به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

حدودا بیشتر دختران رویای ازدواج با مردی عالی و خوشبت شدن با او را داشته اند. اما درصد قابل توجهی از آن ها رویای خود را محقق نمی‌کنند و با مردی ازدواج می‌کنند که حتی یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج را ندارد. در واقع هیچ فردی هرگز درباره مردی که قرار است با آن ازدواج کند، مطمئن نیست.

اما راه هایی وجود دارد که می‌توانید حدودا این ویژگی های پسر خوب برای ازدواج و یک فرد به اصطلاح جنتلمن را تشخیص دهید. با برنامه ریزی‌ از قبل ازدواج و تعیین کردن مردی برای ازدواج، می‌توانید انتخاب های بهتر و منطقی تری داشته باشید.

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

9 ویژگی پسر خوب برای ازدواج

1- شخصیت خوب

گرچه جذابیت و خوشتیپ بودن می تواند یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج باشد؛ زیرا که یکی از ویژگی های ظاهری است که امتیاز خوبی محسوب می‌شود. اما در پس ظاهر خوب، باید به درون افراد نگاه کرد و از آن چه درون آن ها می باشد، بیشتر دانست.

ظاهر خوب در طول زمان تازگی خود را از دست می‌دهد و کم کم عادی می‌شود، اما هیچ موقع یک شخصیت فوق العاده، عادی و یا فراموش نمی‌شود. پی بردن به درون افراد و شخصیت آن ها زمان بر می‌باشد.

چرا که در مراحل اولیه رابطه سعی می‌کنن بهترین خود را نشان دهند و تمام تلاش خود را برای تحت تاثیر قرار دادن شما به کار می‌گیرند. در طی زمان افراد ویژگی های واقعی خود را نشان می‌دهند و آن جا باید دست تصمیم بزنید و از خود بپرسید که او ویژگی های پسر خوب برای ازدواج را دارد؟ به خود برای پیدا کردن پاسخ این سوال زمان بدهید تا خوب فرد مقابل را بشناسید.

برای فهمیدن تفاهم خود با آن فرد نیز می‌توانید به مشاور مراجعه کنید تا با سوالات مشاوره قبل از ازدواج نیز آشنایی بیشتری کسب کنید.

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

2_ استقلال مالی و عاطفی

یک ویژگی اساسی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج، استقلال فرد مقابل است. فرد را از نظر استقلال مالی و عاطفی بررسی کنید. اگر فردی شغل خوبی داشت و از نظر مالی می‌توانست امنیت شما را تامین کند و از نظر عاطفی نیز ثبات داشت، با داشتن این روحیه ثابت نشان می‌دهد که می‌توانید به او تکیه کنید و او می‌داند چگونه از شما حمایت کند.

وقتی فردی از استقلال خوبی برخوردار باشد مطمئن می‌شوید که می‌تواند از شما نیز مراقبت کند. البته استقلال مالی و عاطفی مورد مهمی است ولی این بدان معنا نمی باشد اگر مردی هنوز با والدین خود زندگی می‌کند و ثبات شغلی ندارد و شغل خود را عوض می‌کند و از این کار لذت می‌برد، برای ازدواج مناسب نیست. گرچه ثبات شغلی و عاطفی مهم است ولی تنها ملاک نیست. هردوی افراد باید برای ازدواج و زندگی مشترک آماده باشند.

 

3_ باهوش و شوخ طبع

بسیاری از دختران، پسری که بامزه باشد و باعث خنده شود را جذاب می‌دانند. برای پسران این یک مزیت مهم و بزرگ است که بدانند چگونه باعث لبخند و شادی فرد مقابل شود. خوشحال کردن افراد نشان دهنده آن است که او فرد کاری را انجام نمی‌دهد که باعث ناراحتی شما شود. و این خود یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج است که بتواند باعث شادی شما شود.

بدین منظور که تلاش خود را می‌کند تا شما را ناراحت نکند و باعث شادی شما شود. وقتی فردی تلاش کند شما را ناراحت نکند می‌داند چگونه اطمینان شما را به دست آورد. این به هردوی شما اجازه می‌دهد که اعتماد متقابل را به روشی ساده تر ایجاد کنید. مردی که هم باهوش باشد و هم شوخ طبع حداقل سه مورد را برای شما رقم خواهد زد:

– هرگز با او بودن شما را خسته نمی‌کند

او با نوع حرف زدنش و مکالماتی که با شما انحام می‌دهد، می‌تواند شما را به خوبی سرگرم کند. وقتی با چنین مردی ازدواج کنید، هرگز حوصله شما سر نمی‌رود و از هم صحبتی و شنیدن حرف های او خسته نخواهید شد. در کنار او بودن برای شما لذت بخش خواهد بود و باعث خوشحالی شما خواهد شد.

– شما یک حامی بزرگ خواهید داشت

یک مرد باهوش و شوخ طبع می‌تواند یک حامی بزرگ باشد و حامی بودن یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج است که مهم می باشد. چرا که چه در زمان های خوش و چه در زمان های دشوار، او می‌تواند به شما کمک کند تا بر موقعیت های سخت غلبه کنید و در مواقعی که احساس نیاز بیشتری به آن دارید کاملا پشتیبان شما باشد و توصیه های منطقی عاقلانه ای به شما دهد.

او ذهن شما را نسبت به ایده های جدید و شگفت انگیز باز می‌کند و با شوخ طبعی خود حتی در تاریک ترین و تلخ ترین روز های زندگیتان لبخند به لب شما خواهد آورد.

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

– به او افتخار خواهید کرد.

یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج این است که با هوش و شوخ طبعی خود باعث افتخار شما شود. فردی که به شخصیتش افتخار کنید و به خود ببالید که او را دارید. دستاوردهایی که دارد روی شما و خانواده شما تاثیر بگذارد. درکل شما هرگز از تصمیم خود برای گذراندن زندگی با یک مرد باهوش و شوح طبع پشیمان نخواهید شد.

4- توجه به آینده شما

یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج این است که به آینده فردی شما فکر می‌کند. به این معنا که نه تنها به آینده زندگی مشترک خودتان فکر می‌کند بلکه به آینده فردی شما به طور جدا نیز فکر می‌کند. او می‌داند که چگونه شما را در راستای آرزو هایتان حمایت کند و تنها به این خاطر که شاید چندان سودی برای خودش نداشته باشد، مانع شما نمی‌شود.

او به شما اجازه رشد می‌دهد و به شما اعتماد به نفس و حمایت لازم را می‌دهد. او باید این را بپذیرد که شما شخصیت و هدف های خود را دارید و برای تطبیق رابطه نیاز نیست تغییر کنید.

5- اهمیت به خانواده

وقتی در رابطه ای هستید که به این رابطه به طور جدی فکر می‌کنید. یکی از اهداف تو رابطه این است که خانواده دو طرف را بشناسید. یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج اهمیت به خانواده است. اگر در یک رابطه فرد مقابل نسبت به انتخاب شما جدی باشد، شما را به خانواده خودش معرفی می‌کند و خانواده خود را تشویق می‌کند تا با شما رابطه برقرار کنند و شما را نیز تشویق می‌کند تا با خانواده اش ارتباط بگیرید.

از طرف دیگر باید به خانواده شما نیز اهمیت دهد و برای شناختن آن ها تلاش کند و شما را برای تقویت و بهبود رابطه خودتان با خانواده خود تشویق کند. او باید به خانواده اعتقاد داشته باشد و خانواده دوست باشد. چرا که وقتی یک فرد ذاتا به خانواده اهمیت بدهد بعد از شروع زندگی مشترک به شما و خانواده ای که باهم ساخته اید پایبند خواهد بود.

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

6- احساس آرامش

شما مجبور نیستید جلوی او تظاهر کنید و خودتان هستید. به راحتی احساساتتان را بروز می‌دهید، گریه می‌کنید، می‌خندید، غر می‌زنید و… در کل او خوب و بد شما را دیده است و هنوز هم شما را دوست دارد. او در لحظات سخت به شما آرامش می‌دهد و باعث آسودگی خیال شما می‌شود.

برای شما دلگرمی خوبی خواهد بود. یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج آرامشی است که کنار او دارید و از او می‌گیرید. هر زندگی سختی های خودش را دارد و این مهم است که چه فردی را در کنار خود داشته باشید.

 

7- فداکار و صبور

فرد مقابل شما باید کمی فداکاری و صبوری داشته باشد. صبوری و فداکاری یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج است. شما باید در زندگی مشترک برای هم هر کاری انجام دهید و باعث شادی هم شوید. او چیزهایی را برنامه ریزی می‌کند که می‌داند باعث شادی شما می‌شود و از آن لذت خواهید برد.

او حاضر است برای شما هرکاری انجام دهد؛ چرا که شما را دوست دارد. در مشکلات زندگی همراه شما صبوری خواهد کرد و پشتیبانی برای شما خواهد شد. در اختلافاتی که باهم دارید صبوری خواهد کرد تا راه حلی برای این اختلافات باهم پیدا کنید.

8- قدر دان

یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج که بسی مهم است قدر دان بودن است. هیچ انسانی کامل نیست ولی انسان ها اخلاقیات خوب زیادی دارند. فرد مقابل شما باید شکر گذار داشتن شما باشد؛ یعنی قدر شما را بداند. به زیبایی ها و خوبی های وجودی شما پی برده باشد و برای نگه داری آن ها تلاش کند. او از شما تعریف میکند، شما را زیبا می‌بیند. یک مرد خوب برای زندگی باعث افزایش اعتماد به نفس در زنان می‌شود.

9- ترجیح دادن شما

مهم ترین ویژگی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج اولویت قرار دادن شما است. او باید نیاز های شما را بر نیاز های خود ترجیح بدهد و حال خوب شما را نسبت بر حال خوب خود در اولویت قرار دهد. اگر این ویژگی را نداشته باشد شانس موفقیت در ازدواج پایین می‌آید. چرا که مرد وقتی شما را در اولویت قرا می‌دهد، هرگز بدون در نظر گرفتن آن که این کار چه تاثیری روی شما می‌گذارد و یا چه تاثیری در زندگی مشترکتان دارد، تصمیم گیری نخواهد کرد.

در کنار موارد گفته شده وقتی فردی دیگری را اولویت قرار می‌دهد، نشان می‌دهد که از خود گذشتگی و دلسوزی دارد. در نتیجه هر کاری که بتوانند برای کسانی که دوستشان دارد، انجام می‌دهد و ازخود گذشتگی و مهربانی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج است که در زندگی مهم می باشد.

او شما را به دوستان خود ترجیح می‌دهد و با شما بیشتر وقت می‌گذارد. وقتی شما را در اولویت خود قرار دهد، کارهایی که باعث خوشحال شما می‌شود، نه تنها باعث خوشحالی خودش، انجام می‌دهد.

ویژگی های پسر خوب برای ازدواج

درکل ویژگی های پسر خوب برای ازدواج بسیار است اما مهم ترین آن، اهمیت دادن به شما می‌باشد. فرد باید این را بداند که برای زندگی مشترک، دو نفر لازم است و خود تنها نیست. از شما نظرخواهی کند، به شما و خواسته هایتان اهمیت دهد وبه طور کامل حامی شما باشد. گرچه در هر صورت شناخت مردان زمان می‌برد. شما می‌توانید برای رابطه عاطفی خود از مشاوره رابطه عاطفی بهره ببرید و سوالات و مشکلاتی که در رابطه عاطفی دارید را حل کنید.

ایا دوست داشتن صرفا برای ازدواج کافی است؟

احساسات و علاقه به فرد مقابل مهم است. این احساسات است که باعث از خود گذشتگی، مهربانی، تحمل دشواری ها و... می شود. اما احساسات به تنهایی کافی نیست و داشتن برخی از ملاک های دیگر در کنار دوست داشتن نیز مهم است.

برای شناختن یک فرد چه قدر زمان نیاز است؟

روان شناسان معتقدند سه تا شش ماه آشنایی قبل از ازدواج لازم است. گرچه این مدت اشنایی برای هر زوجی کتفاوت است. اما پیشنهاد می شود قبل از ازدواج تا شش ماه برای شناخت یکدیگر در ارتباط باشند.

4.4/5 - (95 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره