به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشکلات ازدواج با زن شاغل

مشکلات ازدواج با زن شاغل

امروزه ، بیشتر خانم ها ، تحصیلات دانشگاهی داشته و شاغل هستند یا به دنبال پیدا کردن یک شغل می باشند. اما باید بدانیم ، چرا ازدواج با زن شاغل مشکلاتی را به همراه دارد؟  زیرا به اعتقاد  بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی ، شما بیشتر از یک ازدواج معمولی ، ریسک می کنید. در حالی که همه می‌دانند که ازدواج می تواند ، استرس زا باشد ، اما مطالعات اخیر نشان داده است که زنان شاغل بیشتر طلاق می گیرند ، و احتمال فرزند دار شدن در آنها کمتر است و اگر بچه داشته باشند ، بیشتر از شرایط پیش آمده ، ناراضی هستند. یک مطالعه جدید در نیروهای اجتماعی ، در یک مجله تحقیقاتی ، نشان داد که زنان – حتی آنهایی که اندیشه های “فمینیستی” دارند – وقتی همسرشان نان آور اصلی است ، خوشحال ترند. مشکلات ازدواج با زن شاغل نتیجه گیری خوشحال‌کننده نیست ، به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از مردان ، به ویژه مردان موفق ، جذب زنانی می شوند که دارای اهداف و آرزوهای مشابه هستند. چرا که نه؟ از این گذشته ، دختر مود علاقه شما تحصیل کرده ، جاه طلب ، آگاه و درگیر تلاش است. همه چیز به ظاهر خوب است. درست است؟  حداقل تا زمانی که ازدواج کنید. سپس ، به بیان صریح ، هرچه او موفق تر باشد ، احتمال دارد که از شما بیشتر ناراضی شود.

با تمام تفاسیر ذکر شده شما می توانید با مراجعه به مشاوره ازدواج ، ازدواجی موفق و توام با خوشبختی را رقم بزنید.

عوامل بسیاری در ایجاد یک ازدواج پایدار از جمله وضعیت تأهل والدین همسرتان نقش دارند (مردمی که والدین طلاق دارند به طور قابل توجهی طلاق می گیرند) ، سن در اولین ازدواج ، نژاد ، اعتقادات مذهبی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی و…   البته ، بسیاری از زنان شاغل واقعاً با خوشحالی و انگیزه ازدواج می کنند ، فقط این حقیقت است که احتمال کمتری نسبت به زنان شاغل برای حفظ زندگی شان وجود دارد.

مشکلات ازدواج با زن شاغل

مشکلات ازدواج با زن شاغل و راه حل آن 

آنها اگر پول بیشتری از شما بگیرند ناراضی خواهند بود. به احتمال زیاد افسرده خواهند شد. حتی خانه شما کثیف تر از زمانی که همسرتان شاغل بود ، خواهد بود. علی رغم اینکه پیوند بین کار ، زن و طلاق بسیار پیچیده و بحث برانگیز است ، بخش عمده ای از استدلال براساس تئوری اقتصادی زیادی و کمی حس مشترک است. در اقتصاد کلاسیک ، ازدواج حداقل تا حدودی یک تمرین تخصصی در کار است.

به طور سنتی ، مردان تمایل به انجام “بازاریابی” یا کارهای پرداخت شده در خارج از خانه دارند و زنان نیز تمایل به انجام “کارهای غیر بازاری” یا خانگی ، از جمله پرورش فرزندان دارند. همه کارها باید توسط شخصی انجام شود و این جفت شدن صرف نظر از اینکه در خانه است و چه کسی در خارج از خانه است ، آن هدف را انجام می دهد. وقتی تخصص کار در ازدواج کاهش می یابد ، اگر مثلاً هر دو همسر دارای شغل باشند ، ارزش کل ازدواج برای هر دو شکل کمتر است ، زیرا کمتر از کل کار مورد نیاز برای ادامه ی ازدواج ،  انجام می شود. و زندگی را برای هر دو شریک زندگی سخت‌تر می کند و طلاق را بیشتر می کند. و در واقع مطالعات تجربی دقیقاً همین نتیجه را گرفته اند.

از دیگر مشکلات ازدواج با زن شاغل ، این است که جنسیت تأثیر معنی داری در رابطه بین ساعات کار و افزایش احتمال طلاق دارد. ساعات کار زنان به طور مداوم طلاق را افزایش می دهد ، در حالی که افزایش در ساعت کار مردان اغلب تأثیر آماری ندارد. همچنین در طلاق های یک زوج که در آن هر دو همسر در حال کار هستند ، میزان طلاق به مراتب بیشتر از زوج هایی است که فقط یک همسر در آن شاغل هستند. در برخی مطالعات ، کار کردن در خارج از خانه در واقع ثبات زناشویی را افزایش می دهد ، حداقل وقتی که ازدواج خوشحال باشد.

باید بیان کرد که انکار نشدنی است که نقش مادر در تربیت کودکان ، بسیار بیشتر از پدر است و پدر هرگز نمی تواند وظایف مادری را برای فرزند انجام دهد. مادران شاغل ، زمان و انرژی کمتری برای تربیت کودکان دارند. آنها از ماه های اولیه ی زندگی در مهد کودک می مانند و تربیت  آن ها در حساس ترین برهه ی تربیتی زندگی شان در محیطی شکل می گیرد که کنترل پدر و مادر در آن نیست. به همین دلیل پیشنهاد می شود مادران حداقل در دو سال ابتدایی تولد فرزند شرایط کاری خود را به گونه ای تغییر دهند که در کنار فرزندشان باشند.

دلیل دیگر این است که داشتن شغل باعث می شود ، ازدواج شما آسیب ببیند ، اگر شما مشکلاتی با همسرتان دارید و اوضاع زندگی نابه سامان است ،  وقتی همسر شما در خارج از خانه کار می کند ، شانسش افزایش می یابد که با شخصی که بیشتر از شما دوست دارد ، ملاقات کند. محیط کار میزبان شرکای بالقوه است. و افراد غالباً خود را در محیطی برای گذراندن زمان زیادی با این افراد می بینند.

در افراد تحصیل کرده بسیار بیشتر  احتمال خیانت با فرد خارج از ازدواج وجود دارد. (افرادی که دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند 1.75 برابر بیشتر از کسانی که دارای مدرک دبیرستان هستند ، خیانت  کرده اند) و اگر خیانت ، منجر به طلاق می شود ، واقعاً دچار مشکل می شوید. طلاق با میزان بالای  افسردگی بالینی و خودکشی رابطه مثبت دارد. مطالعات دیگر طلاق را با افزایش میزان سرطان ، سکته مغزی و بیماری های مقاربتی مرتبط کرده است. طلاق به علاوه از نظر مالی ویران کننده است. البته این بدان معنی نیست که زنان شاغل و تحصیل کرده خیانت می کنند. بلکه اصل مهم در این موضوع شخصیت دو فرد است. در صورتی که نسبت به شخصیت و علاقه شما به هم اطمینان وجود داشته باشد چنین مشکلاتی به وجود نخواهد امد.

مشکلاتی که در راستای ازدواج با زن شاغل بیان می شوند اما این بدین دلیل نیست که شما هرگز نباید با یک زن شاغل ازدواج کنید. باید شرایط هر دو نفر ، میزان ساعت هایی که همسر بیرون از خانه شاغل است ، شغل او و … را با هم و به کمک یک مشاور بررسی کنید. اگر پذیرفتید که با شرایط همسرتان ، ازدواج کنید ، فکر این که پس از ازدواج بخواهید او را از کار کردن منع کنید ، از سرتان بیرون کنید ، چرا که شما همسرتان را به سمت افسردگی و ناهنجاری هل می دهید. بسیاری از روانشناسان و مشاوران ازدواج بر این باورند که زن نیز  باید در زندگی ، دچار استقلال مالی و شخصیتی فردی باشد ، چرا که بسیاری از خانم ها بعد از طلاق به دلیل نداشتن استقلال مالی ، فشارهای بسیار سنگینی را تحمل می کنند. شاید بهترین راه حل این باشد که همسر شما ، شغلی با ساعت های کاری کمتر داشته باشد. شاید بیشتر کار خود را بتواند در خانه انجام دهد.

مشکلات ازدواج با زن شاغل

با تمام تفاسیر ذکر شده به طور معمول زنان شاغل دارای تحصیلات بهتر و درک بهتری از جامعه هستند و این موضوع می تواند تاثیر زیادی در تربیت صحیح فرزندان شما داشته باشند. علاوه بر این ازدواج با زنی که مستقل است و نیاز او به شما تنها از نظر عاطفی و احساسی است و به مسائل مالی مربوط نمی شود دلچسب تر و بهتر است.

مزایای ازدواج با زنان شاغل چیست؟

در کنار مشکلات به طور معمول زنان شاغل دارای تحصیلات بهتر و درک بهتری از جامعه هستند و این موضوع می تواند تاثیر زیادی در تربیت صحیح فرزندان شما داشته باشند. علاوه بر این ازدواج با زنی که مستقل است و نیاز او به شما تنها از نظر عاطفی و احساسی است و به مسائل مالی مربوط نمی شود دلچسب تر و بهتر است.

آیا ارتباطی بین ساعت کاری زنان و طلاق وجود دارد؟

جنسیت تأثیر معنی داری در رابطه بین ساعات کار و افزایش احتمال طلاق دارد. ساعات کار زنان به طور مداوم طلاق را افزایش می دهد ، در حالی که افزایش در ساعت کار مردان اغلب تأثیر آماری ندارد.

4.6/5 - (395 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

7 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
8 ماه قبل

به نظرم هرکس آزاده زن دلخواه خودش انتخاب کنه !من خودم اگه خدا بخواد تا چند وقت دیگه شاغل میشم اگه مردی سمتم به خاطر این موضوع نیاد ناراحت نمی شم چون هر کس عقاید خودش داره به نظرم من زن خونه نیستم ولی کار خونه رو خوب انجام میدم از تنهایی هم نمی ترسم !

سلماز
4 سال قبل

سلام 12ساله با شوهرم ازدواج کردم و تو همه شرایط درکش کردم چند وقتیه ک مشکل واسمون پیش اومده ک مجبوره دو شیفت کار کنه و خیلی خسته میشه دیر وقت مید خونه صلا دوس نداره رابطه زناشویی داشته باشیم همش میگه یشب دیگه الان خستم
چیکار کنیم ک مشکلمونو حل کنیم و زندگیمون حفظ بشه

تیم محتوا روان آرام
4 سال قبل
پاسخ به  سلماز

سلام حتما به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.متاسفانه مسایل اقتصادی روی همه زندگی تاثیر میذاره

مصطفی
4 سال قبل

سلام خانمم از وقتی میره سرکار احساس میکنم دیگه مث قبل دوسم نداره و خیلی وقتا سرش تو گوشه و با همکاراش چت میکنه میشه رانماییم کنین

تیم محتوا روان آرام
4 سال قبل
پاسخ به  مصطفی

شما واقعا باید به یک متخصص مشاوره خانواده مراجعه کنید تا مشکلات جدی تری براتون پیش نیومده

مهدی اسدی
4 سال قبل

سلام من و همسرم دوساله ک ازدواج کردیم و موقع خاستگاری شرط گزاشت ک هر وقت خاست ب سرکار برود من مانع نشوم و منم چون دوسش داشتم قبول کردم الانم یک ماهی میشه ک میره سرکار ولی اصلا دیگه ب کارای خونه اهمیت نمیده خلی وقتا غذا درست نمیکنه میگه وقت نمیکنم بیشتر وقتا غذا از بیرون میخریم واقعا از این موضوع خسته شدم و داره ازارم میده راهنمایی کنین و بگین چطور مشکلمو حل کنم

تیم محتوا روان آرام
4 سال قبل
پاسخ به  مهدی اسدی

سلام شما بهتره در رابطه با این مسیله با خانم تون صحبت کنید و انتظاراتتون رو واقع بینانه و بدون تعارف بیان کنید
مثلا همین مورد که سرکار رفتن شما نباید روی بقیه زندگی تون تاثیر بگذاره و …
نهایتا اگر مشکل تون حل نشد به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره