به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره صوتی افسردگی

مشاوره صوتی افسردگی

مشاوره صوتی افسردگی

مشاوره صوتی افسردگی مجموعه روش هایی می باشد که  طی آن مشاور به تشخیص دادن و درمان فردی که افسرده است می پردازد و اول با روش های بدون دارو شروع شده و بعد از آن در صورت نیاز و شدت افسردگی دارو نیز تجویز می شود.

 

آیا افسردگی منجر به تنبل شدن شما می شود؟

یک شخص افسرده ای که احساساتی ندارد، شبdه به یک شخص تنبل نمی باشد. وقتی که یک شخصی تنبل است ، در طول روز کاری انجام نمی دهد یا کارهای ناخوشایندی انجام می دهد، حتی زمانی که انرژی لازم را برای انجام دادن کارشان داشته باشند.

 

علائم افسردگی چه مواردی می باشند؟

مشاوران افسردگی می گویند که تشخیص دادن علامت افسردگی اهمیت زیادی دارد. متاسفانه نیمی از اشخاصی که دارای افسردگی هستند، هیچ زمانی شناسایی نمی شوند یا تحت درمان قرار نمی گیرند. علامت هایی افسردگی عبارت اند از:

  • عدم تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم گیری ها
  • خستگی
  • احساس گناه، بی ارزش بودن و درماندگی
  • بدبینی و ناامیدی
  • بی خوابی، بیدار ماندن تا اوایل صبح، یا خوابیدن بیش از اندازه
  • بیقراری
  • تحریک پذیری
  • از دست دادن علاقمندی نسبت به مواردی که قبلا لذت بخش بوده اند، همانند سکس
  • خوردن بیش از حد غذا یا از دست دادن اشتها
  • درد ها، ناراحتی ها، سردردها یا گرفتگی های عضلانی که خوب نمی شوند
  • مشکلات گوارشی که بدون دریافت درمان بهبود نمی یابند
  • ادامه داشتن احساسات غمگینین، اضطراب یا پوچ گرایی
  • تفکرات یا اقدامات خود کشی

 

علامت های  افسردگی در مرد ها چگونه است؟

اشخاص مختلف علامت های مختلفی از افسردگی را تجربه می کنند و همچنین علامت هایی که در مردان وجود دارد در مقایسه با به علامت هایی که در زنان وجود دارد تفاوت دارد. مردان به احتمال خیلی زیاد احساس خستگی و بی قراری زیادی می کنند، علاقه ای که نسبت به کارشان دارند از دست می رود، خانواده و یا سرگرمی ها کاهش پیدا می کند و با مشکلات خوابی روبرو می شوند.

مردان اصولا در جلسه مشاوره افسردگی علامت هایی را بیان کرده و در بسیاری موارد بیان آن برای آن ها سخت می باشد.

 

مشاوره صوتی انگیزشی

 

آیا افسردگی قابل درمان است؟

با این که افسردگی قابل درمان است و علامت های آن قابل رفع کردن است، اما این توانایی وجود ندارد که به شکل کامل درمان بشود.

در مقابل، هدف شخص درمان گر درمان بیمار می باشد. مثل بقیه شرایط مزمن، حتی در زمانی که فرض بر امکان بروز مجدد آن باشد، یک سری روش های درمان برای کاهش دادن شدت علامت ها، مدیریت شرایط و حمایت از شما وجود دارند که مشاوره صوتی افسردگی می تواند در این زمینه یاریگر باشد.

 

آیا اضطراب و افسردگی این توانایی را دارد که به خودی خود از بین برود؟

در بیشتر موردها، اضطراب یکی از شرایطی می باشد که به صورت خود به خود به وجود می آید و از بین می رود. اما در بعضی مواقع، اضطراب این توانایی را ندارد که بدون استفاده کردن از درمان، به صورت کامل از بین برود. این یک نکته منفی است.

نکته مثبتی که وجود دارد این است که شما این توانایی را دارید که علامت های خودتان را مدیریت کنید تا آن ها شرایط شما را مدیریت نکنند.

 

من به چه نحوی می توانم تشخیص بدهد که دچار اضطراب شده ام یا افسردگی؟

اختلالات اضطرابی با علامت های مختلفی مشخص می شوند. یکی از رایج ترین علامت هایی که موجود است عبارت از یک نگرانی افراطی یا سرزده که منجر به وجود آوردن اختلال در عملکرد روزمره می شود. سایر علامت های موجود مثل بیقراری، سراسیگمی، خستگی، مشکل تمرکز، تحریک پذیری، درد عضلات و مشکلات خوابی می باشند.

 

۱۱ علامت و نشانه مربوط به اختلال های اضطرابی از جمله افسردگی

بیشتر اشخاص در بعضی از مرحله های زندگی خودشان اضطراب را تجربه می کنند.

در اصل، اضطراب یک واکنش خیلی نرمال به اتفاق های استرس زای زندگی، مثل جابجایی، تغییر  شغل و مواجه شدن با مشکلات مالی است.

با این حال، وقتی که علامت های اضطراب طولانی مدت تر از اتفاق های محرک کننده آن باشد و در زندگی شما تداخل ایجاد کنند، این مورد ها این توانایی را دارد نشانه دهنده یک اختلال اضطرابی باشند.

اختلال های اضطرابی این توانایی را دارند که ناتوان کننده باشند، ولی می توانند با دریافت یک کمک مناسب از یک متخصص بالینی مدیریت شوند. و مشاوران و متخصصان کلینیک روان آرام شما را در این مسیر همراهی می کنند.

در ادامه این مقاله ۱۱ علامت رایج در رابطه با یک اختلال اضطرابی در مشاوره صوتی افسردگی و همچنین نحوه کاهش یافتن اختلال به صورت طبیعی و زمانی که به کمک یک متخصص نیاز پیدا می شود، ذکر شده است.

 

۱. نگرانی بیش از حد

از رایج ترین علامت های اختلال اضطرابی، نگران بودن بیش از حد است.

نگرانی هایی در رابطه با اختلال اضطرابی، هیچ نوع ربطی به اتفاقات تحریک کننده آن ندارند و اصولا در واکنش به یک موقعیت نرمال و روزانه شکل می گیرند.

به دلیل این که یک نگرانی به عنوان علامتی از اختلال اضطراب عمومی شده در نظر گرفته شود، باید در بیشتر روز ها  و حداقل به مدت زمان شش ماه ادامه داشته باشد و کنترل کردن آن سخت باشد.

 

۲. احساس تهییج شدن

وقتی که یک شخصی اضطراب را احساس می کند، قسمتی از سیستم عصب هم دردانه آن ها بیش از حد فعال می شود.

این اثرات بر روی تمام بدن تاثیر می گذارد که شامل ضربان شدید قلب، عرق ریزی کف پا و کف دست،  لرزان بودن دست ها و خشکی دهان است.

دلیل صورت گرفتن این علامت ها، وجود داشتن این احساس در ذهن شما است که یک خطری را درک کرده اند و به همین خاطر ذهنتان تلاش بر این دارد بدن شما را آماده واکنش نشان دادن به تهدید کند.

بدن شما جریان خونی را از سیستم گوارشی منحرف می کند و آن را به سمت عضله هایی می فرستد که شما برای دویدن یا مبارزه به آن ها نیازمندید. و این کار باعث افزایش یافتن ضربان قلب شما می شود و احساس های شما را شدیدتر می کند.

هر چند که این احساسات در حین مواجه شدن با یک تهدید واقعی مفید هستند، ولی اگر ترس فقط در ذهن شما وجود داشته باشد، این توانایی را دارد که شمارا از پا در بیاورد. مشاوره صوتی افسردگی می تواند به شما در کنترل آن کمک کند.

 

مشاره صوتی انگیزشی

 

۳. بیقراری

بی قراری یکی دیگر از علامت های رایج اضطراب است، مخصوصا این علامت ها در کودکان و نوجوانان وجود دارد.

وقتی که یک شخصی بی قراری را تجربه می کند، در بیشتر موقع ها آن را به عنوان یک احساس حدی یا یک اصرار ناخوشایند برای حرکت کردن تعریف می کنند.

مطالعه ای صورت گرفته بر روی ۱۲۸ کودکی که در آنها اختلال های اضطرابی تشخیص داده شده بود، نشان داد که ۷۴% از آنها بی قراری را به عنوان یکی از علائم اضطراب اصلی شان توصیف می کنند.

در صورتی که بی قراری در همه اشخاصی که به اضطراب مبتلا هستند صورت نمی گیرد، ولی یک معیاری وجود دارد که پزشکان در حین صورت دادن تشخیص، به صورت پشت سر هم از آن استفاده می کنند.

وقتی که شما بی قراری را در بیشتر مواقع روزها و به مدت بیشتر از شش ماه تجربه کنید، این حالت این توانایی را دارد که نشان دهنده یک اختلال اضطرابی باشد.

 

۴.خستگی 

در جلسه های مشاوره بیماران افسرده این مورد بسیار مشاهده می شود. به راحتی خسته شدن این توانایی را داردکه یک علامتی بالقوه دیگر از اختلال اضطراب عمومی شده باشد.

این علامت این توانایی را دارد که منجر به شگفت زده شدن بعضی از اشخاص شود، چرا که یک اضطراب اصولا با فعالیت بیش از حد یا برانگیختگی ارتباط دارد. در بعضی موارد، خستگی این توانایی را دارد بعد از یک حمله اضطرابی صورت گیرد، در صورتی که در مورد بقیه افراد، خستگی این توانایی را دارد که مزمن باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا این خستگی به خاطر سایر علامت های اضطراب، مثل بی خوابی یا گرفتگی عضلات، یا به دلیل تاثیرات هورمونی اضطراب مزمن ایجاد می شود.

با وجود این، نکته حائز اهمیتی که باید مورد توجه قرار بگیرد عبارت از این نکته است که خستگی همچنین می تواند یک علامتی از افسردگی یا شرایط بالینی دیگری باشد؛ به همین دلیل خستگی برای تشخیص یک اختلال اضطرابی کافی نمی باشد.

 

۵.مشکل داشتن در تمرکز

بیشتر اشخاص دارای اضطراب، یک سری مشکلات مربوط به تمرکز را گزارش می کنند.

یک مطالعه صورت گرفته بر روی ۱۵۷ کودک و نوجوان که دارای اختلال اضطراب عمومی شده نتیجه گیری کرد که بیش از دو سوم آن ها دارای مشکل تمرکز هستند.

یک مطالعه دیگری که بر روی ۱۷۵ شخص بالغ دارای همان اختلال صورت گرفته بود، نتیجه گیری کرد که تقریبا ۹۰% از شرکت کنندگان دارای مشکل تمرکز هستند. زیاد بودن میزان اضطراب در این اشخاص، احتمال به وجود آمدن مشکل را افزایش می داد.

بعضی از تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که اضطراب این توانایی را دارد در کارکرد حافظه تداخل ایجاد کند؛ این حافظه مسول نگه داشتن اطلاعات کوتاه مدت است. این مورد این توانایی را دارد در توضیح تجربه شدن اضطراب بالا در اشخاص دارای سطح عملکردی پایین مفید واقع شود.

با تمام این تفاسیر، مشکل داشتن در تمرکز همچنین این توانایی را دارد نشان دهنده یک شرایط بالینی دیگری، مثل اختلال کمبود توجه یا افسردگی باشد؛ به همین خاطر مشکل تمرکزی یک دلیل کافی برای وجود داشتن اختلال اضطراب نیست.

  

۶.تحریک پذیری

بیشتر اشخاص دارای اختلال های اضطرابی، همچنین تحریک پذیری افراطی را هم تجربه می کنند و این در جلسات مشاوره افسردگی بسیار رویت می شود.

بر اساس نتیجه های مربوط به یک مطالعه جدید صورت گرفته بر روی ۶۰۰۰ شخص بالغ، بیش تر از ۹۰% اشخاص دارای اختلال اضطراب عمومی شده، احساس تحریک پذیری را در زمانی گزارش کرده بودند که اختلال اضطرابی در وخیم ترین شرایط خودش قرار داشته است.

بزرگسالان جوانان و میانسالان دارای اختلال اضطراب عمومی شده، تحریک پذیری صورت گرفته در طول زندگی روزانه را دو برابر بیشتر از نگرانی های موجود گزارش کرده بودند. با توجه به این موضوع که اضطراب با سطح تهییج و نگرانی افراطی زیادی ارتباط دارد، غیر قابل باور نیست که تحریک پذیری یک علامت رایج باشد.

 

۷.گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات در بیشتر روزهای هفته، یک علامت رایج دیگر از اضطراب است می باشد.

هر چند که این علامت ها این توانایی را دارند که رایج باشند، ولی ارتباط آنها با اضطراب تا به حال مشخص نشده است. ولی همچنین این امکان موجود است که اضطراب باعث افزایش سفتی ماهیچه ها شود یا یک عامل سومی وجود داشته باشد که منجر به بروز هر دو این ها بشود.

 

مشاوره صوتی افسردگی چیست و کاربرد آن کجاست؟

بعد از همه این تعاریفی که از افسردگی انجام دادیم به مشاوره صوتی افسردگی می رسیم این روزها از اصطلاح فایل صوتی با دو معنای متفاوت استفاده می‌شود.

معنای خاص و مفهوم دقیقتر و اصلی مشاوره صوتی ، فایلهای صوتی می باشد که بر روی سایت های مشخصی آپلود می‌شود و با هدف های مختلف درمانی و مشاوره ای مثل مشاوره افسردگی را دنبال می کنند و شما این توانایی را دارید که به کمک برنامه‌هایی که برای گوش دادن به مشاوره صوتی انگیزشی طراحی شده است، مشترکِ ‌‌آنها شده یا اصطلاحاً Subscribe کنید.

و همیشه امکان دانلود مشاوره صوتی هم برای شما فراهم است و مجبور نیستید که به صورت آنلاین به آن‌ها گوش کنید.

 

معنای عمومی‌ مشاوره صوتی افسردگی چیست؟

در جهان امروزی مردم و حتی افراد فعال و حرفه‌ای تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمی‌کنند. به همین دلیل مشاوره صوتی افسردگی محدوده‌ی بسیار گسترده‌تری را شامل  شده است

مشاوره صوتی برای مجموعه فایل‌های صوتی افسردگی که در وب‌سایت‌ها یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند هم به کار می‌رود. حتی اگر امکان عضو شدن در آن ها وجود نداشته باشد و کار مشاوره صوتی افسردگی این است که با استفاده کردن از فایل های صوتی به درمان افسردگی کمک زیادی کنند.

حال پس از خواندن این مقاله نوبت به نتیجه گیری است.نتیجه ای که ما از این مقاله می گیریم این است که از فایل های صوتی انگیزشی که در وب سایت کلینیک روان آرام است استفاده کنید و به درمان افسردگی خود کمک کنید و یا در اسرع وقت با مشاوران کلینیک روان ارام تماس بگیرید.

آیا افسردگی منجر به تنبل شدن شما می شود؟

یک شخص افسرده ای که احساساتی ندارد، شبdه به یک شخص تنبل نمی باشد. وقتی که یک شخصی تنبل است ، در طول روز کاری انجام نمی دهد یا کارهای ناخوشایندی انجام می دهد، حتی زمانی که انرژی لازم را برای انجام دادن کارشان داشته باشند.

علامت های  افسردگی در مرد ها چگونه است؟

مردان به احتمال خیلی زیاد احساس خستگی و بی قراری زیادی می کنند، علاقه ای که نسبت به کارشان دارند از دست می رود، خانواده و یا سرگرمی ها کاهش پیدا می کند و با مشکلات خوابی روبرو می شوند.

آیا افسردگی قابل درمان است؟

با این که افسردگی قابل درمان است و علامت های آن قابل رفع کردن است، اما این توانایی وجود ندارد که به شکل کامل درمان بشود.

4.6/5 - (339 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره