به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره صوتی انگیزشی

مشاوره صوتی انگیزشی

مشاوره صوتی انگیزشی

در ابتدا باید دریابیم که مشاوره انگیزشی چیست و بعد از آن به مشاوره صوتی انگیزشی بپردازیم.پس تا انتهای این مقاله با ما همراه  باشید.

برای مشاوره انگیزشی زندگی در کتب گوناگون و به وسیله اساتید مختلف تعریفات متفاوتی دیده‌ام. خیلی ها حدس می زنند که که انگیزه یعنی من انرژی داشته باشم تا به اهداف خودم برسم.

باید بگویم که این توضیح اصلا غلط نیست، اما توضیح کاملی نمی باشد.

یکی از کامل ترین تعریفات انگیزش را در کتاب روانشناسی هیلگارد جلد دوم که به این اشاره می کرد که انگیزه عامل به وجود آورنده، متوقف کننده و استمرار دهنده هر عمل و رفع و رفتاری است که از انسان سر میزند. یعنی این که تمامی رفتارهای هدف گرایی من تحت اثر انگیزه های درونی و بیرونی من می باشد.

اهمیت مشاوره انگیزشی زندگی

پس شما اگر دوست دارید رتبه برتر کنکور شوید باید روی فاکتور انگیزه خودتان کار کنید و برای حفظ انگیزه از مشاوره انگیزشی تحصیلی زندگی کمک فراوانی بگیرید.

اگر قصد دارید سیگار و اعتیاد را کنار بگذارید هم؛ باید از مشاوره انگیزشی استفاده کنید.

اگر شما تصمیم بر آن دارید که ادامه تحصیل بدهید و یا کسب و کاری را راه بیاندازید یا همچنین تصمیم به ازدواج می گیرید همه و همه تحت انگیزه های درونی و بیرونی شما است.

عامل متوقف کننده رفتار

همه ما عادات و و یا حتی اعتیاد هایی داریم که برای ما ناخوشایند است و دوست داریم آنها را ترک کنیم. گفتیم که توقف دادن رفتار نیز تحت اثر انگیزه می باشد .

برای نمونه اگر انسان بخواهد اعتیاد به اینترنت را از بین ببرد تنها راه حل و عامل های کمک کننده اش این است که انگیزه خودش را بالا ببرد .در آن حد که مصمم به شود رفتار نامطلوب و عادت ناپسند خودش را ترک کند.

حتما کمک گرفتن از مشاوره صوتی انگیزشی زندگی به آسانی و قطعیت به پایان رساندن این کار کمک شایانی انجام میدهد.

مشاوره انگیزشی زندگی و یافتن رسالت و هویت خود

همه انسان ها در جهان هستی برای هدفی خلق شده اند و وظیفه ما این است که بدانیم رسالت ما در جهان چه چیزی است؟

آیا فقط به این هدف خلق شده ایم که جزء افراد پایین جامعه باشیم و اکسیژن هوا را مصرف کنیم؟

یا این که انسانی باشیم که هم برای خودش هم برای جهان مفید و منشاء اثر است و بر روی آن ها اثر می گذارد؟

اشخاصی مثل پروفسور سمیعی، بیل گیتس، استیو جابز، گاندی، ادیسون، انیشتین و… اشخاصی هستند که رسالت و جایگاه خود را در جهان هستی پیدا کرده اند .جهان به وجود چنین مردمانی افتخار می کند.

در جریان مشاوره صوتی انگیزشی زندگی تست های با اعتبار روان شناختی کمک می کند تا شما به این موضوع پی ببرید که چه شخصیتی دارید و چه کار هایی مناسب با شما است.

مشاوره صوتی انگیزشی

مشاوره انگیزشی زندگی و هدف گذاری

هدف معنا دهنده زندگی هر انسانی است.این هدف ها هستند که در مسیر زندگی به شما می‌گویند از کدام سمت بروید از کدام سمت نروید.

در مشاوره انگیزشی زندگی صحیح و علمی مطابق با تعریف انگیزه که در تیتر اول ذکر کردم عامل به وجود آورنده… کمک می کند تا شما هدف های صحیحی برای خود برگزینید و برای دستیابی به آن با یک برنامه‌ریزی صحیح اقدام کنید.

مشاوره انگیزشی زندگی و رسیدن به اهداف

در جلسه های مشاوره مراجعه کنندگان زیادی دارم که هویت خود را به درستی پیدا کرده و برای خود نیز هدف های خوبی گذاشتند اما انگار حوصله تلاش کردن برای اهداف را ندارند و کلا امید به زندگی و امید به آینده در آنان خیلی پایین است

به خودتان بنگرید.

در اوایل سال نو چقدر هدف گذاری می کنید و چقدر آن نزدیک شده اید؟

واقعیت امر این است که همه افراد در شروع سال نو هدف های مختلف و خوبی را می گذاریم و به خودمان متعهد می‌شویم تا برای آنان تلاش کنیم ولی چند روزی که از تعطیلات می گذرد، می‌ فهمیم که از تلاش خبری نیست. چه عواملی ما را از تلاش باز داشته است؟

در مشاهده های بالینی به دو نتیجه می رسیم اهمال‌کاری و ترس از نرسیدن دلیلی بر بازداشتن ما برای تلاش کردن می شود، مشاوره انگیزشی زندگی صحیح ترس ها و تردید ها را از شما می گیرد و با تکنیک های به روز دنیا شما را از شر اهمال کاری نجات می دهد.

نظریه های مربوط به انگیزش

برای آن که بیشتر با مفهوم انگیزه و مشاوره صوتی انگیزشی آشنا بشوید می‌خواهم چند نظریه معروفی راجع به انگیزش را برای شما به اشتراک بگذارم.

نظریه اراده:

یکی از نظریه پردازان معروف اراده دکارت است که به جنبه فعال انگیزش اشاره داشت و عالی ترین نیروی انگیزشی را اراده شخص می دانست. دکارت تصورش بر این بود که  اگر توانایی این را داشته باشد که  اراده را بشناسد، بعدا می تواند انگیزش را درک بکند.

اراده عمل را آغاز و هدایت می کند و تصمیم می گیرد که آیا عمل کند؟ و وقتی عمل می کند چه کاری انجام دهد؟ نیازها، هوس ها، لذت ها و دردهای بدن چه کارهایی هایی را برای عمل کردن ایجاد می کند. ولی این تکانه ها، فقط اراده را تحریک میکند. یعنی انسان می‌تواند انتخاب کند که آیا تحت تاثیر این تکانه قرار بگیرم و آنرا ارضا کنم یا خیر.

نظریه غریزه:

تحت اثر اندیشه های داروین شکل گرفت. با توجه به نظریات داروین اغلب رفتارهای حیوانات آموخته، خودکار و ماشینی به نظر می‌ آمد. حیوان ها با توجه به تجربه یا بدون کمک آن با محیط خود سازگار می شوند، پرندگان لانه می سازند، مرغ ها روی تخم می نشینند، گربه ها از سگ ها می ترسند.

داروین برای توجیه کردن این رفتار سازگارانه ظاهراً از پیش برنامه ریزی شده غریزه را مطرح کرد و این موضوع را بیان کرد که  انسان رفتار های غریزی بسیاری دارد.

نظریه سائق فروید:

فروید اعتقاد بر این داشت که همه رفتار های آن ها  با انگیزه زیادی هستند و هدف رفتار ارضا‌کردن نیازهای آنها می باشد. زمانی که من در بدنم احساس کمبود و نیاز دارم یعنی منبع سائق تحریک شده.

حال این محرک سائق این توانایی را دارد که شدت ناراحتی روانی، اضطراب و یا غیره باشد.

شی چیزی است که این توانایی را داردکمبود بدن را ارضا کند و هدف سائق ارضا شدن به وسیله برطرف کردن کمبود بدن او است.

برای نمونه شما احساس تشنگی می کنید، محرک آن عطش می باشد‌. شی که می تواند شما را ارضا کند آب است و هدف شما خوردن آب به منزله کاهش سائق تشنگی.

این ها فقط دو تا از نظریه های معروف انگیزش بودند که برای شما بیان کردیم. بعضی نظریه ها دیدگاه جبرگرایی را دارا هستن مثل نظریه فروید و بعضی دیدگاه اراده آزاد مثل نظریه دکارت.

به این دلیل دو نظریه از انگیزش بیان کردم که بدانید مشاوره انگیزشی مبنای علمی دارد صرفاً با دادن انرژی و حال خوب و بالا پایین پریدن مشاوره انگیزشی صورت نمی گیرد.

چون مشاوره صوتی انگیزشی باید در درمان اختلال ها، آسیب‌های اجتماعی و رضایت از زندگی به کار آید. مصرف آن فقط در بحث کنکور نمی باشد

تکنیک  مصاحبه ی انگیزشی یکی از تکنیک های درمان شناختی رفتاری است. کاربرد این تکنیک به تنهایی و یا در کنار تکنیک های دیگر درمان شناختی رفتاری می تواند در کاهش علامت های اختلال های روانشناختی موثر باشد.

تکنیک مصاحبه ی انگیزشی اغلب برای کمک به بیمارانی بکار می  رود که یکی از نیاز های مهم آنان به وجود آوردن تغییرات مهم رفتاری می باشد. این نیاز ین توانایی را دارد در زمینه های مختلفی مثل نیاز داشتن توقف سیگار کشیدن یا کنار گذاشتن مصرف برخی از داروها و یا مواد و یا نیاز به کاهش وزن باشد.

هدف بیشتر شماها  از اجرای این تکنیک ، ایجاد انگیزش بیشتر در مراجعه کنندگان برای ایجاد تغییرات رفتاری و تعهد داشتن هر چه بیشترآنان برای آغاز شرکت در دوره های درمانی می باشد. تکنیک مصاحبه ی انگیزشی برای اولین بار به دلیل مقابله کردن با سو مصرف و یا وابستگی به الکل بکار رفت.

در این روز ها بیشترین استفاده از تکنیک مصاحبه ی انگیزشی در زمینه ی جلوگیری کردن از سو مصرف و یا وابستگی به الکل و یا مواد می باشد. از تکنیک مصاحبه ی انگیزشی علاوه بر مورد بالا در زمینه های دیگری مانند تشویق برای لازم شدن شخص برای پیروی از قانون ها ، ملزم نمودن شخص برای انجام ورزش های روزانه و مقابله با اختلال های تکانه ای مثل( مانند اختلال قمار بازی مرضی ) نیز به کار می رود.

مشاوره صوتی انگیزشی چیست و چه کاربردی دارد؟

بعد از تمامی این تعریف ها به مشاوره صوتی انگیزشی می رسیم از اصطلاح فایل صوتی امروزه با دو معنای عام و خاص استفاده می‌شود.

معنای خاص و مفهوم دقیق و اصلی مشاوره صوتی انگیزشی ، فایلهای صوتی است که بر روی سرورهای مشخصی آپلود می‌شود و با اهداف مختلف انگیزشی را دنبال می کنندو شما می‌توانید به کمک برنامه‌هایی که برای گوش دادن به مشاوره صوتی طراحی شده‌اند، مشترکِ ‌‌آنها بشوید یا اصطلاحاً Subscribe کنید.

و اصولا امکان دانلود مشاوره صوتی هم برای شما فراهم می‌شود و مجبور نمی باشید همیشه به صورت آنلاین به آن‌ها گوش بدهید.

مشاوره صوتی انگیزشی

پس وقتی از اصطلاح مشاوره صوتی انگیزشی به معنای دقیق آن استفاده می‌کنیم باید دو ویژگی زیر در آن ها باشد:

معنای عمومی‌ مشاوره صوتی انگیزشی  چیست؟

در این روزها بیشتر  مردم و حتی فعال های حرفه‌ای تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمی‌کنند. به همین خاطر مشاوره محدوده‌ی بسیار گسترده‌تری را شامل  می شود:

اصطلاح مشاوره صوتی انگیزشی برای مجموعه فایل‌های صوتی انگیزشی که در وب‌سایت‌ها یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند هم به کار می‌رود. حتی اگر امکان مشترک شدن در آن ها وجود نداشته باشد و کار مشاوره صوتی این است که با استفاده از فایل های صوتی که انگیزه رسیدن به هدفی خاص را در ما تشدید کنند.

پس نتیجه ای که از این مقاله می گیریم این است از فایل های صوتی انگیزشی که در وب سایت کلینیک روان آرام است استفاده کنید

با این روش، علاوه بر فایل های صوتی واقعی و کلاسیک فایلهای صوتی وب‌ سایت‌ها (مثل رادیو مذاکره و رادیو متمم)، مجموعه فایلهایی که در نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند و حتی CD‌ها و DVD‌های صوتی هم شامل بحث ما خواهند شد.

اصل نشان دادن همدلی چیست؟

در بیشتر روان درمانی هایی که در جهان پیرامون ما صورت می گیرد نشان دادن هم دلی از طرف درمان گر این توانایی را دارد که  بسیار مفید واقع شده و در کاهش علامت های ناراحتی مراجعه کنندگان تاثیر گذار باشد. در جریان اجرای تکنیک مصاحبه ی انگیزشی نشان دادن همدلی از طرف درمان گر زیاد سخت نیست و فقط این لازم می باشد که او مراجعه کنندگان خود را پذیرش کرده و احساسات و نگرش های خود را مورد قبول قرار بدهد.  هم چینن آگاه کردن مراجعه کنندگان به وجود حالت دوگانه نگری  برای تغییر که در درون مراجعه کنندگان وجود دارد نیز یک حالت هایی است که این توانایی را دارد که در نشان دهنده ی حالت همدلی درمان گر نسبت به مراجعه کنندگان موثر واقع شود.

اصل آگاهی چیست؟

بر اساس این اصل و اصول ، آگاه کردن مراجعه کنندگان به وجود اختلاف هایی بین رفتارهای جاری و هدف ها و ارزش هایی که او در موضوع های مختلف زندگی خودش دارد این توانایی را دارد در تغییر رفتارهای وی نقش ممهی را بازی کند.

اصل در کنار مقاومت های مراجع بودن چیست؟

در جریان اجرای تکنیک مشاوره صوتی انگیزشی شخصی که درمانگر است از به چالش کشیدن نظرات و عقیده های مراجعه کنندگان اجتناب می کند و به جای آن تلاش بر این دارد که مراجع را دعوت به تغییر کند و توجه مراجعه کنندگان را را به اندیشه ها ی جدید و نقطه نظرهای متفاوت با نظریات خود جلب می کند.

 

4.6/5 - (326 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره