به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
نشانه های مردی که خیانت می کند

نشانه های مردی که خیانت می کند چیست ؟

نشانه های مردی که خیانت می کند 

مسئله خیانت همسر جزو مشغله های فکری اکثر زنان شده است. مطلع شدن از علائم خیانت مردان به خانم ها کمک می کند تا از این سردرگمی نجات پیدا کنند و زودتر بتواند تکلیف خود را معین کنند.  البته علت های خیانت کردن مردان فرق دارد اما نشانه های مردی که خیانت می کند معمولا متشابه است.

  • تمایل نداشتن رابطه جنسی
  •  بی تفاوت بودن میان زوجین
  • سرد شدن روابط عاطفی
  • مخفی کاری
  •  افزایش پیدا کردن جلسه های شبانه
  • فرار کردن از فضای خانه
  •  محبت یا عصبی شدن به  شکل غیر معمول و…. می تواند از علائم خیانت محسوب شود.


باید به این نکته توجه داشت که با مشاهده کردن این علائم ها نمی‌توان به همسر بدبین شد. در اینگونه موارد بهتر است بعد از بررسی نشانه های مردی که خیانت می کند در اولین گام به ریشه یابی مشکلات و یافتن دلایل کاهش روابط عاطفی و احساسی پرداخته شود.

نشانه های مردی که خیانت می کند

 تعریف خیانت

خیانت به معنای پرداختن به روابط عاطفی و جنسی خارج از چارچوب ازدواج و به شکل مخفیانه است. مردی که بدون اینکه همسرش مطلع باشد با زن دیگری ارتباط عاطفی یا جنسی برقرار کند یا هزینه‌های زن دیگری را تامین کند جزو خیانت به حساب می آید.

خیانت کردن به هر شکلی که رخ دهد می‌تواند در ارتباط خانوادگی و عاطفی  اختلال ایجاد کند و در آخر کیفیت زندگی مشترک را به خطر بیاندازد. علاوه بر صدمه به زندگی زناشویی به فرزندان هم صدمه جدی وارد می کند.

12 مورد از نشانه های خیانت مرد به صورت زیر می باشد؟

اکثر زنان نگران خیانت همسر خود هستند ولی نمی دانند  که برای متوجه شدن این مسئله باید نشانه های مردی که خیانت می کند پی ببرند. گاهی اوقات به راحتی به پیوند ازدواج خود اعتماد می کنند در حالیکه زبان بدن طرف مقابل از رابطه دیگر حکایت دارد و با دلایل مختلف همسر خود را قانع می کنند.

برخی از علائم های خیانت به شکل واضح و روشن هستند مانند بوی ادکلن یا جلسه های کاری در ایام تعطیل، اما  برخی از خیانت ها علائم واضحی ندارند.

داشتن یک رابطه عاطفی سالم بسیار کار دشواری است. در آغاز هر رابطه ای تمام مسائل به خوبی پیش می‌رود ولی برخی اوقات هر چه این رابطه افزایش پیدا می‌کند همه چیز دشوارتر می شود به طور مثال برخورد شخص مقابل برای مدتی تغییر پیدا می کند یا مشکلاتی ایجاد می شود که هیچ گونه علت مشخصی ندارد و قادر به برطرف کردن آنها نیستید.

برای پی بردن به خیانت همسر علائمی موجود می باشد که نشان می‌دهد همسر شما در حال خیانت کردن است که می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 بی تفاوت بودن مردان نسبت به زنان

بی تفاوت بودن  به معنای نادیده گرفتن عواطف و احتیاج های همسر و همین طور سردی است. امکان دارد بی تفاوتی در مسیر زندگی اتفاق بیفتد که می تواند علت های مختلفی مانند افسردگی و استرس و یا بیماری های جسمانی داشته باشد.  پس به این نکته توجه داشته باشید که قبل از محکوم کردن همسرتان به خیانت از دلیل بی تفاوت بودن آن مطمئن شوید.

 سردی در ارتباط جنسی

ارتباط جنسی معمولا در آغاز زندگی زناشویی بسیار فراوان است و  به ندرت به حالت تعادل می رسد.  حالت تعادل در ارتباط جنسی بیانگر نظم و ثبات در زندگی محسوب می‌شود. اگر شخصی بدون علائم  روانی و جسمی در زندگی زناشویی از خود سردی نشان دهد می توان آن را جزو علائم نشانه های مردی که خیانت می کند دانست.

برخورد های مخفیانه و پنهان کاری

برخوردهای مخفیانه و پهانکاری به شکل مداوم و بیش از اندازه می‌تواند جزو علائم و نشانه خیانت به حساب آید این مخفی کاری می تواند به شکل تلفن و یا پیامک های مخفی صورت گیرد که مخاطب آن مشخص نیست. همچنین ماموریت های بی موقع و دیر آمدن در منزل بدون مشورت با شما می تواند جزو خیانت باشد.

  بیماری های مقاربتی

مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی مانند زگیل در تناسل و برخی از تبخال ها می تواند نشانگر این باشد که  شخص دارای ارتباط فرازناشویی است و یکی از نشانه های مردی که خیانت می کند است.

این گونه بیماری ها در طول زندگی در شخص ایجاد می شود و هنگامی که فرد رو به ضعیف شدن می‌رود خود را آشکار می کند. اما اگر از قبل این بیماری را نداشته و ناگهان به آن دچار شده است می توان آن را از علائم ارتباط جنسی با شخص دیگری دانست.

 محبت یا خشم ناگهانی

ارتباط با فرد دیگری خارج از چهارچوب  می‌تواند موجب به وجود آمدن خشم یا احساس گناه در فرد بشود که این احساس گناه را  شخص به شکل های متعددی از خود آشکار می کند.

برخی اوقات بعد از ارتباط جنسی شخص احساس گناه می کند و برای جبران کردن آن به شکل غیر معمول به شریک زندگی خود محبت می کند. از طرفی دیگر امکان دارد شخص احساس گناه را گردن فرد دیگری بیاندازد و با پرخاشگری به همسر خود  اضطراب خود را کاهش بدهد.

خودداری از تنهایی در اتاق با شریک زندگی

مردان خیانتکار برای داشتن ارتباط  عشقی و عاطفی دوری می‌کنند و از تنها ماندن در اتاق با شما خودداری می کنند.  این عمل نشانگر وجود مشکل در ارتباط شما به حساب می‌آید و می‌توان آن را جزو علائم خیانت در مردان دانست.

  نگاه غیر مستقیم به چشم های شما

دروغ گفتن بسیار کار دشواری می باشد مخصوصاً هنگامی که به چشم های شخص مقابل زل بزنید. هنگام بیان کردن دروغ کار دشوار می‌شود به همین دلیل یک مرد خیانتکار در هنگام نزدیکی و صمیمیت نمی‌تواند به شکل مستقیم به شما نگاه کند به دلیل اینکه می‌داند این صمیمیت دروغ است.

 کاهش پیدا کردن روابط عاطفی

هنگامی که همسرتان به ازدواجتان اهمیت کمتری بدهد و بیشتر نگران خودش باشد می تواند جزو نشانه های مردی که خیانت می کند به حساب آید به دلیل اینکه یک مرد وفادار تنها به آینده متمرکز می شود در صورتی که یک مرد خیانتکار بیشتر نگران آینده بدون وجود شما می شود.

نشانه های مردی که خیانت می کند

 کاهش پیدا کردن صحبت با شما

هنگامی که شوهر مسائل کوچک را در محیط کارش برای شما بازگو نمی کند این نشانگر خوبی نیست. به دلیل این که معمولاً مردها علاقه دارند که از موفقیت های خود برای شریک زندگی تعریف کنند و اگر همسرتان از این موضوع دست کشیده است یا مبتلا به  بحران شده یا پای زن دیگری در میان است.

رفتن به مسافرت های طولانی بدون شما

برخی از مشاغل احتیاج به مسافرت دارند ولی به طور دائم احتیاج نیست که  تنهایی این کار را انجام دهد. همسرتان می تواند هنگام تعطیلات آخر هفته زمان بیشتری را با شما بگذراند یکی از نشانه های مردی که خیانت می کند آن است که بیش از حد بدون شما سفر می کند.

  صحبت کردن با تلفن در محیط خلوت

صحبت کردن با تلفن همراه در یک جای خلوت به این معنا است که شوهرتان نمی خواهد از گفت و گوی او مطلع شوید که این امر می‌تواند خیانت به حساب می آید.

 شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی

وقت گذراندن با اقوام  یا دوستان صمیمی جزئی از زندگی متاهلی محسوب می شود.  همسرتان دیگر تمایل به وقت گذراندن با خانواده و دوستانتان را ندارد نشانگر این است که می خواهد شما را ترک کند یا امکان دارد که در حالت خیانت به شما باشد.

راه های جلوگیری از خیانت چیست؟

یکی از راه های مبارزه با خیانت انجام یک جلسه مشاوره خیانت های زناشویی با یک روانشناس با تجربه در رابطه با خیانت زناشویی است که  مرکز مشاوره آرام سعی دارد که بهترین خدمات را در این رابطه ارائه دهد.

اشتباه بزرگی که هنگام خیانت همسر به آن مرتکب می شوید این است که  به احساس خود توجهی نکنید. عصبانیت و اضطراب یک شرایط عادی به حساب می‌آید که هنگام خیانت همسر با آن مواجه شده اید به هیچ عنوان سعی نکنید آن را منکر شوید به دلیل اینکه هنگامی که شما عواطف خود را نادیده می گیرید و در خود می ریزید تحمل کردن خیانت برای شما دشوار تر خواهد شد.

نشانه های مردی که خیانت می کند

با برخورد بد با همسرتان بهانه‌ای به او می دهید که بتواند خیانت خود را توجیه کند.  سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و در این رابطه از مشاوران با تجربه استفاده کنید.  مرکز مشاوره آرام با دارا بودن مشاوران مجرب و با تجربه  بهترین خدمات را برای افراد ارائه می دهد.

با توجه به اینکه نشانه های مردی که خیانت می کند را متوجه شوید و خیانت وی برای شما اثبات شد دقت کنید که شما دو راه در پیش روی خود دارید؛ جدایی یا بخشش. هر دو تصمیم به عهده خود شماست و مشاوران خانواده تنها به شما کمک می کنند تا تصمیم مناسب را بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ وقت تصور نکنید که طلاق و جدایی برای شما پایان کار به حساب می آید. طلاق گرفتن امکان دارد برای شما احساس ناراحتی و عدم ثبات ذهنی به وجود آورد و حتی شاید به این فکر کنید که دیگران در رابطه با شما چه تصوری دارند.

پس از متوجه شدن خیانت همسر حس نفرت در شما ایجاد می شود که شوهر شما نباید در ابتدای کار از شما توقع بخشش داشته باشد اما اگر توقع بخشش داشت برای او بازگو کنید که باید برخوردت را ارزیابی کنم تا تصمیم بگیرم.

اگر همسرتان از خیانت خود احساس پشیمانی می کند و اگر می بینید که ارزشش را دارد،گذشت داشته باشید. در زندگی نابه سامانی های فراوان وجود دارد و شما نخستین زنی نیستید که  با خیانت مواجه شده اید.

ازدواج  دارای درگیری‌ها و مشکلات است ولی برای خیانت مرد هیچ گونه توجیه و دلیلی  قابل توجیه نیست. این را هم باید در نظر داشته باشید که برخی اوقات با کمک گرفتن از مشاوران و روانشناسان با تجربه بخشش برای خیانت مرد‌ تعهد زن را به زندگی مشترک بازمی‌گرداند. بنابراین سعی کنید که قبل از انجام دادن هرگونه اقدام و تصمیمی از مشاوره خانواده و روانشناسی حتما کمک بگیرید.

علت های مردی که خیانت می کند چیست؟

تمایل نداشتن رابطه جنسی
 بی تفاوت بودن میان زوجین
سرد شدن روابط عاطفی
مخفی کاری
 افزایش پیدا کردن جلسه های شبانه
فرار کردن از فضای خانه
 محبت یا عصبی شدن به  شکل غیر معمول و.... می تواند از علائم خیانت محسوب شود.

آیا گذشت در برابر خیانت همسر کار درستی است؟

اگر همسرتان از خیانت خود احساس پشیمانی می کند و اگر می بینید که ارزشش را دارد،گذشت داشته باشید. در زندگی نابه سامانی های فراوان وجود دارد و شما نخستین زنی نیستید که  با خیانت مواجه شده اید.

چرا کم شدن صحبت های زن و شوهر نشانه بدی است؟

هنگامی که شوهر مسائل کوچک را در محیط کارش برای شما بازگو نمی کند این نشانگر خوبی نیست. به دلیل این که معمولاً مردها علاقه دارند که از موفقیت های خود برای شریک زندگی تعریف کنند و اگر همسرتان از این موضوع دست کشیده است یا مبتلا به  بحران شده یا پای زن دیگری در میان است.

4.6/5 - (412 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

53 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
sahel
3 ماه قبل

حدود ۸ ماهه عقد کردم و یکسال قبل هم نامزد بودم
تازگی مچ شوهرمو گرفتم
حقیقتش شوکه شدم حس میکنم کل این ۲سال رو دوست دختر داشته
فوق العاده بی عتمادم بهش و یه حس نفرت کل وجودمو گرفته
نمیدونم چکار کنم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
3 ماه قبل
پاسخ به  sahel

سلام دوست عزیز؛ برای تصمیم گیری مناسب، حتما به زوج درمانگر مراجعه کنید.

اسی
3 ماه قبل
پاسخ به  sahel

به هیچ عنوان ادامه ندهید چون بعدا شما حتما انتقام و تلافی میکنید وآن زمان اگر دارای فرزند شوید آسیب های روحی فراوان به خانواده میخورد حتی قتل زندان و بی آبرویی

ناشناس
5 ماه قبل

سلام چندسال شوهرم با من صمیمی نیست با من صحبت نمی کنه اگه هم صحبت کنه کم یا با گوشی ویا تلویزیون سرش را گرم می‌کنه سر ی چیزه کوچلو عصبی میشه با طعنه صحبت می‌کنه با این اخلاقش خودشو از من دور کرده وقتی که تلگرام نداشت بهترین زوج بودین صمیمیت ومحبت عشق موج می زد درزندگیمان ولی حالا همه چیز از نظر شوهرم از یاد رفته یک رهنما کنید ممنونم

.....
6 ماه قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

نیلوفر
1 سال قبل

سلام کی بهم کمک میکنید رفتارش بد تر شده سر چیزای خیلی الکی و مسخره دعوا میکنه مثل الان

نیلوفر
1 سال قبل

سلام دوستان من یه مشکلی دارم من ۴ ماه نامزدی کردم داخل این ۴ ماه هیچ وقت احساس خوشحالی نکردم خیلی چیزا فهمیدم خیلی مشکلا سر راهم اومد واقعا از لحاظ روحی و عاطفی در هم شکستم خیلی رفتارا رو دیدم الان ۲ هفته هست خيانت کرده من کوتا اومدم با کسی که انتظارش و نداشتم بود با کسی که از مامانم خودم نزدیک تر یود من ۲ ماه اول فهمیدم ولی به رو خودم نیوردم تا مچش بگیرم که گرفتم بعد از اینکه گفتم وایساد دعوا کردن من این کارو نکردم و خیلی حرفای دیگه من کوتا اومدم فقط برای بچه های کسی که باهاش بهم خیانت کرد دلم برای بچه هاش سوخت برای همین گذشت کردم ولی یه حسی بهم هنوز باهم هستن باهم هنوز علائم های خیانت ر داره فقط یکم در صحبت کردنش تغییر ایجاد کرده ولی من ازش خیلی خیلی سرد شدم کنارش احساس خفگی میکنم متنفرم ازش من خیلی خیلی کوچیکم ازش شب یلدا میشه ۱۶ سالم اون ۲۴ سالش میره داخل ۲۵ ساله باید چیکار کنم کمکم کنید من تو فکر خودکشی هم بودم داخل این چهار ماه درسته به خودم آسیب زدم ولی همچین کاری نکردم ولی اون تهدید میکرد که منو نمیبینی و خیلی چیزای دیگه از اینم ترسیدم کاری کنه چون همچنین کاری کرده بود دیگه منم نمیتونم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  نیلوفر

سلام دوست عزیز؛ مسائلی که مطرح نمودید نیاز به بررسی و پیگیری داره که لازمه بصورت جدی بهش بپردازید. توصیه میکنم پیش از هر اقدام جدی از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.

سمیه
8 ماه قبل
پاسخ به  نیلوفر

طلاق بگیر توبه گرگ مرگ

ریحانه
6 ماه قبل
پاسخ به  نیلوفر

هرچه زودتر جدا شو. تا نر فتی زیر یه سقف… دیگه بهش اعتماد نکن. خودتو و جونیتو حرومشدنکن. تو میتونی خوش بخت بشی…

اسی
3 ماه قبل
پاسخ به  نیلوفر

با اعتماد به نفس زندگی رو ادامه بده و کلا فراموشش کن فکر کن اون آدم یه کیک بسیار خوشمزه ای است که داخلش فاسد و کرم زده است – با وجود اینکه اسمش کیک (عشق)است ولی فاسد (تنفر)است و غیر قابل خوردن (رابطه ) از خداوند بخاطر شناخته شدن این انسان تشکر کن و با شادی و انرژی چند برابر به زندگی ادامه بده

نیلوفر
1 سال قبل

سلام دوستان من الان ۴ ماه هست نامزدی کردم داخل این چهار ماه خیلی با مشکلات بزرگی روبه رو شدم الان ۲ هفته هست فهمیدم نامزدم بهم خیانت کرده گفت همچین کاری نکردم و خیلی از حرفای که زد من بخشیدم نه به خاطر خودش و خانوادش فقط بخاطر بچه های کسی که باهاش بهم خیانت کرده ولی هنوز یه حسی بهم میگه داره خیانت میکنه من حس ششم خیلی قویه انگار قلبم میگه داره هنوز خیانت میکنه و علائم هاش رو داره یکم نمیدونم شاید کلا علائم خیانت هست فقط داره کاری میکنه من شک نکنم ما ۹ سال تفاوت سنیمون هست و من تا اون خیلی خیلی بچه هستم شب یلدا ۱۶ سالم میشه اون ۲۴ سالش هست میشه کمکم کنید خیلی فشار روم هست خیلی سخته خودم کنترل کنم و کسی در هم شکسنمو نبینه

فاطمه
1 سال قبل

منم زن هستم و اسمم فاطمه س.اما به همه شما خانم ها میگم برید از خود شوهرهاتون بپرسید چی تو زندگی براش کم گذاشتید که بهتون خیانت کرده.شاید شما از نظر خودتون همه کار کردید اما شوهرتون نیازهای دیگه ایی داشته.خدا وکیلی شما زن ها چند بار شده که واقعا پای حرفای شوهرتون بشینید ازش بپرسید دوست داری من چطوری باشم؟ بخدا که نپرسیدید.به جای اینکه برید سلیقه اونو بپرسید رفتید کاری کردید که خودتون فکر میکردید شوهرتون دوست داره بعد میاید میگید ما همه کار برای شوهرامون کردیم.بخدا شوهرهاتون سلیقه ش با شما فرق میکنه.برید نظرش رو بپرسید بگید دوست داری زنت چجوری باشه

نیلوفر
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

نفس من خیلی سعی کردم بهش میگم مشکلتون بگو راهنمایی میکنم میگه تو بچه ای چرت نگو و خیلی از حرفای دیگه رفتارای که دوست ندارم انجام میده لذت میبره چرا اینکارو میکنه من که بهش میگم این رفتا رو دوست ندارم با این کاراش داره منو بیشتر متنفر میکنه از خودش بیشتر سرد میکنه تا حالا هر چی گفته تونستم انجام دادم براش دیگه باید چیکار کنم منم خواسته های دارم منم محبت میخوام ولی تا حلا من همچین کاری ازش ندیدم

حسین
1 سال قبل

با وجودی که آقا هستم ولی شرمم میاد که بگم مرد هستم . مردی که خیانت کنه .به سزای اعمالش توی این دنیا میرسه . خدا کریمه . خانما شما رو درک میکنم . ولی به بزرگی خودتون اون فرد بیماره مشکلش رو حل کنین . تا بچه هاتون در آینده آسیب جدی نبینن.

فریبا
11 ماه قبل
پاسخ به  حسین

چطور متوجه خیانتش بشیم ???

سکینه
8 ماه قبل
پاسخ به  حسین

سلام،آقتی عزیز از حس همدردیتون سپاس.آخه چرا از ده مرد فقط سه،چهار نفرشون سالمن.من هم شوهرم داره بهم خیانت می کنه،مدرک هم ازش دارم.چی کار ش کنم نمیدونم،به خاطر اینکه بچه هام آسیب نبینن موندم.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره