به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره ترس از آینده

مشاور مشاوره ترس از آینده چه اهمیتی دارد؟ مشاور ازدواج علائم و نشانه های ترس از آینده چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

مشاوره ترس از آینده چه اهمیتی دارد؟

آیا تا به حال پیش از انجام مهم ترین کارها و اتفاقات زندگیتان دچار ترس و اضطراب شده اید؟

این ترس و اضطراب می تواند در هر یک از افراد به یک شکل نبوده و متفاوت باشد فرضا برخی به سبب اضطراب از مسئله ای شب خواب به چشمانش نیامده و یا دچار کم خوری و پر خوری می شوند.

به همین سبب قصد داریم به اهمیت جلسات مشاوره ترس از آینده اشاره کنیم.

می دانیم که اضطراب در هر یک از افراد طبیعی می باشد و مسلما کسی نیست که بگوید تا به حال دچار استرس و اضطراب نشده است.ولیکن باید در نظر داشت اضطراب در افراد، زمانی که غیر قابل کنترل شده و زندگی شخصی و اجتماعی ایشان را مختل سازد نیازمند درمان تخصصی توسط درمانگر می گردد.

بدین سبب باید توجه داشت مهم است که افراد از جلسات مشاوره روانشناسی ترس از آینده بهره مند شده و با کمک تخصصی دکتر روانشناس فردی به کاهش اضطراب و استرس خویش بپردازند.

اضطراب و استرس بیش از حد با نادیده انگاشتن مسئله یا پرت کردن حواس و..نیز در طول زمان کاهش نیافته و حتی ممکن است در فرد بیشتر گردد.

منظور از ترس از آینده چیست؟

ترس از آینده که به آن کرونوفوبیا هم می گویند سبب می گردد روان و ذهن آدمی به سبب ترس از اتفاقات آینده نیز مشغول و لطمه ببیند.

زمانی که می گوییم فردی ترس بسیاری از آینده دارد یعنی زندگی و ذهنش به سبب این ترس دچار اختلال گشته و فرد به مانند قبل زندگی نمی کند چون ترس بیش از حدی از آینده خویش دارد و این مانع پیشبرد کارهای کوچک و بزرگ توسط وی می گردد.

پس زمانی که ترس از آینده و اتفاقات آن ذهن و روزمرگی های افراد را مختل نساخته باشد این ترس از آینده نیز به حد طبیعی می باشد ولیکن اگر بر خلاف این باشد فرد نیازمند درمان تخصصی توسط روانشناس اضطراب می گردد.

بنابراین بهتر است افراد به خوبی با کرونوفوبیا آشنا باشند تا هر نگرانی و ترسی را کرونوفوبیا تعریف نکنند.

مشاوره ترس از آینده

جلسات مشاوره ترس از آینده به صورت آنلاین هم برگزار می گردد؟

بله در کلینیک روانشناسی روان آرام جلسات مشاوره علاوه بر حضوری به صورت آنلاین هم برگزار می گردند.بدین جهت می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا مشاوره فردی در زمینه ترس از آینده موثر است؟

بله در صورتی که مراجعین خودشان هم تمایل به بهبود و کاهش ترس از آینده داشته باشند و به روانشناسی متخصص در این زمینه مراجعه نمایند می توانند به نتایج مطلوبی دست یابند.

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

این هزینه بستگی به تعداد و تایم هر جلسه مشاوره دارد.توصیه می گردد افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

4.8/5 - (93 امتیاز)

علائم و نشانه های ترس از آینده چیست؟

بنابراین اگر این نشانه ها در فرد دیده شده و همچنان وجود داشته باشد نیاز است که افراد با بهره‌مندی از جلسات مشاوره ترس از آینده و مشاوره فردی با انجام تمارینی موثر به کاهش این ترس بپردازند.

البته نیاز است بیان داریم تا زمانی که شخص خود تصمیم به کاهش این ترس نگرفته باشد و با روانشناس همکاری های لازم را اجرا نکند نتیجه ای به دست نیاورده و تغییری در میزان بروز علائم اضطراب از آینده حاصل نمی گردد.

مشاوره ترس از آینده

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره ترس از آینده

علل ترس از آینده چیست؟

دلایل متعددی می توانند سبب شوند که آدمی از آینده و اتفاقات احتمالی نیز ترسیده و دچار اضطراب گردد.

در ادامه نیز به برخی از این دلایل اشاره می کنیم:

1.تاثیرپذیری از اطرافیان

گاهی افراد به سبب نگرانی هایی که والدین و دیگر اعضای خانواده شان نسبت به آینده دارند دچار الگوبرداری ناخواسته می شوند فرضا از دوران کودکی در زمان تحصیل، در زمان تفریح در پارک و جدایی موقت از والدین و..مدام دچار ترس می شوند که نکند اتفاقی بیفتد و این نیز به سبب نگرانی های مداوم والدین از اتفاقات احتمالی آینده است که بر کودک تاثیرگذار بوده و به مرور بر تمام وجود وی رخنه نموده است.

2.ابتلا به بیماری های روانی

برخی افراد به سبب بیماری های روحی روانی که دارند فرضا افسردگی یا اختلال وسواس و..ممکن است با احتمال بیشتری دچار کرونوفوبیا شوند زیرا مدام نگران این هستند که اختلال موجود چه تاثیری بر زندگی وی و خانواده شان خواهد گذاشت.

3.ابتلا به بیماری های جسمانی

افرادی که دچار بیماری های جسمانی هستند و یا حتی بیماری های روانی..ممکن است به مرور زمان دچار ناامیدی از وضعیت خویش و آینده شده و با ناامیدی نیز با دیدی منفی به زندگی خویش نگاه کنند.

این ناامیدی و منفی نگری سبب می گردد ناراحتی ها بر احساسات وی تاثیرگذار گشته و هیجاناتی مثل اضطراب از آینده جسمانی، روانی و زندگی خویش را در بر داشته باشد.

4.تجربیات سخت و ناگوار

افرادی که مشکلات و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اند ممکن است با احتمال بیشتری در زندگی خود قدم برداشته و به فعالیت بپردازند. و پیش از شروع هر کاری مدام نگران این باشند که نکند در این مسیر هم با سختی های متعددی رو به رو شوند و..

5.احساس تنهایی

افراد با افزایش سن نیز ممکن است هیجاناتی منفی مثل احساس تنهایی را تجربه کنند که این نیز می تواند نگرانی از اینکه در آینده به تنهایی چگونه می خواهند زندگی کنند و..را در ذهن افراد تداعی سازد.
و..

بنابراین نیاز است افراد با بهره گیری از جلسات مشاوره ترس از آینده که به صورت مداوم و مستمر هستند، این ترس و نگرانی را به صورت تخصصی با نتایج موثر کاهش دهند.

بدین جهت می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

مشاوره ترس از آینده

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره