشر را می توان بالا رفتن فرهنگ در حوزه روان شناسی و مشاوره در نظر گرفت . چرا که اندکی پیش و تا چند سال گذشته ، افراد بر این باور بودند که مراجعه به مشاور و روان شناس تنها در صورت وجود اختلال و روان آسیبی الزامی است و لزومی ندارد که عموم افراد جامعه پیش از احساس اختلال در خود ، به روان شناس و یا مشاور مراجعه نمایند ؛ اما خوش بختانه امروزه با توجه به فرهنگ سازی های مربوطه ، پیشرفت تکنولوژی و فراگیری فضای مجازی ، نزدیک شدن جهان های اجتماعی به یک دیگر و کاهش فاصله ها و تفاوت های فرهنگی و … افراد دریافته اند که دریافت نوبت از مشاور و روان شناس برای افراد سالم و با سلامت روانی نیز نیاز است تا بتوانند با دریافت مشاوره و راهنمایی و به کار گیری آن در زندگی خود به این سلامتِ روان تداوم بخشند و هرگز خلا آن را در زندگی خود احساس ننمایند . اهمیتی ندارد شما در چه شغلی مشغول به کار و فعالیت هستید ، با مردم و ارباب رجوع ارتباط دارید و یا خود صاحب کسب و کاری مستقل هستید ، جالب است بدانید که حتی روان شناسان نیز نیازمند دریافت مشاوره و مراجعه به روانشناس هستند و این یک مسئله ای است که گریزی از آن وجود ندارد .

حال با توجه به آنچه در کمی بالا تر ذکر شده است می توان به توضیح انواع مشاوره ها پرداخت و میزان تاثیر آن ها را بر زندگی افراد مراجع بررسی کرد .

چه کسانی به دریافت مشاوره نیازمند هستند ؟

همه افراد جامعه .
از آن جهت که تمام افراد جامعه در ر جایگاهی در وجود دارای بخشی به نام روان هستند ، مشاوره برای تمامی افراد جامعه الزامی و به عبارتی واجب کفایی می باشد .

آیا دریافت مشاوره مشکلات را حل می کند ؟

مشاور تمام جوانب قضیه را در دست نمی گیرد و بیشترین تاثیر بر حل مشکل را خود فرد در دست دارد . اما فرد با دریافت مشاوره و مراجعه به کلینیک روان آرام می تواند بهترین تصمیمات را بر پایه عقل و منطق در زندگی خود جاری نماید .

مشاوره ازدواج امری واجب است ؟

طبیعتا و تحقیقا بله .
مشاوره ازدواج می تواند درصد فراوانی از طلاق هارا کاهش داده و روابط میان زوجین را بهبود بخشد . این مسئله نوعی امر ضروری محسوب می شود و فرد باید پیش از ازدواج توسط مشاور مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد .

4.6/5 - (353 امتیاز)

فعالیت مشاور در حوزه های مختلف

مشاوره ازدواج

ازدواج یکی از اساسی ترین تصمیماتی است که هر فرد می تواند در زندگی خود بگیرد حال اگر این تصمیم مهم بدون داشتن آگاهی رخ دهد ممکن است پیامد هایی ناخوشایند را در برگیرد که یکی از این پیامد ها اختلافات شدید زوجین است که در اکثر مواقع و موارد طلاق را در پی دارد . طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده ، گرفتن نوبت مشاوره ازدواج می تواند از بسیاری از طلاق ها پیشگیری کند حال این پیشگیری می تواند به دو شکل صورت پذیرد :

_ با اعلام نامناسب بودن زوج برای یک دیگر و برجسته کردن اختلافاتی که نمی توان از آنان در زندگی مشترک چشم پوشی کرد .

و یا

_ با دادن آگاهی بیشتر و توان ساخت زندگی بر پایه فهم ، گذشت های به جا و سلامت روان که می تواند محیطی آرام را برای زوجین میسر کند . اگر افراد برای زندگی در کنار یک دیگر مناسب باشند ، مشاور می تواند با راهنمایی آن دو و مشورت دادن به آنان در انتخاب افراد با چشمی باز تاثیر بسزایی داشته باشد و هم چنین سلامت و بهداشت روان محیط خانواده را نیز تامین می نماید تا محیطی امن برای خانواده و در وهله بعد برای فرزندان احتمالی خانواده به وقوع بپیوندد ، هم چنین مشاوره پیش از ازدواج می تواند افراد را (به خصوص بانوان را) از حقوق خود با خبر گرداند و از بروز مشکلاتی که به دلیل نداشتن حقوق واجب فرد رخ می دهد جلوگیری کند اگر فرد به دنبال دریافت مشاوره ازدواج باشد می تواند با مراجعه به کلینیک روان آرام از متخصصین با تجربه بهره مند گردد .

مشاوره خانواده

خانواده اولین محیط اجتماعی است که فرد در آن قرار می گیرد و هویت اجتماعی خود را در آن می سازد اعضا خانواده نیز افراد جامعه وی هستند ، در بیشتر مواقع و موارد تمام مشکلات عاطفی و اختلالات روانی در بزرگسالی ، ریشه در کودکی و خانواده فرد دارند در نتیجه این محیط باید امن و دارای آگاهی عمیقی باشد و افراد بتوانند با درک وجود تفاوت ها در کنار یک دیگر با عشق ، صلح و آرامش به گذراندن حیات بپردازند ، گرفتن نوبت مشاوره خانواده می تواند به امن بودن و با آگاهی بودن این محیط بیافزاید حتی اگر قرار بر وجود فرزندی نیز نباشد برای دو طرفِ ازدواج و زوجین مستمر بودن این مشاوره خانواده امری است واجب کفایی . یکی از مسائلی که می تواند نشان دهنده وجوب نیاز به مشاوره خانواده در زندگی باشد تفاوت نسل های میان افراد جامعه است که باعث عدم درک یک دگر می شود . مشاور خانواده می تواند با آگاهی دادن باعث ایجاد امنیت تمام افراد جامعه شود و اولین محیط اجتماعی انسان را محیطی سالم سازد .

مشاوره روانشناسی

دریافت نوبت مشاوره روان شناسی از آن جهت حائز اهمیت است که روان انسان همه ابعاد وجودی وی را در بر می گیرد و در صورت عدم سلامت آن ، فرد نمی تواند جسم و روزمره سالم و بی مشکلی را داشته باشد و در نقطه مقابل ، افراد اگر دارای سلامت روان باشند می توانند از بسیاری از بیماری های جسمی و مشکلات روزمره زندگی ، جان سالم به در ببرند و این مستلزم آن است که فرد خود را تحت نظر یک روان شناس خبره و با تجربه قرار دهد .

افرادی که به دنبال زندگی سالم و روانی آسوده هستند و در حال جست و جوی توان مقابله با مشکلات در خود هستند می توانند مهارت های سبک زندگی و نحوه زندگی بهتر را با دریافت نوبت مشاوره به دست آورده و خود را آماده و پذیرای هر پیشامدی در زندگی نمایند . حال انتخاب مشاور در این امر بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که اگر افراد مشاور مناسب ، با تجربه و خبره ای را انتخاب ننمایند ممکن است به طور کل از استفاده مشورت در زندگی خود زده شده و آن را در مراحل دیگر زندگی خود نیز اِعمال ننمایند . حال فرصت آن است که در اینجا ویژگی های مشاور خوب ذکر شود تا بتوان با در نظر گرفتن آن ها مشاور و روان شناس مورد نظر را یافت و نوبت مشاوره از آنان را دریافت کرد .

افراد می توانند با مراجعه به کلینیک مشاوره و روان شناسی روان آرام و گفتمان با مشاوران و روان شناسان خبره این مجموعه خود را به تمام آنچه از یک مشاوره انتظار دارند رسانده و تمامی موارد ذکر شده را به وقوع برسانند .

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

گرفتن نوبت مشاوره

ویژگی های مشاور خوب :

پذیرش بی قید و شرط مراجع

یکی از ویژگی های یک مشاور خوب که می تواند شمارا متقاعد به دریافت نوبت مشاوره نماید پذیرش بی قید و شرط و بی پیش داوری و سوءظن است .

گوش کردن به نحو احسن

گوش کردن اولین مهمی است که هر مشاور باشد به آن بپردازد ! چرا که گوش دادن به نحو احسن است که می تواند احساس مهم بودن و صمیمیت و همدلی را میان مشاور و مراجع ایجاد نماید .

نداشتن خوی قاضی و قضاوت کردن افراد

قضاوت کردن افراد یکی از خط قرمز ها و ممنوعیت های موجود در علم مشاوره است ، اگر شخصی دارای خوی قاضی باشد مشاور مناسبی برای افراد نخواهد بود .

توانایی مدیریت بحث

مشاور باید توان مدیریت بحث و هدایت فرد را به حل مشکل خود داشته باشد در غیر این صورت هیچ تفاوتی با یک درد دل ساده با فردی غیر متخصص در آن وجود نداشته و احساس نمی شود .

دارا بودن فن سخنوری

مشاور باید توان صحبت کردن و سخنوری را در خود ایجاد کند و آن را در جلسه مشاوره به کار ببرد چرا که اگر این مورد در هریک از مشاورها وجود نداشته باشد فرد مراجع احساس صمیمیت و همدلی را در خود ایجاد نمی کند و ادامه مصاحبه به مشکل خواهد خورد .

به روز بودن اطلاعات

بسیاری از مسائل در علم روانشناسی و مشاوره روزانه در حال تغییر و تحول اند مشاور خوب مشاوری است که بتواند با مطالعات فراوان خود را به روز نگاه دارد ولو آنکه سال ها از اتمام تحصیلات وی گذشته باشد .

گرفتن نوبت مشاوره به دو دلیل رخ می دهد :

1) پیشگیری از بروز مشکل

2) رفع و درمان مشکل به وجود آمده

افراد با سخن گفتن از مشکلات و دریافت راهنمایی از سوی مشاور خود ، می توانند از بروز اکثر مشکلات احتمالی پیشگیری نمایند چرا که مشاور بی آنکه قصد دخالت در زندگی افراد را داشته باشد ، خودِ افراد را به سوی انتخاب بهترین تصمیم سوق می دهد و افراد را به صورت موجودی فاعل و عامل و نه موجودی منفعل مشورت می دهند .

در مرحله ای دیگر و در صورت بروز مشکل و حتی اختلال مشاور و روان شناس می توانند مسئله به وجود آمده را کنترل و سپس رفع و درمان نمایند ، حتی در این مورد نیز مشاور تمام وجه کار را در دست ندارد و مراجع است که به عنوان نیروی عامل و فاعل عمل می کند و خود به شخصه برای زندگی تصمیم می گیرد و مشکلات را با تصمیمات خود حل می نماید .

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در موضوع مربوطه بوده است را در اختیارتان قرار داده باشد و امکان استفاده از آن در زندگی روزمره تان فراهم باشد ، بر قرار و روان آرام باشید .

بپیوندید
اطلاع از

4 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محسن
1 سال قبل

سلام.من ترس از ارتفاع و محیط بسته رو دارم میخواستم بدونم با مشاور ه میتونم این مشکل حل کنم ؟

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  محسن

سلام دوست عزیز؛ مشاوره با روانشناس فردی میتونه کمکتون کنه.

ليلا
1 سال قبل

هزینه ی هر ساعت مشاوره فردی حضوری چقدر می باشد.

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  ليلا

سلام دوست عزیز؛ با توجه به موضوع مشاوره و درمانگری که انتخاب میکنید متفاوت هست. با شماره 09905758590 و یا 02188216100 تماس بگیرید راهنماییتون میکنند.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره