مشاوره ترس از تاریکی

مشاور چرا مشاوره ترس از تاریکی بگیرم؟ مشاور ازدواج نشانه های ترس از تاریکی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

چرا مشاوره ترس از تاریکی بگیرم؟

یکی از ترس هایی که در افراد خصوصا در کودکان وجود دارد ترس از تاریکی می باشد که به آن نیکتوفوبیا می گویند.

در سنین کودکی ترس از تاریکی تا حدودی طبیعی می باشد اما اگر ترس از تاریکی همچنان در نوجوانی و حتی بزرگسالی وجود داشته باشد، طبیعی نبوده و نیاز است که از جلسات مشاوره ترس از تاریکی بهره مند گردید..

عموما افرادی که دچار ترس از تاریکی می شوند مضطرب بوده و علاوه بر تحمل اضطراب نیز دچار علائم افسردگی نیز هستند که البته نیاز است توسط درمانگر تشخیص و درمان شود.

یکی از نکات مهمی که از این نوع ترس در افراد وجود دارد این است که اگر ترس از تاریکی بیشتر شده و در زمان مناسب درمان نگردد سبب مختل شدن زندگی افراد می شود…چرا که افراد در بسیاری از ابعاد زندگی نیز دچار محدودیت می شوند.

زمانی که ترس از تاریکی در افراد سبب مختل شدن زندگی شان گردید نیاز است که در اسرع وقت حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گشت..

لازم است بیان داریم نمی توان همیشه ترس از تاریکی را نیکتوفوبیا دانست چرا که وقتی میزان ترس بر زندگی فرد اثر گذاشته باشد و فعالیت ها و روتین زندگی وی را مختل سازد مشخص کننده اهمیت مراجعه به روانشناس متخصص می باشد تا از شدت علائم ترس از تاریکی کم گردد.

منظور از ترس از تاریکی چیست؟

زمانی که افراد از تاریکی در محیط بیش از حد دچار ترس شده و با واکنش های خود این ترس را ابراز می نمایند، نیز یعنی فرد از تاریکی می ترسد و نیازمند بهره مندی از جلسات مشاوره ترس از تاریکی می باشد.

اغلب اوقات میزان ترس افراد از تاریکی غیر منطقی می باشد و شدت ترس به حدی است که فرد دچار اضطراب و افسردگی می گردد.

اصولا افرادی که از تاریکی می ترسند الگوی خواب خاص خود را دارند و در صورتی که اگر مجاب به خاموش کردن نور به هنگام خواب شوند دچار اختلالات خواب می شوند به همین سبب مهم است که در سریع ترین زمان از جلسات مشاوره ترس از تاریکی بهره مند گشت.

مشاوره ترس از تاریکی

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین جهت درمان نیکتوفوبیا بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات حضوری می توان از جلسات آنلاین کلینیک بهره مند گشت که تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

چه زمان از دارو درمانی برای کاهش و درمان علائم نیکتوفوبیا استفاده می گردد؟

باید بیان داریم روانشناس در صورتی که میزان علائم ترس در فرد را بیش از حد و با شدت بالا دریابد فرد را به روانپزشک ارجاع می دهد تا دارو درمانی در کنار روان درمانی آغاز گردد.

چرا دچار نیکتوفوبیا می شویم؟

در محتوا نیز به رایج ترین علل بروز این ترس اشاره شده است.

4.7/5 - (81 امتیاز)

نشانه های ترس از تاریکی چیست؟

چگونه می توان دریافت که افراد دچار نیکتوفوبیا هستند یا خیر؟ در این بخش قصد داریم برخی نشانه ها و علائم ترس از تاریکی را بیان داریم.

به طور کل باید اشاره کنیم که علائم ترس از تاریکی به مانند علائم سایر فوبیاها نیز می باشد چرا که این افراد هم به هنگام مواجه شدن با تاریکی وحشت زیادی را تجربه می نمایند.

گاهی میزان شدت بروز علائم در افراد به حدی می شود که سلامتی فرد را به خطر می اندازد و سبک زندگی ایشان را دچار اختلال کنند‌.

از جمله برخی نشانه ها و علائم نیازمندی به جلسات مشاوره ترس از تاریکی عبارتند از:

• جنون به سبب از دست دادن ناگهانی کنترل
  • ترس شدید
  • تصور فرد بر اینکه در حال از دست رفتن ( هوشیاری را از دست دادن یا مردن ) می باشد
  • احتیاج به فرار
  • مضطرب بودن
  • وحشت کردن
  • رخنه کردن احساسات غیر واقعی بر فرد ( تجربه آن ها ) به هنگام مواجه شدن با تاریکی
  • فرد به هنگام ترسیدن از تاریکی دچار مشکلات تنفسی می شود
  • اختلالات خواب
  • احساساتی مثل سرگیجه، دردهای قفسه سینه و معده و..
  • از تنظیم درآمدن ضربان قلب فرضا افزایش ضربان قلب و تپش قلب سریع
  • عرق کردن
  • احساس لرز بدنی
  • و..
  • لذا مهم است که به علائم ذکر شده توجه بسیاری داشت و جهت درمان و کاهش علائم نیکتوفوبیا اقدام نمود.

بدین جهت می توان با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نموده و از جلسات مشاوره ترس و مشاوره فردی کلینیک روان آرام بهره مند گشت.

علل ترس از تاریکی چیست؟

چه عواملی سبب بروز ترس در افراد می شوند؟ چرا افراد حتی بزرگسالان نیز از تاریکی می ترسند؟

به طور کل ترس از تاریکی در محیط نیز از دوران کودکی نیز شروع می شود فرضا حداقل سه و حداکثر شش سالگی که پیشتر بیان نمودیم این ترس در این سنین طبیعی می باشد حتی در این دوران ترس از هیولا، به تنهایی خوابیدن و..هم وجود دارد..

زمانی که این ترس به مرور شدیدتر شده و درمان نگردد، علائم ترس از تاریکی تا بزرگسالی با فرد همراه بوده و اضطراب بسیاری را در ایشان به هنگام تاریکی ایجاد می نماید.

از جمله عوامل موثر بر ترس از تاریکی عبارتند از:

1.تحمل اضطراب و استرس زیاد

گاهی ممکن است فرد وابسته به هر دلیلی فرضا فکر و خیال و ناراحتی ها و..دچار ترس از تاریکی شوند..

گاهی ممکن است افراد خاطرات تلخی از تاریکی دارند که آن بر بروز علائم ترس بسیار موثر بوده و افراد نیازمند بهره مندی از جلسات مشاوره ترس از تاریکی می شوند.

2.وابستگی زیاد به والدین

متاسفانه سبک تربیتی برخی والدین به نحوی است که کودک وابستگی زیادی به ایشان پیدا می کند، زمانی که فرد نیاز است تنهایی در اتاق بماند نیز کودک بی قراری کرده و از تاریکی می ترسد..

لذا تصور می کند به تنهایی خطری او را تهدید می کند و به همین علت علاوه بر ترس از تاریکی دچار افسردگی شبانه و ترس می گردد.

3.مشکلات خانوادگی

گاهی ممکن است فرد در هر سنی خصوصا کودکان، به سبب بحث های والدین یا تقلید از رفتارهای والدین مثل اضطراب و..دچار ترس شوند که یکی از آن ها ممکن است ترس از تاریکی باشد.

4.علت ژنتیکی

گاهی برخی افراد از دوران کودکی خود به سبب علت ژنتیکی دچار ترس از تاریکی و..می شوند و افرادی که احتمال بروز علائم ترس در ایشان به صورت ژنتیکی وجود دارد بیش از سایرین مستعد نیکتوفوبیا و سایر فوبیاها می باشند.

و..

درمان ترس از تاریکی

در جلسات مشاوره ترس از تاریکی نیز ابتدا به تشخیص دهی علائم و شدت آن ها و طول زمان وجودشان پرداخته می شود..در صورت تایید درمانگر نیز نیاز است که افراد در این جلسات جهت درمان حضور یابند..

دارو درمانی، رفتار درمانی و..نیز می توانند نتیجه خوبی برای افراد داشته باشند ولیکن باز هم یادآور شویم که نیاز است ابتدا روانشناس متخصص وجود ترس از تاریکی را در فرد تشخیص دهد..

تخصص درمانگر و همراهی مراجع در بهبودی وضعیت وی بسیار مهم بوده و خوب است که تا پیش از شدت یافتن آن نیز از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گشت.

بدین سبب می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.