به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانشناسی مشکلات زندگی

روانشناسی مشکلات زندگی

مهمترین اصول در روانشناسی مشکلات زندگی چیست؟

همه ما دنبال داشتن زندگی شادی هستیم که بتوانیم با وجود خستگی ها و سختی ها نیز حال خوبی داشته باشیم و از پس سختی ها و مشکلات بربیایم..

گاهی با ایجاد برخی تغییرات کوچک و بزرگ نیز افراد کنترل خود را از دست می دهند و نمی توانند به مدیریت زندگی خویش بپردازند و این در حالی است که قصد دارند در زندگی شان هم پیشرفت کنند و هم از حال بدی ها دور باشند.

در ادامه نیز قصد داریم به چندین اصل مهم در روانشناسی مشکلات زندگی اشاره کنیم که سبب می گردد افراد بتوانند حال بهتری داشته و کمتر دچار آسیب های روانی قرار بگیرند.

11 اصل موثر بر داشتن یک زندگی آرام و خوب

در این بخش قصد داریم به اصولی اشاره کنیم که سبب می گردند مشکلات زندگی کاهش داده و حال بهتری را کسب کنیم.لذا مهم است که جهت اجرایی نمودن به طور مرتب و مستمر به این اصول از راهنمایی های تخصصی روانشناسی مجرب بهره مند گشت..

که می توانیم به روانشناسان کلینیک روان آرام که دارای مهارت و تخصص بالایی هستند اشاره کنیم. می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

  • بر زندگی خود تمرکز کنید
  • برای زندگی تان برنامه ریزی کنید
  • مقایسه کردن خود با دیگران را کنار بگذارید
  • شما انسانید و تفکر انسان دائما در حال تغییر است
  • بیشتر بخندید، تحرک داشته باشید
  • خودتان را بیشتر بشناسید
  • خطاها و اشتباهاتتان را جبران کنید
  • مهارت نه گفتن را یاد بگیرید
  • کمتر به نداشته هایتان فکر کنید
  • بر ترس هایتان غلبه کنید
  • اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت کنید
  • و..

1.بر زندگی خود تمرکز کنید

برخی افراد هستند که به جای تمرکز بر زندگی شخصی و زناشویی خود نیز مدام با طرز زندگی دیگران کار دارند و منتظرند تا ایشان کار اشتباهی انجام دهند و یا به نحوی زندگی کنند که ایشان از آن رضایت خاطر ندارند..

این افراد به جای اینکه بر زندگی خود تمرکز کنند و زندگی بهتری را برای خود و یا خانواده شان رقم بزنند نیز مدام در حال نصیحت کردن دیگران بوده و یا قصد دارند راه زندگی کردن را به ایشان یاد دهند..

یکی از مسائل مهم در روانشناسی مشکلات زندگی خصوصا زندگی مشترک دخالت طرفین می باشد که سبب می گردد زوجین به سبب رفتارهای سمی اطرافیان از انجام برخی کارها اجتناب کرده و طوری سبک زندگی شان را بچینند که مورد قبول دیگران باشد..

در حالی که مهم است انسان به جای تمرکز بر زندگی دیگران، بر کیفیت سبک زندگی خویش تمرکز کند.

2.برای زندگی تان برنامه ریزی کنید

با برنامه ریزی می توان پیشرفت های بسیاری را در طی زمان به دست آورد فرضا با نوشتن اهداف روزانه و هفتگی و ماهانه می توان کارهای بسیار مفیدی را در طی روز انجام داد که کمک می کنند به حال بهتری دست یابیم و پیشرفت کنیم.

3.مقایسه کردن خود با دیگران را کنار بگذارید

از دیگر اشتباهات متداول بین افراد، مقایسه کردن خود با دیگران می باشد.

عموما افراد زندگی خود را با دوستان و آشنایان مقایسه می کنند و به سبب انتقال افکار منفی به خود به جای انرژی داشتن در طی روز، حال نا آرومی نیز دارند.

4.شما انسانید و تفکر انسان دائما در حال تغییر است

گاهی اوقات برخی تصور می کنند که باید همیشه بر عقاید و باورهایی که چندین سال پیش داشته اند پا بر جا بمانند در حالیکه حتی شاید در عصر حاضر آن باورها تغییر کرده اند.

به سبب این تفکر غلط نیز خود را از انجام برخی کارها منع می سازند و سرزنش می کنند..

فرضا اگر چندین سال پیش علاقه ای به ورود به حرفه عکاسی نداشته است و امروز به آن حوزه علاقمند است، تصور می کند که دیگر نمی تواند در آن حوزه پیشرفت کند چون از قبل علاقه ای به آن نداشته و شاید الان علاقه اش به عکاسی موقتی می باشد و..

روانشناسی مشکلات زندگی

5.بیشتر بخندید، تحرک داشته باشید

با ورزش کردن و حتی حضور در جمع های دوستانه ای که حال خوبی به شما منتقل می کنند می توان احساس بهتری را در طول روز داشت.

تحرک داشتن بسیار می تواند بر حال روحی روانی آدمی موثر باشد بنابراین اثرات مثبت ورزش را نباید نادیده انگاشت.

تمرین کنید بیشتر بخندید، به جای اخم کردن و یا بدون حالت بودن چهره در طی روز سعی کنید لبخند ملایم بر لب داشته باشید.

با مطالعه کتاب ها و تماشای فیلم های خنده دار نیز خندیدن را برای خود به یک عادت روزانه تبدیل کنید و..

6.خودتان را بیشتر بشناسید

یکی از راه ها برای دوست داشتن خود و زندگی، شناخت خود می باشد..به همین سبب توصیه می کنیم افراد به خودشناسی بپردازند، می توانند کتاب بخوانند، از جلسات مشاوره روانشناسی بهره گیرند و..

خودشناسی می تواند راهی برای شروع سبک زندگی ای جدید و دوست داشتنی باشد.

7خطاها و اشتباهاتتان را جبران کنید

گاهی به سبب خطاها و اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده ایم دچار احساس بدی می شویم به همین سبب یکی از راه ها جهت ایجاد احساسات خوب و مثبت در خود این است که در صورت امکان اشتباهات خود را جبران کنیم.

این اشتباهات حتی می توانند در حق خودمان نیز باشند فرضا می دانیم که با زود بیدار شدن می توانیم مدیریت بهتری در زندگی داشته باشیم اما با این وجود از آن اجتناب می کنیم و..

 

روانشناسی مشکلات زندگی

8.مهارت نه گفتن را یاد بگیرید

یکی از اصول مهم در روانشناسی مشکلات زندگی، این است که یاد بگیریم نه بگوییم

گاهی اطرافیان درخواست هایی دارند که نسبت به آن ها حال خوبی نداریم، پروژه ای به ما پیشنهاد می شود که با قبول کردنش می دانیم ممکن است خستگی زیاد و حال بدی را تجربه کنیم و..اما با این وجود آن را قبول می کنیم.

مهارت نه گفتن به آدمی کمک می کند بتواند برای کارها و فعالیت های خود با برنامه ریزی بهتری وقت بگذارد تا اینکه طبق خواسته های دیگران پیش برود و از امورات خویش بازبماند.

9.کمتر به نداشته هایتان فکر کنید

بهتر است به جای اینکه به نداشته هایتان فکر کنید و انبوهی از افکار منفی را در ذهنتان کوله بار کنید سعی کنید به توانایی های خود فکر کنید و موفقیت هایتان را یادآور شوید تا بتوانید به حال بهتری دست یابید و انرژی مثبت را در خود تقویت کنید.

10.بر ترس هایتان غلبه کنید

ترس نه تنها از شما محافظت نمی کند بلکه سبب می گردد احساسات منفی بر شما رخنه کنند اگر از سختی های مسیر می ترسید و نمی خواهید ریسک کنید بهتر است ابتدا با متخصص مربوطه صحبت کنید و در زمان مناسب نیز بر ترس هایتان غلبه کنید.

می توانید بدین جهت با متخصصین کلینیک روانشناسی روان آرام صحبت کنید..ترس هایتان شما را جلو نمی برند بلکه سبب می گردند مدام درباره خواسته ها و اهدافی که از شروع کردنشان می ترسید فکر کرده اما عمل نکنید..

11.اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت کنید

تا زمانی که اعتماد به نفس نداشته باشید نمی توانید رویاها و اهدافتان را عملی کنید چون اگر هزاران نفر هم به شما باور داشته باشند شما خودتان را باور ندارید..

سعی کنید برای اهداف و خود حقیقی تان ارزش قائل بوده و اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت کنید تا بتوانید به پیشرفت های خوبی برسید..خوب است که در این مسیر از روانشناسی مجرب و متخصص کمک بگیرید.

بنابراین توصیه می کنیم افراد بیشتر از هر زمان به خودشان توجه کنند و برای نیازها و علایقشان وقت بگذارند.

اگر می دانند با قدم در مسیری می توانند موفقیت زیادی را کسب کنند نیز این لطف را در حق خود بکنند، اگر می دانند با خارج شدن از رابطه ای بیشتر می توانند برای خودشان وقت بگذارند و حال بهتری داشته باشند این کار را انجام دهند و‌‌..

به همین سبب با وقت گذاشتن برای خود و اهدافمان می توانیم به حال بهتری دست یابیم و در کنار آرامش و شادی با برنامه ریزی خوب و اصولی پیشرفت کنیم.

می توان جهت حضور در جلسات مشاوره فردی با شماره درج شده تماس حاصل نمود.لذا روانشناسی مشکلات زندگی تنها بسنده به مسائل گفته شده نبوده و حتی علاوه بر مشکلات فردی نیز می توان مشکلاتی در زندگی مشترک داشت که در آن صورت هم می توان از راهنمایی های روانشناسان کلینیک روان آرام به خوبی بهره مند گشت.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله می توان جهت کسب اطلاع از شرایط بهره مندی از جلسات مشاوره آنلاین می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

نیاز است به متخصص خاصی مراجعه کنم؟

با توجه به نوع مشکل و دغدغه مراجعین نیز هر یک از ایشان مهم است که از روانشناس متخصص در آن حوزه راهنمایی دریافت کنند مثلا فردی که در زندگی زناشویی خود به مشکل خورده خوب است که به زوج درمانگر مراجعه کند و اگر کسی در برنامه ریزی برای زندگی خود مشکل دارد و..خوب است از روانشناس فردی کمک بگیرد و..تنها کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل گردد.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره