به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره شکست عشقی

مشاور مشاوره شکست عشقی چیست؟ مشاور ازدواج فواید مشاوره شکست عشقی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

مشاوره شکست عشقی چیست؟ 

برای بررسی و پاسخ به سوال بالا ابتدا می بایست با پدیده شکست عشقی بیشتر آشنا شویم و بدانیم به چه پدیده ای شکست عشقی می گویند. و چرا نیاز به مشاوره شکست عشقی در افراد احساس می شود؟

هرگاه بین یک نفر به نفری دیگر علاقه شدید قلبی داشته باشد در صورتی که فرد دوم علاقه ای نداشته و او را پس بزند یا وقتی که دو نفر به یکدیگر علاقه شدید قلبی دارند و خانواده یا اطرافیان مانع رسیدن آن ها به یکدیگر شوند ، می گوییم شکست عشقی رخ داده است. افراد در این مواقع ممکن است با مشکلات روانی و روحی زیادی رو به رو شوند و به مشاوره شکست عشقی نیاز پیدا کنند.

همانطور که در تعریف دیدیم شکست عشقی دو حالت دارد شکست عشقی یک طرفه و شکست عشقی دو طرفه. در زیر به طور جداگانه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

 

مشاوره شکست عشقی یک طرفه :

در شکست عشقی یک طرفه ممکن است پسری عاشق دختر شود که آن دختر هیچ علاقه متقابلی به پسر ندارد و به راحتی او را پس می زند. یا بالعکس دختری عاشق پسری شود و آن پسر هیچ علاقه به آن دختر نداشته باشد و خیلی راحت او را کنار بزند. در شکست عشقی یک طرفه معمولا فرد عاشق لطمه می خورد و نیاز به گذراندن دوره یا دوره های مشاوره شکست عشقی دارد تا بتواند با این شکست عشقی کنار بیاید و زندگی تازه ای برای خود آغاز کند.

فرد عاشقی که شکست عشقی خورده نیاز به مراقبت شدید دارد زیرا دچار فشار شدید روحی شده که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد. این عواقب ناگوار می تواند تا خودکشی و آسیب زدن به دیگران برای آرامش و کنترل روح و روان خود بینجامد. بنابراین به منظور جلوگیری از پیامدهای ناگوار این شکست مشاوره شکست عشقی و تحت درمان قرار گرفتن زیرنظر یک روان‌شناس خوب می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشاوره شکست عشقی دو طرفه :

در شکست عشقی دو طرفه که بسیار سخت‌تر و ناگوارتر از شکست عشقی یک طرفه می باشد ، خانواده یا اقوام مانع وصال زوج عاشق به یکدیگر می شوند. این نوع شکست عشقی بسیار دردناک و خطرناک و جدی است زیرا نیروی عشق بین آن ها شدید بوده و به راحتی قابل گسستن نیست. بنابراین نیاز به رجوع به یک روان‌شناس خوب برای ارائه راهکارهای مناسب به منظور جلوگیری از عواقب ناگوار این اتفاق امری عقلانی و منطقی می باشد.

حال که با پدیده شکست عشقی آشنا شدیم کمی هم در مورد مشاوره شکست عشقی صحبت می کنیم.

مشاوره شکست عشقی

 

اهمیت مشاوره شکست عشقی 

اصولا مشاوره در هر زمینه ای یک امر عقلانی و منطقی به شمار می رود. زیرا یک مشاور خوب با در اختیار قرار دادن دانش و تجربه خود در اصلاح و بهبود امور کمک می کند و ممکن است باعث حل بسیاری از مشکلات شود.

مشاوره شکست عشقی نیز همچون موارد دیگر مشاوره می تواند زوج ، زوجه یا هر دوی آن ها را به شرایط عادی زندگی برگرداند یا حداقل وضعیت روحی آن ها را بهبود بخشد. در صورت عدم استفاده از این نوع مشاوره ممکن است با پیامدهای دردناکی روبرو شویم که به خودکشی و افسردگی های شدید روحی می توان اشاره کرد.

در مشاوره شکست عشقی یک مشاور ابتدا در مورد طبیعت این پیشامد صحبت می کند و سپس در مورد نگاهی مثبت به آینده و امکان تشکیل یک رابطه و مدیریت رابطه عاطفی اشاره می کند. در آخر با پشتیبانی و پیگیری های مداوم و ارائه راهکارهایی به منظور بهبود روح و روان به حل کردن مشکل شخص عاشق کمک می کند.

این پروسه باِد به درستی مسیر خود را طی کند تا آثار خود را برجای بگذارد و از عواقب ناگواری که ممکن است از این شکست عشقی نشات بگیرد جلوگیری شود.

برای جلوگیری از پیامد های ناگوار شکست عشقی چکار می توانید بکنیم؟

به منظور جلوگیری از پیامدهای ناگوار شکست عشقی مشاوره و تحت درمان قرار گرفتن زیرنظر یک روان‌شناس خوب می تواند گزینه مناسبی باشد.

مراجعه به مشاوره شکست عشقی چه فوایدی دارد؟

مشاوره شکست عشقی می تواند امیدی تازه به زندگی فرد شکست خورده ببخشد و او را به این باور برساند که زندگی همچنان ادامه دارد و می توان به فرصت های بزرگی دست یافت که جبران آن شکستی باشد که پیشتر از آن رنج می برد. یک مشاور متخصص می تواند به فرد شکست خورده راهکارهایی پیشنهاد بدهد که در طرز فکر و رفتار آن فرد تاثیر مثبتی برجای بگذارد و او را به سمت بازپس گیری ذهن و روان آرام خود سوق دهد.

اگر فردی که دچار شکست عشقی شده درمان نشود چه مشکلاتی پیش می آید؟

اگر فردی دچار شکست عشقی شود و نتواند به بهبودی روح و روان خویش دست یابد یکی از پتانسیل های جامعه که معمولا قشر جوان هم هستند تلف می شود و با زیاد شدن تعداد این شکست ها در افراد مختلف موجب تضعیف پایه های جامعه می شود. بنابراین شکست عشقی نه تنها به خود فرد و خانواده اش آسیب می زند می تواند باعث آسیب زدن به جامعه نیز می شود.

4.6/5 - (464 امتیاز)

فواید مشاوره شکست عشقی چیست ؟

همان طور که مستحضر هستید مشاوره شکست عشقی برای دختر یا پسر یا هردوی آن ها فوایدی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

ایجاد حس آرامش در روح و روان فرد و جلوگیری از افسردگی وی :

شکست عشقی معمولا با افسردگی های شدید همراه است. به گونه ای که شخصی که شکست عشقی را تجربه کرده است می پندارد که دنیا به آخر رسیده است و هیچ راه چاره ای برای وی وجود ندارد. خاطرات و علاقه ها برای وی تداعی شده و به مرور زمان روحیه شخص را تضعیف و وی را فردی منزوی می کند. برای جلوگیری از این اتفاق مشاوره شکست عشقی می تواند کمک حال فرد عاشق دل سوخته شود و مرهمی بر داغ وی باشد تا بتواند با این درد کنار بیاید.

مشاوره شکست عشقی

 

برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید :

فرض کنید دختری عاشق پسری شده است که آن پسر با دختر دیگری ازدواج کرده است و این درحالی است که دختر برای مدت زیادی منتظر او مانده و فکر و ذکرش وصال به آن پسر بوده باشد. با این اتفاق آن دختر دچار شکست عشقی می شود.

گذشت زمان سبب می شود آن دختر کم کم نشاط و شادابی روح و روان خود را از دست داده و دچار افسردگی شود. روزها از پی هم می گذرند و آن دختر هر روز با فکر کردن به عشق شکست خورده خود ، خودش را نابود می سازد. به منظور جلوگیری از این موارد به مشاوره شکست عشقی نیاز است.اما اگر در این با تشویق خانواده و همت خودش اقدام به مشاوره کند و مسئله را با یک مشاور متخصص در میان بگذارد به کمک مشاور می تواند بر این شکست عشقی غلبه کند و دوباره به زندگی بازگردد و راه خود را پیدا کند.

همان طور که در مثال بالا دیدید مشاوره شکست عشقی زیر نظر یک مشاور متخصص می تواند موجب بهبود وضعیت روحی و روانی فرد شکست خورده شود و از افسردگی اش جلوگیری کند.

 

جلوگیری از پیشامدهای ناگوار نظیر خودکشی یا آسیب فیزیکی یا لفظی به دیگران یا مسببین شکست عشقی :

همان طور که می‌دانید ذهن آشفته و مضطرب می تواند انسان را به کارهای خطرناکی سوق بدهد. از آنجا که شکست عشقی سبب تحمیل درد و رنج شدیدی به روح و روان فرد می شود می تواند فرد را از نظر عقلی آسیب پذیر کرده و او را به کارهای خطرناکی بکشاند. خودکشی یکی از این کارها به شمار می رود. درگیری لفظی و ایجاد مزاحمت برای دیگران نیز ممکن است از جمله این کارهای خطرناک باشد که معمولا عواقب خوبی به دنبال نخواهد داشت.به همین علت است که مشاوره شکست عشقی در زمان درست نیاز است.

مشاوره شکست عشقی می تواند امیدی تازه به زندگی فرد شکست خورده ببخشد و او را به این باور برساند که زندگی همچنان ادامه دارد و می توان به فرصت های بزرگی دست یافت که جبران آن شکستی باشد که پیشتر از آن رنج می برد. یک مشاور متخصص می تواند به فرد شکست خورده راهکارهایی پیشنهاد بدهد که در طرز فکر و رفتار آن فرد تاثیر مثبتی برجای بگذارد و او را به سمت بازپس گیری ذهن و روان آرام خود سوق دهد.

مشاوره شکست عشقی

 

به منظور درک بهتر اهمیت مشاوره شکست عشقی به این مطلب به مثال زیر توجه کنید :

فرض کنید پسری عاشق دختری است که آن دختر علاقه ای به وی ندارد. پس از گذشت مدتی آن دختر ازدواج کرده و تشکیل خانواده می دهد. آن پسر که تمام زندگی خود را در کنار آن دختر تصور می کرد با فهمیدن ازدواج دختر کنترل خود را از دست می دهد و ممکن است کارهای خطرناکی انجام دهد.

خودکشی ، ایجاد مزاحمت برای آن دختر ، تهدید کردن همسر آن دختر و ایجاد مزاحمت برای خانواده آن دختر می تواند نمونه ای از این کارهای خطرناک باشد. فرد برای پذیرفتن این اتفاق باید به مشاوره شکست عشقی بپردازد.

اگر آن پسر که فکر می کند با ازدواج آن دختر دیگر خوشبختی از وی ربوده شده و هیچ شانسی برای داشتن یک زندگی خوب و راحت برای وی وجود ندارد به مشاوری خبره ، باسواد و باتجربه مراجعه کند ، ممکن است از این وضعیت نجات یابد.

یک مشاوره شکست عشقی خوب می تواند آن پسر را در مسیر درستی هدایت کند و با صبر و حوصله پشتکار به آن پسر بفهماند زندگی جریان دارد. این کار سبب می شود که حرکات عجولانه و بی فکرانه از پسر شکست خورده سرنزند و هم خود پسر و هم خانواده اش به زندگی خود به خوبی و خوشی ادامه دهند.

همانطور که در مثال دیدید یک مشاور متخصص می تواند از دانش و تجربه خود بهره بگیرد و از فجایعی که می تواند از شکست عشقی نشات بگیرد جلوگیری کند یا آن ها را کاهش دهد.

در انتهای این موضوع به بررسی مشاوره شکست عشقی و تاثیر آن بر جامعه می پردازیم.

همانطور که می‌دانید شکست عشقی یک پدیده دردناک برای فرد است که در صورت عدم دریافت پاسخ درست می تواند باعث وارد کردن خسارت زیادی به فرد ، خانواده فرد و یا جامعه شود.

اگر فردی دچار شکست عشقی شود و نتواند به بهبودی روح و روان خویش دست یابد یکی از پتانسیل های جامعه که معمولا قشر جوان هم هستند تلف می شود و با زیاد شدن تعداد این شکست ها در افراد مختلف موجب تضعیف پایه های جامعه می شود. بنابراین شکست عشقی نه تنها به خود فرد و خانواده اش آسیب می زند می تواند باعث آسیب زدن به جامعه نیز می شود.پس مشاوره شکست عشقی می تواند هم به خود فرد و خانواده اش مفید واقع شود و هم به استحکام جامعه کمک کند.

حال که با پدیده شکست عشقی و مسئله مشاوره شکست عشقی آشنا شدیم به معرفی یک مرکز مشاوره برای داشتن یک مشاوره خوب در یک مکان خوب می پردازیم.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره شکست عشقی
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره