به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
سایت روانشناسی ازدواج

سایت روانشناسی ازدواج

سایت روانشناسی ازدواج


در اینجا به معرفی یکی از چند برتر سایت روانشناسی ازدواج اشاره می کنیم که با انتشار اطلاعات و مقالاتی مرتبط در زمینه ی ازدواج می توان کمک شایانی را به عزیزانی که می خواهند پایه های زندگی مشترک خود را مستحکم بنا سازند اشاره کنیم.

سایت تخصصی مرکز روانشناسی روان آرام

در واقع روانشناسی ازدواج ، دانشی که اعتقاد دارد برای اینکه دونفر بتوانند رابطه ی خوبی با یکدیگر داشته باشند و بتوانند با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند ابتدا می بایست هر کدام از آنها خوب باشند و بتوانند نیاز های عاطفی طرف مقابل را بخوبی برآورده سازند و نه اینکه موقع تنهایی از دیگری به عنوان سپر استفاده نکنند.

ازدواج از نظر کارشناسان سایت روانشناسی ازدواج چیست؟

سایت روانشناسی ازدواج از ازدواج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین وقایعی که می تواند در زندگی هر فردی رخ دهد یاد می کند و در صورتی که در زمان و شرایط مناسب اتفاق بیافتد می تواند سلامتی جسمانی و روحی افراد را به ارمغان آورد. همانگونه می‌دانند هر فرد عضوی از یک جامعه بزرگ‌تر می باشد و می توان گفت ازدواج موفق یکی از عوامل حمایت کننده در برابر آسیب‌ های فردی و اجتماعی به شمار می‌رود و نقش عمده‌ای در سلامت و پویایی جامعه دارد و به پویایی و سلامت خانواده بستگی دارد و سلامت و شادابی خانواده نیز به سلامت ازدواج وابسته است.

سایت روانشناسی ازدواج

تاریخچه روانشناسی ازدواج

ازدواج یکی از پیچیده‌ترین مسایلی است در مرحله انتقال به بزرگسالی می تواند برای هر فردی رخ دهد. در واقع شروع مطالعه درباره ی این شاخه از علم روانشناسی  به سال ۱۹۳۰ بر می‌گردد، که بطور گسترده‌تر در سال ۱۹۵۰ تغییراتی عمیق در پروژهش های مربوط به آن صورت گرفت. اولین تحقیق منتشر شده در مورد روانشناسی ازدواج اثر ترمن و همکارانش بود. آنها تلاش کردند به این سؤال پاسخ دهند که چه تفاوتهایی می‌تواند بین ازدواج موفق و نا‌موفق داشته باشد.

مباحث روانشناسی ازدواج

بطور کلی می توان گفت که مباحث روانشناسی ازدواج در 2 دسته ی کلی قرار دارند:

  1. مباحثی که در مرحله ی تصمیم گیری برای ازدواج یا در واقع شرایط قبل از ازدواج می باشد.
  2. مباحثی که شامل مراحل حین و پس از ازدواج را شامل می گردد.

 

مراحل ازدواج سایت روانشناسی ازدواج

مراحل ازدواج در مجموع به سه دوره ی آشنایی ،دوره ی نامزدی و دوره ی عقد و عروسی تقسیم می شوند که سایت روانشناسی ازدواج بصورت جزیی تر به بیان این مراحل می پردازد:

  • تصمیم گیری افراد برای ازدواج
  • آمادگی برای ازدواج (برای آمادگی دختر و پسر برای انجام ازدواج قبل از هر اقدام آموزش مهارت‌ ها و اطلاعات لازم برای ازدواج موفق ضروری است.)
  • تحقیق کردن در مورد فواید و معایب ازدواج
  • عملی کردن معیار های انتخاب همسر
  • انتخاب همسر
  • مراسم خواستگاری
  • توافق در مورد شرایط یکدیگر
  • دوران نامزدی
  • دوران عقد و عروسی

در اینجا می توان گفت که هر شخصی برای اینکه بتوانند هریک از این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد به حداقل و حداکثر زمانی نیازمند است. رعایت مدت برای برنامه‌ ریزی اصولی و رسیدن به هدف ضروری است. به عبارت دیگر در طی مدت تعیین شده باید طوری برنامه‌ریزی گردد که هدف مورد نظر حاصل شود. عجله در طی مراحل و طولانی شدن آن نباید موجب شود که بسیاری از برنامه‌ های شناخت و یا فعالیت‌های مرسوم انجام نگیرد و یا به علت طولانی شدن دلسردی ایجاد شود. در هر مرحله اقدامات که باید انجام گیرد و مهارت هایی که باید مورد استفاده قرار گیرد باید طراحی و به اجرا درآید. به عنوان مثال ملاقات‌ ها، خرید ها، برگزاری مراسم و غیره باید با قید زمان مشخص گردد.

در هر مرحله از نظر روابط جنسی باید خط قرمز ها مشخص و رعایت گردد. برقراری روابط جنسی در مرحله آشنایی و یا دوران نامزدی در فرهنگ ما مجاز نیست و موارد زیادی است که منجر به سوء استفاده شده و به جای هدف ازدواج، عیش و نوش هدف قرار گرفته که تبعات آن به خصوص برای دختران آسیب زا است.

مراحل اولیه به خصوص مرحله‌ی آشنایی و دوران نامزدی که هدف اصلی آن شناخت است از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است لذا استفاده از کلیه مهارت‌ ها و اطلاعات کسب شده باید در این مورد توسط زوجین مورد استفاده قرار گیرد و پی‌ریزی اصلی بر بنیانی مستحکم استوار گردد.

ملاک ها و معیارهای ازدواج موفق درسایت روانشناسی ازدواج

بی شک در شرایطی می توانید فرد مناسبی را برای زندگی مشترک خود بیابید که خودتان دارای شرایط و معیار های مناسب برای ازدواج باشید. در غیر اینصورت حتی در اگر فرد مناسبی برای شما یافته شود رابطه ی بوجود آمده سست و شکننده بوده و شکست خواهد خورد.

افراد زیادی هستند که در جستجوی فرد مناسبی هستند، بیش از اینکه تلاش کنند تا خود فرد مناسبی شوند.

5 معیار اساسی برای ازدواج موفق:

بسیاری از کارشناسان در سایت روانشناسی ازدواج با تحقیق و جمع‌بندی در مورد ملاک ها و معیار هایی برای ازدواج موفق این نتایجی دست یافته اند که ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • قبل از ازدواج هر دو نفر باید مستقل و پخته باشند. هرچه دو نفری که می خواهند با هم ازدواج کنند پخته‌تر و مستقل تر باشند ایجاد ارتباط صمیمانه راحت تر و ساده‌تر خواهد بود.
  • هردو نفر به همان اندازه که دیگری را دوست دارند خود را نیز دوست داشته باشند. در روابط صمیمانه عزت نفس بسیار مهم است. به واقع اگر شما به خودتان عشق نورزید، سخت است که به دیگری عشق بورزید.
  • هر دو نفر باید همان گونه که از با هم بودن لذت می برند از تنها بودن نیز لذت ببرند. تعادل بین “باهم بودن” و “باهم نبودن” یا تعادل بین “همراهی” و “دوری” در یک ارتباط صمیمانه، نقش مهمی دارد. یک ارتباط صمیمانه به هردوی آنها نیاز دارد. کارشناسان سایت روانشناسی ازدواج برای ایجاد این تعادل بین همسران  پیشنهاد می کنند طرفین رابطه باید بتوانند از فعالیت های جداگانه، در اوقاتی که با هم نیستند، لذت ببرند.
  • هر دو نفر در شغل و حرفه خود ثبات داشته باشند. شغل یا حرفه با ثبات و رضایت آور، در عین حال که می تواند امنیت مالی به همراه داشته باشد، ایجاد امنیت هیجانی می کند. زمانی که شغل و حرفه فرد به خوبی پیش می رود، او می تواند زمان بیشتر و انرژی بالاتری را صرف ارتباط خود با دیگری کند.
  • هر دو نفر از خود آگاه باشند و خود را بشناسند. یک ارتباط صمیمانه، نیاز به گشادگی، درستکاری و صداقت بین دو نفر دارد. هر فردی باید بتواند توانمندی های خود را ارزیابی کند و ضعف های خود را به طور واقع بینانه بشناسد و مشکلات را تقصیر دیگران نداند. در ضمن لازم است که هر طرف بداند که از دیگری چه می خواهد و انتظاراتش از او چیست؟ و اینکه در این ارتباط چه می تواند به دیگری ارایه کند و چه انتظاری را می تواند برآورده سازد؟
  • سایت روانشناسی ازدواج کمک می کند هر دو نفر بتوانند نظرات و خواسته های خود را قاطعانه بیان کنند. یکی از کلیدهای رشد صمیمیت، جسارت است. جسارت به این معنی که آنچه را می خواهیدبه طور شفاف، مستقیم و به شیوه ی درست بیان کنید. افرادی که جسارت این چنینی ندارند اغلب در روابط خود منفعل/پرخاشگر هستند، یا اینکه تلاش می کنند دیگران را فریب دهند و در ارتباط، نقش بازی کنند. هر چه که همسران خواسته های خود را شفاف تر بیان کنند، احتمال اینکه به خواسته ی خود برسند بیشتر است. جسارت را نباید با خشونت اشتباه گرفت. خشونت تلاش برای سلطه بر دیگری است و جسارت بیان ساده ی نیاز و میل فرد، با شفافیت و صراحت همراه با رعایت ادب و حقوق دیگران است.
  • هر دو نفر باید سعی کنند که خودخواه نباشند و خواسته های دیگری را برآورده کنند. وقتی که ما به نیازهای دیگران توجه می کنیم، آنها نیز به نیازهای ما توجه می کنند. این یک قانون است و قانون “جلب توجه روشن بینانه” نام دارد. مراقبت بدون انحصار طلبی و توجه بدون حسادت، همسر را تشویق می کند تا به ظرفیت های بالقوه ی خود بپردازد و توانمندی های نهفته درونی خود را بشناسد و این یعنی سود بردن هر دو نفر.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب و نحوه کنترل روابط همچنین مشاوره در زمینه های مختلف پیش ار ازدواج با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

 

 

برچه اساسی ازدواج صورت می گیرد؟

براساس احساس نیاز به تشکیل خانواده در هرفرد صورت می گیرد.

برای ازدواج چگونه معیار وملاک تعیین کنیم؟

باتوجه به اداب و رسوم زندگی شخصی وخصوصیات اخلاقیتان این کار انجام می گیرد.

ایا میشود بدون عقد و نامزدی ازدواج کنیم؟

دوره ی نامزدی و عقد برای شناخت بیشتر طرفین می باشد لذا بهتر است این کار بدون شناخت انجام نشود.

4.5/5 - (336 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره