به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره احساس گناه

مشاور چرا مشاوره احساس گناه مهم است؟ مشاور ازدواج علل بروز احساس گناه چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

چرا مشاوره احساس گناه مهم است؟

از آنجایی که اغلب افراد به سبب رویدادها و اتفاقات نامطلوب زندگی خود احساس گناه، عذاب وجدان و پشیمانی و..می کنند نیاز است که در صورت دوام و تکرار این احساس در فرد نیز از جلسات مشاوره روانشناسی بهره گرفته شود زیرا در صورت ادامه یافتن این احساس در فرد، زندگی اش به مرور بیش از قبل تحت شعاع قرار گرفته و مختل می گردد همچنین این احساس به صورت مداوم ممکن است سبب برهم خوردن سلامت روان و جسم افراد گردد.

بنابراین توصیه می گردد افراد حتی با مشاهده کوچک ترین علائم و نشانه های احساس گناه نیز از روانشناس متخصص کمک گیرند تا از شدت یافتن آن در طی زمان جلوگیری نمایند.

نشانه های احساس گناه در افراد چیست؟

علائم و نشانه های احساس گناه در افراد ممکن است در هر یک از ایشان با دیگری متفاوت باشد ولیکن نشانه هایی وجود دارد که اغلب در تمامی افراد مشهود بوده و در صورت تکرار نیز ممکن است این احساس در افراد افزایش یابد.

لذا مهم است که افراد با مشاهده هر یک از این نشانه ها در اسرع وقت از خدمات مشاوره روانشناسی روانشناس فردی بهره گیرند.

زمانی که افراد قصد بهره گیری از جلسات مشاوره احساس گناه را دارند نیاز است که بتوانند به روانشناس مورد نظر اعتماد کنند و به راحتی اتفاقاتی که سبب بروز این احساس در وی گردیده اند را بیان سازند..اگر فرد نتواند این اعتماد را به مشاور روانشناس داشته باشد ممکن است اطلاعات کافی و مورد نیاز را بیان نکرده و یا حتی به دروغ به بیان برخی موارد بپردازد.

پس مهم است  که فرد به دور از هرگونه اجبار از سوی دیگران در جلسه مشاوره حضور یابد و خود نیز پذیرش بهره مندی از راهنمایی های تخصصی روانشناس را داشته باشد.

مشاوره احساس گناه

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات حضوری نیز می توان از جلسات مشاوره آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشت تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

آیا مشاوره احساس گناه موثر است؟

در صورتی که فرد به اجبار در جلسه حضور نداشته باشد و همکاری های لازم را با مشاور داشته باشد و نیز اگر به روانشناسی مجرب و متخصص در این زمینه مراجعه گردد می توان شاهد کاهش و درمان احساس گناه در افراد بود.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است؟

این هزینه بستگی به تعداد جلسات و تایم هر جلسه دارد که برای هر یک از افراد می تواند متفاوت باشد.ولیکن جهت کسب اطلاع از قیمت ثابت هر جلسه مشاوره در روان آرام توصیه می گردد با کلینیک تماس حاصل گردد.

4.6/5 - (91 امتیاز)

علل بروز احساس گناه چیست؟

چرا افراد دچار احساس گناه می شوند؟ چگونه این احساس به وجود آمده و تقویت می گردد؟

می تواند دلایل متعددی برای بروز احساس گناه در افراد وجود داشته باشد که تنها به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

دلایل متعددی می توانند سبب بروز این احساس در افراد گردد بنابراین نیاز است که حتما با بهره گیری از جلسات مشاوره روانشناسی به علت یابی احساس گناه پرداخته و منبع بروز این احساس را به طور کاملا تخصصی درمان نمود.

مشاوره احساس گناه

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره احساس گناه

راهکارهای موثر بر کاهش احساس گناه

باید یادآور شویم بسیار حائز اهمیت است که افراد جهت درمان احساس گناه در خود حتما به درمانگری متخصص یعنی مشاور و روانشناس فردی مراجعه نمایند زیرا ایشان به سبب تجربه و تخصص بالایی که دارد به خوبی می تواند به علت یابی بروز احساس گناه پرداخته و از راهکارهای موثر درمانی بر اساس اصول روانشناسی بهره گیرد.

لذا در ادامه برخی از راه های موثر بر کاهش احساس گناه را بیان می کنیم.

1.درک و پذیرش رویداد

بسیار مهم است که جهت کاهش احساس گناه، اتفاق رخ داده را پذیرفت..تا زمانی که فرد تلاش کند از اشتباهی که انجام داده است فرار کند و مسئولیت آن را بر عهده نگیرد احساس عذاب وجدان و گناه در وی افزایش یافته و شدت می گیرد.بنابراین نیاز است که اشتباه رخ داده از سوی فرد پذیرفته شود تا بتوان از احساس گناه در افراد کم نمود.

2.عدم سرزنش نمودن خود

تا زمانی که فرد مدام خود را سرزنش کند، به جای تفکر بر راه های جبران اشتباه نیز بر خود خرده بگیرد و به خود سرزنشی بپردازد نمی توان شاهد کاهش و درمان احساس گناه در افراد بود بلکه فرد به مرور علاوه بر شدت یافتن احساس گناه نیز دچار افسردگی می گردد.

3.فهم علت احساس گناه

گاهی افراد خودشان هم نمی دانند دلیل احساس گناهشان چیست؟ تا زمانی که فرد نداند سرچشمه بروز این احساس در وی چیست نمی تواند در راستای کاهش این احساس قدم بردارد بنابراین می توان از جلسات مشاوره فردی روانشناسی بهره گرفت زیرا ایشان به سبب تخصصی که در این زمینه دارند می توانند به افراد کمک کنند تا ریشه و علت بروز این احساس را کشف کرده و بپذیرند.

4.جبران اشتباه

گاهی افراد به خوبی می دانند علت احساس گناهی که دارند چیست اما با وجود شرایط هم در راستای جبران اشتباه خود قدمی برنمیدارند در حالیکه یکی از راه های کاهش احساس گناه نیز جبران اشتباه است..

لذا این نکته حائز اهمیت است که اگر افراد بدانند چه اشتباهی انجام داده اند اما آن را جبران نکنند ممکن است احساس گناه در ایشان به مرور شدت یابد.

5.ایجاد تغییرات مثبت

یکی دیگر از راه های کاهش احساس عذاب وجدان و گناه نیز، ایجاد تغییرات مثبت است..فرضا فرد به سبب عصبانیت زودهنگام و واکنش های تندی که در برابر دیگران به هنگام خشم و پرخاشگری دارد پشیمان است و احساس عذاب وجدان می کند ولیکن تصمیم می گیرد با بهره گیری از راهنمایی ها تخصصی روانشناس جهت کنترل خشم نیز به این مسئله بپردازد.

6.بخشیدن خود

زمانی که افراد تلاش کنند اشتباهی که کرده اند را بپذیرند، خود را ببخشند اما آن را فراموش نکرده و مسئولیت اشتباه شان را بر عهده گرفته و دست از سرزنش کردن خود بردارد می توان احساس گناه را در ایشان کاهش داد.

زمانی که فرد به جای سرزنش کردن خود، در صورت جبران، اشتباه را جبران کرده و یا در صورتی که شرایط جبرانی نبود سعی نماید رفتارهای خود را بهتر سازد، برای خود وقت بگذارد، خود را رشد دهد و..اعتماد به نفسش افزایش می یابد.

باید توجه داشت احساس گناه همیشه در برابر دیگران نیست گاهی فرد به سبب کوتاهی ها و تنبلی هایی که می کرده دچار احساس گناه می گردد بنابراین نیاز است با خود دوست بوده و چند روزی استراحت کند..

برای خود وقت بگذارد، سریال مورد علاقه اش را تماشا کند و..به طور کل سعی نماید انرژی خود را مجددا افزایش داده و آن را برای قدم های بهتر و قوی تر بعدی ذخیره کند.

7.مراجعه به دکتر روانشناس

بهتر است افراد در زمان مناسب از جلسات مشاوره روانشناسی جهت کاهش و درمان احساس گناه بهره مند گردند زیرا ممکن است با نادیده گرفتن و سرکوب احساسات و هیجانات خود و خود سرزنشی نیز احساس گناهی که دارند را در خود افزایش دهند.

مراجعه به دکتر روانشناس کمک می کند فرد پس از علت یابی بروز این احساس با بهره مندی از تمارینی تخصصی و راهنمایی های مشاور روانشناس، احساس گناه خود را پذیرفته و پس از پذیرش نیز با کمک مشاور از راهکارهای موثر درمانی نیز بهره گیرد.

بنابراین به طور کل توصیه می گردد سرزنش کردن خود و..نه تنها احساس گناه را کاهش نمی دهد بلکه به مرور عذاب وجدان بیشتری در افراد ایجاد می گرداند و سبب می گردد ایشان دچار گوشه گیری شده و دچار افسردگی شوند.

مرکز مشاوره روانشناسی روان آرام

چطور می توان از جلسات مشاوره روانشناسی احساس گناه بهره مند شد؟

گاهی ممکن است فرد به سبب احساس گناهی که دارد نتواند هیچ کاری در طی روز انجام دهد و افکاری منفی داشته باشد، گاهی ممکن است سبب شود فرد به سبب احساس گناه خود تشویق شده و شروع به کار و تلاش بیشتری نماید ولی این زمانی امکان پذیر است که فرد بتواند به درک خوبی از خود و پذیرش موضوع رسیده باشد و این نیز به تنهایی می تواند بسیار دشوار بوده و بیشتر سرکوب احساس گناه پشت نقاب سرسختی و تلاش باشد.

بنابراین نیاز است از جلسات روانشناسی بهره مند شد..بدین جهت تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

مشاوره احساس گناه

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره