به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
پشیمان شدن بعد از عقد

پشیمان شدن بعد از عقد

ازدواج یک تعهد مادام العمر است و تصمیمی ساده برای گرفتن نیست. به همین دلیل است که باید بدانید شخصی که قصد دارید زندگی خود را با او بگذرید، انتخاب درستی است. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل طبیعی ترس و اضطراب، سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد را تجربه کنند. اما گاهی این پشیمانی می تواند واقعی و منطقی باشد. باید علائمی را بدانید که ممکن است موجب سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد شود. در این مقاله به علائمی که می تواند شما را از ازدواج پشیمان کند اشاره خواهد شد:

پشیمان شدن بعد از عقد

سیگنال هایی وجود دارد که نشان می دهد شما در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید و ممکن است باعث سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد شود که قطعاً نباید از آن ها چشم پوشی کنید. مسائل مالی، عدم توانایی در برقراری ارتباط و عدم اعتماد فقط چند نشانه است که می تواند سرنخی به شما بدهد که در پایان پشیمان خواهید شد. و اگرچه هیچ کس به قصد طلاق، ازدواج نمی کند، تصمیم گیری برای ماندن در رابطه با برخی از موضوعات می تواند به شما صدمه بزند. طبق گفته WebMD، ماندن در یک رابطه بد می تواند تأثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد، از جمله افزایش استرس و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی.

 

علائمی که می تواند موجب پشیمانی شما از عقد و ازدواج شود:

 

1. شما و شریک زندگیتان، تفاوت های زیادی دارید:

اگر شریک زندگی شما شخصی بسیار بی خیال و  شما فردی سخت گیر هستید، احتمال اینکه دعوا در مورد پول موضوع متداول در ازدواج شما باشد و به مرور زمان باعث سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد شود، زیاد است. اگر امور مالی مشکلی در رابطه شما باشد، ازدواج شما دچار مشکلات خواهد شد.

پشیمان شدن بعد از عقد

2. احساس کنترل شدن می کنید:

آیا شریک زندگی شما تمام تصمیمات را می گیرد؟ شما ممکن است اکنون شخصیت مسئولیت پذیر او را تحسین کنید، اما به زودی از این که از فرایند تصمیم گیری کنار گذاشته شوید، خسته می شوید. در یک رابطه دوست داشتنی، هر دو شریک تصمیم می گیرند و در غیر این صورت، ممکن است باعث پشیمان شدن بعد از عقد شود.

 

3. شما نمی توانید ارتباط برقرار کنید:

ممکن است کلیشه به نظر برسد، اما ارتباطات کلید اصلی هر رابطه است و در یک ازدواج، بسیار مهم است که شما و شریک زندگی خود بتوانید احساسات خود را به اشتراک بگذارید و در مورد هر مسئله ای صحبت کنید. مسائل ارتباطی در یک رابطه معمولاً نشانه مشکلات پیش آمده است. و بسیاری از افرادی که اظهار می کنند بعد از عقد پشیمان شدم، قبل از ازدواج مشکل برقراری ارتباط را در رابطه خود تجربه کرده اند.

 

4. فکر می کنید همسرتان بعد از عقد تغییر می کند:

اگرچه درست است که افراد به مرور زمان تکامل می یابند، اما شما نباید با کسی ازدواج کنید، به این امید که شریک زندگی شما عادات آزاردهنده را رها کند یا به شخص دیگری تبدیل شود.  شما باید با شریک زندگی خود همان طور که هست، ازدواج کنید، نه طوری که امیدوارید او باشد. در غیر این صورت با سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد مواجهه خواهید شد.

 

5. شما مشکل اعتماد کردن دارید:

ممکن است پیش از ازدواج کوچک به نظر برسند، اما اگر دائماً درگیر دروغ های شریک زندگی خود هستید، احتمال وجود یک مشکل واقعی در ازدواج شما وجود دارد و موجب سرد مزاجی در دوران عقد می شود. باور داشته باشید که ازدواج با اعتماد زنده می ماند.

 

6. شما ارزش های خود را به اشتراک نمی گذارید:

ممکن است فکر کنید این اتفاق، مسئله بزرگی نیست، اما بسیار مهم است که بتوانید اعتقادات و ارزش های خود را با شخصی که ازدواج کرده اید، به اشتراک بگذارید. اگر ارزش های شما با شریک زندگی تان مطابقت نداشته باشد، در طول رابطه خود دچار مشکل خواهید شد و پشیمان شدن بعد از عقد را تجربه خواهید کرد.

 

7. احساس انزوا می کنید:

اگر شریک زندگی شما در تلاش است تا شما را منزوی کند، شما احتمالا پشیمانی و سرد مزاجی در دوران عقد را تجربه خواهید کرد. در حقیقت، اگر شریک زندگی شما بخواهد شما را از دوستان و خانواده تان دور نگه دارد، بعدا پشیمان خواهید شد.

 

8. عذرخواهی نمی کنید:

شما در روابط خود اختلاف نظرهای زیادی خواهید داشت و باید هردو بتوانید سهم خود را از این سرزنش ها بگیرید. اگر شما و شریک زندگی تان نمی توانید در مواقع اشتباه کردن، عذرخواهی کنید، متاسفانه باید خود را برای پشیمان شدن بعد از عقد آماده کنید.

 

9. خانواده شما ، همسرتان را دوست ندارند :

اگر خانواده شما نشانه هایی را تشخیص می دهند که باعث می شود انتخاب شما را دوست نداشته باشند، ممکن است این نشانه ها واقعی باشند و آن فرد برای شما مناسب نباشد. بهتر است برای جلوگیری از پشیمان شدن بعد از عقد، دلایل مخالفت و سردی خانواده تان را بفهمید و با یک مشاور ازدواج در مورد این موارد صحبت کنید.

 

10. اطرافیانتان درباره این ازدواج هشدار می دهند:

دوستانتان شما را می شناسند و آن ها بهترین ها را برای شما می خواهند. به حرف های آن ها درباره انتخابتان گوش دهید. با توجه به احساسات حرف ها را باور نکنید. بشنوید و بررسی کنید که آیا واقعیت دارند یا نه. بهتر است از یک مشاوره ازدواج برای بررسی این حدس و گمان ها کمک بگیرید.

 

11. شما نامزدتان را با شخص دیگری مقایسه می کنید:

مقایسه علامت عشق مشروط است و بزرگترین نشانه ای است که از ازدواج با شریک زندگی خود پشیمان خواهید شد.

 

12. نامزدتان از لحاظ بدنی از شما سوءاستفاده می کند:

سوء استفاده جسمی، مرز هر نوع رابطه ای است.  اگر پیش از ازدواج تجربه سو استفاده جسمی یا جنسی را توسط شریک خود داشته اید، در صورت ازدواج بدون شک سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد را تجربه خواهید کرد.

پشیمان شدن بعد از عقد

13. نامزدتان شخصیت مثبتی ندارد:

ازدواج با کسانی که همیشه شکایت می کنند و روحیه منفی و ناامیدی دارند، شما را پشیمان می کند و موجب سرد مزاجی در دوران عقد می شود.

 

14. او از شما پشتیبانی نمی کند:‌

عدم پشتیبانی کردن، بدان معناست که شریکتان شما را به طور کامل برای آن چه که هستید، قبول نمی کند و در مسیر رسیدن به اهدافتان حمایت نمی کند. در صورت ازدواج، شما برای رسیدن به موفقیت و آرزوهایتان دلسرد می شوید و ممکن است با سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد روبرو شوید.

 

15. عیب و نقص او را دوست ندارید:

هیچ فردی کامل نیست. ما باید با کسی ازدواج کنیم که عیب های او را نیز دوست داشته باشیم و بپذیریم. اگر عیب های انتخابتان را قبول نکرده اید و از آن ها متنفرید، سرد مزاجی در دوران عقد را تجربه خواهید کرد.

 

16. هر دوی شما سریع تسلیم می شوید:‌

رابطه ارزش جنگیدن دارد. اگر در مشکلات، سریع تسلیم می شود، بعد از عقد پشیمان خواهید شد.

 

17. با یکدیگر سازگار نیستید:

زندگی و ازدواج با مشکلات و بحران های بسیاری روبرو خواهد شد که نیاز به سازگاری، انعطاف و گذشت دارد. برای جلوگیری از سرد شدن  بعد از عقد، با کسی که نسبت به هم سازگاری ندارید، ازدواج نکنید.

 

در صورت پشیمانی بعد از عقد، چه باید کرد؟

در ابتدا با مشاهده تمام علائمی که موجب سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد، قبل یا بعد از ازدواجتان می شود، با یک مشاوره ازدواج صحبت کنید تا از واقعی بودن این نشانه ها در نامزدتان مطمئن شوید. اگر یقین پیدا کردید که شریک زندگی شما شخص مناسبی برای ازدواج نیست، چگونه باید با این واقعیت روبرو شوید؟

 

1. با او در مورد  این نشانه ها صحبت کنید:

در اولین قدم با نامزدتان صحبت کنید و به دنبال راهی برای حل کردن مسائل پیدا کنید. نسبت به آن چه احساس می کنید، صادق باشید.

 

2. رابطه را تمام کنید:‌

اگر تمام تلاش خود را برای حل کردن مشکلات کرده اید و نامزدتان هیچ تلاشی انجام نداده است، در صورت اطمینان از تصمیم خود به کمک یک مشاوره ازدواج، به صورت مسالمت آمیز رابطه را تمام کنید. یک عمر زندگی با مشکلات و آسیب ها بسیار سخت تر از تمام کردن یک نامزدی است.

 

3. حرکت کنید:‌

خاطرات را فراموش کنید و آینده را در آغوش بگیرید.

 

4. رشد کنید و به یک فرد بهتر تبدیل شوید:‌

برای به دست آوردن شریک زندگی بهتر و جلوگیری از پشیمان شدن بعد از عقد، ابتدا خودتان فرد بهتری باشید.

 

5.  فقط روابط مثبت را بپذیرید:

اگر احساس کردید که یک رابطه سمی است، سریعاً از آن خارج شوید.

ازدواج باید جدی گرفته شود، بنابراین باید علائمی را بدانید که از ازدواج با همسرتان پشیمان می شوید. دانستن این دلایل باید شما را به مرحله بعدی سوق دهد که کاری در مورد آن انجام دهید و از شکست جلوگیری کنید.

 

آیا اگر یک زوج مشکل برقراری ارتباط با یکدیگر را داشته باشند ممکن است بعد از عقد پشیمان شوند؟

ممکن است کلیشه به نظر برسد، اما ارتباطات کلید اصلی هر رابطه است و در یک ازدواج، بسیار مهم است که شما و شریک زندگی خود بتوانید احساسات خود را به اشتراک بگذارید و در مورد هر مسئله ای صحبت کنید. مسائل ارتباطی در یک رابطه معمولاً نشانه مشکلات پیش آمده است. و بسیاری از افرادی که اظهار می کنند بعد از عقد پشیمان شدم، قبل از ازدواج مشکل برقراری ارتباط را در رابطه خود تجربه کرده اند.

در چه صورت باید رابطه را تمام کنیم؟

اگر تمام تلاش خود را برای حل کردن مشکلات کرده اید و نامزدتان هیچ تلاشی انجام نداده است، در صورت اطمینان از تصمیم خود به کمک یک مشاوره ازدواج، به صورت مسالمت آمیز رابطه را تمام کنید. یک عمر زندگی با مشکلات و آسیب ها بسیار سخت تر از تمام کردن یک نامزدی است.

مقایسه شریک زندگی با اشخاص دیگر نشانه چیست؟

مقایسه علامت عشق مشروط است و بزرگترین نشانه ای است که از ازدواج با شریک زندگی خود پشیمان خواهید شد.

4.5/5 - (424 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره