به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانشناسی شکست عشقی در مردان

روانشناسی شکست عشقی در مردان

روانشناسی شکست عشقی در مردان

چرا مردان در رابطه ، شکست عشقی می خورند ؟

درست مانند زنان، مردان نیز مشکلات خود را در روابط عاشقانه دارند و به همین دلیل است که روانشناسی شکست عشقی در مردان اهمیت می یابد.

 

1. تمرکز بیش از حد بر کار کردن .

در طول تاریخ ، مردان برای خویشاوندان خود ، شکار و جمع آوری غذا می کردند ، کاری که قرن ها انجام می دادند . او منبع بقا بود . با گذشت سال ها ، نقش ها تغییر کرد و مردان دیگر نان آوران سنتی و محافظ خانواده نبودند . او نقش و مسئولیت را با همسر خود در میان می گذارد . با تغییر جایگاه ها ، لذت بردن از زندگی بیشتر مورد توجه قرار گرفت .

در گذشته طرز فکر این بود که ما برای حمایت از خانواده، به پول احتیاج داریم . اما در دنیای مدرن امروز که در بسیاری از روابط ، هر دو طرف دارای شغل هستند و از نظر اقتصادی درآمد دارند ، صرف کردن زمان بیش از حد برای کار کردن می تواند رابطه و شریک شما را دچار کمبود کند . اگر می خواهید از روانشناسی شکست عشقی در مردان ، برای جلوگیری از شکست خوردن استفاده کنید ، برای تنظیم اولویت ها و گذراندن زمان با کیفیت با شریک خود ، باید وقت بگذارید . و کار کردن را به تعادل برسانید .

 

2. اهمیت دادن زیاد به تکنولوژی 

روانشناسی شکستی عشقی در مردان بیان می کند که بسیاری از مردان ، علاقه بسیاری به تکنولوژی داشته و زمان زیادی را صرف فناوری می کنند . همچنین حساسیت مردان برای حفاظت از حریم خصوصی شان در وسایل الکترونیکی بیشتر از زن هاست . حتی اگر آن ها اطلاعات خاصی در گوشی یا لپتاپ خود نداشته باشند . این حساسیت بیش از حد می تواند موجب ایجاد شک و تردید در شریک زندگی شود و به مرور زمان او را دلسرد کند .

 

3. مردان رضایت فوری می خواهند .

مردان اغلب به دنبال رضایت های فوری هستند .  برخی از آن ها اغلب به جای حل کردن مشکل در رابطه و رفتن نزد یک درمانگر ، ممکن است به پیدا کردن رابطه دیگری فکر کنند . روابط نیاز به نگهداری زیادی دارد . هیچ چیز آسانی در این مورد وجود ندارد. اگر نمیخواهید شکست عشقی را تجربه کنید ، به جای پیدا کردن راه حل های آسان و فوری ، به فکر ترمیم و تعمیر رابطه تان باشید .

 

4. مردانی که خود محور هستند ، در رابطه شکست می خورند .

خود محور بودن باعث می شود در روابط و زندگی خود ناکام باشید . هیچ کس نمی خواهد با یک فرد خودخواه در رابطه باشد . نشانه های این امر همواره سرزنش دیگران برای رفتار نادرست است . مردان خودخواه هرگز مسئولیت پذیر نیستند . آن ها انتظار دارند چیزی بیش از آنچه که می خواهند بدهند ، دریافت کنند .

 

5. مردانی که تنبل هستند ، در رابطه شکست می خورند .

روانشناسی شکست عشقی در مردان می گوید : مرد منفعل ، مرد تنبل است . مردان باید در خانه رهبر باشند و منفعل نباشند . ترک خلاء رهبری ، باعث ایجاد هرج و مرج در رابطه می شود . یاد بگیرید که ” نقش رهبری را دوست داشته باشید و آن را با فروتنی و عشق انجام دهید ، نه به عنوان خدمتگزار ، نه به عنوان ایثارگر .” نقش ها با گذشت سال ها تغییر کرده است ، اما زنان به دنبال این هستند که مردانشان رهبر خانواده و رابطه شوند .

6. آن ها نمی توانند ارتباط برقرار کنند ، پس شکست می خورند .

برای جلوگیری از شکست خوردن در رابطه ، باید یاد بگیرید که با شریک خود ، ارتباط برقرار کنید . خانم ها دوست دارند که به آن ها توجه شود . از آن ها قدردانی شود . مهم نیست که چه کاری انجام می دهید ، فقط باید سعی در برقراری ارتباط با شریک زندگی خود کنید . با عدم برقراری ارتباط ، دروازه سوء تفاهم را باز می کنید .

روانشناسی شکست عشقی در مردان ، بیان می کند که روابط ما ناکام هستند ، زیرا ما تمرکز خود را روی آن چه مهم است ، نمی گذاریم . و ما به عنوان یک مرد ، روابط را به عنوان یک همکاری برابر نمی بینیم .

 

 

روانشناسی شکست عشقی در مردان

 

راه های درمان شکست عشقی در مردان :

1. به خودتان فرصت دهید تا اندوهگین شوید .

بعد از تمام شدن و ناکام ماندن در رابطه عاشقانه ، شما بخش بزرگی از زندگی خود را از دست می دهید . رابطه شما احتمالاً برای مدتی یک ویژگی روزانه در زندگی شما بوده است ، و شما نیاز دارید که اندوه تمام شدن آن را مانند از دست دادن یک شخص در زندگی تان تجربه کنید و برای آن عزاداری کنید .

 

2. عشق سابق خود را از رسانه های اجتماعی تان حذف کنید .

روانشناسی شکست عشقی در مردان به شما توصیه می کند که تا جای ممکن برخوردها و ارتباط داشتن با عشق سابق خود را کاهش دهید . دیدن تصاویر او در شبکه های مجازی و تلاش برای رمزگشایی از عکس ها و منظور او ، روند فراموش کردن رابطه را برایتان سخت تر می کند .

  • خودتان را مشغول نگه دارید .
  • از اینکه احساساتی شوید ، نترسید .
  • برای خودتان هدیه بخرید .
  • برای بهتر شدن خود وقت بگذارید .
  • تمام راه های تماس را قطع کنید .

 

3. سرزنش کردن خود را متوقف کنید .

بسیاری از عوامل ، تعیین کننده عدم موفقیت در روابط هستند . شاید شما در زمان مناسبی وارد رابطه نشده بودید یا هر دو نفر شما به اندازه کافی برای داشتن یک رابطه به بلوغ عاطفی نرسیده بودید . یکی از مهم ترین قدم ها در روانشناسی شکست عشقی در مردان ، این است که خود را سرزنش نکنید و تقصیر ها را گردن خود نیندازید .

 

4. احساسات خود را روی کاغذ  بنویسید .

نوشتن را امتحان کنید . این که چرا رابطه شما از هم پاشیده است ، در مورد اشتباهاتی که شما و کسی که با او در رابطه بوده اید ، انجام داده اید ، کاری که پیش از این ، هرگز انجام نداده بودید . این کار را روزانه 30 دقیقه انجام دهید . به دنبال نکات مثبت باشید – آزادی پس گرفته شده خود را جشن بگیرید .

 

5. از طبیعت لذت ببرید .

روانشناسی شکست عشقی در مردان نشان می دهد که تمام شدن رابطه و تجربه شکست عشقی می تواند بسیار شبیه ترک کردن مواد مخدر باشد . به خودتان فرصت دهید تا علائم ترک را از جسم و روحتان پاک کنید . مدتی را در خارج از منزل بگذرانید : پیاده روی کنید ، به کمپینگ بروید ، به کوه بروید . در یک بررسی فنلاندی ، افرادی که وقت خود را در طبیعت می گذرانند ، از بهزیستی عاطفی بهتری برخوردارند و با مشکلات پس از تمام شدن رابطه ، بهتر روبرو می شوند .

 

6. با دوستان خود صحبت کنید .

 

7. به یاد داشته باشید که قبل از تجربه شکست عشقی ، چه کسی بوده اید .

به فعالیت هایی که نتوانسته اید هنگامی که در رابطه بودید انجام دهید ، فکر کنید .  در دوران شکست عشقی ، آن ها را انجام دهید . فعالیت هایی که برایشان زمان نداشته اید را انجام دهید . به دنبال علاقه مندی هایتان بروید . اگر به کارهای هنری علاقه دارید ، یا دوست داشتید که مهارتی را بیاموزید ، این دوران فرصت مناسبی برای انجام آن هاست .

 

8. بعد از مدتی ، برای آشنایی دوباره با شخصی آماده شوید .

در روانشناسی شکست عشقی در مردان ، هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که چقدر طول بکشد تا بتوایند مرحله اندوه پس از تمام شدن رابطه را پشت سربگذارید ، اما خودتان متوجه بهبود حال درونی و تمام شدن ناراحتی هایتان می شوید . یافتن یک رابطه جدید و معنادار به شما کمک می کند تا از گذشته قبلی فراتر بروید و تجربه هایی را که کسب کرده اید ، در رابطه جدید خود استفاده کنید .

مردان خود محور دچار چه مشکلاتی در رابطه می شوند؟

خود محور بودن باعث می شود در روابط و زندگی خود ناکام باشید . هیچ کس نمی خواهد با یک فرد خودخواه در رابطه باشد . نشانه های این امر همواره سرزنش دیگران برای رفتار نادرست است . مردان خودخواه هرگز مسئولیت پذیر نیستند . آن ها انتظار دارند چیزی بیش از آنچه که می خواهند بدهند ، دریافت کنند .

مهم ترین قدم در کنار آمدن با شکست عشقی چیست؟

یکی از مهم ترین قدم ها در روانشناسی شکست عشقی در مردان ، این است که خود را سرزنش نکنید و تقصیر ها را گردن خود نیندازید .

مردانی که نمی توانند ارتباط برقرار کنند دچار چه مشکلاتی در رابطه می شوند؟

با عدم برقراری ارتباط ، دروازه سوء تفاهم را باز می کنید .

4.6/5 - (442 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره