به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
علت خیانت زنان

علت خیانت زنان

خیانت شریک یکی از بدترین و سخت ترین تجربه هایی است که هر شخص می تواند با آن مواجه شود. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود افراد متاهل به همسرشان خیانت کنند. مشکلات روانی یا شخصیتی، مسائل و مشکلات بین زن و شوهر، گسترش شبکه های اجتماعی و نبودن حد و مرز می تواند علت خیانت زنان و یا مردان باشد.حقیقتی که وجود دارد این است که روبرو شدن با خیانت همسر مسئله آسانی نیست. این اتفاق می تواند باعث سرخوردگی همسر، مشکلات حقوقی و قانونی، طلاق و مسائل این چنینی شود. اما در ابتدا باید بررسی کرد که اصولا چرا خیانت اتفاق می افتد و چه عواملی می تواند به علت خیانت زنان تبدیل شود.در این مقاله می خواهیم به علت خیانت زنان و شرایط و اتفاقاتی که می تواند ریسک خیانت را در زندگی مشترک بالا ببرد، بپردازیم:

چرا زنان خیانت می کنند؟

این که چرا زنان خیانت می کنند و علت خیانت زنان چیست سوالی است که برای همه افرادی که همسرشان به آن ها خیانت کرده است پیش می آید. مسئله مهمی که شما به عنوان مردی که همسرتان به شما خیانت کرده است و یا به همسرش مشکوک شده باید بدانید این است که خیانت اتفاقی نیست. در اکثر موارد، بروز خیانت فرایندی طولانی را طی می کند.

مشکلات روحی و روانی، اختلاف و جر و بحث های بین زن و شوهر، نبودن حد و مرز برای زندگی مشترک و نبودن صمیمیت بین زن و مرد می تواند یک علت خیانت زنان باشد. اما همانطور که گفته شد، خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد.

اگر شما جزو کسانی هستید که همسرتان به شما خیانت کرده است، برای یافتن دلیل این موضوع باید تمام اتفاقات چند وقت اخیر را دوره کنید تا بتوانید دلیل خیانت همسرتان را پیدا کنید. نکته دیگر این است که گاهی عواملی که موجب افزایش خیانت در زنان می شود،‌به قبل از ازدواج بر می گردد و شما برای یافتن جواب سوال تان باید به آن دوران مزاجعه کنید.

در ادامه چند مورد از مهم ترین مواردی که می تواند علت خیانت در زنان باشد را بیان می کنیم:

 

1- احساس بی اهمیت بودن

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند موجب دوری عاطفی زن و شوهر و علت خیانت زنان باشد، این است که زن به عنوان خانه دار و یا دایه بچه شمرده شود. متاسفانه این مورد یکی از شایع ترین دلایلی است که در جامعه امروزی ما موجب می شود که زن و نرد از نظر عاطفی از هم فاصله بگیرند و خانم ها به همسرشان خیانت کنند.

همه خانم ها قبل از این که ازدواج کنند و وارد خانه همسرشان شوند، شخصیت مستقل و علایق زیادی دارند. اگر پس از ازدواج همسرشان به این علایق بی توجهی کند باعث می شود که زن برای ابراز کردن خود سعی کند رابطه ای خارج از ازدواج را امتحان کند. ممکن است خانم با شخصی آشنا شود که احساس کند آن فرد به سلیقه اش احترام می گذارد و همین مسئله باعث می شود که به سمت فرد جدید میل پیدا کند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله برخورد با خیانت زنان را مطالعه کنید تا با پیش زمینه های این موضوع بیشتر آشنا شوید.

 

2- مشکلات روانی

بیماری ها و اختلالات روانی مختلفی وجود دارد که می تواند علت خیانت زنان باشد. اختلال شیدایی،‌ پارانویا و اختلالات دوقطبی از جمله مواردی است که باعث می شود تکانه های جنسی در خانم ها فعال شود و خیانت اتفاق بیفتد.

پارانویا نوعی از بدبینی شدید است. در پارانویا ممکن است خانم به این نتیجه برسد که همسرش دارد به او خیانت می کند و یا احساس کند که اطرافیان نسبت به همسرش کشش دارند. بنابراین امکان دارد که بخواهد با خیانت کردن، ‌عمل همسرش را تلافی کند.

از دیگر مواردی که می تواند علت خیانت زنان باشد، اختلال شیدایی است. معمولا افرادی که دچار اختلال شیدایی می شوند، خلق بسیار بالایی دارند و بسیار تحریک پذیر اند. میل جنسی در افرادی که اختلال شیدایی دارند بسیار زیاد می شود و خانم برای ارضای میل جنسی اش، به بی بند و باری رو می آورد.

برای آشنایی بیشتر با اختلال شیدایی پیشنهاد می کنم حتما مقاله درمان اختلال شیدایی را مطالعه کنید تا با این بیماری و راه های درمانی آن بیشتر آشنا شوید.

 

3- مسائل جنسی

یکی از موارد دیگری که به عنوان دلیل شایع برای علت خیانت زنان شناخته می شود مسائل جنسی است. رابطه زناشویی زن و مرد ممکن است به دلیل مسائل مختلفی تحت تاثیر قرار بگیرد. اختلالات جنسی، دعواها و اختلاف های بین زن و شوهر، سرد مزاجی طرفین و یا به دنیا آمدن فرزندان، می تواند رابطه میان زن و شوهر را دگرگون کند.

در چنین شرایطی اگر نیازهای جنسی زن و مرد در خانه و در رابطه زناشویی شان برطرف نشود ممکن است آن ها را به سمت داشتن یک شریک جنسی دیگر سوق بدهد. این رابطه جنسی خارج از ازدواج ممکن است در دفعات اول کاملا هیجانی باشد و بنابراین زن یا مرد تصمیم می گیرند که به خیانت کردنن ادامه دهند.

برای پیشگیری از چنین وقایعی مشاوران خانواده و روانشناسان پیشنهاد می کنند که زوج ها قبل از این که رابطه شان کاملا از بین برود به یک مشاور خانواده کاملا قابل اعتماد مراجعه کنند تا بتوانند با توصیه ها و راهنمایی های او با مشکلات شان کنار بیایند.

علت خیانت زنان

4- مشکلات اقتصادی

مشکلات اقتصادی که امروزه تقریبا همه افراد جامعه با آن درگیر هستند می تواند علت خیانت زنان باشد. خانم ها هنگامی که می بینند همسرشان نمی تواند خواسته هایشان را برطرف کند به سمت خیانت و داشتن رابطه با افرادی که از نظر مالی وضعیت بهتری دارند تمایل پیدا می کنند.

البته نکته ای که باید در نظر گرفتن این است که در شکل گیری خیانت به علت مسائل اقتصادی،‌ همیشه خانم ها مقصر نیستند. مردانی که شرایط اقتصادی مناسبی دارند نیز در این مورد دخیل هستند. اما در هر صورت مسائل اقتصادی نباید باعث شود که افراد به سمت رابطه های خارج از ازدواج میل پیدا کنند و یا برای آن اقدام کنند.

در طرف دیگر گاهی اتفاق می افتد که خانم هایی که وضعیت مالی مناسبی دارند برای امتحان کردن روابط جدید، دست به خیانت می زنند. این نوع خیانت معمولا با پسران کم سن و سال تر از خودشان اتفاق می افتد که عواقب بسیار شدیدی را برای هر دو طرف در پی دارد و به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست. ( Why Women Cheat )

 

5- اعتیاد همسر

اعتیاد همسر یکی از مسائل مهمی است که به عنوان علت خیانت زنان شناخته می شود. افرادی که دچار اعتیاد می شوند معمولا با مشکلات جنسی روبرو می شوند و این مسئله می تواند باعث شود که همسرشان برای ارضای نیازهای جنسی اش دست به خیانت بزند.

هم چنین به علت این که فردی که درگیر مصرف مواد مخدر معمول است در بیان احساساتی که دارد ناموفق است و نمی تواند روابط اجتماعی خوبی داشته باشد، بنابراین همسرش با کمبود عاطفی مواجه می شود. این کمبود عاطفی می تواند علت خیانت زنان شود.

اعتیاد مردان هم چنین می تواند اثرات بسیار بدی را بر روی فرزندان شان بگذارد. متاسفانه کودکانی که پدرشان مصرف کننده مواد مخدر است ممکن است در آینده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند. البته باید توجه داشته باشید که برخوردی که با فردی که مواد مخدر مصرف می کند بسیار مهم است.

در واقع زنی که تصمیم به همسرش می گیرد، به جای آن که با مشکل روبرو شود، دارد صورت مسئله را پاک می کند. در این که مصرف مواد مخدر کار ناپسند یاست و عواقب زیادی دارد شکی نیست اما خانم ها نیز به جای این که با یک اشتباه بخواهند اشتباهات همسرشان را جبران کنند می توانند با مسئله مواجه شوند و آن را ریشه یابی کنند.

 

6- نبود احترام

نبودن احترام یکی از مسائلی است که می تواند به علت خیانت زنان منجر شود. احترام یکی از اصل های بسیار مهم هر رابطه ای است. اگر احترامی که میان زن و مرد وجود دارد، خدشه دار شود،‌ امکان دارد هر کدام از آنها به سمت خیانت و داشتن رابطه خارج از ازدواج تشویق شوند.

همه انسان ها به صورت ذاتی و فطری احترام را دوست دارند. همه دوست دارند که از طرف شریک زندگی شان که نزدیک ترین فرد به آن هاست احترام ببیند. بی احترامی کردن در جمع های دوستانه و یا خانواده و یا حتی در خلوت های زن و شوهری می تواند علت خیانت زنان باشد.

در همه زندگی های مشترک دعوا و جر و بحث و اختلاف وجود دارد. اما شما به عنوان یک مرد یا یک زن که زندگی اش را دوست دارد و دوست دارد که با همسرش زندگی کند نباید اجازه دهید که این اختلافات به بی احترامی منجر شود. اگر رابطه زن و مرد وارد فاز بی احترامی شود، احتمالا باید در آینده منتظر خیانت و رابطه های دیگر باشند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله روانشناسی اختلاف زن و شوهر را مطالعه کنید تا بتوانید راهکارهای مناسبی برای کنار آمدن با مشکلاتی که در زندگی تان دارید پیدا کنید.

 

7- نداشتن حد و مرز

حد و مرزهایی که همه ما برای خودمان تعیین می کنیم می تواند در روابط اجتماعی و همچنین زندگی ما کاملا تاثیرگذار باشد. اگر شما توانایی نه گفتن نداشته باشید ممکن است زندگی تان با مشکلات زیادی روبرو شود و یکی از این مشکلات برقراری روابطی است که به خیانت و دلبستگی های خارج از ازدواج منتهی می شود.

نکته ای که امروزه وجود دارد این است که افراد سبک زندگی جدید را اشتباه می گیرند. در واقع داشتن روابط دوستانه با مردان یا زنان دیگر به غیر از همسر به این معنا نیست که شما اجازه دارید اخلاق را زیر پا بگذارید.

ممکن است همه زنان و مردان در محل کار و محیط های دیگری که در آن رفت و آمد دارند، با اشخاصی از جنس و مخالف مواجه شوند و یا این که مدام مجبور باشند با آن ها صحبت کنند یا حتی به مسافرت های کاری بروند.

هیچ کدام از مواردی که گفته شد نمی تواند توجیه مناسبی برای خیانت و برقرار کردن رابطه با کسی غیر از همسر باشد. شما باید بدانید که همسرتان به شما اعتماد کرده است. سواستفاده از اعتماد همسر عواقب بسیار زیادی را به دنبال دارد. تصور کنید که همسرتان متوجه رابطه تان با یکی از همکاران یا دوستان جنس مخالف تان شود و به خودش اجازه بدهد که بخواهد به شما خیانت کند. آیا چنین چیزی برای شما پذیرفته شده است؟

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله نشانه های زنی که خیانت می کند را مطالعه کنید.

 

8- احساس تنهایی

احساس تنهایی مداوم یکی از موارد دیکری است که می تواند علت خیانت زنان باشد. زنان بیشتر از مردان به حمایت روحی و عاطفی نیاز دارند. اگر زنی احساس کند که همسرش از او حمایت نمی کند و دیگر دوست ندارد که مدام با همدیگر وقت بگذرانند ممکن است به خیانت سوق پیدا کند.

در واقع این شخص با برقراری ارتباط جدید به دنبال پرکردن جای خالی احساساتی است که از طرف همسرش دریافت نمی کند. در رابطه های خارج از ازدواجی که علت خیانت زنان در آن تنهایی است، ممکن است حتی فرد دیگری که وارد زندگی خانم می شود با او رابطه جنسی نداشته باشد و صرفا رابطه عاطفی مناسبی با همدیگر داشته باشند.

شما به عنوان یک شوهر که نسبت به همسرتان تعهد دارید باید بدانید که همسرتان تنها نیاز مالی ندارد و با سرکار رفتن های طولانی نمی توانید او را شاد کنید. رابطه مناسب میان زن و شوهر رابطه ای است که در آن هر دو طرف احساس امنیت داشته باشند و با صمیمت کامل بخواهند نیازهای روحی و روانی و جسمی همدیگر را برطرف کنند.

 

نتیجه گیری:

خیانت یکی از اصلی ترین عوامل طلاق و برهم خوردن زندگی است. علت خیانت زنان ممکن است متفاوت باشد و هر فرد برای خودش توجیه های متفاوتی داشته باشد. اما نکته بسیار مهمی که شما باید بدانید این است خیانت تحت هیچ شرایطی پذیرفته شده نیست و هیچ توجیهی برای خیانت قابل قبول نیست.

شما اگر در یک تعهد بزرگ به نام ازدواج قرار نداشته باشید،‌ آزادید که روابط متفاوت با انسان های متفاوتی داشته باشید و هیچکس حق ندارد شما را محدود کند. اما اگر ازدواج کرده اید و در یک زندگی مشکترک به سر می برید باید متوجه باشید که اگر به رابطه ای که دارید پایبند نباشید از نظر اخلاقی و از نظر انسانی اصلا شرایط مناسبی ندارید و سزاوار سرزنش هستید.

 

منابع:

www.webmd.com

www.psychologytoday.com

زنان ممکن است به چه دلایلی خیانت کنند؟

مشکلات روحی و روانی، اختلاف و جر و بحث های بین زن و شوهر، نبودن حد و مرز برای زندگی مشترک و نبودن صمیمیت بین زن و مرد می تواند یک علت خیانت زنان باشد. اما همانطور که گفته شد، خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد.

خیانت زن به شوهرش ممکن است چه مشکلاتی ایجاد کند؟

این اتفاق می تواند باعث سرخوردگی همسر، مشکلات حقوقی و قانونی، طلاق و مسائل این چنینی شود.

رابطه مناسب میان زن و شوهر چه رابطه ایست؟

رابطه مناسب میان زن و شوهر رابطه ای است که در آن هر دو طرف احساس امنیت داشته باشند و با صمیمت کامل بخواهند نیازهای روحی و روانی و جسمی همدیگر را برطرف کنند.

4.6/5 - (371 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره