به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره تلفنی خانواده

مشاوره تلفنی خانواده

بررسی مشاوره تلفنی خانواده و مزایای آن

مشاوره تلفنی خانواده برای بهبود برقراری ارتباط میان اعضای خانواده مورد استفاده قرار می گیرد . کلینیک روانشناسی روان آرام با بهره گیری از بهترین مشاوران و کادری مجرب در فضایی مناسب آماده پذیرش شما می باشد . اما سوالی که مطرح است این است که چرا مشاوره تلفنی خانواده برای ما لازم است و چه مزایایی در بر دارد . برای آگاهی بیشتر در این زمینه از شما می خواهم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید .

 

مشاوره تلفنی خانواده

روابط بین اعضای خانواده را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد :

  • رابطه بین پدر و پسر
  • رابطه بین پدر و دختر
  • رابطه بین مادر و دختر
  • رابطه بین مادر و پسر
  • رابطه بین خواهر و برادر
  • رابطه بین خواهر و خواهر
  • رابطه بین برادر و برادر
  • رابطه بین زن و شوهر

این رابطه ای که بین اعضای یک خانواده وجود دارد همانطور که در دسته بندی دیدید جوانب گوناگونی دارد که لازم است هر کدام مورد بحث و بررسی قرار بگیرند تا این روابط پایدارتر ، محکم تر و صمیمی تر شوند . کلینیک روانشناسی آرام به منظور رسیدن به این مهم آماده همکاری با شما می باشد و شما می توانید با راه های ارتباطی که این کلینیک برای شما در نظر گرفته اقدام به مشاوره کنید . مشاوره تلفنی خانواده یک راه مناسب برای تحکیم بنیان خانواده شما می باشد . برای درک بهتر مطلب خواهشمندم در ادامه مطلب همراه ما باشید .

برای نشان دادن اهمیت مشاوره تلفنی خانواده به مثال زیر توجه کنید :

خانواده ای را در نظر بگیرید که متشکل از زن ، شوهر و یک دختر و یک پسر باشد . ( تمام شرایط این مثال فرضی بوده و صرفا برای درک بهتر اهمیت مشاوره خانواده مطرح شده است .) پدر 35 ساله ، مادر 30 ساله و فرزندان سه و پنج سال .

شخصیت پدر : کوشا ، مدیر و کمی خشن

شخصیت مادر : مهربان ، زحمت کش و احساساتی

حال مشکلات روزمره زندگی سبب شده تا پدر خانواده خسته از سرکار به منزل بیاید و توجهی به مادر و فرزندان نداشته باشد . مادر هم با توجه صفت مهربانی در وجود خود با گذشت و فداکاری و تلقین شرایط صبر کردن را پیشه می گیرد .

خب تا اینجای مثال مشکلی وجود ندارد و ظاهرا زندگی آنها به خوبی و خوشی در حال گذران می باشد . اما به احتمال زیاد این شرایط دوام چندانی ندارد و دلیل آن احساساتی بودن مادر خانواده می باشد . با گذشت زمان احساساتی که از مادر خانواده نادیده گرفته شده بر صفت مهربانی مادر غلبه کرده و سبب بروز اختلالاتی در اداره امور روزمره می شود . کم کم پدر خانواده متوجه سرد شدن رفتار همسر خود شده و این مسئله سبب ایجاد فشار بیشتر بر روی پدر خانواده می شود این فشار بیشتر با توجه به خشن بودن پدر خانواده تاثیر منفی بر روی مهربانی مادر خانواده گذاشته و همینطور صفت احساساتی بودن مادر با سرعت بیشتری از صفت مهربانی مادر خانواده پیشی می گیرد و نتیجه آن سرد شدن بیشتر مادر خانواده می شود .

حال سوال اینجاست که چه بلایی سر فرزندان خانواده می آید ؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت فرزندان معمولا قدرت تحلیل صفات پدر و مادر خود را در سنین کودکی ندارند و تنها چیزی که در این سنین درک می کنند توجهی است که از سوی والدین صورت می گیرد . حال با توجه به سردی رفتار مادر و خشونت و کم توجهی مادر چیزی که عاید فرزندان این خانواده می شود کم توجهی از سوی والدین می باشد که می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی رشد و تربیت آن ها در سنین کودکی بر جای بگذارد که عواقب آن عقده های کودکی را به وجود بیاورد که ممکن است در آینده این عقده ها به صورت ناگواری پیاده شود .

در این مثال که مثال کوچکی از یک خانواده بود شرایط و عواقب یک مسئله بسیار ساده و پیش پا افتاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت . وظیفه یک مشاور خوب خانواده بررسی رفتار و شخصیت اعضای خانواده می باشد . سپس با بهره گیری از دانش روانشناسی به ارائه راهکارهای مناسب برای تقویت و استحکام بنیان خانواده می پردازد . کلینیک روانشناسی روان آرام با بهره گیری از دانش بهترین مشاوران در تلاش است این مهم را برای شما به ارمغان آورد .

حال به یک نمونه راهکار برای بهبود وضعیت این خانواده فرضی می پردازیم تا تاثیر مشاوره تلفنی خانواده را بر بهبود روابط و داشتن خانواده ای پایدار و استوار ببینیم . فرض کنید خانواده ذکر شده قبل از وقوع اتفاقاتی که بیان شد با یک مشاوره خبره ارتباط برقرار کردند . حال می خواهیم آینده جدید که پیش روی آن هاست برای شما به تصویر بکشیم .

مشاور از پدر خانواده تقاضا می کند که هنگام ارتباط با مادر خانواده از واژه هایی که به صفت احساساتی بودن مادر خانواده پاسخ مثبت می دهد استفاده کند . همچنین تقاضا می کند تا به شیوه های مختلف نظیر گرفتن گل ، گردش خانوادگی ، بوسه های عاشقانه از مادر خانواده تشکر کند و به او یادآوری کند که زحماتش بی حاصل نیست و به وضوح قابل مشاهده است .

به این ترتیب صفات زحمت کشی و احساساتی مادر خانواده نیز ارضا شده و سبب می شوند تا مهربانی و صبر مادر بیش از پیش ادامه داشته باشد . همچنین این مهربانی سبب گرم تر شدن کانون خانواده و توجه بیشتر به فرزندان خانواده می شود که نتایج مثبتی بر روی تربیت و رشد فرزندان در سنین کودکی دارد . این نتایج مثبت خبر از آینده ای درخشان در رشد فکری و روانی فرزندان خانواده می دهد .

اگر نهالی کج شود می توان با طنابی آن را صاف نگه داشت اما اگر این نهال به درختی تنومند تبدیل شود دیگر به این آسانی ها نمی شود آن را صاف کرد . بنابراین اگر مشکلات خانواده را از ابتدا جدی بگیرید به آسانی قابل حل می باشد . اما اگر آن ها را پشت گوش بیندازید ممکن است عواقب ناگواری در پی آن باشد . پس این مثال معروف را در ذهن خود حک کنید و بدان عمل کنید .

کلینیک روانشناسی روان آرام آماده ارائه مشاوره در زمینه های گوناگون به شما مراجعه کنندگان خود می باشد تا با ذهنی آرام و بدون دغدغه و استرس به زندگی خود ادامه دهید و با مشکلات خود دست و پنجه نرم کنید . مشاوره تلفنی خانواده یک راه ارزان و به صرفه برای افرادی است که امکان مراجعه حضوری برای آنها مقدور نیست .

 

 

4.7/5 - (335 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره