به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چگونه قدردان پدر و مادر باشیم

چگونه قدردان پدر و مادر باشیم

چگونه قدردان پدر و مادر باشیم؟

یکی از دغدغه های خوب و مطلوب فرزندان نیز از قدیم تا به امروز جبران زحمات پدر و مادر بوده و هست..

از آنجایی که اکثر افراد با سوال چگونه قدردان پدر و مادر باشیم قصد دارند زحمات ایشان را جبران کنند..در ادامه قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که افراد می توانند با آن ها تا حدودی زحمات والدین خود را جبران کرده و قدردانی شان را به ایشان نشان دهند.

از این رو همراه ما باشید تا شما هم بتوانید با انجام کارهای ساده ولی لذت بخش ذیل قدردان زحمات والدین خود باشید.

چگونه قدردان پدر و مادر باشیم

چگونه قدردان زحمات پدر و مادر خود باشیم؟

1.برای پدر و مادر خود وقت بگذارید

یکی از راه هایی که پدر و مادر را بسیار خشنود می کند وقت گذراندن با آن ها می باشد..اینکه والدین فرزندانشان به آن ها توجه کرده و زمانی را برای کنار ایشان بودن صرف می کند. بسیار خوشحال می شوند.بنابراین جهت قدران پدر و مادر خود بودن می توانید در کنارشان باشید..والدین چیز زیادی از فرزندان خود نمی خواهند..

2.به آن ها احترام بگذارید

یکی دیگر از راه های جبران زحمات پدر و مادر و قدردانی از آن ها احترام به والدین می باشد.

فرزندان در هر سنی در هر جنسیتی نباید به والدین خود بی احترامی کرده و با لحن تند و ناپسندی با ایشان صحبت کنند.احترام به والدین سبب می گردد ایشان بسیار خشنود بوده و از فرزندان خود رضایت خاطر داشته باشد.بنابراین بهتر است افراد سعی کنند به هنگام بیان حرف ها و خواسته هایشان صدای خود را بالا نبرده و با نهایت احترام نیز با ایشان رفتار کنند.

3.برای ایشان هدیه بخرید

هدیه خریدن حتی بدون مناسبتی خاص بسیار می تواند پدر و مادر را خشنود کند..بنابراین می توان با هدیه خریدن حتی یک وسیله کوچک و نه چندان گران، لبخند را بر روی لب های ایشان نشاند.

چگونه قدردان پدر و مادر باشیم

4.گاهی شما هوای پدر و مادر را داشته باشید

یادتان می آید بچه تر که بودید به هنگام سرماخوردگی مادر یا پدرتان مدام مراقب شما بود و نمی گذاشت اذیت شوید؟

یا یادتان می آید دلتان هوس قرمه سبزی می کرد و مادرتان غذا را برایتان آماده می کرد چون دلتان خواسته بود؟..یا وقتی که فرضا پدرتان که تا دلتان دوچرخه میخواست حاضر بود خودش سختی بکشد اما خواسته دلتان را برآورده کند؟ حال نوبت شماست که جبران کنید‌..

یکی از راه های قدردانی از پدر و مادر، هوای ایشان را داشتن است..به نیازها و خواسته هایشان توجه کنید. در صورت نیاز مراقبشان باشید و رهایشان نکنید.

احساس تنهایی برای والدین بسیار می تواند سخت و طاقت فرسا باشد بنابراین می نمایند با توجه به احساسات، نیازها و خواسته هایشان حتی اگر حضور بیشترتان در کنارشان است بیشتر به آن ها توجه کنید.

5.از محبت کلامی و فیزیکی بهره گیرید

چرا فکر می کنیم محبت کردن به صورت کلامی و یا فیزیکی تنها برای عاشقان است؟ ما عاشقی را از والدین خود آموختیم پس چرا با خودشان عاشقی نکنیم؟

از راه های قدردان زحمات پدر و مادر نیز محبت کردن و تشکر کردن از آن هاست.این قدردانی و تشکر می تواند به صورت کلامی یا فیزیکی باشد..منظور از محبت فیزیکی در آغوش گرفتن و بوسه بر دستان یا پیشانی ایشان است.‌.

خوب است که افراد این محبت را از والدین خود دریغ نکرده و با این حرکت ساده والدین خویش را خوشحال سازند.

6.از ابراز علاقه به والدین خجالت نکشید

همانطور که گفتیم ابراز علاقه و محبت های فیزیکی و کلامی تنها برای عاشقان نبوده و نیست..گاها افراد از ابراز علاقه و بیان دوستت دارم به پدر و مادر خود خجالت می کشند در حالی که می توان تنها با بیان این جمله علاقه بر پاسخ به چگونه قدردان پدر و مادر باشیم، آن ها را نیز خشنود و خوشحال نمود.

اینکه والدین ببینند فرزندشان ایشان را دوست دارد بسیار خوشحال و شاد می شوند.

7.به استقبال کودکی تان بروید

منظور از به استقبال کودکی رفتن این است که می توان با پیاده ساختن برخی کارهایی که در دوران کودکی می شد از پدر و مادر خود قدردان بود.

دوران کودکی دورانی است که کودکان همه چیز را ساده می گیرند و دنیای زیباتر و شادتری دارند پس چرا بزرگسالان اینگونه نباشند؟

مگر خوشحالی و تفریح فقط برای کودکان است؟

افراد می توانند با نقاشی کشیدن، نامه نوشتن و..علاقه و قدردانی شان را از پدر و مادر خود داشته باشند.

فرضا می توان به مانند دوران کودکی از ایشان خواست برایشان قصه تعریف کرده و افراد با غرق شدن در دنیای خیالی قصه ها چشمان خود را ببندند و دستان والدین خود را بگیرند. به این بهانه خاطرات کودکی شان را زنده کنند و از والدین خویش قدردانی کنند.

چگونه قدردان پدر و مادر باشیم

8.خوشبخت باشید

می دانیم که آرزوی هر پدر و مادری دیدن خوشبختی فرزندانشان می‌باشد. شاید فرزندان در ابتدا تصور کنند تصور ایشان از خوشبختی پول و زندگی راحت بوده است ولیکن به مرور درمی یابند منظور از دعاهای خوشبخت بشی فرزندم از سوی پدر و مادر علاوه بر یک زندگی راحت، یک دل خوش است..

بنابراین اگر می خواهید قدردان زحمات پدر و مادر خود باشید خوشبخت باشید، حالتان را خوب کنید، برای خواسته هایتان تلاش کنید و خود و دنیای خودتان را دوست داشته باشید.

برای قدردان پدر و مادر بودن نیاز نیست که کارهای بزرگی انجام داد بلکه با کارهای ساده تنها با خوشحال کردن ایشان نیز می توان زحمات ایشان را جبران نمود..

بنابراین جبران زحمات ایشان را می توان از ته دل انجام داد و در هر حال از ایشان تشکر نمود..والدین تنها کسانی هستند که بی هیچ چشم داشت و منتی به فرزندان خود توجه و محبت می کنند و این وظیفه فرزندان است که در قبال جبران این زحمات نیز تلاش کنند.

لذا راه های بسیار زیادی برای جبران زحمات پدر و مادر وجود دارد تنها کافیست کمی فکر کنید و به یاد بیاورید که چه چیزی والدین شما را خوشحال می کند..گرفتن جشن تولد؟ حضور تمامی خواهران و برادران در کنار والدین؟ و..

بنابراین نیاز است کمی زمان بگذارید و بعد با رسیدن به نتیجه مورد نظر که خودتان هم احساس خوبی نسبت به آن دارید قدردانی خود را از پدر و مادرتان نشان دهید..

چه بسا در راستای پاسخ به چگونه قدردان پدر و مادر باشیم..نیاز است که تنها کمی زمان گذاشته و فکر کنید..حتی برای اینکار می توانید از جلسات مشاوره خانواده بهره برده و از راهنمایی های تخصصی روانشناس بهره مند گردید.

آیا می توان از جلسات مشاوره فردی یا خانواده به صورت آنلاین استفاده نمود؟

بله. در صورتی که افراد قصد دارند از راهنمایی تخصصی مشاور برای شناخت راه های قدردانی از والدین خویش به صورت تخصصی به شکل حضوری و یا حتی آنلاین بهره گیرند می توانند با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

آیا مشاوره تلفنی خانواده موثر است؟

بله در صورتی که افراد هرگونه سوال و ابهام داشته و نیاز داشتند در زمینه مشاوره خانواده از راهنمایی های تخصصی روانشناس بهره مند گردند می توانند با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

آیا قدردانی از والدین مقوله سخت و پیچیده ای است؟

خیر گاهی اوقات افراد به سبب خجالت کشیدن از والدین خود نمی توانند قدردانی شان را ابراز نمایند در حالی که تنها اولش سخت است..همیشه اولین بارها ممکن است برای آدمی سخت باشد ولیکن پس از بیان حرف های دل نیز آدمی سبک شده و درمی یابد که آنطور که فکر می کرد هم سخت نبود..

4.5/5 - (88 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره