به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانکاوی برای چه کسانی مفید می باشد

روانکاوی برای چه کسانی مفید است؟

روانکاوی برای چه کسانی مفید است و علت آن چیست؟

روانکاوی برای چه کسانی مفید است یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که عموم افراد جامعه درباره آن کنجکاو هستند و به دنبال یافتن پاسخ موردنظر می باشند.اگر علاوه بر سوال پیشین سوالاتی از قبیل روانکاوی یعنی چه؟روش کار روانکاوی؟و..را دارید مطالعه ادامه مطالب را نیز از دست ندهید.

روانکاوی به چه معناست؟

روانکاوی یکی از رویکردهای درمانی در روانشناسی می باشد که به افراد کمک می کند با رجوع به گذشته و دوران کودکی اش و نیز تعبیر خواب های خویش توسط روانکاو متخصص در این امر به شناخت جامعی از تمامی حال و احوالات خویش و تفکراتش نسبت به دیگر افراد زندگی و حتی خود دست یابد.

در پاسخ به سوال روانکاوی برای چه کسانی مفید است باید ذکر نمود افراد در این نوع جلسات درمانی با شناخت بیشتر خصوصیات و تفکرات خویش به قولی خودشناسی عملکرد بهتری نسبت به قبل نشان می دهد و با دیدگاهی سرشار از آگاهی به زندگی خویش نگاه می کند.

روش کار روانکاو در اتاق درمان کلینیک

? در روانکاوی برای چه کسانی مفید است باید اشاره کنیم ریشه رفتارهای حالِ حاضر افراد بررسی شده و به عمق احوالات و رفتارهای مراجعین می پردازند در این رویکرد درمانی روانکاو همچون همراهی به مراجع القاء می کند [بیا باهم به دل افکار مخرب درونت برویم و از رازهای پشت پرده ای که باعث احوال بدِ تو هستند آگاه شویم.]

روانکاوی برای چه کسانی مفید است ثابت کرده که در این رویکرد درمانی مراجع آزاد است از هرچه می خواهد صحبت کند و روانکاو نیز به گفته های وی گوش فرا داده و گوش دادن فعال را در جلسه درمانی پیاده می سازد.لذا روانکاوی بر ذهن ناهشیار افراد تمرکز دارد و در طی جلسات درمانی به بررسی ناهشیار مراجعین و تأثیر آن در زندگی امروز آنان می پردازد.

در این رویکرد درمانی روانکاو هیچگونه برچسبی از نظر وجود اختلال به مراجعین نمی زند و در صورت نیاز مراجعین را به روانشناسانی دیگر مثلا روانشناسانی که رویکرد شناختی_رفتاری و .. دارند ارجاع می دهد.

روانکاوی برای چه کسانی مفید است

نقش تجارب کودکی در رفتار از نظر روانکاوی

در ادامه روانکاوی برای چه کسانی مفید است باید بگوییم از نظر روانکاوی رفتارهایی که مراجعین در زندگی شان اِعمال می دارند به تجارب و فعالیت های دوران کودکی و محیطی که در آن پرورش یافته اند بستگی دارد و به صورت ناهشیار این رفتارهای خاموش شده در ذهن هشیار،در رفتارهای امروز مراجعین تأثیر می گذارد.

روانکاوی برای چه کسانی مفید است که انجام شود

افرادی که مشکلاتی اعم از:

  1. مسائل جنسی
  2. اختلالات هویت
  3. افسردگی عموم افراد یکی از پاسخ های روانکاوی برای چه کسانی مفید است
  4. اضطراب
  5. اختلال شخصیت وسواسی_جبری
  6. اختلالات و بیماری های روان تنی
  7. فوبیاهای خاص
  8. خودتخریبی و خود سرزنشگری
  9. و دیگر مشکلات روانی که در طی زمانی متوالی وجود داشته اند..

اما به طور کل پاسخ به روانکاوی برای چه کسانی مفید است به افرادی برمی گردد که بدون هیچ دلیل پزشکی موجهی در طی چندین ماه متوالی دچار علائمی که عموما سردرد و معده درد می باشند هستند و پس از رفتن به دکترهای متخصص در این امر به روانپزشک و در نهایت به روانکاو ارجاع داده شده اند و نیز افرادی که برای خودشناسی و بررسی چرایی نقش تجارب کودکی بر رفتار حال به کلینیک های روانکاوی مراجعه می کنند.

✅ در ادامه اطلاع از روانکاوی برای چه کسانی مفید است باید دانست در کلینیک های روانکاوی هر فردی بر اساس داستان شخصی خودش با توجه به تعبیر خواب هایش و نیز صحبت هایش در مورد هرچیزی درمان می شود.

جالب توجه است که در اتاق درمان روانکاوی مراجع آزاد است هرگونه احساسی که نسبت به روانکاو خود دارد به او ابراز دارد مثلا[ازت متنفرم] و روانکاو هیچگونه شخصی سازی و واکنشی در مقابل این جمله مراجع صورت نمی گیرد.

شاید بپرسید سردرد و معده درد چه ربطی به اختلالات روانی و پاسخِ روانکاوی برای چه کسانی مفید است دارد؟!تا به حال دیده اید فردی از شدت عصبانیت دستانش توان کاری نداشته باشد و بی اختیار بلرزد؟در سردرد و معده دردی هم که بدون هیچ دلیل پزشکی موجهی در مدت زمانی طولانی در افراد وجود دارد همین امر پیاده می شود.

فرد آنقدر احساسات ناخوشایند خویش را سرکوب کرده که سردرد و معده درد دیگر قادر به فعالیت نیستند و به قولی قفل شده اند.در این زمینه می توانید با روانکاوی متخصص و کاربلد بیشتر صحبت کنید و دلایل تخصصی تری را نیز جویا شوید.

اصلِ مهم پیش از مراجعه به روانکاو

دقت داشته باشید اگر تمایل به مراجعه نزد یک روانکاو را در پاسخ به روانکاوی برای چه کسانی مفید است داشتید دو نکته مهم را فراموش نکنید.

  1. حتما از مهارت،تجربه و تخصص روانکاو موردنظر اطمینان حاصل کنید.
  2. پیش از شروع درمان حتما دلیل مراجعه خود به روانکاو را ذکر کنید[خودشناسی.درد سر یا معده بی دلیل.مشکلات روحی و..]

افراد در صورت تمایل می توانند برای مراجعه به روانکاوی نیز با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس گرفته و با تماس با کلینیک در جهت کسب اطلاعات بیشتر از جلسات درمانی روانکاوی توسط روانکاوان مجرب و متخصص روان آرام مطلع شوند.

روانکاوی برای چه کسانی مفید است

 وظایف روانکاو در اتاق درمان

  1. مهارت خوب گوش دادن(گوش دادن فعال)
  2. برقراری ارتباط مفید و موثر از پاسخ های روانکاوی برای چه کسانی مفید است که می توان به عدم محدودیت ارتباطی و سن و سال در روانکاوی اشاره کرد
  3. همدلی با مراجع
  4. کمک به مراجع در برقراری آسان تر روابطش با دیگران اعم از رابطه عاشقانه،تفریح کردن،مشغول به کار بودن و..
  5. کمک به مراجع برای آگاهی از ریشه رفتارهایش و پذیرش آن
  6. کمک به مراجع برای کنترل خشم وعصبانیت و رفتارهای پرخاشگرانه و واکنشی دیگر که بدون دلیل قانع کننده و منطق هستند
  7. کمک به مراجعی که مضطرب است(برای کنترل اضطراب خویش) در پاسخ به افرادی که می پرسند روانکاوی برای چه کسانی مفید است
  8. اهمیت زیاد به احساسات،عواطف و هیجانات مراجع
  9. پیشگیری از روند سریع درمان
  10. عدم واکنش نسبت به واکنش های نامناسب درمانجو
  11. ابراز و حفظ بی طرفی خود در اتاق درمان
  12. اهمیت به میزان پذیرش و ظرفیت درمانجو نسبت به آگاهی از ریشه های کودکی و تفکراتش نسبت به خود و دیگران و..
  13. و..

پس تا به اینجا پی بردیم در روانکاوی برای چه کسانی مفید است هیچ محدودیتی وجود ندارد و علاقمندان به این رویکرد می توانند به روانکاو مراجعه کنند؛ادامه روند درمان با تشخیص روانکاو نیز انجام می شود و توسط روانکاو تشخیص و احتمال می رود که برای برخی افراد رویکردهای دیگر بیش از رویکرد ثابت شده روانکاوی نتیجه بخشی بیشتری دارد.

فنون کاربردی روانکاوی در طی درمان

  1. تعبیر و تحلیل رویا
  2. تداعی آزاد:بیان تمامی احساسات و تفکرات درونی توسط مراجع اعم از خوشحالی ها و ناراحتی ها و..در زمان حال و گذشته
  3. تعبیر انتقال(روانشناسی) در اتاق درمان
  4. تعبیر مقاومت در اتاق درمان
  5. و..

تعداد جلسات درمانی روانکاوی

تعداد جلسات درمانی در رویکرد روانکاوی عموما طولانی و بلندمدت می باشد و نتیجه زودبخشی برای مراجعین ندارد زیرا با ناهشیار افراد سر و کار دارد و مقوله ای پیچیده و فوق تخصصی را شامل می شود.به طور کل تعداد جلسات روانکاوی بسته به شرایط هر یک از مراجعین حداقل چند ماه تا حداکثر چند سال می باشد.

⛔️ بنابراین در پاسخ به روانکاوی برای چه کسانی مفید است باید بگوییم اگر به دنبال درمان سریع و نتایجی زودبخش هستید بهتر است تجدید نظر کنید زیرا رها کردن جلسات درمانی در طی روانکاوی نه تنها سودی نداشته بلکه سبب بی ثمر شدن تمامی جلسات روانکاوی شما بزرگواران می گردد.

هزینه جلسات درمانی روانکاوی

به طور کل هزینه تعداد جلسات درمانی روانکاوی به نسبت دیگر جلسات روانشناسی با رویکردهای دیگر کمی بالاتر است که باید میزان دقیق این هزینه را از کلینیکی که قصد مراجعه به آن برای روانکاوی را دارید جویا شوید.

روانکاوی برای چه کسانی مفید است

روانکاوی توسط کلینیک روانشناسی روان آرام

? افراد می توانند در صورت تمایل به حضور در جلسات درمانی روانکاوی از این جلسات بهره مند شده و از بابت کسب اطلاع از میزان هزینه این جلسات و یا حتی جلسات دیگر روانشناسی نیز با کلینیک تماس گیرند و با استفاده از جلسات مشاوره کلینیک تمامی ابهامات خود را رفع نمایند.

روانکاوی به چه دلیل اهمیت دارد؟

همانطور که در محتوا ذکر شده با مراجعه به روانکاو می توان بسیاری از چالش ها و مشکلات هر روزه مثل اضطراب.افسردگی.خشم و..را کاهش و درمان نمود.در محتوا به این مسئله بسیار کامل تر پرداخته شده است ولیکن حتما نباید در صورت وجود مشکلی خاص به روانکاو مراجعه نمود برای برای خودشناسی هم می توان نزد یک روانکاو رفت.

از چه فنونی در روانکاوی استفاده می شود؟

فنون پرکاربردی مثل تحلیل رویا.تداعی آزاد و تعبیر انتقال و مقاومت در روانکاوی استفاده می گردد.

روانکاوی یعنی چه؟

افراد می توانند با مطالعه کامل محتوا به درک خوبی از روانکاوی و وظایف وی در اتاق درمان و اطلاعات مفید دیگری برسند.

4.6/5 - (166 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره