به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره و روانشناس نوجوان

مشاور آیا فرزندم به مشاوره نوجوان نیاز دارد؟  مشاور ازدواج مشاور نوجوان چه کسی است؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان

یکی از مهم ترین سنین انسان سن نوجوانی محسوب می باشد. گسترده ترین تغییراتی که یک انسان تجربه می کند در دوان نوجوانی صورت می گیرد که همین نکته باعث بحران های هویت نوجوانی ، ناسازگازی و مشکلات فراوان دیگری می شود که نیاز به برسی و رسیدگی دارد از طریق مشاوره نوجوان دارد. موارد بسیار زیادی گزارش شده است که در این سنین نوجوان ، رفتار های غیرعادی از خود نشان می دهد یا رفتار های منفی را به خود جلب کرده است. این موارد در سنین نوجوانی باید مورد هدایت و کنترل قرار بگیرد در غیر این صورت به بحران غیر قابل حل تبدیل می شود. برای داشتن یک نوجوان سالم ، مشاوره نوجوان حضوری بهترین گزینه است.

آیا فرزندم به مشاوره نوجوان نیاز دارد؟

مشاوره نوجوان به نوجوانان کمک می کند تا نگرانی هایی را که ممکن است در رشد اجتماعی، عاطفی یا شناختی آن ها تاثیر بگذارد، کشف کنند. روند درمان به آن ها این فرصت را می دهد تا احساسات دشوار یا گیجی خود را در یک محیط امن با مرزهای مشخص ابراز کنند.

مشاوره نوجوانان معمولا روی مسائلی تمرکز دارد که در دوره‌های رشد بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. خیلی از روانشناسان مشکلاتی مانند مسائل عاطفی یا اجتماعی، آسیب‌های بیولوژیکی، نقص‌های شناختی و استرس ناشی از تغییرات دوره نوجوانی را تشخیص داده و درمان می‌کنند. اهمیت مراجعه به این مشاوره حضوری و دکتر روانشناس از این جهت است که در دوره نوجوانی تغییرات زیادی چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی در او رخ می‌دهد. همین تغییرات و فشاری که به او وارد می‌کنند هم باعث می‌شوند که نوجوان رفتارها و واکنش‌های غیرعادی داشته باشد.

مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان چه تاثیری در سلامت فرزندتان دارد ؟

وقتی نوجوانی از پریشانی ذهنی، اجتماعی، عاطفی، روانی و یا ضربه ای رنج می برد، کنار آمدن با آن دشوار است. در این شرایط یک مشاوره نوجوان می تواند برای فرزندمان بسیار سودمند باشد.این متخصص بهداشت روان می تواند موارد اساسی را که بر سلامتی فرزند شما تأثیر می گذارد، شناسایی کند. بنابراین او می تواند به سرعت درمانی را که برای بهتر شدن نیاز دارد، دریافت کند. واقعیت این است که بسیاری از نوجوانان قادر به پردازش کامل پیچیدگی های همراه با مسائل عاطفی و یا روانشناختی نیستند، بنابراین مشاور خوب نوجوان در تهران ممکن است همان چیزی باشد که فرزند شما برای آرامش ذهنی نیاز دارد.

علاوه بر این، مراجعه به دکتر روانشناس نوجوانان در مورد فرزندانی که از اختلال وسواس فکری عملی، استرس پس از سانحه یا اختلال اضطراب عمومی رنج می برند، می تواند بسیار ارزشمند باشد.

آیا ما باید در جلسات مشاوره با فرزند خود حضور داشته باشیم؟

برای جلسه اول: بله! حضور والدین برای نوجوان بهتر است.

آیا مشاور به ما همه گزارش ها را می دهد؟

مشاوره نوجوان نیز مانند مشاوره بزرگسالان، با حفظ امانتداری و رازداری مراجع رخ می دهد. مشاور گزارش عینی از جلسات را به والدین ارائه نخواهد داد. اما در صورت ضرورت از مشکلات کودک و نوجوان با آن ها صحبت خواهد کرد.

چند جلسه مشاوره نیاز است؟

تعداد جلسات به مشکل فرزندان بستگی دارد. بچه ها اغلب برای یک سال تحصیلی مشاوره دارند. برای نوجوانان، بعضی اوقات چند جلسه کافی است تا آن ها دوباره به حالت اول برگردند.

روند درمان و تعداد جلسات با توجه به شرایط کودک و نوجوان و نظر والدین مشخص می شود.

آیا مشاوره نوجوانان، فقط بازی درمانی است؟

برای کودکان خردسال بله! روش ارتباط برقرار کردن با آن ها، به روش بازی کردن است. اما برای نوجوانان ، بسیاری از آن ها فقط می خواهند صحبت کنند.

چگونه با فرزند خود در مورد دیدن مشاوره صحبت کنیم؟

هنگامی که احساس می کنید فرزند شما به مشاوره کودک و نوجوان نیاز دارد، بهتر است به روشی مثبت او را برای گرفتن مشاوره آماده کنید. از مشکلاتی که احساس می کنید آن ها دارند، صحبت نکنید. تنها بیان کنید، همانطور که مراجعه به پزشک برای سلامت جسم ما نیاز است، برای داشتن حال بهتر نیز نیاز به دیدن یک مشاور است.

چگونه مشاوره را برای فرزند خود توضیح دهیم؟

بهترین روش تعریف مشاوره برای کودکان و نوجوانان این است که به آن ها توضیح دهید مشاوره یک رویکرد مثبت برای رسیدگی به مشکلات است.

فرزند من از آمدن به مشاوره امتناع می کند. باید چه کاری انجام دهم؟

گاهی اوقات نوجوانان در مورد اینکه مشکلی وجود دارد یا نه، با والدین خود اختلاف نظر دارند و این امر می تواند منجر به عدم تمایل آنها به حضور در مشاوره شود. به آن ها بگویید که احساس می کنید مهم است که هر دو مورد حمایت قرار بگیرید. بد نیست به کودک یا نوجوان خود بگویید که به عنوان والدین، ​​تصمیم گرفته اید که قرار ملاقات بگذارید. شما ممکن است پیشنهاد دهید که در مرحله اول، آنها در یک جلسه مشاوره شرکت کنند تا ببینند که چگونه پیش می رود. این مکالمات را چند روز قبل از قرار ملاقات انجام دهید.

4.6/5 - (158 امتیاز)

متخصص مشاوره نوجوان چه کسی است؟

متخصص مشاوره  نوجوان نوجوان یا دکتر روانشناس نوجوان یا مشاوری است که به طور تخصصی در زمینه رفتار های نوجوان ، مشکلات و بحران های آن ها به طور تخصصی تحصیل و فعالیت کرده است.مشاور خوب نوجوان در تهران، نوجوانان را ارزیابی و درمان می کنند. آن ها به نوجوانان کمک می کنند تا با استرس هایی مانند طلاق، مرگ و تغییراتی بزرگ در خانواده یا مدرسه مقابله کنند.

مراجعان این مشاوره ممکن است شامل فرزندانی با مسائل مختلف رشد، از اختلالات یادگیری تا بیماری های شدید روانی باشد.حتی مشکلاتی از قبیل  اختلال کمبود توجه ، اوتیسم، وسواس، فوبیا، ترس و اختلال سازگاری در نوجوان نیز توسط متخصص مشاوره نوجوان مورد برسی قرار میگیرد. روانشناس نوجوان علائم پیچیده که در نوجوان بروز می کند را شناسایی کرده و به تشخیص دقیق می پردازد. در نهایت با توجه به پیچیدگی مشکل بهترین راه درمانی را انتخاب می کند.

روانشناس نوجوان سال های زیادی تخصص رسیدگی به مشکلات نوجوانان را کسب کرده است با به روز ترین روش ها و متد های جهانی به کشف علائم و دلایل اختلالات رفتاری و درمان آن های می پردازد. اگر احساس می کنید نوجوان شما نیز از مسیر درست خود خارج شده است کافی است به مشاوره حضوری با مشاور خوب نوجوان در تهران بپردازید و به بهترین شکل ممکن در ساخت یک شخصیت سالم از فرزندتان تاثیرگذار باشید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره نوجوان

هدف از روانشناسی و مشاوره نوجوان چیست ؟

روانشناسی نوجوان یکی از چندین تخصص روانشناختی است که بر سال های شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تمرکز می کند و هدف آن ساخت شخصیت کامل با روح و روان سالم برای تمام نوجوانان است.

هدف اصلی دکتر روانشناس و مشاوره نوجوان استفاده از دانش و تخصص یک مشاور آموزش دیده است تا نگرانی های شما را آرام کند و به فرزند شما کمک کند تا به عملکرد مناسب خود دست یابد. روانشناسی و مشاوره نوجوان می تواند ابزارهای لازم برای مقابله با مسائل و هرگونه شرایط بهداشت روانی را به روشی سالم و مثمر ثمر در اختیار شما و فرزندتان قرار دهد. این متخصص می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا در اوقات ناخوشایند، ترسناک، تحریک کننده اضطراب و چالش هایی با استرس و آشفتگی کمتر حرکت کنید.

مشاوره حضوری نوجوانان

بحث در مورد مشاوره حضوری نوجوانان همیشه برای والدین آسان نیست . هیچ کس نمی خواهد که فرزندش “به درمان نیاز داشته باشد” ، زیرا که آن ها فکر میکنند این موضوع مایه تاسف است و خبر از وجود مشکل یا بیماری می دهد. توجه داشته باشید که این افکار تنها مانع جدی برای داشتن یک فرزند کاملا سالم است. اگر شما از وجود مشکلات جدی در نوجوان اطلاع دارید ولی به خاطر واکنش های اجتماعی و افکار غلط از پیگیری آن خودداری می کنید، سخت در اشتباه هستید.

توجه داشته باشید که مراجعه به مشاوره نوجوان خبر از بیماری یا مشکل در نوجوان نمی دهد. بلکه نشان دهنده اهمیت و توجه والدین به سلامت روحی و روانی فرزند است که این نه تنها جای تاسف ندارد بلکه بسیار مهم و شایان تقدیر است.

حتی اگر نوجوان شما با مشکل جدی روبه رو نیست ، شرکت در جلسات مشاوره ، مشاور خوب نوجوان در تهران می تواند به او کمک کند تا نقاط منفی یا رفتار های مخرب را کاهش و کنترل کند و بر رفتار های مثبت درست را در خود افزایش دهد. یک نوجوان سالم است که آینده روشن و بسیار موفق را تجربه خواهد کرد.

مشاوره نوجوان به چه صورت انجام می شود؟

مشاوره نوجوان شبیه به درمان و مشاوره برای بزرگسالان است : ضمن فراهم آوردن ابزاری برای ایجاد تغییر در افکار ، احساسات و رفتارها ، فضای امن و شنونده ای برای صحبت کردن را ارائه می دهد . نوجوان در جلسات خود از پشتیبانی عاطفی و هدف برخوردار می شود . آن ها می توانند بر حل و فصل تعارض ، درک افکار و احساسات خود و فکر کردن به راه حل های جدید برای مشکلات روزمره خود ، تمرکز کنند.

تنها تفاوت بزرگ بین درمان بزرگسالان و نوجوانان ، تأکید بر اطمینان یافتن نوجوانان از درک اتفاقات و نحوه تنها بودن آنها نیست .
مشاوره حضوری نوجوانان ، برای نوجوان و والدین یک مسیر قابل تمرین است . که می تواند به ارتباط چالش برانگیز والدین و نوجوان در سنین حساس نوجوانی کمک کند . مشاور خوب نوجوان در تهران غالبا توسط درمانگر متخصص در کار با نوجوانان انجام می شود ، و به والدین مسائلی آموزش داده می شود که پیش از این ،‌ از اهمیت آن ها بی خبر بوده اند .

در این جلسات علاوه بر آموزش مسائل مهم تمرین های مهم و کاربردی به والدین و نوجوان داده می شود تا با آموزش دیدن و تمرین رفتار های درست و مثبت ، محیطی امن تر و سالم تر و روح و روانی بدون مشکل و خلا را بسازند.

مشاوره نوجوان در چه شرایطی اجباری است ؟

گاهی هدف از مشاوره نوجوان تقویت نقاط مثبت فرد است. اما گاهی نوجوان در نتیجه یک واقعه و رخداد منفی ، مورد اسیب قرار می گیرد که در این صورت انجام مشاوره نوجوان اجباری است. اگر هر کدام از شرایط زیر برای فرزند شما اتفاق افتاده است هر چه سریع تر آن را مورد پیگیری قرار دهید :

– طلاق یا جدایی
– مرگ یک دوست عزیز
– آسیب روحی روانی
– سوء استفاده جنسی
– سوء استفاده عاطفی
– سوء استفاده جسمی
– جابجایی خانواده یا نوجوان
– سوء مصرف مواد یا اعتیاد در خانواده
– بیماری روانی مانند افسردگی ، اضطراب و اختلال وسواس فکری

مشاوره نوجوان

 

مشاوره نوجوان بر چه مواردی تمرکز دارد ؟

– ایجاد عزت نفس در نوجوان
– کمک به بهبود مهارت های ارتباطی نوجوان
– تحریک رشد سالم و عادی
– ساخت یک رابطه عاطفی مناسب
– کمک به برنامه ریزی و کاهش استرس در نوجوان
– کمک به مدیریت کردن احساسات و نگرانی ها در سن بلوغ
به طور خلاصه ، مشاوره نوجوانان از نظر اهداف و مشکلاتی که می تواند برطرف کند ، کاملاً شبیه درمان برای بزرگسالان است ، اما با تمرکز با سن آن ها و درک متفاوتشان از مسائل و زندگی رویکرد متفاوتی را اتخاذ می کند.

علائم افسردگی نوجوان و اهمیت مراجعه به مشاوره

یکی از مهم ترین علت هایی که مراجعه شما را به مشاوره نوجوان می طلبد افسردگی است. افسردگی در نوجوانان به صورت آشکار بروز نمی کند و علائم آن با علائم افسردگی بزرگسالان فرق می کند. در حقیقت بروز رفتار های مختلف در این سن باعث می شود که افسردگی و علائم آن به صورت نا محسوس در بیاید و در اکثر اوقات شناسایی نشود. همچنین از آن جا که در این دوران ترس از درک نشدن توسط اطرافیان وجود دارد ، نوجوان بحران و مشکلات خود را در میان نمی گذارد که این مورد می تواند خطرناک باشد.

برخی از رفتار ها و علائم هستند که نوعا خطرناک و نگران کننده هستند.مشاهده این رفتار ها می تواند خبر از یک مشکل جدی بدهد. اگر نوجوان یک یا چند مورد از این علائم را همراه با نگرانی والدین تجربه کرده است ، مراجعه به مشاوره نوجوان و ارزیابی سلامت روحی او را در برنامه کاری خود قرار دهید.

اگر این رفتار هارا در نوجوان خود مشاهده کردید ، آن ها را نادیده نگیرید و هرچه سریع تر با متخصص مشاوره نوجوان در تهران صحبت کنید.

 

مشاوره نوجوان به چه شیوه هایی صورت می گیرد؟

شکل های متفاوت و مؤثر بسیاری از مشاوره حضوری نوجوانان وجود دارد : از جمله آنالیز رفتار های کاربردی ، رفتار درمانی ، شناختی رفتاری ، شناخت درمانی ، خانواده درمانی ، روان درمانی بین فردی و آموزش سازمانی و ….

نوجوانان کم سن تر نیز ممکن است از بازی درمانی بهره مند شوند و نوجوانان بزرگتر ممکن است از رفتار درمانی دیالکتیکی ، گروه درمانی یا روان درمانی استفاده کنند .
این روشهای درمانی ممکن است به تنهایی و یا در ترکیب با سایر روش های درمانی استفاده شود . بعلاوه ، بسته به شرایط ممکن است با دارو همراه باشد .
ممکن است یکی از این روشهای مشاوره حضوری نوجوانان برای نوجوانی به مراتب بهتر از سایرین باشد و انتخاب روش درمان به نوجوان و خانواده نیز بستگی دارد.

 

ممکن است تصور کنید که مشکلات نوجوانان به خودی خود حل می شود و نیاز به پیگیری جدی و مشاوره نوجوان نیست. اما شایان ذکر است ، بسیاری از رفتار های نادرست اجتماعی که امروزه در سطح جامعه و میان بزرگسالان مشاهده می کنید ، ناشی از نادیده گرفتن زمان نوجوانی است.

اگر فردی این دوره مهم را به خوبی و با سلامت سپری نکند قطعا در آینده با انواع اختلالات رفتاری و خلا های روحی مواجه می شود که می تواند آینده او را تحت تاثیر قرار دهد. پس امروز و زمانی که فرصت در اختیار دارید غفلت نکنید و با انجام مشاوره نوجوان ، کیفیت زندگی فرزند خود را بهبود بخشید.

شما می توانید برای انجام مشاوره یا بهترین کادر روانشناسی کشور به سایت روان آرام مراجعه کنید. مرکز مشاوره و رواشناسی روان آرام با ارائه بهترین روانشناسان و مشاوران در تهران به شما در حل مشکلاتتان کمک خواهد کرد.

بپیوندید
اطلاع از

1.2K نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
معراج
4 ماه قبل

سلام من معراج ۱۷ سالمه یک مدتی است که خیلی دلشوره دارم پریشونم هی احساس میکنم یک همدم یک کسی که جنس مخالف خودم باشه نیاز دارم ولی همونم نمی دونم چجوری بدست بیارم

روژان
4 ماه قبل

سلام خوبید من روژان هستم ۱۵ ساله از اندیمشک من خانوادم ۱۵ ساله جدا شدن و من پیش مادر بزرگم زندگی میکنم و من دوست دارم برم‌پیش مامانم و مامانم شرایط مالیشو نداره و بابام خونه جدا داره و دوست ندارم باهاش زندگی کنم و اصلا بابام دوست ندارم و یه داداش دارم ۲۴ سالشه و من خیلی محدودم خیلی نه رفیقی دارم نه کسی تو خانواده درکم میکنه بابام دست بزن دارع و اخلاق ندارع و حتا من ۲ ماه تو خونه هستم و نمیزارن هیجا برم و با خودشون هم نمیبرنم همه اش خونم و گوشی هم ازم میگیرن و حتا اگر گریه کنم هم کتک میخورم من هیچ محبتی از خانواده ندیدم و مادر بزرگمم همه اش تحقیرم میکنه بابام میگه کاشکی به دنیا نمیومدی من تو نخاستم و من با یه پسری آشنا شدم بهم پیام داد من رد کردم دوس نداشتم باهاش در ارتباط باشم چون اگر خانوادم میفهمین وضیعتم خیلی بد تر میشد و باهاش دوست نشدم تهدیدم کرد و بلاکش کردم و این همه اش در خونه ما بود یه روز که خانوادم نبودن از بالا اومدن تو خونمون ۶ نفر ۳ نفریشون بهم تجاوز کرد و الان خانوادم شکایت کردن ولی خانوادم خیلی منو اذیت میکنن خیلی تهد فشارم ممنون میشم کمکم کنین

مهتاب
4 ماه قبل

سلام
دختر سیزده ساله دارم، با پذیرفتن مقررات استفاده از گوشی، در زمان کرونا برایش گوشی خریدیم ، اما مدتی است روی گوشی خود رمز گذاشته، وقتی با مخالفت من رو برو میشود پرخاشگر شده و متاسفانه بی احترامی هایی در ارتباط با من و خواهرش دارد، قبل از این من مطالب کلی گوشی او را زیر نظر داشتم و به هیچ عنوان وارد جزییات و چت ها و… نمیشدم نگران ادامه این وضعیت و آسیب‌های بیشتر فضای مجازی برای او هستم،
لطفا راهنمایی فرمایید

Last edited 4 ماه قبل by مهتاب
زمانی
5 ماه قبل

سلام
پسری دارم۱۵ ساله که خیلی به کامپیوترو موبایل وابسته هست.شبها تا دیر وقت پا کامپیوتره و اصلا به درسش اهمیت نمیده،برای درس خوندن ومدرسه رفتن شرط میزاره وهمش ازما چیزی میخواد.
اگر هم باهاش حرف بزنی پرخاشگری میکنه.
غیبت زیادی در مدرسه داره و افت تحصیلی شدید داره.
لطفا کسی رو که تو این زمینه میتونه کمکم کنه معرفی کنید.
ممنونم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
4 ماه قبل
پاسخ به  زمانی

سلام دوست عزیز؛ با شماره های 02188216100 و 09905758590 تماس بگیرید، پذیرش راهنمایی تون می کنند که با کدوم درمانگر وقت بگیرید.

حانیه
5 ماه قبل

دوست دارم بمیرم از مردن نمی ترسم ولی از پیر شدن میترسم دوست دارم زود بمیرم خیلی خستم وقتی می خابم نمی خام دیگه بیدار بشم یک خواب عمیق برای همیشه برم از همه جا

ستاره
7 ماه قبل

رفیقم من رو اصلا دوست ندارد و نمی خواهد ازم جداشود
چه کاری کنم که مثل قبل دوستم داشته باشد؟؟
چه کاری کنم که حسس بهم برگردد؟؟

حانیه
5 ماه قبل
پاسخ به  ستاره

بیخیالش شو

فاطمه
4 ماه قبل
پاسخ به  ستاره

عزیزم اونی که بخواد ولت کنه ولت میکنه خوب دوست نداره بیخیالش

مهدیه
7 ماه قبل

دخترم 18 ، یه داداش دارم 15 سالشه و میخواد بره کلاس نهم ، و حالا که تو سن بلوغه رفتارهای یه طوریه همش می‌ره تو اتاق لامپو هم خاموش می‌کنه و آهنگ گوش میده و زیاد مثل قبل نیست و دو سالی میشه هم که باشگاه و اینا هم می‌ره ، من امسال کنکور دادم و زیاد خوب نبود و می‌خوام بمونم پشت کنکور تجربی هم هست رشتم و باید پزشکی قبول بشم ، از یه طرف داداشم که این طوریه واقعا رو اعصابمع و خانوادم خیلی برام مهمن،بیشتر از این ناراحت میشم ک مامان و بابام ناراحت میشن ب خاطر اون و غصه میخورن منم اونا رو میبینم ناراحت میشم و نمیتونم درس بخونم،و توی کوله پشتی داداشم که می‌ره کلاس فوتبال جدیدن متوجه شدم یه چیزایی می‌زاره توش ، دیشب رفتم نگاه کردم یه چاقو و یه فندک توش بود ، منم سریع ب مامان و بابام گفتم،بابام هم امروز خودش بردش کلاس فوتبال و اونا رو ازش گرفته بود و گفت که چاقو رو پسر عموم بهش داده (همین داداشمه) و فندک رو هم از رو زمین پیدا کردم،بعد ازظهر هم وقتی مامان و بابام میرم بیرون اونم می‌ره بیرون پیش دوستاش ، یه دو سه تا بچه تو محلمون هست بچه های خوبی نیستن یعنی میشناسمشون نه از لحاظ اینکه معتادن ، البته شاید معتاد هم باشند نمیدونم ، ولی داداشم با اونا می‌ره بیرون و مثلا از ۶ تا ۷/۱۵ عصر می‌ره بیرون و ب ولگردی از کوچه خودمون تا کوچه های دیگ واسه خودشون میگردن، الان واقعا نگرانشم
خیلی هم بچه ساده اییبیههه
پدرم هم بازنشسته نیرو انتظامیه و خودش این چیزا رو میدونه
ولی بابام خیلی ادم صبوریههه
و میگه من نمیخوام زیاد بهتون گیر بدم نه به تو و نه ب داداشت ولی حواسم بهتون هست و اگر ببینم مصطفی هم داره کاری می‌کنه جلوشو میگیرم
ولی احساس میکنم این که بابام این قدر داره راحت میگذره بعدا باعث دردسر میشه
خانوادم خیلی برام مهمنن خیلیییی و یه چیز کوچیک که پیش میاد نمیتونم جلو خودمو بگیرم ، گریه و زاری و خیلی رو درس خواندنم هم تاثیر داره و همه بچه های فامیل و دررو و برای رشته های خوب قبول شدن و منم امسال باید همه تلاشمو کنم ک پزشکی قبول بشم
ولی این چیزا داره از درس دورم می‌کنه و من بچه درس خونننن بودم خیلی ولی جذیدن نمیتونم
ب نظرتون چی کار کنم ؟
نگرانیم بی خوده و خودم حساسم ، یا…

ایلین کرج
7 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه
همش سرم تو درسامه و تا حالا وارد رابطه با پسر نشدم و اینکه اصلا علاقه ای ب اینجور رابطه ها ندارم
موضوع اینه من یک پسر دایی دارم که از من ۱۱ سال بزرگ تره من تا اون روز حس خاصی نداشتم به پسر داییم ولی مادرش ( زنداییم ) یک روز گفت ب مادرم دوست داره من عروسشون بشم
مادرمم ب طور غیر مستقیم گفت پسردایید پسر خوبیه برا ازدواج
ولی از اون روز نمیدونم چرا انقدر بهش فکر میکنم
همه میگن پسرداییم منطقیه ولی اصلا اینطوری نیست ازجمله مشروب و قلیونو .. دختر بازی که نگم کلا اینکارهارو میکن
خییلی دختر بازه و اینکه اون الان ۲۸ سالشه زن نمیگیره میگه دختر پاک نیست وجود نداره خیلی کمه و یبار تو جمع گفت دختر خوبو باید از جمع فامیل مهمانی تشخیص داد یبارم ب داداشم و پدرم گفت پیش ایلین درمورد ازدواج صحبت نکنید زوده براش
من و اون اصلا باهم مکالمه ندارم سالی چهار بار شاید همو ببینیم اونم بزوررر سلام علیک میکنیم
خیلی معذبم پیشش مخصوصا این اتفاقا افتاد
من اصلا بهش تو جمع نگاهم نمیکنم
دماغشون دوساله میگن عمل کرد من اصلا ندیدم چطوری شده چهرش

نمیدونم چرا بهش فکر میکنم
بنظرتون من عاشقش شدم ؟

فاطمه
4 ماه قبل
پاسخ به  ایلین کرج

نه بابا فقط فکرتو درگیر کرده بهش فکر نکن و راست میگه هنوز خیلی برات زوده

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره