به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره احساس تنهایی

مشاور چرا به جلسات مشاوره احساس تنهایی نیاز دارم؟ مشاور ازدواج علل احساس تنهایی چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

چرا به مشاوره احساس تنهایی نیاز دارم؟

خیلی اوقات احساس می کنیم در این دنیا تنها خودمانیم و خودمان به گویی که این احساس تنهایی بسیار حال روحی و روانی مان را به هم می ریزد.

لذا در برخی افراد این احساس موقتی بوده و طبیعی است ولیکن برخی احساس تنهایی شان مداوم بوده و تا مدت ها همراهشان است.

زمانی که احساس تنهایی در افراد ادامه دار باشد نیاز است که ایشان از جلسات مشاوره احساس تنهایی بهره مند شده و با کمک های تخصصی دکتر روانشناس به مرور این احساس را در خود کاهش دهند.

در صورتی که افراد از این جلسات بهره مند نشوند به مرور زمان این احساس ممکن است تمام وجودشان را در بر گرفته و سبک زندگی شان را مختل سازد.

راهنمایی های اصولی و تخصصی روانشناس و مشاوره فردی به افراد کمک می کند تا علت این احساس را ریشه یابی کرده و به درمان بپردازند.

در ادامه به برخی از نشانه های رفتاری که افراد به هنگام احساس تنهایی دارند اشاره می کنیم.

نشانه های احساس تنهایی چیست؟

نمی توان گفت تمامی افرادی که احساس تنهایی می کنند این نشانه ها را در خود دارند ولیکن اکثرا در طی روز این نشانه ها و علائم را داشته و احساس تنهایی می کنند.

برخی از نشانه ها عبارتند از:

1.بی حوصلگی

زمانی که افراد احساس تنهایی می کنند دچار بی انگیزگی شده و حوصله کاری را ندارند حتی اگر پیش از این احساس تصمیماتی مبنی بر رشد فردی خود اتخاذ کرده بودند پس از بروز احساس تنهایی نیز ایشان بی حوصله تر شده و عملی ساختن تصمیمات خود را یا به تعویق انداخته و یا رها می کنند.

2.بی اراده ناراحت شدن

افرادی که دچار احساس تنهایی هستند مدام حتی بی هیچ دلیلی دچار ناراحتی شده و این ناراحتی سبب خشمگین شدن آن ها می شود.

این افراد به سبب خشم و ناراحتی هایی که دارند ممکن است کنترل خود را به هنگام عصبانیت از دست دهند.بنابراین ایشان بسیار حساس بوده و گاهی خودشان هم از این بابت ناراحت می شوند.

3.خستگی مداوم

از آنجا که احساس تنهایی می تواند علاوه بر برانگیختن احساسات درونی بر روی جسم افراد هم تاثیرگذار باشد، احساس تنهایی در

افراد سبب می گردد دچار خستگی های مداوم شود..به سبب احساس افسردگی نیز گوشه گیر بوده و حاضر نیستند برای علت یابی احساسات خود و اینکه چرا اینجوری شده اند قدمی بردارند..در حالی که مراجعه به جلسات مشاوره افسردگی بسیار می تواند به ایشان کمک کند تا علت احساسات غم و ناراحتی شان را دریافته و به مرور به درمان بپردازند.

4.اعتیاد به تلفن همراه و شبکه های مجازی

شخصی که احساس تنهایی می کند برای اینکه وقت خود را بگذراند وابسته شبکه های مجازی بوده و در بیشتر ساعات روز با تلفن همراه خود سرگرم کند.

5.مدام در فکر و خیال فرو رفتن

کسی که احساس تنهایی می کند و نیاز به مشاوره احساس تنهایی دارد از آنجایی که روابط کمرنگی با دیگران دارد مدام در خود فرو رفته و به فکر و خیال می پردازد.

مدام فکر و خیال کردن سبب می گردد فرد احساس تنهایی بیشتری کرده و از آنجا که فکر می کنند کسی نیست که حرف هایش را به وی بگوید دچار افسردگی می گردد.

6.حاضر به وارد هر رابطه شدن

عموما اغلب افرادی که احساس تنهایی می کنند حاضرند برای پر کردن تنهایی خود با هر کسی وارد رابطه شوند و اوقات خود را با ایشان بگذرانند که در اکثر مواقع نتیجه بالعکس بوده و نهایت این رابطه سبب تنهایی بیشتر ایشان می گردد.

همانطور که بیان گردید این نشانه ها ممکن است در تمامی افرادی که احساس تنهایی می کنند وجود نداشته باشد و یا شدت آن ها متفاوت باشد فرضا فردی که احساس تنهایی می کند اغلب دچار احساس افسردگی شده و فردی مدام افسرده بوده و گوشه گیر باشد و..

مشاوره احساس تنهایی

مشاوره احساس تنهایی را می توان به صورت مجازی شرکت نمود؟

بله می توان علاوه بر حضور در جلسات حضوری از جلسات مشاوره آنلاین و مجازی شرکت نمود کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا مشاوره روانشناسی احساس تنهایی تاثیرگذار است؟

بله در صورتی که افراد از تخصص روانشناسی مجرب بهره مند گردند با بهره مندی از تمارین و راهکارهای موثر نیز می توان به نتایج مطلوبی دست یافت ولیکن نیاز است که افراد خودشان هم در مسیر درمان تلاش نموده و همراهی های لازم را با روانشناس داشته باشند.

مزایای حضور در جلسات مشاوره احساس تنهایی چیست؟

خودشناسی و خود دوستی - افزایش احساس عزت نفس و اعتماد به نفس - کاهش میزان احساس تنهایی و افسردگی - علت یابی بروز احساس تنهایی و درمان و..

5/5 - (14 امتیاز)

علل احساس تنهایی چیست؟

گاهی افراد خودشان هم نمی دانند چرا احساس تنهایی می کنند زیرا بعضا دورشان هم شلوغ بوده و نمی دانند چرا با وجود شلوغی دورشان این احساس به سراغشان می آید..! و چطور می شود که دچار احساس تنهایی و افسردگی می گردند!

لذا برخی از دلایلی که می توانند سبب بروز احساس تنهایی در افراد شوند عبارتند از:

* خیانت و شکست عشقی

گاهی افراد به سبب شکست عشقی که در گذشته تجربه اش کرده اند دچار احساس تنهایی می شوند.لذا توصیه می گردد این افراد حتما به مشاور مراجعه نمایند زیرا احساس تنهایی و افسردگی پس از این شکست عشقی می تواند تاثیرات مخربی بر روی زندگی افراد بگذارد و احساسات، جسم و سبک زندگی شان را درگیر و مختل سازد.

* جدایی و دوری از عزیزان

جدایی و دوری از عزیزان سبب می گردد افراد احساس تنهایی کرده و خودشان را به سبب دوری و نبود ایشان بسیار آزار می دهند..در صورتی که افراد به سبب این جدایی و دوری دچار این احساس شوند در صورت عدم توجه نیز وابستگی فرد بسیار بیشتر می گردد و نیاز است که حتما از جلسات مشاوره روانشناس بهره مند گردد.

* مقایسه خود با دیگران

یکی از علت های بروز احساس سرخوردگی، افسردگی و تنهایی مقایسه کردن خود با دیگران می باشد..

این کار سبب می گردد افراد خود را دست کم گرفته و زیبایی ها و توانایی های خود را نادیده بگیرند و از ارتباط با افرادی که از خود برتر می دانند امتناع بورزند که این نیز سبب شدت یافتن احساس تنهایی شان می گردد.

* اهمیت به همیشه در مرکز توجه بودن

افرادی که علاقه دارند همیشه در مرکز دید و توجه باشند زمانی که به این خواسته دست نیابند دچار احساس افسردگی و تنهایی می شوند.

* حسادت

حسادت کردن به دیگران باعث می شود فرد علاقه ای به همراهی کردن دیگران نداشته باشد زیرا مدام در حال حسادت بوده و آرامش خاطر ندارد و این نیز سبب احساس تنهایی در وی می گردد.

* محدود ساختن خود

گاهی افراد به سبب اهدافی که دارند خود را از برقراری ارتباط با دیگران منع می کنند تا حواسشان پرت نشده و از هدفشان دور نشوند و این نیز سبب می گردد روابطشان به مشکل خورده و به مرور احساس تنهایی و درک نشدن کنند.

و..

مشاوره احساس تنهایی

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره احساس تنهایی

راهکارهای درمان احساس تنهایی چیست؟

در ادامه به برخی از راهکارهای موثر بر اینکه چگونه می توان احساس تنهایی را کاهش داد اشاره نموده ایم..

✅ به جای تمرکز بر تلفن همراه و شبکه های مجازی، ارتباطات خود را با اطرافیان بیشتر کنید

به جای اینکه منتظر بمانید اطرافیانتان همیشه به سراغتان بیایند شما چرخه ارتباطات خود با عزیزانتان را ارتقاء دهید..بهتر است به جای وابستگی به تلفن همراه فرضا تبریک تولد با پیامک و..به دیدن دوست و اطرافیانتان که رابطه گرمی با آن ها دارید بروید تا روابطتان بیشتر گردد.

زمانی که شما با دیگران ارتباط برقرار کنید آن ها هم این کار را انجام می دهند و بدین گونه احساس تنهایی در افراد کاهش می یابد.

✅ تمرین کنید تنهایی تان را با آغوش باز بپذیرید

برخی افراد نمی توانند از تنهایی خود لذت ببرند و به کارهایی که دوستشان دارند بپردازند در حالی که می توان با پرداختن به کارهایی که دوست دارند فرضا تماشای سریال یا انیمیشن، آشپزی و کتاب خواندن و..از تنهایی لذت برد..

تنها کافیست آدمی خودش را بلد باشد آن وقت است که می تواند به هنگامی که حوصله اش سر رفته است حتی به تنهایی اوقات خوشی را برای خود فراهم کند.

✅ علاقمندی هایتان را دنبال کنید

افراد می توانند با شرکت در کلاس هایی که در آن زمینه استعداد دارند یا از آن لذت می برند احساس تنهایی را در خود کاهش دهند زیرا سرگرم شده و از مسیر پیش رو لذت می برند همچنین می توانند با برقراری ارتباط با افرادی جدید احساس تنهایی خود را کاهش دهند.

✅ به جای مقایسه خود با دیگران، بر توانمندی های خود تمرکز کنید

به جای اینکه افراد خودشان را دست کم گرفته و دیگران را برتر از خود بدانند بهتر است بر ارزش های درونی و بیرونی خویش و استعدادهایشان تمرکز کنند و سعی کنند خودشان را بیش از قبل دوست داشته باشند.

این نیز سبب می گردد افراد به جای دوری کردن از دیگران و احساس تنهایی مشتاق ارتباط برقرار کردن با اشخاص جدید و اطرافیان نزدیک خود باشند.

✅ عزت نفس و اعتماد به نفس خود را ارتقاء دهید

زمانی که اشخاص عزت نفس و اعتماد به نفس کافی نداشته باشند ارتباطات خود را با دیگران کاهش داده و دچار احساس تنهایی می شوند با حضور در جلسات مشاوره روانشناسی با خودشناسی و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس به سبب تمارین تخصصی و روانشناسی می توان به مرور احساس تنهایی را در خود کاهش داد.

✅ در صورت وابسته بودن از روانشناس کمک بگیرید

برخی افراد وابستگی زیادی به دیگران فرضا مادر، دوست و..خود دارند و هر جا که می روند یا هر تصمیمی که دارند با ایشان مشورت می کنند و تصمیم نهایی را هم بنا بر نظر این افراد اتخاذ می کنند و این سبب می گردد از درون احساس کنند به تنهایی نمی توانند کاری را انجام دهند و زمانی که این افراد در کنار وی حضور نداشته باشند این اشخاص کاری انجام نداده و از تصمیمات خود صرف نظر می کنند..

مثلا اگر قصد سینما رفتن با دوست خود را داشته اند در صورت نبود وی دیگر به سینما نمی روند و..

✅ از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گردید

احساس تنهایی در صورتی که ادامه دار باشد و به احساسات و جسم فرد صدمه زده و زندگی شان را مختل سازد می تواند آسیب های بیشتر و بادوام تری را برقرار سازد بنابراین بهتر است به هنگامی که افراد به هر دلیل و نشانه ای این احساس را داشتند از تخصص روانشناس بهره مند گردند..

و..

با اشاره به اهمیت بهره مندی از جلسات مشاوره احساس تنهایی، افراد می توانند جهت بهره مندی از این جلسات با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

مشاوره احساس تنهایی

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره