به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره صوتی خانواده

مشاوره صوتی خانواده

مشاوره صوتی خانواده

از انواع مشاوره که به علت گسترش روزانه مشکلات خانوادگی خیلی محبوب و مورد استفاده قرار می‌گیرد مشاور خانواده و مشاوره صوتی خانواده می باشد.

مشاوره خانوادگی به مشاوره ای می گویند که بدون این که به اسم آن توجه کنیم این توانایی را دارد که هم به شکل فردی صرفا برای یکی از عضو های خانواده و هم به شکل گروهی برای آن دسته از خانواده هایی که با هم مشکل خاصی دارند و باید حتما به صورت گروهی برای مشاوره خانوادگی مراجعه کنند صورت می گیرد و از این بابت این توانایی را دارد که انواع مختلفی را داشته باشد.

همچنین برای انواع گوناگونی از مشکلات خانوادگی برگزار گردد. در این روزها اشخاص زیادی در زمینه‌ های مختلف کاری تحصیلی خانوادگی با مشکلات زیادی روبرو می باشند و یکی از مشکلاتی که همیشه اشخاص را از راه زندگی درست و خوشبختی و سعادت منحرف می کند مشکلات بزرگ خانوادگی می باشد.

خیلی از آن ها اگر به سرعت پاسخ داده شوند و درمان مناسب و راه کار مناسبی برای آن ها ارائه بشود به مشکلات بزرگ تر مبدل نمی شوند و به قول معروف در همان ابتدا از بین می روند و این توانایی را ندارند مشکلات متعاقب و گوناگون بعدی را برای شخص به وجود آورند.

انواع مشکلات خانوادگی

از مهم ترین مشکلات برای خانواده ها و رابطه بین زن و شوهر دانست که به دلیل های بسیار زیادی از ابتدای زندگی تا آخر زندگی این توانایی را دارد مشکلات زیادی را برای آن ها به ارمغان بیاورد و مشاوره صوتی خانواده در این زمینه می ‌تواند نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا کرده و دغدغه ‌های خیلی زیادی را از خانواده ها کم کند.

رابطه بد والدین و فرزندان

یکی دیگر از مشکل های خانوادگی که همیشه اشخاص برای حل آن به مشاور خانوادگی و مشاوره خانوادگی رجوع می‌کنند مشکل ارتباط بین فرزندان و پدر و مادر های آن ها است بیشتر پدر و مادرها به مراکز  مشاوره کودک مراجعه می‌کنند و می‌گویند که این توانایی را ندارند ارتباط مناسبی را با فرزندان خود به خصوص کودکانی که که در سن حساس نوجوانی و بلوغ هستند برقرار کنند و به دنبال روشی می باشند تا بتوانند رابطه خود را با آن ها در شرایط بهتری قرار داده و بتوانند آینده‌ای بهتر را برای آنها و خانواده رقم بزند.

رابطه بد والدین و فرزندان و کمبود محبت

یکی از دلیل های دوری فرزندان از خانواده این است که شخص در خانواده رابطه خوبی با پدر و مادر خودش ندارد پس در بیشتر موارد با کمبود توجه و کمبود محبت مواجه شده و به دنبال برطرف کردن این کمبودها در بیرون از محیط خانواده می باشد.

پس به راحتی با دیگر اشخاص که امکان دارد افراد خوبی نباشند پناه برده و به انواع خطرات اجتماعی و اخلاقی دچار می شود و راه کار این امر برقراری ارتباط خوب بین فرزند و والدین و درک متقابل آن ها از شروط  یکدیگر است.

چالش و مشکل تربیت فرزندان

یکی دیگر از مورد هایی که مشاوره خانوادگی این توانایی را دارند که جهت بهبود آن اقدام کنند مشکل تربیت فرزندان می باشد بیشتر خانواده ها به خاطر خانواده هایی که تازه ازدواج کرده‌ اند و تازه بچه دار شده اند با تربیت فرزند خود دچار مشکلات خیلی زیادی می باشند و همیشه از مشاور خانواده در این رابطه کمک می گیرند آن ها این موضوع را نمی دانند که چطور باید با کودک خود ارتباط برقرار ککند و چگونه مشکل های آن را حل کنند.

پس برای دریافت کردن راهکارهایی به مشاوره صوتی خانواده مراجعه می‌کند که مشاور این توانایی را دارد در این زمینه با دانایی و تسلط کافی که نسبت به امور کودکان دارد و اطلاعاتی که در این زمینه دارد آن ها را یاری کرده و در جهت تربیت هرچه بهتر فرزند و کودک آن ها به آن ها کمک کند.

مشاوره صوتی خانواده

مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران

مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران از مشکلات مهم و دغدغه‌های اساسی خانواده‌ ها است بیشتر اشخاص به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند و اذعان می کنند که رابطه خوبی با همسر خود ندارند و به دنبال دریافت کردن راهکارهایی برای بهتر شدن شرایط خود در این زمینه می باشند که قطعاً مشاوره خانوادگی با دانش و تسلطی که در زمینه روانشناسی اشخاص دارد این توانایی را دارد به‌خوبی شخصیت های دور و اطرافش را شناخته و به درک درستی از وضعیت و مشکلات آن ها برسد و پس از آن روش های مناسبی را برای خوش بختی هر چه بیشتر آن ها و سلامت رابطه آن ها به آن ها ارائه بدهد.

پس مشاوران باید اهمیت کار خودشان را بدانند و بدانند که با اصلاح امور خانواده این توانایی را دارند نقش مهمی را در سلامت کلی جامعه نیز به نمایند اگر شخصی را می شناسید که در زمینه خانوادگی با انواع مشکلات خانوادگی مثل رابطه های نامطلوب با همسرخود نبود دانش کافی در زمینه تربیت فرزند نبودن دانش کافی درباره ارتباط با فرزندان نوجوان و یا همین طور مشکلات ارتباطی دیگر با بقیه اعضای خانواده رو به رو می باشد.

باید او را به مرکز مشاوره معرفی کرده تا بتواند برای انجام دادن مشاوره خانوادگی اقدام کند و از این راه مشکلات یکی بعد از دیگری از پیش رو برداشته می شود و آینده‌ی خیلی مناسب و سالم تر را برای خود رقم بزند.

بیشتر  مردم به خاطر نداشتن مشکل های زیاد خانوادگی زمانی کافی را برای مشاوره و مراجعه کردن به مرکز مشاوره ندارند و مشکلات را نادیده گرفته و یا کوچک می دانند و به مرور زمان مشکلات را پشت گوش می اندازند و باعث می‌شوند که در آینده همین مشکلات کوچک بر روی هم تلنبار شده و مشکلات زیاد و بزرگتری را برای اشخاص و خانواده به وجود بیاورند. در این حالت می توانید از مشاوره صوتی خانواده استفاده کنید.

انواع مشاوره های خانوادگی

باید به این اشخاص یادآوری کنیم که مشکلات گر چه کوچک و ناچیز به حساب می آیند ولی این توانایی را دارند در آینده دلیل به وجود آمدن مشکلات خیلی زیاد و بزرگتری بشوند و خانواده را در شرایط بد و ناامنی قرار دهند.

مثل مشاوره های تلفنی، مشاوره آنلاین یا مشاوره صوتی خانواده از روش شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و یا مشاوره از طریق کلینیک روان آرام اقدام کرده و مشکلات کوچک خود را قبل از این که به مشکلاتی بزرگتر تبدیل شوند به راحتی و به آسانی درمان کنید.

در مرکز مشاوره روان آرام اشخاصی با تجربه و ماهر هستند و با سابقه زیاد در این باره نسبت به انواع مشکل ها خانوادگی و مشکلات روابط بین خانواده ها اگاه می باشند.

پس این توانایی را دارند به ‌راحتی کمک قابل توجهی را به اشخاص در جهت حل کردن مشکلات خانوادگی خود کرده و از این روش گام مهمی را برای فراهم کردن زندگی هر چه بهتر برای آن ها بردارند و آن ها را از بابت داشتن آینده ای بهتر و خوشبختی روز افزون مطمن تر کنند.

چه مشکلاتی را می‌توانیم در مشاوره خانواده مطرح کنیم؟

همان گونه که گفته شد، مشاوره خانواده در بیشتر زمینه‌ها این توانایی را دارد که به شما کمک کند. اما در بعضی زمینه‌ها نیاز به مشاوره ضروری است و بدون کمک متخصص پیچیدگی مسئله ها بیشتر می‌شود. از جمله مهم‌ترین شروطی که لازم به مداخله‌ی مشاوره خانواده دارد، به شرح زیر می باشد

1. مشکلات ارتباطی با همسر

زندگی زناشویی دارای چالش‌های خیلی زیادی می باشد. اما زمانی که به جای آرامش در کنار همسر خود، بیشتر دچار استرس و تنش می باشید؛ باید سریع برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کنید. بهتر کردن رابطه زن و شوهر آن هم وقتی که حرمت‌ها از بین رفته و دعواها زن و شوهر شدید شده‌اند، دیگر کار آسانی نیست.

نبود آگاهی از مهارت ارتباط صحیح با همسر باعث سردی، بی علاقی نسبت به هم دیگر، بی اعتنایی، نبود علاقه به گفتگو با همسر، بی میلی جنسی و… می‌گردد. تا وقتی که نادیده گرفتن احساس ها همسر در این دعوا ها، در طولانی به سوء استفاده‌ کردن های عاطفی و جسمی تبدیل می‌ شود.

2.طلاق عاطفی و دلسرد شدن زوجین نسبت به یکدیگر

وقتی که رابطه زن و شوهر تنها به رابطه دو هم خانه محدود شود، به شکلی که هیچ احساسی به هم نداشته‌ باشند، دریافت مشاوره خانواده خیلی ضرورت دارد. نشان ندادن احساس در زندگی زناشویی رفته رفته باعث سرد شدن رابطه زناشویی و از بین رفتن صمیمیت زن و شوهر می شود. در بیشتر جلسات مشاوره روانشناسی شاهد این بودیم که به دلیل برداشت‌های اشتباه و دور شدن زن و شوهر از هم دیگر، عدم ابراز محبت و عشق بود. بیان نکردن احساسات در نهایت باعث سرد شدن هر چه بیشتر زوجین و طلاق عاطفی آن‌ها می‌شود.

بعضی از رفتارهای بد همسر ریشه در اختلال های شخصیتی و به خاطر تربیت پدر و مادر او است که در شخصیت او تثبیت شده است. یک شخص متخصص درباره خانواده به زوجین کمک می‌کند تا این توانایی را داشته باشند که احساسات منفی خودشان را شناسایی کنند و نحوه برخورد با این احساسات را یاد بگیرند.

3.رفع چالش‌های زندگی زناشویی

نبود تفاهم دو زوج به مشکلات زناشویی دامن می‌زند. در جلسه های مشاوره شاهد این بودیم  که خیلی از زوج‌ها می گویند «ما می‌دانیم که چه مشکلاتی داریم ولی نمی‌دانیم که چگونه این مشکلات را برطرف کنیم». دلیل نبود این توانایی نبود تفاهم در بین زن و شوهر است. در این شرایط حضور یک شخص سوم متخصص برای کمک به حل اختلافات زناشویی بسیار تاثیرگذار است که می توانید از مشاوره صوتی خانواده نیز در این مورد استفاده کنید.

4.زمانی که نظرتان این است که طلاق آخرین گزینه می باشد

در زمان‌های اختلاف و دعوا کمی فاصله افتادن بین زن و شوهر این توانایی را دارد که مفید باشد. با این تفاسیر ، زمانی که مدت این دوری زن و شوهر از هم دیگر به صورت طولانی و پست سر هم می‌شود. حتما از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید.

دور از هم زندگی کردن و به خانه نرفتن اختلاف های زن وشوهر ها را حل نمی‌کند. این شکل برخورد برای حل کردن مشکلات خانوادگی تنها دلیل تقویت این فکر می‌شود که دور بودن از همسر مفید است و سبب سوق زن وشوهر به سمت طلاق می‌شود. اما این موضوع خیلی وقت ها نادیده گرفته می‌شود.

5.ادامه زندگی به خاطر فرزندان، آبرو و غیره

وقتی که احساستان این است که تنها به خاطر فرزندان خود، آبرو، حرف‌های خانواده، همسایه‌ها و… به زندگی مشترک خود با همسرتان ادامه می‌دهید؛ حتما از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. چون  که ادامۀ چنین زندگی تنها به سلامت روانی شما و فرزندتان آسیب می‌ زند.

مشاوره صوتی خانواده

مشاوره صوتی خانواده چیست و کاربرد آن کجاست؟

بعد از تمام شدن این مقاله و بررسی نکات بسیاری درباره مشاوره صوتی خانواده انجام دادیم به مشاوره صوتی می رسیم از لفظ فایل صوتی در این زمان ها با دو معنای متفاوت استفاده می‌شود.

معنای خاص و مفهوم بسیار دقیق و اصلی مشاوره صوتی خانواده، فایلهای صوتی است که هدف های مختلف درمانی و مشاوره ای را دنبال می کنند و شما عزیزان می توانید که به کمک برنامه‌هایی که برای گوش دادن به مشاوره صوتی خانواده طراحی شده است، مشترکِ ‌‌آن ها بشوید و از این فایل های صوتی استفاده کنید.

و همه زمان ها امکان دانلود مشاوره صوتی افسردگی هم برای شما فراهم می باشد و مجبور نمی باشید که به صورت آنلاین به آن‌ها گوش فرا دهید.

معنای عمومی‌ مشاوره صوتی انگیزشی چیست؟

در این دنیای مدرن امروزی مردم و حتی اشخاص فعال و حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمی‌ دانند. به همین خاطر مشاوره صوتی افسردگی محدوده‌ ای بسیار گسترده‌ را شامل  می شود

مشاوره صوتی خانواده برای مجموعه فایل‌های صوتی افسردگی که در سایت‌ها و یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند هم به کار می‌رود. حتی اگر امکان عضو شدن در آن ها وجود نداشته باشد و کار مشاوره صوتی افسردگی این است که با استفاده کردن از فایل های صوتی به درمان و مشاوره صوتی مشکلات خانواده کمک فراوانی کنند.

اکنون بعد از خواندن این مقاله نوبت نتیجه گیری رسیده است.نتیجه ای که ما از این مقاله می گیریم این است که از فایل های صوتی انگیزشی که در وب سایت کلینیک روان آرام است استفاده کنید و به درمان افسردگی خود کمک کنید و یا در اسرع وقت با مشاوران کلینیک روان ارام تماس بگیرید.

4.7/5 - (370 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
حدیثه
1 سال قبل

عالی عالی

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره