به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
رابطه عاطفی از راه دور

رابطه عاطفی از راه دور، خوب یا بد؟

با توجه به گسترش و پیشرفت وسایل ارتباطی برقراری رابطه عاطفی حتی از راه دور نیز امکان پذیر شده است. برخی افراد ممکن است با وجود فاصله زیاد دلبسته و عاشق شوند اما به نظر شما این موضوع معقول است یا خیر؟ یکی از سوال های جنجالی درباره ی رابطه عاطفی از راه دور خوب یا بد بودن آن است. به راستی مزایا و معایب این نوع رابطه چیست؟ عموما نظرات زیادی در این نوع رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس وجود دارد. برخی آن را بیهوده دانسته و برخی دیگر با آن موافق هستند. در ادامه قصد داریم به طور کامل معایب و مزایای رابطه عاطفی از راه دور، حفظ رابطه عاطفی از راه دور و خیانت رابطه عاطفی از راه دور را با یکدیگر بررسی کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دلایل برقراری رابطه عاطفی از راه دور

در ابتدا و قبل از پرداختن به مسائل دیگر لازم است بدانیم که دلایل برقراری رابطه عاطفی از راه دور چیست؟ دلایل متفاوتی برای برقراری یا ادامه آن وجود دارد. برای مثال شما ممکن است بدون دانستن واقعیات و تنها با توجه به تصویرات ذهنی از شخص مقابلی که دارید به او دل ببندید بدون اینکه از نزدیک با او رو به رو شده باشید. همچنین ممکن است به دلیل مسائل کاری، سربازی و … مجبور شوید مدتی از پارتنر خود دور بمانید. در این مورد شما از ابتدا رابطه نزدیکی داشته اید و پس از مدتی میان شما فاصله می افتد.

مزایای رابطه عاطفی از راه دور

در این بخش قصد داریم تا چند نمونه از مزایای رابطه عاطفی از راه دور را عنوان کنیم. برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

حفظ زمان

مسلما در این نوع رابطه شما فرصت بیشتری برای شناخت طرف مقابل خود دارید و فشاری از این بابت به شما وارد نمی شود. شما می توانید تا مدت ها درباره مسائل مختلف و سلایق خود بدون محدودیت صحبت کنید.

قدردانی بیشتر

مسلما در این نوع رابطه شما یکدیگر را کمتر ملاقات می کنید و بنابراین قدر فرصت ها و لحظات کنار یکدیگر بودن را بیشتر می دانید. در واقع شما سعی می کنید از هر لحظه ی با هم بودن نهایت استفاده را ببرید.

استقلال بیشتر

معمولا زوج هایی که نزدیک یکدیگر هستند برای امور مختلف و حتی کار های روزمره خود به پارتنر خود نیاز دارند. اما این موضوع درباره ی افرادی که در رابطه عاطفی از راه دور به سر می برند صدق نمی کند.

رابطه عاطفی از راه دور

 

معایب رابطه عاطفی از راه دور

لازم به ذکر است که این نوع رابطه علاوه بر مزایا معایبی نیز دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

عدم تضمین آینده

بهتر است این را همیشه به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای این نوع رابطه در آینده وجود ندارد. ممکن است شرایط یکی از طرفین ایجاب نکند تا برای ادامه زندگی، ازدواج و … به شهر یا کشور دیگری مهاجرت کند.

احساسات غیر واقعی

با توجه به اینکه زوجی که در این شرایط به سر می برند یکدیگر را در موقعیت و شرایط مختلف نمی بینند پس نمی توانند احساسات واقعی از خود بروز دهند. این احساسات معمولا غیر واقعی بوده و بر پایه شناخت صحیحی نمی باشد.

اختلافات متعدد

در صورتی که این دسته از زوج ها برای مدت طولانی از یکدیگر جدا بمانند می توان گفت که احتمال زیاد اختلافات متعددی از جمله اختلافات فرهنگی، اجتماعی و طبقاتی میان آن ها وجود دارد.

ارائه راهکار جهت بهبود رابطه لانگ دیستنس

درست است که رابطه لانگ دیستنس با چالش های بیشتر رو به رو می بشود اما این به معنی عدم امکان ثبات و بهبودی آن نیست. اگر شما نیز در این نوع رابطه به سر می برید، قصد داریم تا راهکار های موثری برای بهبود و حفظ آن ارائه دهیم. از جمله راهکار های موثر در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش دفعات تماس

بهتر است که در برقراری تماس زیاده روی نکنید، زیرا در این صورت صحبت کردن و ابراز علاقه برای شما خیلی زود عادی می شود. تنها راه ممکن برقراری اعتدال است و نباید تصور شود که تماس تلفنی می تواند جایگزین مناسبی برای دیدار از نزدیک واقع شود.

بیان انتظارات

به منظور کاهش اختلافات و سرد شدن رابطه بهتر است که از همان ابتدا انتظارات خود از رابطه را برای طرف مقابل بیان کنیدو همچنین می توانید با او درباره ی مسائلی که شما را ناراحت یا خوشحال می کند صحبت کنید. روراست بودن درباره ی مسائل به نفع هر دوی شما است پس بهتر است که آن را جدی بگیرید. رابطه عاطفی از راه دور این امکان را بیشتر فراهم می نماید.

انجام فعالیت های مشابه

برای افزایش هیجان رابطه می توانید فعالیت های مشابهی مانند تماشای یک فیلم، خواندن کتاب و … را انجام دهید و پس از انجام آن نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. این کار مانع یکنواختی و کسلی بیش از حد رابطه شما می شود.

دیدار

مسلم است که همیشه نمی توان رابطه را تنها از طریق برقراری تماس و گوشی تلفن حفظ کرد. برنامه ای ترتیب دهید که در آن فرصت ملاقات هر چند وقت یکبار برای شما وجود داشته باشد تا هم حال و هوایتان عوض شود و هم یکدیگر را از نزدیک و بهتر بشناسید. قطعا این نوع شناخت واقعی تر است و می توان حساب بیشتری بر روی آن باز کرد.

تعیین اهداف

هیچکس علاقه ندارد که وقت خود را در یک رابطه بیهود هدر دهد. پس بهتر اسن که قبل از هر چیزی هدف خود را از ادامه این رابطه مشخص کنید. برای مثال در سال بعدی به چه اهدافی دست پیدا کرده اید یا رابطه شما تا چه مدت دوام خواهد داشت؟ تلاش کردن آن هم در راستای اهداف مشترک به ارتقای رابطه شما و بهبود کیفیت آن کمک شایانی می نماید.

خیانت در رابطه عاطفی از راه دور

موضوع تعهد در رابطه عاطفی از راه دور نسبت به سایر موارد مشابه اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا بسیاری از افراد بر این باور هستند که احتمال خیانت در آن بیشتر است. اما راه حل چیست؟ در ابتدا لازم است مشخص شود که رابطه شما در چه مرحله و سطحی است؟ اگر به یک رابطه جدی و آینده دار فکر می کنید پس مسائلی مانند تعهد پررنگ تر می شود. همچنین لازم به ذکر است که تعیین خط قرمز ها می تواند موجب شود تا احتمال خیانت تا حدودی کاهش یابد. با وجود اینکه اثبات تعهد در این نوع رابطه کمی دشوار تر است اما باید تلاش خود را به کار گیرید و از میزان تعهد او مطمئن شوید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه امروزه میزان رابطه عاطفی از راه دور در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری داشته است، لازم است که دقت بیشتری به عمل آوریم و با چشم باز انتخاب کنیم. مزایا و معایب این رابطه ذکر شد و تصمیم نهایی بر عهده شما می باشد. البته بهتر است که قبل از هر گونه بدبینی و شک سعی کنید تا شناخت صحیحی از طرف مقابل خود به دست آورید. نمی توان درصد موفقیت آن را تعیین نمود اما همه چیز تقریبا به شما و پارتنرتان بستگی دارد و اینکه هر دو تا چه میزان برای حفظ و بهبود لانگ دیستنس تلاش می کنید. در صورت سر در گمی یا گمراهی می توانید از یک روانشناس و مشاور با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

آیا رابطه عاطفی از راه دور خوب است؟

رابطه عاطفی از راه دور دارای یکسری مزایا و معایب می باشد و تعیین خوب و بد بودن آن به عوامل متعددی بستگی دارد.

مزایای رابطه عاطفی از راه دور چیست؟

برخی از مزایای این نوع رابطه شامل مستقل شدن و حفظ زمان می باشد.

در صورت سردرگمی در ادامه رابطه عاطفی از راه دور باید چه اقدامی انجام داد؟

بهتر است که از یک روانشناس خبره در این زمینه کمک بگیرید.

4.6/5 - (482 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره