به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چرا مردان خیانت میکنند؟

چرا مردان خیانت میکنند؟

چرا مردان خیانت میکنند؟

می دانیم که خیانت بسیار می تواند به قلب و روح، حتی وضعیت جسمی و سبک زندگی فرد خیانت دیده آسیب زده و سبب گردد وی احساس فروپاشی کرده و عزت نفس خود را از دست دهد.

در حالی که در اکثر مواقع زن مقصر نبوده و مرد به دلایل متعدد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم به همسر خود خیانت نموده و زندگی مشترکشان را مختل می سازد.

به همین سبب قصد داریم به اینکه چرا مردان خیانت میکنند؟ و علت آن چیست بپردازیم.

چرا مردان خیانت میکنند؟

علل خیانت در مردان چیست؟

خیانت مردان ممکن است به دلایل گوناگونی انجام گردد که نیاز است به آن ها اشاره کنیم.

  • تجربیات تلخ کودکی
  • دوست نداشتن همسر
  • تعهد نداشتن
  • نیازهای ارضاء نشده در رابطه
  • تنوع طلبی
  • دعواهای مکرر با همسر
  • عدم بلوغ عاطفی و فکری مرد
  • عزت نفس کم

تجربیات تلخ کودکی

گاهی اوقات از دلایلی که مردان خیانت میکنند، تجربیاتی است که از دوران کودکی خود داشته اند فرضا شاهد طلاق یا خیانت والدین خود بوده و تصور می کنند تعهد داشتن به شخصی دیگر خنده دار بوده و نتیجه تمامی ازدواج ها جدایی و یا بودن در رابطه

دوست نداشتن همسر

یکی از علت های اینکه چرا مردان خیانت میکنند؟، عدم علاقه و دوست داشتن همسر خود می باشد.

مردی که نتواند خود را در کنار زنی که دوستش ندارد تصور کند نمی تواند رابطه عاطفی و جنسی خوبی با وی داشته باشد.

زمانی که مرد احساس کند که در رابطه با همسر خود آرامش نداشته و این احساس به سبب عدم علاقه به وی می باشد ممکن است برای کسی آرامش نیز وارد رابطه ای دیگر شود.

تعهد نداشتن

یکی از مشکلاتی که اغلب مردان با آن مواجه هستند عدم وفاداری و تعهد داشتن به همسر خود هستند.

این مردان به سبب اینکه عادت کرده اند هیچ تعهد و مسئولیتی را در زندگی خود قبول نکنند و تنها به لذت بردن از لحظاتشان در زمان حال توجه کنند، دچار خیانت شده و به سبب این عدم تعهد در هر رابطه ای شکست می خورند.

به همین سبب نیاز است این مردان با حضور در جلسات مشاوره روانشناسی با دکتر روانشناس در اینباره صحبت کرده و ایشان با ارزیابی و علت یابی تخصصی به درمان مردی که خیانت میکند بپردازد.

نیازهای ارضاء نشده در رابطه

متاسفانه گاهی اوقات زوجین خصوصا برخی بانوان به نیازهای عاطفی و جنسی همسر خود توجه نمی کنند فرضا زمانی که مرد درخواست رابطه جنسی می کند زن از این امر امتناع می ورزد.

و یا برخی بانوان از کلمات و جملات عاشقانه در رابطه شان استفاده نکرده و به همسرشان به طور کلامی و فیزیکی محبت نمی کنند.

از آنجایی که مردان هم به مانند زنان نیاز دارند که به طور کلامی و فیزیکی و جنسی مورد توجه همسر خود قرار گیرند به سمت کمبود یا عدم دریافت و ارضای این نیازهای خود وارد رابطه ای دیگر می گردد تا این نیازها را از شخصی دیگر دریافت کند.

تنوع طلبی مرد

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا مردان خیانت میکنند؟، تنوع طلب بودن آن ها می باشد.

گاهی اوقات مردان به این دلیل خیانت می کنند که در مدت زمان معینی فرضا چندین ماه به شخصی عادت کرده و سپس نسبت به وی به طور ناخواسته بی میل می شوند و وارد رابطه جدیدی می شوند.

این تنوع پذیر بودن در مردان سبب خیانت آن ها شده و نیاز است مردانی که دچار تنوع طلبی هستند از کمک های تخصصی روانشناس بهره مند شوند..

زیرا در صورت عدم درمان این تنوع طلبی، ممکن است زندگی مرد از هر لحاظ حتی زندگی عاطفی و مشترک نیز مختل گردد.

چرا مردان خیانت میکنند؟

دعواهای مکرر با همسر

زمانی که زن و شوهر نتوانند مشکلات یکدیگر را به خوبی حل کرده و مسائل را حل کنند اختلافاتی که بین ایشان رخ می دهد ممکن است ادامه دار بوده و هر یک حل نشده باقی بمانند.

زمانی که مرد نتواند با همسر خود به هنگام دعواها به خوبی رفتار کرده و با همسر خود به جای قهر کردن، به حل مسئله بپردازد به مرور آرامش خود را از دست داده و ممکن است بدین سبب جهت پیدا کردن آرامش در زندگی خود با زن دیگری وارد رابطه شوند.

عدم بلوغ عاطفی و فکری مرد

بسیار مهم است که زوجین پیش از شروع زندگی مشترک، از الزامات پس از ازدواج آگاه بوده و زندگی مشترک را تنها بهانه ای برای ارضای نیازهای خود ندانند‌.

زمانی که مردان پس از ازدواج هم همچنان به بلوغ فکری و عاطفی نرسیده باشند ممکن است رفتارهای بچگانه داشته و هنوز احساس تعهد و وفاداری به همسر خود را نداشته باشند.

زمانی که مرد به بلوغ فکری و عاطفی نرسیده باشد هیجانی تصمیم گرفته و پیش از انتخاب ها و تصمیم گیری های نهایی خود به طور منطقی فکر نمی کند و این نیز سبب می گردد به طور هیجانی تصمیم به شروع رابطه کرده و سپس با بی میل شدن نسبت به رابطه فعالی وارد رابطه دیگری شوند.

کم بودن عزت نفس در مرد

از دیگر دلایل اینکه چرا مردان به همسر خود خیانت میکنند این است که خود را آنطور که هستند دوست نداشته و خود را فرد کم ارزشی می دانند که با حضور در رابطه فعلی، همچنان احساس جذابیت و برتر بودن نمی کنند، به همین سبب وارد رابطه ای دیگر می شوند که شاید در رابطه جدید این احساس را نسبت به خود داشته باشند.

در حالی که تا مرد از درون نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشد با وارد شدن در هر رابطه ای به احساس مورد نیاز خود دست نیافته و تنها به دفعات بسیار به بانوان خیانت می کند.

چگونه خیانت شوهر را تشخیص دهیم؟

عوامل متعددی می توانند نشانه ای از خیانت در مردان باشد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.نیاز است که بانوان دقت کنند که اینها تنها احتمال بوده و ما هیچ اشاره ای بر قطعیت آن نکرده ایم.

  • کاهش میزان رابطه جنسی
  • تندخویی مرد به زن
  • عدم توجه به نیازها و احساسات زن
  • طلاق عاطفی بین زوجین
  • حضور کمتر مرد کنار زن
  • استفاده بیش از حد از تلفن همراه
  • رفتارهای مشکوک
  • حساس تر شدن نسبت به قبل
  • و..

کاهش روابط جنسی

یکی از نشانه های مهم خیانت مرد به زن، عدم تمایل وی به برقراری روابط جنسی با زن می باشد.

می دانیم که زنجیره نیازهای عاطفی و جنسی در زندگی مشترک به هم متصل بوده و در صورتی که یکی از این ها خصوصا رابطه جنسی رو به پاره شدن و قطعی برود بر کاهش و از بین رفتن نیازهای عاطفی متقابل نیز تاثیرگذار می باشد.

زمانی که مردان نسبت به قبل و یا بر خلاف قبل علاقه کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشد می توان حدس زد که وی به سبب اینکه فکرش نزد فردی دیگر است نمی تواند با همسر خود رابطه جنسی برقرار نماید.

تندخویی

یکی دیگر از نشانه های خیانت در مردان؛ افزایش میزان پرخاشگری نسبت به زن می باشد که گاها ممکن است با برخوردهای فیزیکی همراه باشد‌.

می دانیم مردی که همسرش را دوست دارد نمی تواند به خود اجازه دهد که به زن بی احترامی کرده و یا حتی بر روی او دست بلند کند بنابراین تندخویی یکی از نشان های احتمالی خیانت مرد به زن می باشد.

چرا مردان خیانت میکنند؟

عدم توجه به نیازهای زن

بسیار مهم است که مرد و زن به احساسات و نیازهای هم توجه کنند زمانی که مرد به احساسات زن توجه نکرده و به طور متقابل محبت های وی را جبران نمی کند و یا سعی بر خوشحال کردن همسر خود ندارد در حالی که پیشتر به نیازهای زن اهمیت می داد و..می تواند نشانه ای بر خیانت مردان باشد..زیرا مهم است که زن و مرد در زندگی مشترک به نیازها و احساسات یکدیگر توجه نمایند.

اینکه چرا مردان خیانت میکنند؟ می تواند علل متعددی داشته باشد که نیاز است توسط دکتر روانشناس مورد توجه و بررسی تخصصی قرار بگیرند.

طلاق عاطفی

زمانی که زوجین نتوانند با یکدیگر به خوبی برقرار نمایند و یا زن سردی و بی توجهی مرد در رابطه برایش مهم نباشد و..طلاق عاطفی بین ایشان و همسر برقرار می گردد.

یکی از نشانه‌های خیانت مردان این است که انگار تنها اسم زن را در شناسنامه خود دارند ولیکن نه به او محبت می کنند نه به او عشق می ورزند و..

چرا مردان خیانت میکنند؟

حضور کمرنگ

مردی که همسرش را دوست دارد سعی می کند در اوقات فراغتش زمانی را به در کنار همسر بودن اختصاص دهد..زمانی که مرد حتی فارغ از بازه کاری در کنار زن نبوده و از او دوری می جوید می توان عدم تمایل او به در کنار زن بودن را احساس نمود.

استفاده مکرر از تلفن همراه

مردی که مدام در حال پیام دادن و لبخند زدن می باشد ممکن است در دام خیانت به همسر افتاده باشد.لذا مردی که همسرش را دوست دارد زمانی که در کنار او می باشد به وی نزدیک تر شده و برایش وقت می گذارد.

رفتارهای مشکوک

گاهی اوقات مردان با نشان دادن برخی موارد خودشان به زن می فهمانند که دیگر تمایلی به زندگی با وی نداشته و در حال رابطه با شخصی دیگر است..

  • فرضا مرد تلفن زدن های مخفیانه دارد
  • تلفن همراه را از خود دور نمی‌کند
  • مدام در حال لبخند زدن هنگام چت کردن است
  • تلفن همراهش را به دست زن نمی دهد
  • و..

حساس تر شدن نسبت به قبل

عموما مردانی که قصد بهم زدن زندگی زناشویی و یا رابطه عاطفی شان را دارند نسبت به قبل حساس تر شده و بهانه جویی های متعدد دارند.

این مردان مدام از زن ایراد گرفته و زن را چه از لحاظ ظاهر و پوشش چه از لحاظ شخصیتی و منطقی، طرز فکر و..سرزنش می نماید.
لذا این مرد نسبت به رفتارهای همسر با خود بسیار حساس شده و به دلایل متعدد ناراحت شده و یا عصبانی می گردد.

لذا بانوان می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره خیانت شوهر به طور کاملا تخصصی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

آیا می توان از جلسات مشاوره خیانت شوهر به صورت آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات حضوری می توان از جلسات آنلاین بهره مند گشت تنها کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل گردد.

نشانه های خیانت در مردان چیست؟

در محتوا به برخی از رایج ترین نشانه های خیانت در مردان اشاره گردیده است.ولیکن نیاز است توجه گردد این نشانه ها قطعی نبوده و نمی توان با مشاهده این موارد مرد را به خیانت متهم نمود.

آیا می توان پس از جلسات مشاوره روانشناسی به نتایج خوبی دست یافت؟

در صورت خواسته قلبی زن و مرد جهت اصلاح رابطه عاطفی نیز، مهم است که هر دو جهت بهبود روابط عاطفی تلاش نموده و مرد قصد جبران رابطه را داشته باشد.مهم است که حتما نزد روانشناسی مجرب رفته و از راهنمایی های ایشان بهره مند گردند تنها کافیست با روان آرام تماس حاصل نمود.

4.5/5 - (13 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره