به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
عشق یک طرفه

عشق یک طرفه چیست و چگونه می توان از آن رهایی یافت؟

آیا کسی را دوست داشته اید و او همان احساس را نسبت به شما نداشته است؟ عشق یک طرفه می تواند ویرانگر باشد، به ویژه هنگامی که شدیداً نسبت به شخصی احساس دوست داشتن می کنید. بسیاری از ما در زندگی خود حداقل یکبار با این عشق بدون پاسخ کنار آمده ایم و کنار آمدن با آن بسیار دشوار است. در این مقاله به راهکارهایی برای رهایی از عشق یک طرفه اشاره شده است.

عشق یک طرفه

یک عشق یک طرفه وقتی مربوط به شخصی باشد که او را نمی شناسید، به اندازه کافی دشوار است، اما اگر در مورد یک دوست، همکار یا …  باشد، می تواند خیلی بدتر شود. وقتی کسی شما را دوست ندارد یا احساسات عاشقانه ای نسبت به شما ندارد، ممکن است شروع به جستجوی چیزهایی کنید که خودتان را مقصر بدانید و سرزنش کنید. به عنوان مثال، از ظاهر یا رفتار خودتان انتقاد کنید و اعتماد به نفستان را از بین ببرید. مهم است که از این مسیر پایین نروید، زیرا ممکن است به شدت برای شما مخرب باشد. در ادامه راهکارهایی برای رهایی از عشق یک طرفه آورده شده است، اما بدانید که بهتر است برای عبور از این بحران به صورت سالم و درست، مراجعه به روانشناس تصمیم بسیار بهتری است.

عشق یک طرفه

راهکارهای رهایی از عشق یک طرفه

عشق یک طرفه دردناک و پر از درد است. هرگز خوب نیست که بدانید عشقی که نسبت به شخصی احساس می کنید یک طرفه است. اگر این دورهٔ پر از رنج را پشت سر می گذارید، در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید:

۱.عشق یک طرفه خود را بپذیرید.

اولین قدم برای فراموش کردن عشق یک طرفه، پذیرش آن است. پذیرش، گام خوبی برای انتقال به سوی بهبود است. شما باید آن شخصی را که خیلی دوستش دارید، فراموش کنید و واقعیت را بپذیرید. باید بپذیرید که هرچه زودتر رها شوید، درد کمتری احساس خواهید کرد.

۲. برای رهایی از عشق یک طرفه، خودتان را سرزنش نکنید.

عشق یک طرفه و بی پاسخ شما، تقصیر هیچ کس نیست. هرگز خودتان را سرزنش نکنید. سرزنش کردن خود باعث نمی شود دردی را که احساس می کنید فراموش کنید. ممکن است احساس کنید که به اندازه کافی برای شخصی که دوستش دارید، خوب نیستید؛ اما این درست نیست.

۳. به عشق خوشبین باشید.

اجازه ندهید یک عشق یک طرفه شما را به شخصی بدبین تبدیل کند. عشق به معنای خوشبخت بودن و رضایت داشتن از شخصی که دوستش دارید، نیست. بلکه احساس و دوست داشتن دو طرفه است.

عشق یک طرفه

۴. بر آینده تمرکز کنید.

راه دیگر برای فراموش کردن عشق یک طرفه این است به آینده خود متمرکز شوید و از درد دور شوید. عصبانیت و ناامیدی که احساس می کنید ممکن است باعث شود به دیگران آسیب برسانید. اگر در چنین موقعیتی قرار دارید، با مراجعه به روانشناس، از این شرایط خارج شوید.

۵. برای رهایی از عشق یک طرفه، زمان‌ هایی را تنها بمانید.

تنها بودن در واقع بسیار مهم است. تنهایی به شما کمک می کند تا به همه چیز فکر کنید. بدون احساس خجالت احساسات خود را بنویسید، فریاد بزنید یا گریه کنید. جلوی احساسات منفی را نگیرید. باید آن ها را بیرون بگذارید تا بتوانید خود را آزاد کنید.

۶. نقاط قوتتان را بهتر کنید.

فکر کردن در مورد شخصی که دوستش دارید واقعاً می تواند سر شما را به خود مشغول کند. ممکن است فراموش کنید که خودتان را دوست داشته باشید. همه پتانسیل دارند، حتی شما! چیزهایی را که در آن ها مهارت دارید به خود یادآوری کنید. خود را دوباره بشناسید و نقاط قوت خود را بشناسید، آن ها را بهبود ببخشید؛ زیرا این می تواند عاملی باشد که دیگران را به خود جذب کنید.

۷. حلقه اجتماع خود را بزرگتر کنید.

حلقه دوستان خود را گسترش دهید و با افراد جدیدی در زندگی خود ملاقات کنید. این راه یکی از راه های فراموش کردن عشق یک طرفه است .احساسات ناامید کننده ممکن است باعث شود شما منزوی شوید. در برابر احساس جامعه گریزی خود بایستید.

۸. امیدوار و شکرگزار باشید.

ناامیدی هر از گاهی ظاهر می شود، اما امیدوار باشید. با وجود احساس تلخی که کسی شما را دوست ندارد، همیشه چیزهای دیگری وجود دارد که باید از آن ها سپاسگزار باشید.

۹. در مورد شخصی که به او علاقه دارید، صحبت نکنید.

در مورد عشق یک طرفه خود، مدام صحبت نکنید. این روش موثر دیگری برای فراموش کردن عشق یک طرفه است. دیگر صحبت نکنید یا به او فکر نکنید تا بتوانید فراموش کنید. اگر نیاز به صحبت کردن در مورد عشقتان دارید، یک روانشناس را برای صحبت کردن انتخاب کنید تا شما را در مسیر درستی هدایت کند.

۱۰. برای رهایی از عشق یک طرفه، به خودتان اجازه غمگین بودن دهید.

هنگامی که با یک عشق یک طرفه روبرو می شوید، واقعاً می تواند صدمه ببیند. شما می توانید به سختی با آن کنار بیایید. غصه خوردن و غمگین بودن مشکلی ندارد. به زبان ساده، شما چیزی را از دست داده اید. شما فکر برقراری رابطه با کسی را از دست داده اید. از احساسات خود آگاه باشید و بگذارید غمگین، عصبانی یا ناامید شوید .تمام احساساتی که دارید معتبر هستند. به خودتان وقت بدهید و بدانید که احساسات یک شبه از بین نمی روند.

۱۱. خودتان را دوست داشته باشید و مراقبت از خود را تمرین کنید.

یکی از بهترین کارهایی که باید در هنگام برخورد با عشق یک طرفه انجام دهید این است که به خود عشق نشان دهید .دوست داشتن خود همیشه مهم است و انجام این کار دشوارتر است وقتی که با شخصی روبرو می شوید که شما را دوست ندارد.

هر کاری باعث می شود احساس مراقبت و شادی کنید، انجام دهید. اگر دوست دارید مراقبه و آرامش داشته باشید، بیشتر اوقات این کار را انجام دهید، کمی وقت بگذارید تا کاری را که باعث خوشحالی شما می شود انجام دهید. روی خود تمرکز کنید، نه شخص مقابل.

انجام این کار واقعاً می تواند به شما کمک کند تا احساس مثبت و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و می تواند به شما کمک کند تا به خود شک نکنید یا خود را مقصر ندانید.

۱۲. برای رهایی از عشق یک طرفه، اهداف بزرگ تعیین کنید.

وقتی احساس منفی و عصبانی می کنید، فکر کردن در مورد موضوعات دیگر واقعاً دشوار است. برنامه ریزی را شروع کنید. روی خود و آن چه می خواهید به دست بیاورید متمرکز شوید، که می تواند حواس پرتی بزرگی باشد.

بنابراین، سعی کنید و با تعیین برخی اهداف شروع کنید. داشتن اهدافی برای آینده خود یک کار بسیار مثبت است و یک روش عالی برای فراموشی عشق یک طرفه است.

نتیجه گیری

عشق به همان اندازه که یک احساس است، یک انتخاب است. هر چقدر که سخت باشد، شما قادر هستید که انتخاب کنید به چه کسی عشق بورزید یا از دوست داشتن چه کسی دست بکشید. بسیاری از وابستگی‌ های شدید ما نسبت به یک فرد، خوراکی، الکل، سیگار و … ریشه در کمبودها و مشکلاتی دارد که ما در درون خود احساس می کنیم، نه به آن چیزی که نسبت به آن وابستگی شدید و احساس ضعف داریم. پس هنگامی که دچار عشق یک طرفه می شوید، به خصوص زمانی که احساس می کنید حاضر هستید دست به هر کاری بزنید تا شخص مقابل را داشته باشید یا شروع به تخریب و آزار خودتان می کنید، حتما از یک درمانگر کمک بگیرید. با حل شدن مشکلاتی که در درون شما هستند، وابستگی شدید شما نیز بهبود پیدا می کند و از یک عشق یک طرفه و بدون پاسخ رها می شوید.

اولین قدم برای فراموش کردن عشق یک طرفه چیست؟

اولین قدم برای فراموش کردن عشق یک طرفه، پذیرش آن است.

برای عبور از این بحران عشق یک طرفه بهترین کار چیست؟

برای عبور از این بحران به صورت سالم و درست، مراجعه به روانشناس تصمیم بسیار بهتری است.

برنامه ریزی برای آینده چه کمکی به فراموشی عشق یک طرفه می کند؟

وقتی احساس منفی و عصبانی می کنید، فکر کردن در مورد موضوعات دیگر واقعاً دشوار است. برنامه ریزی را شروع کنید. روی خود و آن چه می خواهید به دست بیاورید متمرکز شوید، که می تواند حواس پرتی بزرگی باشد.

4.7/5 - (483 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره