به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
12 راهکار برای فراموش کردن خیانت همسر

12 راهکار برای فراموش کردن خیانت همسر

راهکارهای فراموش کردن خیانت همسر چیست؟

می دانیم که خیانت کردن چه از طرف زن چه مرد برای طرف مقابل بسیار آزاردهنده باشد به همین سبب از آنجایی که خیانت از سوی همسر می تواند نتایج مخربی را به همراه داشته باشد نیاز دانستیم که به ارائه راهکارهایی برای فراموش کردن خیانت همسر بپردازیم.

لذا در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می کنیم ولی نیاز است بیان داریم بهترین راه جهت فراموش کردن خیانتی که همسر کرده است مراجعه به دکتر روانشناس می باشد زیرا ایشان با ارائه راهکارهای درمانی اصولی و تخصصی به فرد کمک می کند تا با این مسئله کنار آید زیرا در غیر این صورت ایشان نمی تواند در تقابل احساسات مخرب بعد از خیانت واکنش های مناسبی ارائه دهد و این نیز بر سبک زندگی وی موثر می گردد.

فراموش کردن خیانت همسر

12 راهکار موثر برای فراموش کردن خیانت همسر

همانطور که بیان نمودیم خیانت می تواند بسیار بر احساسات افراد تاثیر مخربی داشته باشد لذا می دانیم اکثر افراد پس از خیانت همسر نیز در تلاش برای فراموش کردن آن بوده و نمی دانند باید چه کاری انجام دهند..

به همین سبب پیشنهاد می دهیم جهت کاهش احساسات مخرب پس از خیانت همسر از راهکارهای ذیل بهره مند گشته و سعی نکنند همه چیز را عادی جلوه دهند..عادی جلوه دادن این خیانت نه تنها به فراموش کردن آن کمک نکرده بلکه سبب سرکوب احساسات در فرد و بروز مشکلات متعدد روحی و جسمی می گردد.

1.با همسر خود صحبت کنید

یکی از راهکارهایی که می تواند افراد را از فکر و خیال های مکرر خارج کند و به ایشان کمک کند تا دچار سوءتفاهم های بیشتر نگردد صحبت کردن با همسر می باشد..

زمانی که مرد یا زن با همسر خود درباره اینکه چرا خیانت کرده است صحبت می کند می تواند با ابراز احساسات خود از سرکوب شدن احساسات جلوگیری نموده و تاثیرات مخرب این اتفاق بر احساسات را کاهش دهد.

توصیه می گردد بلافاصله پس از آگاهی بر خیانت همسر با وی صحبت نشود زیرا در این زمان احساسات منفی مثل خشم و نفرت، کینه و شکستگی و..شدید بوده و صحبت کردن نیز نتیجه منفی داشته باشد…بهتر است پس از گذشت چند روز که فرد تا حدودی می تواند به کنترل و مدیریت احساسات و واکنش های رفتاری خویش بپردازد با وی صحبت گردد.

زمانی که با همسر صحبت می شود می توان از شکاکیت ها و قضاوت ها و بدبینی ها تا حدودی جلوگیری نمود زیرا زمانی که فرد از خیانت خود پشیمان باشد شخص خیانت دیده می تواند از بروز افکار بدبینانه نسبت به همسر خویش پس از ادامه دادن به زندگی مشترک جلوگیری کند.

2.به فکر انتقام نباشید

در اشاره به اینکه چگونه خیانت همسر فراموش گردد باید بیان داشت..

اینکه افراد به سبب کینه ورزی بخواهند از همسر خود پس از پشیمانی وی انتقام بگیرند و به اشتباه وارد وادی  خیانت به همسر شوند آن هم تنها به خاطر لجبازی و انتقام نه تنها راهی درست برای فراموش کردن همسر است بلکه اگر راهی برای بهبود رابطه نیز وجود داشت از بین رفته و ممکن است کینه ورزی و انتقام جویی در فرد به سبب لذت بردن از حس انتقام به حدی شدید گردد که فرد به مرور نتواند از آن رهایی یابد..

3.خودتان را مقصر ندانید

اینکه افراد خود را مقصر خیانت همسرشان بدانند تنها راهی برای خیانت های بعدی همسر خویش باز می کنند..اگر واقعا این خیانت به سبب دعواها و یا اخلاق نامطلوب شخص خیانت دیده رخ داده است بهتر است ایشان سعی نماید نقاط ضعف خود را با کمک دکتر روانشناس رفع نموده و نقاط مثبت خود را افزایش دهد.

فراموش کردن خیانت همسر

4.با بی محلی و سکوت چیزی درست نمی شود

برخی افراد پس از اطلاع از خیانت همسرشان با وی صحبت نکرده و از ایشان دوری می کنند..در حالی که صحبت نکردن و فرار کردن از این موضوع نه تنها نمی تواند باعث فراموش کردن خیانت همسر شود بلکه سبب می گردد ایشان به مرور تحت تاثیر افکار منفی و مخرب این اتفاق قرار گرفته و سبک زندگی شان مختل گردد.

5.از قبول کردن خیانت همسر فرار نکنید

یکی از راه های موثر بر فراموش کردن خیانتی که همسر کرده است، به پذیرش رسیدن است..زمانی که افراد به پذیرش می رسند می توانند طرف مقابل خود را بدون کینه و احساس بدی بخشیده و به جای تمرکز بر نفرت و کینه دوزی از همسر بر بهره مندی از راهکارهای موثر بر بهبود رابطه عاطفی یا خودشناسی تمرکز کند.

6.با خودتان رو راست باشید

منظور از با خود رو راست بودن چیست؟..اینکه مدام بخواهید خیانت رخ داده را ساده انگاشته و از آن فرار کرد نه تنها نمی تواند به فراموش کردن خیانت رخ داده کمک کند بلکه باعث شدت یافتن احساسات مخرب می گردد..

زمانی که مرد یا زن با خود رو راست باشند و تلاش نکنند که خیانت رخ داده را اتفاقی ساده جلوه دهند می توانند در طی زمان آرامش خود را به دست آورده و به مرور به بهبود سبک زندگی خویش بپردازد.

7.خودتان را در دام فکر و خیال نیندازید

فکرهای مداوم درباره خیانت رخ داده بیش از هر موضوعی می تواند افراد را حساس تر کرده و سبب گردد به جزئیات بیشتری در خصوص این اتفاق توجه کند بهتر است سر خود را با فعالیت های مداوم گرم کرده و یا از دکتر روانشناس کمک گیرد.

8.برای خودتان زمان بیشتری بگذارید

پس از خیانت ممکن است افراد با خود فکر کنند که دوست داشتنی نیستند یا به قدری خوب نبوده اند که خیانت دیده اند در حالی که این افکار تنها به سبب احساسات و افکار مخربی است که پس از خیانت در شخص ایجاد گردیده است..بهتر است جهت کاهش و جلوگیری از بروز این افکار، افراد زمان بیشتری برای خود گذاشته و به علاقمندی های خود بپردازند.

9.خودتان را بیشتر بشناسید

اینکه افراد بدانند از چه رفتارها، حرف ها ناراحت شده و یا با چه عاداتی دچار احساساتی مثل افسردگی، ناشایستگی و خستگی و..می شوند بسیار می تواند به ایشان کمک کند تا علاوه بر رشد دادن شخصیت خود برای فراموش کردن خیانت همسر برای نقاط ضعف و قوت خود وقت بگذراند.
خودشناسی می تواند به ایشان کمک کند تا پس از خیانت همسر، هدف خود از آینده را به خوبی دانسته و در راستای آن قدم بردارد.

فراموش کردن خیانت همسر

10.سعی کنید رابطه تان را با یکدیگر بهتر کنید

اگر افراد قصد دارند همسر خود را ببخشند بهتر است توجه داشته باشند که نیاز نیست حتما این اتفاق را نادیده بگیرند بلکه در صورتی که قصد ادامه زندگی با ایشان را دارند با همسر خود صحبت کرده و به جهت بهبود روابط عاطفی یکدیگر تلاش کنند. بیشتر به احساسات و نیازهای هم توجه کرده و برای یکدیگر وقت بگذارند.جهت بهبود رابطه عاطفی نیز می توان از جلسه مشاوره زوج درمانی بهره مند شد.

11.به خودتان زمان بدهید

چطور خیانت همسر فراموش گردد؟ باید توجه داشت لازم نیست افراد به خود فشار آوردند که سریعا اتفاق رخ داده را فراموش کنند و به زندگی عادی خود برگردند بلکه باید به خود زمان دهند تا بتوانند به پذیرش رسیده و سپس به مرور و به آرامی بتوانند به آرامش برسند.‌.بهتر است برای این کار عجله نکرده و صبر پیشه کرد.

عجله کردن تنها سبب می گردد ایشان به سرکوب کردن احساسات خود پرداخته و به جای فراموشی این خیانت مدام با احساسات مخرب خود سر و کار داشته و برای فراموش کردن خیانت همسر خود بجنگند تا به زندگی عادی شان برگردند در حالی که این کار تنها ایشان را از مسیر اصلی فراموشی و ترمیم احساسات آسیب دیده شان دور می سازد.

12.از روانشناس متخصص کمک بگیرید

از ابتدا اشاره نمودیم که بهره مندی از جلسات مشاوره خیانت همسر بسیار می تواند به افراد کمک کند تا به پذیرش رسیده و به جای سرکوب و فرار از خیانت همسر با آن رو به رو شوند و در صورت تمایل به ادامه زندگی با همسر از راهکارهای بهبود روابط عاطفی پس از خیانت بهره مند شده و بتوانند بدون کینه و نفرتی همسر خویش را ببخشند..

ولیکن بخشیدن همسر به معنای این نیست که بخواهند به سادگی از این مسئله عبور کنند و دوباره خیانت ببینند بلکه از احتمالات و خطراتی که سبب خیانت همسر می شوند آگاه شده و با تمارینی از بروز احتمال خیانت در خود یا همسر جلوگیری می کنند.

در صورتی که افراد قصد جدایی از همسر خود را داشته باشند مشاور به ایشان کمک می کند به خودشناسی رسیده و راه های تخصصی جهت رشد شخصیت خود را پیش گیرند..

باید توجه داشت که روانشناس هیچ تصمیمی در خصوص ادامه یا عدم ادامه دادن به رابطه زوجین نگرفته و تنها به راهنمایی های تخصصی و اصولی بر اساس روانشناسی می پردازد.

افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی به کلینیک روان آرام تماس حاصل نمایند.

آیا می توان از جلسات مشاوره خیانت همسر به صورت آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات حضوری نیز می توان از این جلسات به صورت آنلاین و مجازی بهره مند شد تنها کافیست جهت کسب اطلاعات بیشتر با روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا جلسات مشاوره خیانت نتیجه بخش است؟

در صورتی که افراد با آگاهی و پذیرش خود در این جلسات حضور پیدا کند می توان با کمک های تخصصی روانشناس به نتایج مطلوبی دست یافت.

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

هزینه این جلسات بسته به تعداد جلساتی است که نیاز است افراد جهت فراموش کردن خیانت همسر خود و بهبود احساسات آسیب دیده شان در آن ها شرکت کنند.پیشنهاد می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل گردد.

4.7/5 - (8 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
شبنم آقازاده
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دیروز متوجه شدم که همسرم برای اولین بار به یه خانومی که آشنای دورمون هست پیام داده و من پیامهاشو دیدم اما خودش نمیدونه که من در جریانم،من باید چه عکس العملی برایش نشان بدهم که دیگه این کارو تکرار نکنه

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره