به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره ترس از ازدواج

مشاور چرا به مشاوره ترس از ازدواج نیاز دارم؟ مشاور ازدواج نشانه های ترس از ازدواج چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

چرا به مشاوره ترس از ازدواج نیاز دارم؟

گاهی برخی دختران و پسران جوان از ازدواج کردن می ترسند و نگران هستند که در آینده پس از ازدواج کردن نیز چه اتفاقاتی را تجربه خواهند کرد؟ آیا می توانند از پس مسائل متعددی که در زندگی مشترک با همسرشان قرار است رخ دهند بر بیایند یا خیر؟ و بسیاری از دغدغه های دیگری که هر یک از زوجین ممکن است برایشان ایجاد گردد.

لذا بسیار مهم است که جوانان از جلسات مشاوره ترس از از ازدواج بهره مند شوند و نگرانی های خود را درباره ترس از ازدواج بیان نمایند زیرا با کمک های تخصصی روانشناس در جلسات مشاوره ازدواج نیز می توان به نتایج بسیار خوبی دست یافت.

می دانیم که تصمیم به ازدواج، خصوصا در چه سن و با چه کسی و..می تواند نگرانی بسیاری از جوانان باشد که سبب گردیده اند ایشان از ازدواج ترسیده و تصمیمی قطعی را برای آن اتخاذ نکنند.

لذا گاهی افراد خصوصا دختران با وجود اینکه از ازدواج می ترسند اما با خواستگار خود تنها برای از دست ندادن آن به ادامه رابطه می پردازند در حالی که نیاز است حتما با مشاور ازدواج مجرب و متخصص نیز صحبت نمایند در غیر این صورت ممکن است میزان احتمال اختلال در زندگی مشترک نیز افزایش یابد.

منظور از ترس از ازدواج چیست؟

ترس از ازدواج که با نام دیگر گاموفوبیا هم شناخته می گردد در افرادی وجود دارد که می ترسند با شخص دیگری در طولانی مدت زندگی کنند، ترس از متعهد بودن دارند، ترس از خودگذشتگی و..نگران هستند نکند با حوادث ناگوار زندگی مشترک رو به رو شده و نتوانند مشکلات موجود را حل کنند و..

بنابراین نیاز است که افراد در صورت هرگونه نگرانی از بابت ازدواج نیز از جلسات درمانی بهره گیرند.

مشاوره ترس از ازدواج

مشاوره تخصصی ترس از آینده به صورت آنلاین هم بهره مند می گردد؟

بله در کلینیک روانشناسی روان آرام می توان علاوه بر جلسات حضوری از جلسات آنلاین مشاوره روانشناسی ترس از آینده بهره مند شد.

مشاوره روانشناسی ترس از آینده چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره نیز بستگی به شدت علائم و میزان نیاز مراجع به درمان تخصصی می باشد که توسط درمانگر تعیین می گردد.

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

هزینه این جلسات متغیر است زیرا تعداد جلسات و زمان هر جلسه درمانی با توجه به هر یک از مراجعین متفاوت می باشد. نیاز است جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

4.8/5 - (9 امتیاز)

نشانه های ترس از ازدواج چیست؟

ترس از ازدواج نشانه های متعدد و البته متفاوتی در افراد دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

نگرانی و اضطراب

این افراد دارای اضطراب مداوم می باشند و نگران هستند که نکند رابطه ای که با پسر دارند نیز دچار مشکل شود.

عدم برقراری ارتباط

یکی از رایج ترین نشانه های ترس از ازدواج نیز راندن دیگران می باشد.این افراد با دیگران در ارتباط نبوده و از آن ها دوری می کنند زیرا نمی خواهند با فرد جدیدی آشنا شوند و یا با اطرافیان خود درباره ازدواج، خواستگار و..صحبت کنند.

عدم تعهد و وفاداری

این افراد نمی توانند تعهد و وفاداری را به مدت زمان طولانی داشته باشند.چه به همجنس های خود چه مخالف.بنابراین می ترسند که باید پس از ازدواج به شخصی دیگر متعهد باشند و از بسیاری آزادی ها بگذرند.همچنین ایشان با مشاهده زوجین دیگر ناخودآگاه دچار ترس، نگرانی و اضطراب می‌شوند.

بنابراین درمی یابیم که بسیار مهم است افراد در صورت ترس و اضطراب از ازدواج، حتما از جلسات مشاوره پیش از ازدواج بهره گیرند.

مشاوره ترس از ازدواج

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره ترس از ازدواج

علل ترس از ازدواج چیست؟

مطمئنا افرادی که از ازدواج می ترسند دلایلی دارند که سبب ترس ایشان از ازدواج شده. نیاز است که این علل توسط روانشناس متخصص بررسی و تشخیص داده شوند و متناسب با آن ها نیز به درمان تخصصی ترس از ازدواج پرداخته شود.

اگر ترس از ازدواج درمان نشود ممکن است فرد به هر دلیلی از ازدواج کردن اجتناب نماید و موقعیت های خوب زندگی خود را از دست بدهد.

1.ترس از قبول کردن مسئولیت

برخی زوجین به سبب اینکه زندگی مشترک مسئولیت های متعددی در برابر همسر و حتی خود فرد در قبال خویش دارد از ا‌زدواج می‌ترسند.این ترس می تواند حتی پیش از ازدواج رسمی در دوران آشنایی هم باشد.
ترس از وظایف ازدواج ممکن است در هر یک از افراد متفاوت باشد بنابراین بهتر است زوجین پیش از رسمی شدن ازدواجشان از جلسات مشاوره ازدواج استفاده نمایند.

2.ترس از مشکلات و سختی های زندگی مشترک

یکی دیگر از دلایلی که سبب ترس از ازدواج در افراد می گردد مشکلاتی است که ممکن است در طی زندگی مشترک رخ دهند فرضا مشکلات مالی و..بنابراین نیاز است افراد پیش از ازدواج در زمینه این ترس با مشاور روانشناس صحبت نمایند.

3.نگرانی از نتیجه ازدواج

از دیگر دلایل ترس از ازدواج که طبیعی هم است ولی زمانی طبیعی است که تمام فکر و ذهن افراد را درگیر نکرده و زندگی شان را مختل نسازد..

برخی زوجینی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند از خوب یا بد بودن ازدواجشان ترس دارند..می ترسند که نکند اختلافات سبب جدایی ایشان از هم شود و..

4.ترس از وظایف والد بودن

برخی به سبب اینکه از آینده می ترسند نیازمند مشاوره ترس از آینده هستند..این افراد پیش از ازدواج نگران فرزندآوری و فرزند پروی هستند و از پذیرش مسئولیت فرزند و تربیت وی می ترسند و..
و..

بنابراین بهره گیری از جلسات مشاوره تخصصی ترس از ازدواج بسیار می تواند به افراد کمک کند تا با آرامش خاطر بیشتری با شریک زندگی خود در آینده تعامل و رفتار کنند. زیرا ترس از پیامدها و وظایف پس از ازدواج می تواند عواطف و رفتارهای زوجین با یکدیگر را هم تحت تاثیر قرار دهد.

لذا می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره ترس از ازدواج با روان آرام تماس حاصل نمود.

مشاوره ترس از ازدواج

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره