به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟

ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟

ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟ چگونه؟

می دانیم که فشارهای عصبی تاثیرات منفی بسیاری بر روی بدن و روان آدمی می گذارند..لذا استرس و اضطراب می تواند این فشارهای عصبی را به وجود آورده و تشدید سازد که اگر این میزان استرس و فشارهای عصبی بیش از حد باشند نیز نیاز است که سریعا از جلسات مشاوره روانشناس متخصص بهره مند شد.

لذا در ادامه به توضیحات بیشتری در اینباره می پردازیم.

منظور از فشار عصبی چیست؟

باید توجه داشت هر چیزی که سبب گردد سلامت روان آدمی مختل گردد را فشار عصبی و یا حتی استرس می گویند.

زمانی که افراد دچار استرس و یا حتی فشارهای عصبی مثل خشم و..می گردد سیستم بدن بهم ریخته و باعث می شود این پرسش مطرح شود که ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟

ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟

عوارض ناشی از فشار عصبی و استرس چیست؟

در این بخش قصد داریم به برخی عوارض ناراحتی اعصاب اشاره کنیم..

1.مشکلات خواب

از تاثیرات مخرب فشار عصبی و استرس نیز بدخوابی و یا حتی بی خوابی می باشد..چرا که افراد به هنگام استرس و ناراحتی هایی که می کشد نیز نمی تواند خواب خوبی داشته باشد و میزان و کیفیت خواب وی نیز مختل می گردد.

برخی افراد به هنگام ناراحتی های اعصاب خود و مشکلات خواب از داروهای آرامبخش بهره می گیرند در حالی که این داروها تا مدت زمان کوتاهی تاثیر داشته و مشکلات افراد را به خوبی حل نمی کنند.

2.افزایش میزان وزن

در پاسخ به این سوال که ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟ باید به افزایش میزان وزن هم اشاره نمود. افراد به هنگام استرس و فشار عصبی نیز ممکن است بیش از حد غذا خورده و مصرف مواد غذایی پرچرب و پر نمک و..نیز می توانند سبب افزایش وزن ایشان گردند. عوارض ناراحتی اعصاب بسیار است و به راحتی نمی توان آن را کنترل نمود.

بنابراین بهتر است اگر افراد به هنگام استرس و فشار عصبی دچار گرسنگی شدند حواس خود را با فعالیت های دیگری مثل پیاده روی و..پرت کنند.

3.ناراحتی های روحی روانی

استرس و فشار عصبی در صورتی که کنترل نشده و در زمان مناسب توسط درمانگر درمان نگردد نیز می تواند سبب بروز اختلالاتی مثل افسردگی و..گردد.

انگیزه افراد به مرور کاهش می یابد و نمی تواند تصمیمات درستی بگیرد. همچنین افسردگی و فشارهای عصبی نیز سبب می گردند زندگی فرد مختل شده و نتواند به خوبی به فعالیت های فردی و شخصی حتی اجتماعی خود برسد.

بنابراین مهم است پیش از تشدید ناراحتی های اعصاب سریعا از روانشناس متخصص کمک گرفت.

4.ریزش مو

از دیگر تاثیرات مخرب فشار عصبی و استرس نیز ریزش موها در ناحیه سر و حتی ابرو می باشد. زمانی که میزان استرس و نگرانی های فرد بسیار زیاد و بیش از حد باشد و نتواند این فشار عصبی را به خوبی کنترل نماید فرد به سبب فشارها و استرس هایی که می کشد دچار ریزش مو می شود..

عموما ریزش مو در بانوان بسیار بیشتر از مردان می باشد چرا که ایشان بدن حساس تری دارند. ریزش مو می تواند یکی از عوارض ناراحتی اعصاب باشد.

5.بیماری های قلبی عروقی

برخی افراد از آنجایی که استرس زیادی را تحمل می کنند دچار فشار خون بالایی می شوند که این فشار خون مخصوصا فشار خون بالا در زمان مناسب درمان نگردد نیز سبب بروز مشکلات قلبی عروقی می شود.

فرضا ضعیف شدن قلب، نارسایی و حمله قلبی..حتی استرس سبب تپش قلب می شود که باید اهمیت زیادی به آن داد..خصوصا زمانی که قلب خیلی سخت و کند یا خیلی سریع می تپد و یا حتی به سبب میزان فشار و استرس موجود دچار لرزش و..می گردد.

6.کاهش یا عدم تمایلات جنسی

از مشکلات و عوارض مخرب استرس و فشار عصبی نیز کاهش یا عدم میل جنسی می باشد. بسیار مهم است که درمان استرس و فشارهای عصبی را سریعا آغاز نمود چرا که در صورت شدید شدن استرس نیز افراد ممکن است دچار اختلالات جنسی مثل بی میلی، اختلال در نعوظ و رسیدن به ارگاسم و..شوند.

7.سردرد

فشار عصبی و استرس عموما سبب بروز سردردهای تنشی و میگرنی می شوند به همین سبب نیاز است اگر افراد به هنگام مضطرب و نگران بودن دچار سردرد شدند از متخصص کمک گرفته و درمان شوند.

عموما افرادی که استرس زیادی را متحمل می شوند دچار سردرد می شوند.

8.فشار خون

یکی از مشکلات رایج به سبب اضطراب و استرس نیز فشار خون بالا می باشد..زمانی که افراد دچار استرس و نگرانی می شوند عموما دچار تنگی نفس شده و حتی ضربان قلبشان بالا می رود.

باید توجه داشت زمانی که ضربان قلب افراد بالا باشد ممکن است وی دچار سکته مغزی شده و یا به حمله قلبی دچار شود.بنابراین مهم است افرادی که دچار فشار خون بالایی هستند در اسرع وقت جهت درمان اقدام کنند.

9.مشکلات پوستی

یکی دیگر از پاسخ های پرسش ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟ مشکلات پوستی اعم از چین و چروک پوست می باشد.زمانی که افراد دچار نگرانی و استرس می شوند پوستشان چروک شده و علاوه بر چین و چروک پوست نیز ممکن است آکنه هایی بر روی پوستشان ایجاد گردد.

زمانی که افراد دارای سلامت روان باشند پوست خوبی دارند اما وقتی میزان استرس و فشار عصبی بالایی را متحمل شوند به مرور زمان پوستشان دچار مشکل و آسیب می گردد. عوارض ناراحتی اعصاب بسیار است و در دراز مدت قابل کنترل نیست.

و..

ناراحتی اعصاب چه عوارضی دارد؟

راهکارهای درمان ناراحتی اعصاب

چگونه می توان میزان فشارهای عصبی و ناراحتی های اعصاب را کاهش داد و به مرور درمان نمود؟

از چه راه هایی می توان برای مدیریت میزان فشار عصبی استفاده نمود؟

می دانیم که هر یک از افراد به دلایل مختلف در زندگی شان ممکن است دچار استرس و نگرانی شوند ولیکن وقتی نگرانی بیش از حد سبب مختل شدن فعالیت های زندگی شان می شود ممکن است آسیب هایی که پیشتر به آن ها اشاره نمودیم ایجاد گردند.

در این بخش قصد داریم به برخی از راهکارهای درمانی اشاره نماییم که می توانند میزان بروز استرس و اضطراب را کاهش دهند.

وقت گذرانی با عزیزان

زمانی که افراد با عزیزان و اطرافیان خود وقت بگذرانند نیز می توانند کمتر دچار نگرانی و استرس شوند..مهم است که با افرادی که حامی آدمی هستند وقت گذراند، با افرادی که سبب می شوند آدمی احساس آرامش کرده و کمتر دچار نگرانی و استرس گردد.

نه به اهمال کاری

زمانی که افراد کارهایی که باید به انجام برسانند را به تاخیر می اندازند قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن نیز به کارهایشان رسیدگی کنند و این استرس از بابت زود به پایان رساندن کارها سبب می گردد فرد دچار استرس و نگرانی شده و با عجله به کارهایش بپردازد بنابراین نیاز است که افراد با برنامه ریزی صحیح به انجام کارها پرداخت تا اهمال کاری سبب بروز استرس و نگرانی نشود.

موسیقی آرامش بخش

یکی از راه های کاهش استرس و اضطراب در افراد گوش دادن به موسیقی ملایم و آرامش بخش می باشد چرا که این موسیقی سبب می گردد فشار خون کاهش یافته و به دنبال آن میزان استرس و تپش قلب سریع و تند افراد به هنگام فشار عصبی کاهش یابد.

کاهش مصرف نوشیدنی های کافئین دار

مصرف نوشیدنی های کافئین دار باید به اندازه باشد لذا برخی با مصرف زیاد نوشیدنی هایی مثل قهوه و یا خوراکی هایی مثل شکلات بیش از حد، لازم عصبی می شوند.

خندیدن

با خندیدن میزان استرس و فشار عصبی کاهش می یابد بنابراین افراد می توانند با تماشای فیلم های کمدی و..که سبب خندیدن در آن ها می شوند میزان استرس را کاهش دهند.

مراجعه به مشاور روانشناس

روانشناس با علت یابی بروز استرس، راهکارهایی را جهت درمان اضطراب در افراد می پردازند.

افراد می توانند جهت حضور در جلسات مشاوره فردی برای کاهش استرس و اضطراب با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر حضور در جلسات حضوری نیز می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند شد تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا استرس قابل کنترل است؟

در صورتی که در زمان مناسب به مشاور روانشناس مراجعه نموده و با ایشان همکاری لازم را داشت و از همه مهم تر به روانشناسی مجرب و متخصص مراجعه نمود میزان بروز استرس کاهش یافته و قابل کنترل می گردد.

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

هزینه جلسات مشاوره بسته به نیاز مراجعین و میزان شدت مشکلات و دغدغه های ایشان متغیر می باشد.

4.5/5 - (79 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مریم فاتحی
6 ماه قبل

با عرض سلام خسته نباشیدیک سوال داشتم دو ماه است وقتی میخوام از زمین بلند بشم نمیتوانم باید با دست فشار به زمین بدهم تا بلند شوم آیا میشود از اعصاب و ناراحتی زیاد باشه باید چکار بکنم ممنون از شما

ستایش حق دوست
4 ماه قبل
پاسخ به  مریم فاتحی

با سلام بله

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره